Cu siguranta se gasesc aici si pescari priceputi la barci.
Cer sfatul celor care se pricep si sint doritori sa ma ajute.
Am un motor yamaha de 5 cp 4t care merge foarte bine,sint multumit de el dar nu l-am folosit decat pe doua barci laguna de 4.8m
Motorul este cu cizma scurta dupa cum se vede si in poze.Acolo unde pescuiesc si unde ma duc cu motorul in portbagaj pot sa inchiriez barca.Problema era ca au doar una cu oglinda scurta (daca asa ii zice).Cand am prins-o pe aia totul a fost OK,barca a mers impecabil pentru un motor de 5 cp cu doua persoane si bagajul aferent pentru spinning.Cand prind barca cu oglinda inalta este foarte greu de utilizat motor cu cizma scurta,practic nu pot sa merg decat foarte incet pt ca ramane elicea fara apa,balboteaza apa si merge in "socuri".
Recent mi-am adus din Olanda o barca de polyester cu pereti dubli si coca tip catamaran.are 3.45L cu 1.6l si un pic peste 100kg,poate chiar 100.
Beleaua este ca are oglinda cam inalta pt motorul asta.Initial am crezut ca fiind o barca mica,e facuta pentru motoare mici.Olandezii in general folosesc motoare mici 4-8cp.
La motor,aripioara stabilizatoare este cu 5cm peste linia chilei.Am citit pe net si majoritatea recomanda sa fie in linie sau 1cm mai jos.
Motorul fixat pe oglinda are o pozitie destul de ciudata,barca fiind pe uscat,am impresia ca partea de jos,elicea,este foarte distantata de barca comparativ cu felul in care sta fixat pe o laguna.Ma gandesc ca poate barca asta are oglinda mai inclinata.
Intrebarea este: Sa tai din oglinda in 5-6cm sau sa o las asa? Va fi greu de modificat/reparat fiind o barca de polyester si nu de fibra (desi avea cateva reparatii facute cu fibra).
Daca apuc sa o duc la garla,unde va si ramane pana la anul cand voi reusi sa iau si peridoc,imi va fi foarte greu sa o mai modific sau sa o aduc acasa.
Va rog sa va uitati la poze si sa-mi dati un sfat.
Multumesc!




