5cp 2t vs. 6 cp 4t
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
5cp 2t vs. 6 cp 4t
Din experienta voastra, ce comentarii aveti referitor subiectul topicului? Un 5 cp 2t "fuge" mai tare decat 6 cp 4t sau 6 cp 4t "trage" mai tare decat primul?
Daca ambele motoare au aceiasi putere in KW, nu dupa ce scrie pe capac, cel in 2T va ajunge mai repede la viteza maxima pe acea ambarcatiune. Un aspect aproape de neglijat este acela ca motorul in 4T de cele mai multe ori este mai greu decat echivalentul sau in 2T cu cca 30%, deci la aceiasi barca, acelasi bagaj, motorul in 4T va propulsa barca cu o viteza finala o idee mai mica, asta numai dacamotorul nu este ales la limita inferioara (ca si putere) pentru glisaj. Intotdeauna trebuie sa stii ce ai de gand sa realizezi cu un motor de barca inainte de a-l cumpara. Eu am avut un Yamaha in 2T de 5cp si am trecut la 10cp (vreau sa glisez si cand am bagaje in barca atunci cand ma duc in Delta, vreau sa-mi plimb juniorul ori sotia glisand si sa nu merg cu 10-15km/h).
Trecerea de la 5 la 6cp nu inseamna un mare lucru dar este evident ca vei obtine performante superioare. Esti absolut sigur ca cei 6cp iti vor fi suficienti?
Trecerea de la 5 la 6cp nu inseamna un mare lucru dar este evident ca vei obtine performante superioare. Esti absolut sigur ca cei 6cp iti vor fi suficienti?

Bucuresti
Imi permit sa-ti dau un sfat. Inainte de a cumpara motorul de 6cp, imprumuta unul de la cineva, incarca barca in regim maxim gandit de tine si vezi cat de multumit esti. Poate te vei hotara la unul de 8cp sau... cine stie?!Puiu.BZ scrie:Categoric, nu sunt suficienti. Dar e un pas mic inainte. Oricum, parerile voastre, a celor care aveti o minima experienta acumulata, sunt importante pentru oricine este interesat, in luarea unor decizii corecte.

Oricum ar trebui sa-ti reevaluezi (ca si performate) barca pe care o ai. Parerea mea este ca si ea trebuie bagata la un up-grade
Bucuresti
- andriipopa75
- veteran
- Mesaje: 733
- Membru din: 08 Iul 2008, 00:45
- Localitate: Craiova
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
artificii sint multe. in functie de greutatea medie pe care o ai in barca, greutatea barcii si a motorului, dimensiunile de gabarit si caracteristicile constructive ale barci mai poti face variatiuni pe tema diametrului si pasului elicei.
treaba cu cilindreea e irelevanta. daca urmaresti un producator japonez oarecare, vei vedea ca pe acelasi bloc motor cu aceeasi cilindree pentru motoarele de barca scoate o putere si pentru un motor de motocicleta scoate macar de cinci ori mai mult.
treaba cu cilindreea e irelevanta. daca urmaresti un producator japonez oarecare, vei vedea ca pe acelasi bloc motor cu aceeasi cilindree pentru motoarele de barca scoate o putere si pentru un motor de motocicleta scoate macar de cinci ori mai mult.
in 1923/ s-a nascut un mit/ nu existau stelishti shi nici catzei/ dar exista Rapid