Redresor pentru baterie cu gel

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
ringogabi
senior
senior
Mesaje: 374
Membru din: 03 Feb 2007, 13:10
Localitate: Iasi

Redresor pentru baterie cu gel

Mesaj de ringogabi » 17 Noi 2009, 11:02

Caut informatii referitoare la modelul de redresor care sa incarce bine o baterie cu gel.
Voi ce marca folositi?
Ce model credeti ca este indicat pentru incarcarea unei baterii cu gel de 100 amperi (DEEP CYCLE)? Poate fi folosit orice model de redresor (chiar daca nu scrie pe el ca este pt baterie cu gel)?
Care credeti ca este alegerea cea mai buna?
Ce functii trebuie sa aiba un redresor cat de cat de calitate? Ce curent de incarcare trebuie sa aiba pentru a face o incarcare maxima a bateriei ?
Inainte de incarcare bateria cu gel trebuie descarcata complet ?
In principiu m-ar interesa ceva ieftin si bun. :wink:

Avatar utilizator
misulian
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 232
Membru din: 28 Iun 2008, 06:57
Localitate: Baia Mare
Contact:

Mesaj de misulian » 17 Noi 2009, 15:22

pentru o incarcare buna, curentul de incarcare trebuie sa fie de maxim
10 % din curentul nominal al bateriei
deci iti trebuie un redresor special

eu folosesc asa ceva
http://www.adelaida.ro/product_info.php ... ts_id=1408

dar pentru baterii cu gel de 12 V / 7 A, deci e prea mic pentru tine.

Numa bine
"Somnul ratiunii naste monstrii", din pacate fara solzi.

toni f
veteran
veteran
Mesaje: 1272
Membru din: 08 Mar 2007, 14:13
Localitate: bucuresti

Mesaj de toni f » 17 Noi 2009, 15:53

ringo, un pretin care se percepe, mi-a tinut chiar zilele astea teoria cunoasterii pe topicul asta ...

eu o tineam sus si tare ca tre' redresor special pentru o baterie gel DC pe care tocmai am achizitionat-o, si pe care i-am dat-o cu imprumut impreuna cu maxxumul 55 din dotarea personala , weekedul trecut.

el mi-a explicat in termeni savanti pe care nu am sa-i reproduc aici, ca :

1. precum zice si misu , curentul maxim pe care il da sa nu fie mai mult de 10% din cel al bateriei, respectiv la mine 7.5a (versus 75 a) si la tine 10 a (versus 100 a)
2. un incarcator care da sa zicem maxim 4 amperi/ora nu va face decat sa lungeasca timpul de incarcare si nimic altceva, fata de unul care pleaca din 7.5/ora , in cazul meu ...
3. parea ca stie exact despre vorbeste, are automatica in spate, si la 45 de ani nu mai e genul care se tine de glume ...
4. mi-a recomandat calduros sa cumpar pentru bateria mea un incarcator din metro hornbach bricostore sau wherever, de 6 amperi, cu protectie la supraincarcare si atat, pe ideea ferma ca orice incarcator ar fi, nu poate face altceva decat sa scurteze sau sa lungeasca timpul de incarcare, si nu incarca " mai bine " sau "mai mult din baterie" .

in principiu, si mie mi se pare ca la faza asta are dreptate, in sensul ca redresorul ala baga curent pe o curba descendenta, pana cand bateria nu mai inghite ... deci orice redresor "umple" bateria, i guess ... doar ca unele bagand mai putin, o fac in mai mult timp ....

si acum, sa va zic experienta practica ... am luat si un redresor normal,de 6 ah/ora, din hornbach, si dupa ce omul mi-a adus bateria inpoi, am facut test cu motorul, si era in pozitia recharge (20% incarcare ramasa ) ... am pus-o frumusel pe redresor, care a inceput sa bage in ea undeva 4.5 ah/ora conform scalei ... am lasat-o vreo 15 ore, sau ceva de genul, si cand am revenit acul era undeva in zona 0-0.5 ah/ora ....
am deconectat, si am testat din nou cu motorul : full baterry, cu ledurile alea aprinse la maxim !!!

(pt cei care nu stiu acest lucru, trebuie mentionat ca motoarele maxxum au functie de testat bateria la care sunt legate, cu 4 leduri care arata gradul de incarcare de la full la recharge, si cu intesitate luminoasa ce scade pe parcursul consumarii fiecarei gradatii)

deci , pentru moment, se confirma teoria omului ...

acu' , poate exista incarcatoare care fac ceva ce prelungeste sau conserva numarul de cicluri incarcare/descarcare ... nu ma poricep din nefericire ...

poate ne lamureste cineva care are cunostiinte solide in domeniu, de ce ar fi mai bun un incarctor minn kota de ex decat unu deasta norma de la bricostore ...

adrian frunza
veteran
veteran
Mesaje: 877
Membru din: 14 Oct 2004, 19:15

Mesaj de adrian frunza » 17 Noi 2009, 16:23

automatistul are dreptate;q=i*t e legea din fizica ce explica totul.
varianta metro e optima ,atentie la sigurantele fuzibile .
walleye

toni f
veteran
veteran
Mesaje: 1272
Membru din: 08 Mar 2007, 14:13
Localitate: bucuresti

Mesaj de toni f » 17 Noi 2009, 16:44

adi, asa mi s-a parut si mie, eventually...

la tensiune constanta (12v sau cat spanac e de fapt 13-14v) , redresoru baga curent de intensitate din ce in ce mai mica in porcaria aia de baterie grea ca dracu', pana cand ajunge la q maxim adica 75 de ah .... si acolo , teoretic se opreste :D :D :D daca nu, si uiti de baterie, cica face poc pana la urma :D :D :D

mai e o chestie ... astia de la minn kota zic la motorelul meu ca cica daca e dat la full thrust, consuma cate 1 ah pe ora pe fiecare lbs de thrust care il da, adica 1 * 55 lbs, ar trebui sa manance 55 de ah pe ora de mars ...

ei bine, m-am plimbat cu el in barca de fibra de 5 m (profil lotca in fata) cam 3 ore timp fizic de functionare pana a bagat bateria in recharge (din cele 9 ore cat am stat pe garla) , si am mers numai la blana cu el ...

teoretic trebuia sa consume aprox 80% din cei 75 ah ai bateriei (adica 60 de ah ) in o ora si ceva de mars ... practic a fuctionat mult mai mult ... si fiind prima iesire cu bateria si motorul, va asigur ca am verificat de 50 de mii de ori starea bateriei ... eu nu mai inteleg cum functioneaza draciile astea, neam :? :? :?

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 17 Noi 2009, 17:50

toni f scrie:........
3. parea ca stie exact despre vorbeste, ...
4. mi-a recomandat calduros sa cumpar pentru bateria mea un incarcator din metro hornbach bricostore sau wherever, de 6 amperi, cu protectie la supraincarcare si atat, pe ideea ferma ca orice incarcator ar fi, nu poate face altceva decat sa scurteze sau sa lungeasca timpul de incarcare, si nu incarca " mai bine " sau "mai mult din baterie" .

...
esentialul, restul.............. :wink: :D

p.s. am incarcator auto marca Bosch luat din Praktiker si am tinut bateria pe el destul de mult timp, fara sa se supraincarce, sa se incalzeasca sau si mai rau, sa faca poc :twisted:

toni f
veteran
veteran
Mesaje: 1272
Membru din: 08 Mar 2007, 14:13
Localitate: bucuresti

Mesaj de toni f » 17 Noi 2009, 19:07

@ adiwolf

:P :P :P

mie nu-mi place sa fiu laconic :D :P :D :P
si imi place sa scriu :P

adrian frunza
veteran
veteran
Mesaje: 877
Membru din: 14 Oct 2004, 19:15

Mesaj de adrian frunza » 17 Noi 2009, 19:35

75 Ah = producatorul garanteaza debitarea catre sarcina a unui curent de 75 A timp de 1h ;dupa 1h amperajul debitat scade ,tensiunea ramanand relativ constanta .
nu consumi 75 % din amperaj ,consumi 75% din energia stocata in baterie .
nu ma omor dupa motoare electrice ,imi placa sa fac rafting pe val de 1m ,nu am rau de apa.
walleye

toni f
veteran
veteran
Mesaje: 1272
Membru din: 08 Mar 2007, 14:13
Localitate: bucuresti

Mesaj de toni f » 18 Noi 2009, 10:20

@ adi frunza

mci adi, am inteles exact acum care este ideea cu motoru si durata de functionare etc ...

makes sense, multumesc inca o data, si acum chiar sunt linistit cu redresorul asta care l-am cumparat ....

Scrie răspuns