Conservarea motoarelor pt. iarna

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
ioanignat
junior
junior
Mesaje: 42
Membru din: 06 Sep 2006, 04:03
Localitate: Stockholm
Contact:

Conservarea motoarelor pt. iarna

Mesaj de ioanignat » 13 Dec 2006, 01:22

Stie cineva cum se conserva pt. iarna motoarele in 2 timpi?

Am un Johnson 50 cp.(model 95) si dupa citeva sugestii am incercat sa-l pregatesc singur, adica:

1. Spalarea lui cu apa curata (incluzind sistemul de racire prin functioanrea lui timp de 15 cu apa de la canea)
2. Ulei anicoroziv (sprei) in carburator, pistoane si bujii
3. Schimb ulei de transmisie

Intrebarea mea e daca exista vre-un procedeu pt. a scoate in totalitate apa din motor ? Sau ea se elimina de la sine (motorul a ramas pe barca in pozitzie verticala si va fi expus probabil la temperaturi de -10/20)

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 13 Dec 2006, 11:49

in mod normal cam aceasta-i procedura, dar iti recomand sa te adresezi unui atelier specializat, unde pe langa stocare ar trebui sa-ti mai verifice o compresie, o etanseitate a cizmei, starea motorului si altele.

cand lucram in domeniu foloseam un spray de stocare special (tot un fel de lubrifiant) si in plus mai foloseam un aditiv de benzina care impiedica formarea gumelor pe furtune pe perioadele cand sta indelungat. acesta se punea in ultimul rezervor de benzina cu care mergea motorul.

Avatar utilizator
ioanignat
junior
junior
Mesaje: 42
Membru din: 06 Sep 2006, 04:03
Localitate: Stockholm
Contact:

Mesaj de ioanignat » 13 Dec 2006, 19:13

E detul de scump sa-l las la servis, plus ca ar trebui sa-l dau jos de pe barca si procedura nu e chiar usoara. Ce nu eram eu sigur ar fi fost apa din motor. Nu as vrea sa risc sa-mi crape ceva in timpul iernii.

In privintza benzinei, el a functzionat fara furunul de alimentare pina la epuizarea benzinei din carburator.

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 13 Dec 2006, 19:51

daca-l lasi in pozitie verticala se scurge toata apa.


poti duce barca cu totul la service (pe peridoc evident) sau poti chema un tehnician sa-ti faca revizia. ce-i drept ca nu-i ieftin, dar din cand in cand ar fi bine sa-l verifice un specialist.

Avatar utilizator
ioanignat
junior
junior
Mesaje: 42
Membru din: 06 Sep 2006, 04:03
Localitate: Stockholm
Contact:

Mesaj de ioanignat » 13 Dec 2006, 21:06

Mai aveam o nelamurire:

Am rulat motorul vre-o 15 secunde fara apa din cauzaca i-am pus "castile" cu apa la orificiile de evacuare a gazelor (nu am stiut ca mai jos sunt cele de admisie a apei).

E posibil sa se strice pompa de apa din pricina asta?

Tin sa spun ca dupa "boacana" asta am comutat apa unde trebuia iar motorul a mers vre-o 10 min. fara sa se incalzeasca dar e adevarat ca apa a venit cu presiune si nu a trebuit trasa de pompa.

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 13 Dec 2006, 22:51

nu se strica chiar asa repede

Avatar utilizator
dr.pike
Moderator
Moderator
Mesaje: 707
Membru din: 25 Aug 2005, 19:04
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de dr.pike » 14 Dec 2006, 13:39

E clar ca nu are nici o problema..inca.... dar ar fi ideal sa nu repeti experienta. Eu am reusit sa distrug asa un Yamaha...ce-i drept de 2cp dar oricum la momentul repectiv mi-a parut tare rau...

Avatar utilizator
ioanignat
junior
junior
Mesaje: 42
Membru din: 06 Sep 2006, 04:03
Localitate: Stockholm
Contact:

Mesaj de ioanignat » 14 Dec 2006, 16:12

dr.pike scrie:E clar ca nu are nici o problema..inca.... dar ar fi ideal sa nu repeti experienta. Eu am reusit sa distrug asa un Yamaha...ce-i drept de 2cp dar oricum la momentul repectiv mi-a parut tare rau...
In ce mod? L-ai pornit fara apa? Cat a stat pornit?

Scrie răspuns