motoare in 2 timpi

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

braileanul
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 15
Membru din: 22 Aug 2007, 14:12
Localitate: Braila

motoare in 2 timpi

Mesaj de braileanul » 05 Iun 2008, 13:27

Buna ziua tuturor. Am deschis acest nou subiect, in speranta ca aici se vor putea aduna informatii utile cu privire la motoarele in 2 timpi. Personal, sunt posesorul unui astfel de motor. Am un Johnson de 30 cp, generatie noua (2005), fiind al 2-lea proprietar al acestuia. Cel de la care l-am cumparat, afirma ca nu a folosit motorul mai mult de 30-40 ore, aspect greu de verificat. Cert este ca motorul arata OK, avand chiar sigiliile si vaselina originala pe el (din ceea ce se poate observa la exterior pare nou). Primul proprietar l-a cumparat de la EuroNautica. Negasind informatii utile referitor la diferite aspecte de care sunt interesat, am concluzionat ca este bine sa deschid un nou topic in acest forum. Concret, am ceva nelamuriri referitoare la functionarea si intretinerea sa:
- In timpul marsului, turat la maxim, se aude un zgomot ascutit, parca metalic, nu foarte puternic, dar strident ca intensitate (ceea ce m-a facut sa-l remarc), zgomot care nu se aude si in situatia in care ambalez maxim motorul, dar pe loc (necuplat). Am intrebat pe cineva care repara motoare si mi-a spus ca este un sunet normal, dar nu sunt sigur de acest aspect;
- Bujile sunt negre, iar daca le desfac dupa functionarea motorului sunt si umede. M-am gandit ca ar fi vremea sa le schimb, dar nu stiu daca pot pune orice tip de bujii care se potrivesc la filet si la lungime;
- La pornire, este necesar sa-i dau 4-6 chei pana sa porneasca. Ce pot face sa plece mai repede? Daca este incalzit, pleaca de la prima cheie;
- Dupa ce am dat barca la apa si am incercat sa pornesc pentru prima oara de la achizitionarea sa acest motor (acum 1 luna), a pornit cu mare greutate, numai dupa ce am ars cu bricheta si am curatat putin bujiile. Imediat dupa pornire, a scos un fum foarte negru si gros, care inegrise chiar cizma motorului si pupa barci, eliminand totodata ceva negru si vascos, care plutea la suprafata apei. Atunci a fost singura ocazie in care s-a intamplat acest lucru, in prezent fumul scos de motor fiind unul normal ca aspect si foarte putin cantitativ.
- Cum se pregateste pentru iarna un astfel de motor?
- In afara de uleiul din cizma, ce altceva mai trebuie schimbat primavara? In ce consta revizia si la cat timp se face?
Astept sfaturi utile si raspunsuri de la cunoscatori.
[/u][/b]

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 05 Iun 2008, 15:30

nu-ti pierde rabdarea, ca tre sa se intoarca de la pescuit niste baieti care au motoare in 2 timpi si te pot sfatui.
Eu am raspuns ca sa nu fii asa de singur, si oricum sunt nou in domeniu (un motor in 4timpi de 2.5cp)
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

braileanul
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 15
Membru din: 22 Aug 2007, 14:12
Localitate: Braila

Mesaj de braileanul » 05 Iun 2008, 21:42

ovidiu scrie:nu-ti pierde rabdarea, ca tre sa se intoarca de la pescuit niste baieti care au motoare in 2 timpi si te pot sfatui.
Eu am raspuns ca sa nu fii asa de singur, si oricum sunt nou in domeniu (un motor in 4timpi de 2.5cp)
Mersi de incurajare :)

Avatar utilizator
Unchiu Stiuc :-)
junior
junior
Mesaje: 85
Membru din: 09 Feb 2008, 03:28
Localitate: London
Contact:

Mesaj de Unchiu Stiuc :-) » 06 Iun 2008, 00:07

..si eu am un motor in 2t dar de 4 cp.....cand ies cu el pe garla ma chinui de 8-10 ori pana ii dau startu...dar dupa ce fac cateva ture si ii cald o ia de la jumate de ata...cred ca asa pornesc astea mai greu...in schimb am avut unul in 4 timpi se 2,5 cp care a stat peste un an in garaj si a pornit la prima incercare :shock: ....se poate sa fie si din cauza bujiilor...dar nu sant exper si nu comentez multe...astept ceva specialisti sa-si dea cu parerea

Avatar utilizator
Armand
veteran
veteran
Mesaje: 807
Membru din: 20 Apr 2005, 10:20
Contact:

Mesaj de Armand » 06 Iun 2008, 08:47

Nu sunt cine stie ce specialist insa ce spun spun din ce am mai invatzat cu al meu.

Cand pleci de pe balta, nu opri motoru de la buton. Taie-i gazu si lasa-l sa se opreasca singur. Daca nu sta cu benzina in el o sa porneasca mai simplu data viitoare.
Zornaitul ala metalic se aude si la mine deci cred ca e ceva normal.

PS: daca esti din braila, sunt multe ateliere pe la voi prin oras...intreaba pe la pescari cine e de incredere si o sa iti faca cei de la atelier revizia.

Pe mine m-a costat 500 de mii. am facut-o chiar cand am luat motoru sa fiu sigur ca e OK.
Spining....Prea bun ca sa fie light...

braileanul
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 15
Membru din: 22 Aug 2007, 14:12
Localitate: Braila

Mesaj de braileanul » 06 Iun 2008, 09:11

Am fost si eu cu motorul la un atelier de service cand l-am cumparat. Nu mai fusese pornit de cca 1 an. Tipul de acolo a verificat compresia (9,2 pe ambele pistoane) si a ascultat cum se aude. A spus ca-i ok si ca nu se aud zgomote nefiresti. In plus, a schimbat si uleiul din cizma. Toate astea s-au intamplat la un service din Tulcea, in octombrie 2007 (pret 800 000 lei).
Teoretic, ar trebui sa fiu linistit dupa toate astea.
Cu toate acestea, trecand printr-o experienta neplacuta cu motorul anterior de care am fost asigurat in urma reviziei ca este un motor pe care ma pot baza si care dupa 2 iesiri m-a lasat pe balta, la 15 km de casa, am ceva emotii... :roll: La acela, revizia ma costase cam 3 milioane (vara trecuta) la un atelier din Braila.
In plus, avand o barca sport, nu am la ea decat niste vasle de urgenta, utilizabile cat sa o aduci la mal.

braileanul
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 15
Membru din: 22 Aug 2007, 14:12
Localitate: Braila

Mesaj de braileanul » 06 Iun 2008, 09:18

Apropo, uni spun ca nu-i bine sa mergi cu motorul turat la maxim, altii spun ca nu-i nici o problema, avand in vedere ca in realitate nu-l poti tura maxim, motorul avand practic o rezerva in acest sens.
Voi cum proedati?

CC59
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 233
Membru din: 09 Apr 2006, 12:19
Localitate: panciu,vrancea
Contact:

Mesaj de CC59 » 06 Iun 2008, 09:26

[quote="braileanul"]Am fost si eu cu motorul la un atelier de service cand l-am cumparat. Nu mai fusese pornit de cca 1 an. Tipul de acolo a verificat compresia (9,2 pe ambele pistoane) si a ascultat cum se aude. A spus ca-i ok si ca nu se aud zgomote nefiresti. In plus, a schimbat si uleiul din cizma. Toate astea s-au intamplat la un service din Tulcea, in octombrie 2007 (pret 800 000 lei).
Poti fi mai exact?O adresa pentru un service, care sa faca revizia la un 2 timpi,situat in triunghiul braila-galati-tulcea ?Multumesc.

Avatar utilizator
Armand
veteran
veteran
Mesaje: 807
Membru din: 20 Apr 2005, 10:20
Contact:

Mesaj de Armand » 06 Iun 2008, 09:45

braileanul scrie:Apropo, uni spun ca nu-i bine sa mergi cu motorul turat la maxim, altii spun ca nu-i nici o problema, avand in vedere ca in realitate nu-l poti tura maxim, motorul avand practic o rezerva in acest sens.
Voi cum proedati?
Avand in vedere ca motorishka mea e prea mica pt barca pe care il pun...

4 CP pe un Kingfisher de 3.30m merg cu el turat la max tot timpu :twisted:

Daca o sa crape, o sa vaslesc pana la mal si asta e... :?

PS: Pana acu in 50-60 de ore nu a dat nici un semn ca s-ar supara ca ii fac asta... :lol:
Spining....Prea bun ca sa fie light...

braileanul
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 15
Membru din: 22 Aug 2007, 14:12
Localitate: Braila

Mesaj de braileanul » 06 Iun 2008, 09:47

CC59 scrie:
braileanul scrie:Poti fi mai exact?O adresa pentru un service, care sa faca revizia la un 2 timpi,situat in triunghiul braila-galati-tulcea ?Multumesc.
Inteleg ca esti interesat sa gasesti un service. Adrese exacte nu stiu, dar te pot ajuta cu telefoanele celor care asigura service, respectiv numele unor firme. Alege orasul din care esti sau care este cel mai apropiat de tine: TULCEA: Dl. Culea 0740641841; GALATI: "Plasma" sau "Spat"; BRAILA: Dl. Horia 0727811444 (are service pe soseaua de centura, langa ZOO), Eurocar (pe soseaua Viziru, catre Carrefour), probabil si Delta Nautic (la APAN).

Scrie răspuns