5cp 2t vs. 6 cp 4t

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Puiu.BZ
veteran
veteran
Mesaje: 794
Membru din: 05 Noi 2006, 12:13
Localitate: Buzau

5cp 2t vs. 6 cp 4t

Mesaj de Puiu.BZ » 21 Noi 2011, 19:31

Din experienta voastra, ce comentarii aveti referitor subiectul topicului? Un 5 cp 2t "fuge" mai tare decat 6 cp 4t sau 6 cp 4t "trage" mai tare decat primul?

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 21 Noi 2011, 19:36

Puterea este aceiasi indiferent de tipul motorului. Este evident ca 6cp fata de 5cp inseamna 20% in plus. Diferentele (intre motoare de aceiasi putere in 2T sau 4T) sunt la cuplul elicei. La cel in 2T este mai mare => motorul va fi mai nervos (demaraj mai in "tromba").
Bucuresti

Puiu.BZ
veteran
veteran
Mesaje: 794
Membru din: 05 Noi 2006, 12:13
Localitate: Buzau

Mesaj de Puiu.BZ » 21 Noi 2011, 19:48

Aha, cred ca si la drift e mai bun 2t. :D
Se simte vreo diferenta de putere, de comportament intre cele 2? Ignoram sound-ul. La 4t e sublim. dar sunt si motoare f.f.f. bune in 2 t care suna bine.

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 21 Noi 2011, 19:59

Daca ambele motoare au aceiasi putere in KW, nu dupa ce scrie pe capac, cel in 2T va ajunge mai repede la viteza maxima pe acea ambarcatiune. Un aspect aproape de neglijat este acela ca motorul in 4T de cele mai multe ori este mai greu decat echivalentul sau in 2T cu cca 30%, deci la aceiasi barca, acelasi bagaj, motorul in 4T va propulsa barca cu o viteza finala o idee mai mica, asta numai dacamotorul nu este ales la limita inferioara (ca si putere) pentru glisaj. Intotdeauna trebuie sa stii ce ai de gand sa realizezi cu un motor de barca inainte de a-l cumpara. Eu am avut un Yamaha in 2T de 5cp si am trecut la 10cp (vreau sa glisez si cand am bagaje in barca atunci cand ma duc in Delta, vreau sa-mi plimb juniorul ori sotia glisand si sa nu merg cu 10-15km/h).
Trecerea de la 5 la 6cp nu inseamna un mare lucru dar este evident ca vei obtine performante superioare. Esti absolut sigur ca cei 6cp iti vor fi suficienti? :lol:
Bucuresti

rine
veteran
veteran
Mesaje: 2820
Membru din: 25 Apr 2009, 21:29

Mesaj de rine » 21 Noi 2011, 20:00

de comportament , da. ti-a zis si feugen; ala-n , doi e nervos .adica.. nici nu misti maneta bine si "pleaca de sub tine"

Puiu.BZ
veteran
veteran
Mesaje: 794
Membru din: 05 Noi 2006, 12:13
Localitate: Buzau

Mesaj de Puiu.BZ » 21 Noi 2011, 20:05

Categoric, nu sunt suficienti. Dar e un pas mic inainte. Oricum, parerile voastre, a celor care aveti o minima experienta acumulata, sunt importante pentru oricine este interesat, in luarea unor decizii corecte.

feugen
veteran
veteran
Mesaje: 2972
Membru din: 21 Oct 2007, 20:46
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de feugen » 21 Noi 2011, 20:10

Puiu.BZ scrie:Categoric, nu sunt suficienti. Dar e un pas mic inainte. Oricum, parerile voastre, a celor care aveti o minima experienta acumulata, sunt importante pentru oricine este interesat, in luarea unor decizii corecte.
Imi permit sa-ti dau un sfat. Inainte de a cumpara motorul de 6cp, imprumuta unul de la cineva, incarca barca in regim maxim gandit de tine si vezi cat de multumit esti. Poate te vei hotara la unul de 8cp sau... cine stie?! :bere:
Oricum ar trebui sa-ti reevaluezi (ca si performate) barca pe care o ai. Parerea mea este ca si ea trebuie bagata la un up-grade
Bucuresti

Puiu.BZ
veteran
veteran
Mesaje: 794
Membru din: 05 Noi 2006, 12:13
Localitate: Buzau

Mesaj de Puiu.BZ » 21 Noi 2011, 20:14

BArca e ok. NU mai am ce sa-i fac. E solida, e BARK, are podina dintr-o bucata, coca cu chila rigida din extrudat. Am facut-o de asalt... :lol:
Am si un proiect de RIB, dar il pun in opera la primavara. Cred ca un 8 cp ar rupe Dunarea-n doua.

Avatar utilizator
andriipopa75
veteran
veteran
Mesaje: 733
Membru din: 08 Iul 2008, 00:45
Localitate: Craiova

Mesaj de andriipopa75 » 21 Noi 2011, 22:24

verifica cilindreea motoarelor, in afara de turatii si elice de acolo vine viteza.

de ex, la unele firme(tohatsu) motorul de 6 cai are cilindreea similara cu motoare de 8 cai de la alte firme (yamaha) .

exista o diferenta de consum in favoarea celui in 4 timpi si un plus de cuplu la cel in 2 timpi

melculbeat
veteran
veteran
Mesaje: 994
Membru din: 08 Mar 2006, 00:59

Mesaj de melculbeat » 22 Noi 2011, 00:02

artificii sint multe. in functie de greutatea medie pe care o ai in barca, greutatea barcii si a motorului, dimensiunile de gabarit si caracteristicile constructive ale barci mai poti face variatiuni pe tema diametrului si pasului elicei.
treaba cu cilindreea e irelevanta. daca urmaresti un producator japonez oarecare, vei vedea ca pe acelasi bloc motor cu aceeasi cilindree pentru motoarele de barca scoate o putere si pentru un motor de motocicleta scoate macar de cinci ori mai mult.
in 1923/ s-a nascut un mit/ nu existau stelishti shi nici catzei/ dar exista Rapid

Scrie răspuns