
Pareri, impresii Shimano Stradic
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
am vazut si eu filmulete in care se explica ce e x-ship asta dar tot nu am inteles....poate snt eu mai greu de cap 

Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
X-ship este sistemul de insurubare a manerului in roata dintata (angrenajul antrenat direct de manivela) pentru a se reduce jocurile ce pot aparea acolo.
Stradic FD si FJ sunt identice, difera doar manivela.
Stradic FD si FJ sunt identice, difera doar manivela.
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
EDIT (nu am mai putut edita postu anteriorl)
Este un sistem adoptat pentru reducerea jocurilor dintre manivela si axul central/rotor.
Cam asa ceva:

Este un sistem adoptat pentru reducerea jocurilor dintre manivela si axul central/rotor.
Cam asa ceva:

Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
X-Ship-ul nu a fost bagat pentru reducerea jocurilor ci pentru a oferi mai multa putere mulinetei, de aici rezultand o manivela ce se invarte mai usor. Toata treaba cu X-Ship (e plin net-ul de explicatii) consta in marirea diametrului axului melcat si apropierea rotii dintate de acesta. ca au bagat nu stiu ce rulmenti pe acolo ... aia e altceva.
Power is what X-Ship is all about! Adding 20% more power through adding a larger diameter drive gear, and moving the pinion gear closer to the centre of the drive gear.
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
- stefanflorin
- veteran
- Mesaje: 2431
- Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
- Localitate: Bucuresti/Craiova
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
mersi anem, in sfarsit o explicatie buna.anem scrie:X-Ship-ul nu a fost bagat pentru reducerea jocurilor ci pentru a oferi mai multa putere mulinetei, de aici rezultand o manivela ce se invarte mai usor. Toata treaba cu X-Ship (e plin net-ul de explicatii) consta in marirea diametrului axului melcat si apropierea rotii dintate de acesta. ca au bagat nu stiu ce rulmenti pe acolo ... aia e altceva.
Power is what X-Ship is all about! Adding 20% more power through adding a larger diameter drive gear, and moving the pinion gear closer to the centre of the drive gear.

citisem asta deja si in ciuda faptului ca inteleg engleza perfect, tot in romana am priceput ce vor sa zica de fapt

Urasc atarnatorii!
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
cu placere ... nu simti o diferenta intre cum se invarte un biomaster (parca iti luasesi unul) si alte shimano-uri fara X-Ship?stefanflorin scrie:mersi anem, in sfarsit o explicatie buna.anem scrie:X-Ship-ul nu a fost bagat pentru reducerea jocurilor ci pentru a oferi mai multa putere mulinetei, de aici rezultand o manivela ce se invarte mai usor. Toata treaba cu X-Ship (e plin net-ul de explicatii) consta in marirea diametrului axului melcat si apropierea rotii dintate de acesta. ca au bagat nu stiu ce rulmenti pe acolo ... aia e altceva.
Power is what X-Ship is all about! Adding 20% more power through adding a larger diameter drive gear, and moving the pinion gear closer to the centre of the drive gear.![]()
citisem asta deja si in ciuda faptului ca inteleg engleza perfect, tot in romana am priceput ce vor sa zica de fapt
mie unul mi se pare ceva diferenta intre un TP si biomaster, ambele de 2500 ... doar ca a doua are x-ship-ul asta. e adevarat ca TP-ul are 2 ani in plus fata de BM

C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
- stefanflorin
- veteran
- Mesaje: 2431
- Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
- Localitate: Bucuresti/Craiova
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
Nu am inca, urmeaza sa-mi iau (poate mai vine mosu' o data
). Am analizat-o si am mulinat un pic la ea si mi-a placut ca merge fin si e fortoasa.
TP-ul nu are raport 6:1? ca ala cred ca ar fi principalul motiv pt. care merge mai greu.

TP-ul nu are raport 6:1? ca ala cred ca ar fi principalul motiv pt. care merge mai greu.
Urasc atarnatorii!
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
Sper sa pescui eu biomaster cu x-ship in weekend daca vor fi conditii.o am de aproape 2 sapt si nu am reusit sa o pescui,doar invartit la rece:))
Re: Pareri, impresii Shimano Stradic
Cert este ca au montat la axul melcat rulmenti in ambele capete , practic la vechile modele este doar cu un rulment ( cel de langa antiretur) iar partea din interior freca direct in corp sau bucse , in functie de model.anem scrie:X-Ship-ul nu a fost bagat pentru reducerea jocurilor ci pentru a oferi mai multa putere mulinetei, de aici rezultand o manivela ce se invarte mai usor. Toata treaba cu X-Ship (e plin net-ul de explicatii) consta in marirea diametrului axului melcat si apropierea rotii dintate de acesta. ca au bagat nu stiu ce rulmenti pe acolo ... aia e altceva.
Power is what X-Ship is all about! Adding 20% more power through adding a larger diameter drive gear, and moving the pinion gear closer to the centre of the drive gear.