1-o concavitate prea exagerata(mare) face ca paleta sa se invirta prea aproape de axul rotativei sau sa nu se invirta de loc.
2-o concavitate prea mica face ca paleta sa se invirta haotic si mult prea departat de axul rotativei.In concluzie trebuie sa fim f atenti la concavitatea pe care o dam paletei deoarece este elementul principal in functionarea in ansamblu a rotativei.
Alt aspect important este grosimea tablei pe care o folosim.Ptr rotative marimea 0,1,2 merge tabla cu grosimea de 0.4-0.5 mm,ptr rotative marimea 3,4,5 merge tabla cu grosimea 0.5-0.8 mm.Daca folosim tabla prea groasa la palete mici acestea nu se mai invert,daca folosim tabla prea ssubtire la palete mari acestea se invert haotic si prea departat de axul rotativei.
Cea mai buna tabla este cea de cupru ptr ca se lucreaza usor cu ea si se poate arginta insa se poate folosi si tabla de inox sau alama.
Calaretul este o alta piesa importanta din ansamblul rotativei.Despre constructia lui gasiti informatii intr-un topic separate(Confectionare calaret rotative).
Corpus rotativei eu il fac din sirma de cupru de diferite diametre pe care o rulez pe un ax metalic.M-am oprit la aceasta metoda deoarece este o metoda simula si ami ofera posibilitatea sa jonglez cu diferite diametre si lungimi de corpuri in functie de de cum vreau sa fie rotativa(mai grea sau mai usoara).
Este indicat ca intre corp si calaret sa intercalati o biluta(margea)care sa asigure o alunecare lina a calaretului.Despre constructia bilelor de cupru gasiti informatii intr-un topic separat.
De asemenea trebuie urmarit ca tija metalica (axul) sa fie dreapta.In mare cam atit despre constructia rotativelor.Mai jos aveti citava modele de palete facute cu astfel de matrite.Ptr cine doreste mai multe informatii ma gaseste la mail negrea.petru@yahoo.com






