rog sfaturi acumulator motor electric

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 08 Apr 2008, 17:08

Pentru motorele electrice de barca se folosesc BATERII DEEP CYCLE, cred ca pe romaneste s-ar numi BATERII DE TRACTIUNE

Bateriile astea nu au neaparat amperaj mare, dar au placile mult mai groase, sunt construite sa suporte cicluri de incarcare/descarcare completa, si sunt mult mai putin susceptibile la sulfatare.

Spre deosebire, bateriile auto, indiferent de tehniologie, pt diesele, cu gel, etc, sunt neindicate. Ele sunt construite sa dea amperaj mare pe scurta durata (porniri la rece).

Incearca sa cauti o baterie de tractiune, pt. MOTOSTIVUITOR sau alt vehicul electric, sau o baterie etichetata DEEP CYCLE, dar e mai scumpa

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery

dragos74
veteran
veteran
Mesaje: 778
Membru din: 01 Feb 2005, 21:15
Localitate: bucuresti

Mesaj de dragos74 » 08 Apr 2008, 21:25

aditzu scrie:In functie de ce bani ai, te poti orienta dupa:

http://www.varta-automotive.com/content ... oom_1.html

Uite si linkul exact spre tipul de baterii pe care ti-l recomand (cu plumb si h2so4):

http://www.varta-automotive.com/pmd/lis ... n&range=GB

La magazinul aflat pe Masina De Paine poti sa intrebi de baterii de "semi-tractiune" sau poti sa ceri dupa cod:
957 052 000 3100
exact acolo am gasit ''de semitractiune'' pe gel de 95 Ah....8mil....cred ca o cumpar saptamana viitoare... :wink:

multumesc tuturor :) :)

dar de Redresor pt ea.....ce-mi puteti recomanda... :?: :idea: :(

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 09 Apr 2008, 00:41

gasesti la bumbas electric (reprezentanta varta) de pe masina de paine baterii de tractiune de 80 amp. costa in jur de 4 mil. am luat eu saptamana trecuta.

amiral
junior
junior
Mesaje: 53
Membru din: 19 Iul 2005, 07:06

Mesaj de amiral » 09 Apr 2008, 08:34

mihaif99 scrie:Pentru motorele electrice de barca se folosesc BATERII DEEP CYCLE, cred ca pe romaneste s-ar numi BATERII DE TRACTIUNE

Bateriile astea nu au neaparat amperaj mare, dar au placile mult mai groase, sunt construite sa suporte cicluri de incarcare/descarcare completa, si sunt mult mai putin susceptibile la sulfatare.

Spre deosebire, bateriile auto, indiferent de tehniologie, pt diesele, cu gel, etc, sunt neindicate. Ele sunt construite sa dea amperaj mare pe scurta durata (porniri la rece).

Incearca sa cauti o baterie de tractiune, pt. MOTOSTIVUITOR sau alt vehicul electric, sau o baterie etichetata DEEP CYCLE, dar e mai scumpa

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery
este exact invers.
Acumulatorii se impart, din punct de vedere functional in doua categorii: acumulatori de tractiune si acumulatori stand-by. Acumulatorii de tractiune sunt astfel proiectati si fabricati astfel incat sa genereze la borne un curent foarte mare pentru un timp scurt, proprietate ce ii recomanda pentru pornirea electrica a motoarelor termice. Acumulatorii de tip stand-by sunt proiectati si realizati astfel incat sa genereze la borne un curent constant pentru un timp indelungat, proprietate ce ii recomanda ca sursa alternativa de energie (back-up). Un acumulator de tractiune (auto) va functiona si in regim stand-by, dar cu performante (autonomie) cu aproximativ 50% mai scazute decat un acumulator de tip stand-by, de aceeasi capacitate. Un acumulator de tip stand-by va functiona si in regim de acumulator de tractiune, dar timpul de viata al acestuia se va reduce dramatic.

dragos74
veteran
veteran
Mesaje: 778
Membru din: 01 Feb 2005, 21:15
Localitate: bucuresti

Mesaj de dragos74 » 09 Apr 2008, 19:52

Asta care spun eu o numeau cei de acolo ...''de semitractiune''...si pe baza de gel ....ea in ce categorie o bagi :?: :? ca nu mai pricep nimic...

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 09 Apr 2008, 20:34

amiral scrie:
mihaif99 scrie:Pentru motorele electrice de barca se folosesc BATERII DEEP CYCLE, cred ca pe romaneste s-ar numi BATERII DE TRACTIUNE

Bateriile astea nu au neaparat amperaj mare, dar au placile mult mai groase, sunt construite sa suporte cicluri de incarcare/descarcare completa, si sunt mult mai putin susceptibile la sulfatare.

Spre deosebire, bateriile auto, indiferent de tehniologie, pt diesele, cu gel, etc, sunt neindicate. Ele sunt construite sa dea amperaj mare pe scurta durata (porniri la rece).

Incearca sa cauti o baterie de tractiune, pt. MOTOSTIVUITOR sau alt vehicul electric, sau o baterie etichetata DEEP CYCLE, dar e mai scumpa

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery
este exact invers.
Acumulatorii se impart, din punct de vedere functional in doua categorii: acumulatori de tractiune si acumulatori stand-by. Acumulatorii de tractiune sunt astfel proiectati si fabricati astfel incat sa genereze la borne un curent foarte mare pentru un timp scurt, proprietate ce ii recomanda pentru pornirea electrica a motoarelor termice. Acumulatorii de tip stand-by sunt proiectati si realizati astfel incat sa genereze la borne un curent constant pentru un timp indelungat, proprietate ce ii recomanda ca sursa alternativa de energie (back-up). Un acumulator de tractiune (auto) va functiona si in regim stand-by, dar cu performante (autonomie) cu aproximativ 50% mai scazute decat un acumulator de tip stand-by, de aceeasi capacitate. Un acumulator de tip stand-by va functiona si in regim de acumulator de tractiune, dar timpul de viata al acestuia se va reduce dramatic.
Nu contest ceea ce spui.
Scuze, terminologia romaneasca "de tractiune" imi era straina. Am crezut ca e vorba despre acumulatori pentru vehicule electrice (motostivuitoare, etc).
Restul ramine adevarat: trebuie baterie DEEP CYCLE adica sa genereze la borne "un curent constant pentru un timp indelungat". Placi de plumb groase!

Avatar utilizator
Leba
veteran
veteran
Mesaje: 2944
Membru din: 19 Iun 2005, 14:14
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de Leba » 23 Apr 2008, 16:03

bun topicul.
concret, merg la reprezentanta si cer acum. tip stand by sau deep cycle.
clar.
ceva preturi/marci de la cei care au asa ceva?
"Cu aceeasi minciuna nu poti pescui de doua ori"
East Spinning Team

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 23 Apr 2008, 16:19

bre leba, mi-am luat io din targ de la Vitan o baterie (la moda si cautare printre pescari), baterie cu numele Zap. Albastra, are pe ea o poza cu o ambarcatiune cu panze (ce o insemna nu stiu). In fine. cica e din asta speciala (pt barci cu panze? :) .

pe aia de 75 Am am dat 265 RON. Varianta de 100 Am era cam 420 RON, dar iti cam rupea spatele. Asta e.
near the beer

Avatar utilizator
Leba
veteran
veteran
Mesaje: 2944
Membru din: 19 Iun 2005, 14:14
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de Leba » 24 Apr 2008, 08:12

au site, ete aici: baterii
poti sa-mi zici exact modelul? in fisele tehnice nu am gasit decat baterii pentru automobile, camioane etc
btw, unde e reprezentanta targului vitan la iesi? :lol:
bre,bre...
"Cu aceeasi minciuna nu poti pescui de doua ori"
East Spinning Team

Dan Alexe
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 295
Membru din: 05 Iul 2007, 02:17
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Dan Alexe » 24 Apr 2008, 08:36

Si eu caut acumulator.Pina la urma cred ca de asta e vorba:
http://www.varta-automotive.com/index2. ... pezial.php
Nu stiu cit o costa si nu cred sa aiba pe stoc.

Scrie răspuns