Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Va salut stimati pescari!
Ma adresez celor care au folosit gonflabile cu motoare mici.
Se intampla urmatoarele:
Am avut un motor yamaha 5cp 4t din 2011 pe care il foloseam cu o barca Zodiac 310 cu chila gonflabila si podina rigida tip carte din tego de 6mm grosime.
Cu barca asta estimata la 35-40kg, cu mine la 80kg,rezervor plin 12l, ancora de 8kg si bagaj de spinning inca vreo 6-10kg atingeam usor viteze de 22-24km/h in glisaj, masurat cu gps de la sonar garmin 5dv dar si cu telefonul.
https://youtu.be/0mE-BOAOW-I
Motorul l-am mai folosit si cu barci inchiriate laguna 480 cu care atingeam 10-12km/h viteza de deplasament, indiferent ca eram 1 sau 3 pescari in barca. Doar vantul si valurile faceau diferenta intre 10 sau 12km/h.
Motorul, bine intretinut, cu revizii si schimburi anuale si compresie maxima din ce zicea cel de la service, l-am vandut anul acesta iar cel care l-a cumparat il foloseste cu un rib de 270 pe care il ridica singur fara probleme. Estimata barca la 40-45kg,el are 90kg si bagaj sumar 5-6kg barca nu gliseaza, sta ridicata de bot iar viteza masurata pe telefon este 12km/h
https://youtu.be/UURvLtsQIQk
Ce nu este in regula? Eu zic ca ar trebui sa gliseze usor si macar 20km/h.
Asteptam sfaturile voastre. Multumim.
Ma adresez celor care au folosit gonflabile cu motoare mici.
Se intampla urmatoarele:
Am avut un motor yamaha 5cp 4t din 2011 pe care il foloseam cu o barca Zodiac 310 cu chila gonflabila si podina rigida tip carte din tego de 6mm grosime.
Cu barca asta estimata la 35-40kg, cu mine la 80kg,rezervor plin 12l, ancora de 8kg si bagaj de spinning inca vreo 6-10kg atingeam usor viteze de 22-24km/h in glisaj, masurat cu gps de la sonar garmin 5dv dar si cu telefonul.
https://youtu.be/0mE-BOAOW-I
Motorul l-am mai folosit si cu barci inchiriate laguna 480 cu care atingeam 10-12km/h viteza de deplasament, indiferent ca eram 1 sau 3 pescari in barca. Doar vantul si valurile faceau diferenta intre 10 sau 12km/h.
Motorul, bine intretinut, cu revizii si schimburi anuale si compresie maxima din ce zicea cel de la service, l-am vandut anul acesta iar cel care l-a cumparat il foloseste cu un rib de 270 pe care il ridica singur fara probleme. Estimata barca la 40-45kg,el are 90kg si bagaj sumar 5-6kg barca nu gliseaza, sta ridicata de bot iar viteza masurata pe telefon este 12km/h
https://youtu.be/UURvLtsQIQk
Ce nu este in regula? Eu zic ca ar trebui sa gliseze usor si macar 20km/h.
Asteptam sfaturile voastre. Multumim.
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
La el merge cam asa:
https://youtu.be/yYNoIy-kMeo
Desi aici este o barca de fibra de 3.6m lata de 1.6m si greutatea de 140kg,doar barca, coca tip trimaran adica foarte greu de glisat.
In film nu gliseaza dar viteza pare mai mare decat ribul lui si era la pescuit, mai aveam 20kg bagaj.
https://youtu.be/yYNoIy-kMeo
Desi aici este o barca de fibra de 3.6m lata de 1.6m si greutatea de 140kg,doar barca, coca tip trimaran adica foarte greu de glisat.
In film nu gliseaza dar viteza pare mai mare decat ribul lui si era la pescuit, mai aveam 20kg bagaj.
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
A incercat mai multe pozitii ale trimului? Daca sta cu botul in sus, atunci ar trebui impinsa mail mult elicea sub barca, mutat cuiul pt trim in prima sau a doua gaura de langa oglinda. Foarte importanta este distribuirea greutatii in barca, o pozitie mai avansata a conducatorului barcii ajuta la intrarea in glisaj, as recomanda un prelungitor pt maner. La mine a facut diferenta.
Fara prelungitor:
Cu prelungitor:
Fara prelungitor:
Cu prelungitor:
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Asa l-am sfatuit si eu,sa se aseze cat mai in fata.
Initial motorul i l-am dat cu trimul reglat la a doua gaura,ca asa statea bine pe barca mea.Cand m-a sunat il ridicase de tot.I-am zis ca nu e bine deloc si sa il puna la ultima gaura de jos ca sa stea elicea cat mai aproape de oglinda barcii ca sa impinga botul in apa.
Mi-a zis ca tot nu gliseaza.
Ar urma testul cu prelungitor de maner.In prima faza poate testa cu o teava PVC de 50 si 1m lungime.
La tine vad ca merge bine si cu si fara prelungitor
Cu prelungitor parca a mai crescut viteza.
Merci.
Initial motorul i l-am dat cu trimul reglat la a doua gaura,ca asa statea bine pe barca mea.Cand m-a sunat il ridicase de tot.I-am zis ca nu e bine deloc si sa il puna la ultima gaura de jos ca sa stea elicea cat mai aproape de oglinda barcii ca sa impinga botul in apa.
Mi-a zis ca tot nu gliseaza.
Ar urma testul cu prelungitor de maner.In prima faza poate testa cu o teava PVC de 50 si 1m lungime.
La tine vad ca merge bine si cu si fara prelungitor

Cu prelungitor parca a mai crescut viteza.
Merci.
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Salut
Motorul nu are nicio vina
in primul rand e diferenta de barca
una 3,1 m alta e 2.7m
ca o paranteza nu cred ca o barca de 3.1m cu podina rigida din tego are doar 35 kg dar nu e important
deci cu cat barca e mai lunga cu atat datorita parghiei pe care o face la ridicarea pe apa gliseaza mai usor
40 cm e mult din punctul asta de vedere
apoi diferenta e data si de portanta barcii
cu cat are diametrul mai mare la balon , cu atat portanta mai mare si deci gliseaza mai usor
greutatea din barca sa o mute cat mai pe fata .....si da un maner lung ajuta tocmai ca punandu-se mai pe varf la inceput ajuta sa gliseze
pont: daca are chila gonflabila la barca de 2,70 ....sa nu o umfle. Lasand-o neumflata fundul barcii devine plat (nu in V) si se urca mai usor pe apa. S-ar putea ca doar din modif asta sa gliseze
motorul montat pe trim asa incat elice sa fie cat mai aproape de oglinda
si mai e un aspect ....poate pune o elice cu pas mai mic la motor....are putere de imingere mai mare si deci glisare.
Cam cu variabilele aste trebuie sa se joace
Motorul nu are nicio vina
in primul rand e diferenta de barca
una 3,1 m alta e 2.7m
ca o paranteza nu cred ca o barca de 3.1m cu podina rigida din tego are doar 35 kg dar nu e important
deci cu cat barca e mai lunga cu atat datorita parghiei pe care o face la ridicarea pe apa gliseaza mai usor
40 cm e mult din punctul asta de vedere
apoi diferenta e data si de portanta barcii
cu cat are diametrul mai mare la balon , cu atat portanta mai mare si deci gliseaza mai usor
greutatea din barca sa o mute cat mai pe fata .....si da un maner lung ajuta tocmai ca punandu-se mai pe varf la inceput ajuta sa gliseze
pont: daca are chila gonflabila la barca de 2,70 ....sa nu o umfle. Lasand-o neumflata fundul barcii devine plat (nu in V) si se urca mai usor pe apa. S-ar putea ca doar din modif asta sa gliseze
motorul montat pe trim asa incat elice sa fie cat mai aproape de oglinda
si mai e un aspect ....poate pune o elice cu pas mai mic la motor....are putere de imingere mai mare si deci glisare.
Cam cu variabilele aste trebuie sa se joace
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Sorin,barca lui e un RIB de 270 deci are fibra tot fundul si e in V obligatoriu.
La mine Zodiacul este foarte usor pt ca are material subtire cred ca 0.7 sau 0.9,nu se compara la grosime cu materialul de pe Kolibri sau de pe o barca Plastimo.Podina nu e originala,este facuta la kingfisher din tego 6mm.
Umflata cu podina montata o tin pe un umar si cobor cu ea la apa de aceea am zis ca nu sare de 35-40kg ca nici eu nu sint vreun musculos.
Adevarat ca nu m-am gandit la faptul ca fiind mai lunga barca intra mai repede in glisaj.Eu pun tot bagajul intr-o cutie de plastic in fata barcii iar eu ma asez central.
Ramane sa faca testul cu prelungitor si vedem ce se schimba.
La mine Zodiacul este foarte usor pt ca are material subtire cred ca 0.7 sau 0.9,nu se compara la grosime cu materialul de pe Kolibri sau de pe o barca Plastimo.Podina nu e originala,este facuta la kingfisher din tego 6mm.
Umflata cu podina montata o tin pe un umar si cobor cu ea la apa de aceea am zis ca nu sare de 35-40kg ca nici eu nu sint vreun musculos.
Adevarat ca nu m-am gandit la faptul ca fiind mai lunga barca intra mai repede in glisaj.Eu pun tot bagajul intr-o cutie de plastic in fata barcii iar eu ma asez central.
Ramane sa faca testul cu prelungitor si vedem ce se schimba.
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Eu sunt cel cu pricina.
Tăblița cu datele tehnice nu mai este pe barcă, când mi-a adus-o omul nu am băgat de seamă. În anunț zicea barca honda de 2.7 m, se pare ca nu e așa. Ieri am analizat-o în detaliu si pe lateral se vede scris, vag tare, Dophin 250. Pe net nu am găsit modelul ăsta, deci tind sa cred ca nu e honda...
După ce am vorbit cu colegul goodmans am mutat pinul pe ultimul loc de jos, s-a văzut o îmbunătățite dar tot nu gliseaza.
Eu am stat în barcă cât mai în față, în fund pe rezervorul de benzină. Si mai în față sa ma mut ar însemna să stau pe balon.
Mi-a zis azi cineva ca ar trebui să ridic motorul, să-l înalt. Cumva sa pun pe locul ala de fixare a motorului o șipcă...
Tăblița cu datele tehnice nu mai este pe barcă, când mi-a adus-o omul nu am băgat de seamă. În anunț zicea barca honda de 2.7 m, se pare ca nu e așa. Ieri am analizat-o în detaliu si pe lateral se vede scris, vag tare, Dophin 250. Pe net nu am găsit modelul ăsta, deci tind sa cred ca nu e honda...
După ce am vorbit cu colegul goodmans am mutat pinul pe ultimul loc de jos, s-a văzut o îmbunătățite dar tot nu gliseaza.
Eu am stat în barcă cât mai în față, în fund pe rezervorul de benzină. Si mai în față sa ma mut ar însemna să stau pe balon.
Mi-a zis azi cineva ca ar trebui să ridic motorul, să-l înalt. Cumva sa pun pe locul ala de fixare a motorului o șipcă...
Re: Sfat reglare motor pe barca pneumatica
Ba e honda, am căutat mai amănunțit si e model mai vechi.

