Mesaj
de toni f » 17 Noi 2009, 15:53
ringo, un pretin care se percepe, mi-a tinut chiar zilele astea teoria cunoasterii pe topicul asta ...
eu o tineam sus si tare ca tre' redresor special pentru o baterie gel DC pe care tocmai am achizitionat-o, si pe care i-am dat-o cu imprumut impreuna cu maxxumul 55 din dotarea personala , weekedul trecut.
el mi-a explicat in termeni savanti pe care nu am sa-i reproduc aici, ca :
1. precum zice si misu , curentul maxim pe care il da sa nu fie mai mult de 10% din cel al bateriei, respectiv la mine 7.5a (versus 75 a) si la tine 10 a (versus 100 a)
2. un incarcator care da sa zicem maxim 4 amperi/ora nu va face decat sa lungeasca timpul de incarcare si nimic altceva, fata de unul care pleaca din 7.5/ora , in cazul meu ...
3. parea ca stie exact despre vorbeste, are automatica in spate, si la 45 de ani nu mai e genul care se tine de glume ...
4. mi-a recomandat calduros sa cumpar pentru bateria mea un incarcator din metro hornbach bricostore sau wherever, de 6 amperi, cu protectie la supraincarcare si atat, pe ideea ferma ca orice incarcator ar fi, nu poate face altceva decat sa scurteze sau sa lungeasca timpul de incarcare, si nu incarca " mai bine " sau "mai mult din baterie" .
in principiu, si mie mi se pare ca la faza asta are dreptate, in sensul ca redresorul ala baga curent pe o curba descendenta, pana cand bateria nu mai inghite ... deci orice redresor "umple" bateria, i guess ... doar ca unele bagand mai putin, o fac in mai mult timp ....
si acum, sa va zic experienta practica ... am luat si un redresor normal,de 6 ah/ora, din hornbach, si dupa ce omul mi-a adus bateria inpoi, am facut test cu motorul, si era in pozitia recharge (20% incarcare ramasa ) ... am pus-o frumusel pe redresor, care a inceput sa bage in ea undeva 4.5 ah/ora conform scalei ... am lasat-o vreo 15 ore, sau ceva de genul, si cand am revenit acul era undeva in zona 0-0.5 ah/ora ....
am deconectat, si am testat din nou cu motorul : full baterry, cu ledurile alea aprinse la maxim !!!
(pt cei care nu stiu acest lucru, trebuie mentionat ca motoarele maxxum au functie de testat bateria la care sunt legate, cu 4 leduri care arata gradul de incarcare de la full la recharge, si cu intesitate luminoasa ce scade pe parcursul consumarii fiecarei gradatii)
deci , pentru moment, se confirma teoria omului ...
acu' , poate exista incarcatoare care fac ceva ce prelungeste sau conserva numarul de cicluri incarcare/descarcare ... nu ma poricep din nefericire ...
poate ne lamureste cineva care are cunostiinte solide in domeniu, de ce ar fi mai bun un incarctor minn kota de ex decat unu deasta norma de la bricostore ...