Conservarea motoarelor pt. iarna
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Conservarea motoarelor pt. iarna
Stie cineva cum se conserva pt. iarna motoarele in 2 timpi?
Am un Johnson 50 cp.(model 95) si dupa citeva sugestii am incercat sa-l pregatesc singur, adica:
1. Spalarea lui cu apa curata (incluzind sistemul de racire prin functioanrea lui timp de 15 cu apa de la canea)
2. Ulei anicoroziv (sprei) in carburator, pistoane si bujii
3. Schimb ulei de transmisie
Intrebarea mea e daca exista vre-un procedeu pt. a scoate in totalitate apa din motor ? Sau ea se elimina de la sine (motorul a ramas pe barca in pozitzie verticala si va fi expus probabil la temperaturi de -10/20)
Am un Johnson 50 cp.(model 95) si dupa citeva sugestii am incercat sa-l pregatesc singur, adica:
1. Spalarea lui cu apa curata (incluzind sistemul de racire prin functioanrea lui timp de 15 cu apa de la canea)
2. Ulei anicoroziv (sprei) in carburator, pistoane si bujii
3. Schimb ulei de transmisie
Intrebarea mea e daca exista vre-un procedeu pt. a scoate in totalitate apa din motor ? Sau ea se elimina de la sine (motorul a ramas pe barca in pozitzie verticala si va fi expus probabil la temperaturi de -10/20)
in mod normal cam aceasta-i procedura, dar iti recomand sa te adresezi unui atelier specializat, unde pe langa stocare ar trebui sa-ti mai verifice o compresie, o etanseitate a cizmei, starea motorului si altele.
cand lucram in domeniu foloseam un spray de stocare special (tot un fel de lubrifiant) si in plus mai foloseam un aditiv de benzina care impiedica formarea gumelor pe furtune pe perioadele cand sta indelungat. acesta se punea in ultimul rezervor de benzina cu care mergea motorul.
cand lucram in domeniu foloseam un spray de stocare special (tot un fel de lubrifiant) si in plus mai foloseam un aditiv de benzina care impiedica formarea gumelor pe furtune pe perioadele cand sta indelungat. acesta se punea in ultimul rezervor de benzina cu care mergea motorul.
E detul de scump sa-l las la servis, plus ca ar trebui sa-l dau jos de pe barca si procedura nu e chiar usoara. Ce nu eram eu sigur ar fi fost apa din motor. Nu as vrea sa risc sa-mi crape ceva in timpul iernii.
In privintza benzinei, el a functzionat fara furunul de alimentare pina la epuizarea benzinei din carburator.
In privintza benzinei, el a functzionat fara furunul de alimentare pina la epuizarea benzinei din carburator.
Mai aveam o nelamurire:
Am rulat motorul vre-o 15 secunde fara apa din cauzaca i-am pus "castile" cu apa la orificiile de evacuare a gazelor (nu am stiut ca mai jos sunt cele de admisie a apei).
E posibil sa se strice pompa de apa din pricina asta?
Tin sa spun ca dupa "boacana" asta am comutat apa unde trebuia iar motorul a mers vre-o 10 min. fara sa se incalzeasca dar e adevarat ca apa a venit cu presiune si nu a trebuit trasa de pompa.
Am rulat motorul vre-o 15 secunde fara apa din cauzaca i-am pus "castile" cu apa la orificiile de evacuare a gazelor (nu am stiut ca mai jos sunt cele de admisie a apei).
E posibil sa se strice pompa de apa din pricina asta?
Tin sa spun ca dupa "boacana" asta am comutat apa unde trebuia iar motorul a mers vre-o 10 min. fara sa se incalzeasca dar e adevarat ca apa a venit cu presiune si nu a trebuit trasa de pompa.