Diferenta motor 2 si 4 timpi

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

vlad21

Mesaj de vlad21 » 13 Feb 2009, 18:06

iti dai seama ca vreau:D

v

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 18 Iul 2010, 19:48

valistrati scrie:
vlad21 scrie:suna foarte bine.:) sa le stapanesti sanatos si astetam cat mai multe poze..

ce barca este?

v
Excel...http://www.excel-inflatables.co.uk/index-uk.html... :wink:
sper sa nu se numeasca reclama... :lol: :lol:
Cum te impaci cu Excel-ul dupa mai bine de un an. L-ai situa lang Bombard, Zodiac sau Quicksilver ? Am primit o Oferta de la ei si stau in cumpana (Excel SD330 + Tohatsu 9.8hp in 4 timpi = 2504.00 £, TVA si transport pana la Braila incluse).
Multumesc !

andrei-ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 9286
Membru din: 06 Mai 2004, 13:08
Localitate: Rm. Valcea
Contact:

Mesaj de andrei-ovidiu » 18 Iul 2010, 19:56

Pana la urma ce se recomanda intre 2 timpi si 4 timpi? Nu de alta dar ca sa stiu pt. ce m-apuc sa ma interesez? :roll:

vali stratonov
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 19 Sep 2006, 13:26
Localitate: cluj-napoca

Mesaj de vali stratonov » 18 Iul 2010, 20:27

andrei-ovidiu scrie:Pana la urma ce se recomanda intre 2 timpi si 4 timpi? Nu de alta dar ca sa stiu pt. ce m-apuc sa ma interesez? :roll:
De departe 4 timpi....
pescuitul nu e tir cu arcul...asa ca insistati!

andrei-ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 9286
Membru din: 06 Mai 2004, 13:08
Localitate: Rm. Valcea
Contact:

Mesaj de andrei-ovidiu » 26 Aug 2010, 17:41

M-am oprit la un Yamaha 2,5 cai 4 timpi din 2009 ca nou...Va sta pe o EnergoTeam de 2,35 cu chila...

Pareri pro si contra? :D

Avatar utilizator
modigliani
veteran
veteran
Mesaje: 1209
Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
Localitate: Atlantida

Mesaj de modigliani » 29 Aug 2010, 21:23

Hai s-o luam cu inceputul : 2 timpi vs 4 timpi :

2 T este un motor mult mai fiabil decat 4 T , in schimb mai galagios si foloseste combustibil amestec . Piese de schimb se gasesc ceva mai greu , revizii .... la fel .

4 T - Foloseste direct benzina fara plumb , ceva mai silentios , ceva ..... mai pretentios pe apa , mai ,, soft " si mai ,, nobil " .

.......................................

Puterea dezvoltata este aproximativ ( 90 % , + , - ) egala .

.......................................

Important ( la ambele tipuri de motor ) :

- Pe ce fel de ape navigati . Statatoare sau curgatoare ( sau Dunare ! Conteaza ! )
- Cat timp alocati unei partide de pescuit ( fara acces la mal , la zona de acostare/ service , la intretinere/ interventie ,, pe genunchi " )
- Pe ce tip de ambarcatiune-l puneti .
- Ce tip de pescuit/deplasari ( marsuri ) practicati .

.......................................

Stiu ca n-am raspuns de fapt la nimic , insa alegerea unui motor pentru o ambarcatiune conteaza/tine de multi factori . Ambele variante au avantaje si dezavantaje . Distribuite in asa fel incat alegerea sa fie extrem de dificila .

Raportat la consum este mult de vorbit . Tine de regimul de exploatare . La nicunul dintre tipuri nu este recomandat marsul ,, la blana " . Il accelerezi , intri-n glisaj , dupa care reduci acceleratia ( undeva la 75 - 80 % din potential ) si ai asigurat un consum optim / viteza / distanta . Mai conteaza f mult sarcina la care este supus . Practic incarcatura barcii . Una este sa ne miste pe noi cu o lanseta de spinn si-o cutie de naluci , alta este sa fie incarcata ,, varf " cu toata bagajeria necesara unei iesiri indelungate .

Ma rog , tot incerc sa vin cu un raspuns ferm , si nu reusesc . O discutie de asemenea importanta trebuieste purtata categoric pe exemple exacte . Situatii diferite se pot naste inclusiv din hula intalnita , de vantul din fata/spate , de ambarcatiune ( cu chila/fara chila , etc ) , samd .

Nu am o extraordinara experienta in domeniu , insa v-o pun la dispozitie cu placere in orice context/intrebare ar avea-o cineva .

...........................................

Atat va spun , nu luati un motor fara sa-l probati DIRECT ( !!!!!!!!!!!!!! ) pe barca personala . Cu dvs la bord si cu jumatate din aproximativul maxim de bagaje ce-l estimati ca va va insoti vreodata la un pescuit .

Avatar utilizator
modigliani
veteran
veteran
Mesaje: 1209
Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
Localitate: Atlantida

Mesaj de modigliani » 29 Aug 2010, 21:24

Mai este mult de vorbit despre ,, cizme " . Scurte , medii sau lungi . Iarasi subiectul se preteaza direct intrebarilor strict puse . La fel , discutia poate ,, aluneca " si mai departe inspre elicii . Rapide , normale si de tractiune . Indiferent de tipul / caii / marca / si performantele motorului .

Ex : O elice de tractiune va va duce mult mai greu la faza de glisaj ( ceea ce presupune consum minim / optim per timp / distanta ) si cu un consum categoric diferit de cel al unui motor echipat cu o elice de viteza . Practic masa de apa dislocata va fii uriasa ( veti ramane uimiti ! ) , in schimb viteza va fi ...... ,, pe loc " ( ma rog , pe aproape )

................................

Aici este mult de vorbit !

.................................

p.s. - Si nu vreau sa pozez in ceea ce nu sunt , insa ( aviz necunoscatorilor )nu va achizitionati motoare mai mari de 5 cp fara permis de navigatie .

Avatar utilizator
modigliani
veteran
veteran
Mesaje: 1209
Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
Localitate: Atlantida

Mesaj de modigliani » 29 Aug 2010, 21:37

andrei-ovidiu scrie:M-am oprit la un Yamaha 2,5 cai 4 timpi din 2009 ca nou...Va sta pe o EnergoTeam de 2,35 cu chila...

Pareri pro si contra? :D
Daca-i cu cizma scurta , parerea mea , este ,, cool " de tot !!! Congrats !

ANDREI RIGA
veteran
veteran
Mesaje: 1653
Membru din: 05 Oct 2006, 11:40
Contact:

Mesaj de ANDREI RIGA » 29 Aug 2010, 21:46

andrei-ovidiu scrie:M-am oprit la un Yamaha 2,5 cai 4 timpi din 2009 ca nou...Va sta pe o EnergoTeam de 2,35 cu chila...

Pareri pro si contra? :D
Ne spui si noua un pret :D sau macar mie ?

andrei-ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 9286
Membru din: 06 Mai 2004, 13:08
Localitate: Rm. Valcea
Contact:

Mesaj de andrei-ovidiu » 29 Aug 2010, 21:56

Motorul este cu cizma scurta, an fabricatie 2009, aproape nou(elicea nu este zgariata aproape deloc), porneste excelent, merg ft bine cu o gonflabila de 2,35 m cu chila(chiar m-am ridicat de bot serios ieri), merge ft bine si cu 2 persoane in barca, are 17,5 kg, rotatie la 360 gr., si a costat 1800 lei(aprox. 430 euro).
Una peste alta sunt ft multumit de el...silentios, puternic, imi fac treaba cu el :wink:

Cateva poze:

[img][img]http://i154.photobucket.com/albums/s253 ... mag004.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i154.photobucket.com/albums/s253 ... mag008.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i154.photobucket.com/albums/s253 ... mag007.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i154.photobucket.com/albums/s253 ... mag005.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i154.photobucket.com/albums/s253 ... mag027.jpg[/img][/img]

Scrie răspuns