Motoare outboard in 4 timpi, 6cp: Mercury vs Johnson

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 04 Mai 2006, 16:38

oi fi tu mare gerula da cateodata te mai incurca si terenul

daca trebuie sa cobori o panta nenorocita, nu poti sa te sui in barca klumea sa-l montezi, e curentul puternic, sau intrii in barca de pe taluz de beton ud, atunci sa vezi.........

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 04 Mai 2006, 16:40

Greutatea nu e importanta doar pentru persoana care va cara motorul ci si pentru barca pe care va fi montat. Si barcile au niste limite de greutate care sunt date de constructor. Spre exemplu pe Porat bote-ul meu nu trebuie sa despasesc 24,5 kg. Ori Mercury 6 cai si patru timpi are 25 de kg, doar cu 50 gr mai mult. Deci merge si n-am probleme. Daca luam un Honda sau Yamaha, ceea ce as fi putut, greutatea lor depasea cu mult (37 kg) ceea ce preconizeaza constructorul.
De altfel sunt de acord cu Wilddanube, om cu experienta. Pentru mine marca nu conteaza, nu le-am avut eu pe toate dar le-am inchiriat pe toate(chiar si Sea Gull englezesc din anii 30) .
Nu vad mare diferenta intre ele atata timp cat sunt corect intretinute. Pentru mine criteriile de alegere au fost greutatea si proximitatea magazinului de unde l-am cumparat si care-mi face si intretinerea. Imi convine mai mult sa fac 5 minute ca sa duc motorul la doctor decat sa fac 3 ore dus si intors de fiecare data cand il duc la intretinere numai pentru faptul ca in momentul cumpararii am economisit 30€.

Avatar utilizator
Gerula
veteran
veteran
Mesaje: 2282
Membru din: 07 Noi 2005, 19:19
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Gerula » 04 Mai 2006, 20:11

Tudore, evident ca ai dreptate cu tot ce zici :). Oricum , mi-ati zis cel mai important lucru, si anume ca dpdv fiabilitate nu sunt mari diferente intre ele, deci in principiu ar trebui sa merg pe pretul cel mai avantajos.

Daca stie cineva superoferte la motoare din aceasta categorie raman dator :).
Cu lacrimi Bastus!


Avatar utilizator
Gerula
veteran
veteran
Mesaje: 2282
Membru din: 07 Noi 2005, 19:19
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Gerula » 05 Mai 2006, 15:22

E oleaca mai scump decat il dau aia nou la firma, dar suntem in Romania, e normal, firesc, de viata :lol: sa apara asemenea anunturi :lol: .
Cu lacrimi Bastus!

christianpindichi
veteran
veteran
Mesaje: 517
Membru din: 26 Apr 2006, 09:48
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de christianpindichi » 05 Mai 2006, 21:27

Gerula scrie:E oleaca mai scump decat il dau aia nou la firma, dar suntem in Romania, e normal, firesc, de viata :lol: sa apara asemenea anunturi :lol: .
...dap...sincer nici nu m-am uitat.am vazut anuntul si se potrivea cu ce cautai tu...am crezut ca te ajuta.

Avatar utilizator
Gerula
veteran
veteran
Mesaje: 2282
Membru din: 07 Noi 2005, 19:19
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Gerula » 14 Mai 2006, 16:34

M-am dat si pe la targ. Sincer dintre Johnson, Suzuki si Mercury, ale lui Rebegel au dezavantajul ca rezervorul e separat. Asta poate fi un lucru bun cand ai de parcurs distante mari, ca nu stai cu canistra in barca, dar pentru ce vreau eu sa utilizez motorul chiar n-am nevoie de rezervor separat, sa ma mai impiedic si de matele lui pe-acolo. In plus nici pretul nu era prea competitiv.
Ca idee, stie cineva care-i piata la marfa asta prin Ungaria? Suzuki din cate stiu are o fabrica acolo. Eu am gasit la ei pe net motorul care ma intereseaza (DF 6 S) la 300.000 de forinti, adica aproximativ 39 de milioane, ceea ce nu e nici o sfaraiala daca pui la socoteala ca-ti iau astia TVA-ul la vama.
Yamaha pica, nu era o problema ca sunt grele dar sunt si mult mai voluminoase. Ori aveam eu orbul gainilor, ori Honda nu era pe la targ.
Cu lacrimi Bastus!

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 23 Mai 2006, 09:36

Am fost si io pe la targ! Pretu pe la 1200 EUR!

Intrebarea e: spre exemplu, pt PortaBote trebe cu cizma lunga?

Pe mine ma batea gandul de un motoras de 4-9 CP cu care sa ma dau si prin Delta, eventual pe o lotca inchiriata de la aborigeni.
Chiria pt o lotca = 200.000/zi. Pt barca cu motor = 100 EUR/zi :shock:

Acu' Tudor a zis ca la 4-6 Cp trag mai bine motoarele in 2 timpi. Sunt si mai ieftine, iar diferenta de consum la capacitatea asta nu cred ca e semnificativa!
Cam ce sanse ar fi ca dupa integrarea in UE sa nu se mai poata circula cu ele prin Delta? :?
near the beer

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 23 Mai 2006, 09:40

de fapt ma interesa si daca pt o lotca e mai potrivit ala cu cizma lunga?

am inteles ca ce face diferenta cizma lunga/scurta e inaltimea oglinzii! Asa e?
near the beer

Avatar utilizator
Gerula
veteran
veteran
Mesaje: 2282
Membru din: 07 Noi 2005, 19:19
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Gerula » 23 Mai 2006, 09:43

Inaltimea oglinzii si pescajul, evident.
Cu lacrimi Bastus!

Scrie răspuns