PROPUNERI PRIVIND LEGISLATIA PESCUITULUI SPORTIV

Lista de discutii libera, pe teme de pescuit la rapitori sau aspecte colaterale.

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

PROPUNERI PRIVIND LEGISLATIA PESCUITULUI SPORTIV

Mesaj de apsalba » 06 Mar 2007, 14:53

Deschid acest topic in care sa postati in mod coerent punctele de vedere.

Postez propunerea de proiect de lege inintata de FNPSR catre MAPDR si ANPA si pe care presedintele gigi il foloseste probabil ca perna. Precizez ca forma este de proiect, FNPSR adoptand ca punct de vedere oficial eliminarea obligativitatii asocierii.


Legea ...... din ........

privind pescuitul si pescuitul sportiv

(propunere facuta de FNPSR)

Parlamentul adopta următoarea lege ce stabileşte condiţiile in care se va desfăşura pescuitul, pentru a imbunatati gradul de păstrare a diversităţii faunei si florei precum si refacerea lor permanenta si pentru ca pescuitul sa se desfăşoare in armonie cu cererea economiei de piaţa si cu protecţia vieţii acvatice si a mediului acvatic natural.

Capitolul I
PREVEDERI INTRODUCTIVE
Scopul Documentului
Secţiunea 1

1) Aceasta lege stabileşte condiţiile in care se desfasoara dreptul de pescuit si activităţile legate de managementul resurselor acvatice, de protecţia peştilor si a mediului lor in apele si in alte ecosisteme acvatice pe teritoriul Romaniei, specifica drepturile si îndatoririle persoanelor care desfasoara aceste activitati, precum si amplitudinea responsabilităţilor si competentei administraţiei piscicole.
2) Prevederile acestei legi se vor referi si la facilitatile piscicole (bazine piscicole), in ceea ce priveşte pescuitul sportiv, instrumentele si modalităţile ilegale de pescuit, supravegherea pescuitului, împuţinarea capturii care pune in primejdie fauna piscicola precum si sursa de hrana, aprovizionarea cu peşti de origine străina.
3) Cat despre pestele protejat, prevederile acestei legi vor fi aplicate împreuna cu prevederile relevante ale Legii privind Protecţia Mediului.

Definirea Termenilor
Secţiunea 2

1) Pentru scopurile acestei legi:
a) fauna piscicola: animale care sunt clasificate ca aparţinând clasei peştilor. Prevederile in legătura cu fauna piscicola, in cazurile definite de aceasta lege, se vor aplica si in cazul animalelor care servesc drept hrana peştilor: raci, broaşte, moluşte si crustacee, lipitori precum si stadiilor ontogenetice ale acestora (vor fi numite după cum urmează: alte animale acvatice folositoare);
b) pescuitul: capturarea sau colectarea peştilor (incluzând pescuitul sportiv) in zone de pescuit, folosind legal instrumente permise, creşterea, păstrarea si aprovizionarea cu peste; orice activitate care vizează protecţia faunei piscicole si a habitatului acesteia;
c) pescuitul sportiv: capturarea peştilor cu echipament de pescuit sau capturarea peştilor folosiţi ca momeală cu un halău de maxim 1 m2;
d) zona de pescuit: orice apa care oferă faunei piscicole condiţii propice de viata, fara modificări impuse asupra caracteristicilor sale si care a fost declarata zona de pescuit de către autoritatea piscicola;
e) bazinul piscicol: zona acvatica artificiala folosita pentru piscicultura, care poate fi inundata sau redusă folosind structuri artificiale (stăvilare), inclusiv bazinele folosite pentru iernat si pentru creşterea puietului, precum si canalele de alimentare si scurgere.
2) Ministrul agriculturii (după cum urmează: Ministrul), împreuna cu ministrul responsabil de protecţia mediului, vor specifica intr-un Ordin care sunt peştii si animalele acvatice al căror pescuit sportiv este interzis.

Capitolul II

DREPTUL DE A PESCUI
Definiţia dreptului de a pescui
Secţiunea 3

1) Dreptul de a pescui – ca drept financiar – consta in calităţile si obligaţiile legate de pescuit si va fi, daca aceasta lege nu prevede altfel, parte organica a dreptului de proprietate asupra apei.
2) In cazul lacurilor de acumulare, a braţelor moarte si a balastierelor, statul roman are dreptul de a pescui, excepţie făcând acele braţe moarte şi balastiere, aflate in proprietatea municipalităţilor, in cazul in care acestea vor sa exercite dreptul de a pescui.
3) Dreptul de a pescui va fi trecut in registrul local.
4) Dreptul de a pescui poate fi concesionat.

Beneficiarul dreptului de a pescui
Secţiunea 4

1) Daca zona de pescuit este proprietatea:
a) unei singure persoane sau a statului roman, proprietarul are dreptul independent de a pescui (după cum urmează: drept independent de a pescui)
b) a mai multor persoane (statul roman poate fi una dintre ele), proprietarii au drept comun de a pescui (se va numi de acum încolo: drept comun de a pescui)
2) In cazul dreptului comun de a pescui, in ceea ce priveşte:
a) modalitatea de reprezentare a proprietarilor, persoana reprezentanta,
b) prezentarea cererii de declarare a zonei de pescuit,
c) modalitatea de exercitare a dreptului de a pescui,
proprietarii vor decide prin simpla majoritate de voturi, voturile lor fiind in funcţie de suprafaţa de apa pe care o au in proprietate, isi împart responsabilităţile dreptului de a pescui si beneficiile in funcţie de cota parte.
3) In alte privinţe, in legătura cu dreptul comun de a pescui, prevederile secţiunilor din Codul Civil vor fi aplicate in mod adecvat.

Secţiunea 5

1) Beneficiarul dreptului de a pescui va fi, general vorbind, proprietarul zonei de pescuit, iar in cazurile definite in secţiunea 3 (4) beneficiarul va fi concesionarul.
2) Exercitarea si îndeplinirea drepturilor si obligaţiilor dreptului de a pescui, conform acestei legi, vor fi responsabilitatea beneficiarului.
3) Beneficiarii vor fi înregistraţi de autoritatea de pescuit.

Zona de pescuit
Secţiunea 6
Cererea de declarare a oricărei suprafeţe de apa, drept zona de pescuit se va depune la autoritatea de pescuit, daca aceasta lege nu prevede contrarul. Decizia autoritarii de pescuit se ia in acord cu aprobarea autoritatii apelor si a autoritatii mediului ( in cazul zonelor naturale sau protejate, cu aprobarea autoritatii de protecţie a mediului).

Secţiunea 7

Cererea de declarare a unei suprafeţe de apa drept zona de pescuit va conţine:
a) denumirea suprafeţei de apa, localizarea sa, liniile de demarcaţie, informaţii privind utilizarea sa si drepturile de proprietate;
b) categoria de utilizare a proprietatii de teren adiacent suprafeţei de apa.

Dobândirea proprietatii asupra peştelui
Secţiunea 8

1) Beneficiarul dobândeşte proprietatea asupra peştelui, sau a altor vieţuitoare acvatice folositoare, prin prinderea lor in mod legal, daca aceasta lege nu prevede contrarul.
2) Daca zona de pescuit ii aparţine, beneficiarul are drept de proprietate asupra peştelui (si a altor vieţuitoare acvatice folositoare).
3) Pestele (si alte vieţuitoare acvatice folositoare) moarte vor fi proprietatea beneficiarului dreptului de a pescui asupra corpului de apa in, sau langa care s-au găsit acestea.
Exercitarea dreptului de a pescui
Secţiunea 9

1) Beneficiarul va fi obligat sa exercite dreptul de a pescui.
2) In ceea ce priveşte punerea in aplicare a prevederii specificate in subsectiunea (1), daca beneficiarul isi duce la îndeplinire obligaţiile privind protecţia faunei piscicole si a habitatului, aceasta va fi considerata ca exersare a dreptului de a pescui.

Exercitarea dreptului individual de a pescui a statului roman
Secţiunea 10

Declaraţiile legale, inclusiv cele definite in secţiunea 11, cu privire la exercitarea dreptului individual de a pescui a statului roman, vor fi făcute de către ministru in numele statului, de acord cu miniştrii interesaţi.

Secţiunea 11

1) Concesionarea dreptului individual de a pescui a statului roman va fi realizata prin licitaţie publica.
2) Invitaţia la licitaţie va fi făcuta
a) cu minim sase luni înainte de expirarea contractului de concesionare in vigoare, sau
b) in cazul concesionarii dreptului de a pescui pentru prima data, in termen de treizeci de zile de la intrarea in vigoare a acestei legi,
c) in cazul unui bazin piscicol nou format, in termen de şaizeci de zile de la momentul in care a fost declarat zona de pescuit.
3) Invitaţia la licitaţie va conţine denumirea si suprafata zonei de pescuit, condiţiile de concesionare a dreptului de a pescui in ceea ce priveşte protecţia corpului de apa in chestiune si păstrarea calităţii apei, precum si termenul limita si locul de prezentare a ofertei. Invitaţia la licitaţie va specifica alte cerinţe privind conţinutul cererilor.
4) Invitaţia la licitaţie va fi publicata in ziarul oficial al Ministerului Agriculturii (care se va numi de aici înainte: Ministerul), precum si in ziarele de specialitate.

Secţiunea 12

Cererea de licitaţie va include un plan de management piscicol (Secţiunea 27) pe perioada concesionarii, privind îndeplinirea cerinţelor specificate in Secţiunea 11 (3) si Secţiunea 25 (1).




Concesionarea dreptului de pescuit

Secţiunea 13


1) Normele Codului Civil cu privire la concesiunea uzufructului agricol se vor aplica, facandu-se schimbările necesare, pentru concesiunea dreptului de pescuit.
2) Contractul de concesiune a dreptului de pescuit va fi încheiat incluzându-se o limita de timp.
3) Persoana care da in concesiune poate, cu efect imediat, încheia contractul de concesiune a dreptului de pescuit in următoarele cazuri precum:
daca concesionarul
a) nu-si îndeplineşte obligaţiile stipulate de contractul de concesiune si stabilite in acest act, neţinând seama de somaţia persoanei ce a dat in concesiune pe un termen limitat;
b) subconcesioneaza dreptul de pescuit;
c) incalca serios interesele protecţiei mediului si a managementului apei;
4) Emiterea permiselor locale (Secţiunea 22) nu va fi luata in considerare ca o subconcesiune a dreptului de pescuit.

Secţiunea 14

1) Concesionarul va informa autoritatea de pescuit in legătura cu contractul de concesiune in termen de sase zile de la semnarea acestuia, pentru a putea fi înregistrat.
2) Daca la momentul încheierii contractului de concesiune fostul plan pentru managementul dreptului de a pescui este inca valid, va fi făcut unul nou doar daca expira anteriorul.
3) La terminarea contractului de concesiune a dreptului de pescuit, doar daca partile au fost de acord cu altceva, concesionarul poate sa pretindă valoarea actuala, in momentul încetării contractului, a dispozitivelor de pescuit netransportabile si a amenajărilor făcute de acesta, incluzând si partea costului peştelui stocat care nu a fost recuperata, si a investiţiilor necesare in limitele managementului moderat. Concesionarul va păstra toate drepturile pana când persoana care a dat in concesiune nu va îndeplini aceste cereri de compensare.

Prevederi privind proprietatea funciara si activităţile afectate de exercitarea dreptului de pescuit

Secţiunea 15

1) Proprietarul sau utilizatorul proprietatii funciare, afectat de dreptul de pescuit exercitat – in afara cazului când partile au convenit altfel – va suporta sau va face posibil ca beneficiarul sa obtina dreptul de folosire a apei pana la reglementările in vigoare, aşezarea si folosirea echipamentului necesar pentru capturarea peştelui pe proprietatea funciara in timpul pescuitului, desfăşurarea activităţii de pescuit in apa, si transportarea capturilor (obligaţie pentru pescuit).
2) In cazul in care este inundata o proprietatea funciara pe coasta sau dig, proprietarul proprietatii funciare va suporta sau va face posibil ca puietul sa fie mutat înapoi in zona de pescuit.
3) Proprietarul sau utilizatorul zonei funciare este indreptatit la compensaţii pentru pierderile rezultate datorate restricţiilor formulate in subsectiunile 1 si 2.

Secţiunea 16

1) Cu minim opt zile – excepţie făcând urgentele – înainte de începerea oricărei activitati ce necesita stăvilirea sau inundarea suprafeţei de apa sau a oricărei activitati care împiedica exersarea dreptului de a pescui, administratorul stabilimentelor hidraulice va anunţa beneficiarul in legătura cu activitatea respectiva si cu durata prevăzuta.
2) Pentru a construi (sau a restructura, a reface sau a dezafecta) orice construcţie care împiedica deplasarea normala a peştilor, este necesara aprobare din partea autoritatii piscicole sau a apelor, ori, in cazul zonelor naturale protejate, este necesara aprobare din partea autoritatii pentru protecţia mediului.
3) Pentru a sprijini migrarea bancurilor de peşti care depun icre, autoritatea piscicola va cere administratorului digurilor inaltate pe cursul râurilor sa construiască si sa intretina o trecătoare pentru peşti.
4) In perioada de depunere a icrelor, administratorul stabilimentelor hidraulice va trebui sa tina cont de aspecte ecologice, in ceea ce priveşte controlarea nivelului de apa.

Secţiunea 17

In cazul morţii in masa a peştilor intr-o zona de pescuit, proprietarul sau uzufructuarul suprafeţei de apa (sau administratorul stabilimentului hidraulic) si proprietarul sau uzufructuarul terenului adiacent, împreuna cu beneficiarul vor facilita si suporta examinarea apei si testele necesare care vor fi efectuate de către organizaţia definita in secţiunea 36 (2).

Capitolul III
ADMINISTRAREA RESURSELOR PISCICOLE
Documente care permit pescuitul
Secţiunea 18

1) Pentru a desfăşura orice activitate pescăreasca, inclusiv pescuitul in scopuri ştiinţifice, este obligatorie posesia unui permis de pescuit sau pescuit sportiv eliberat de autoritatea de pescuit (care se va numi de acum încolo: permis oficial de pescuit si permis oficial de pescuit sportiv). Pentru a desfăşura activitate de pescuit intr-o anumita zona de pescuit si intr-un bazin piscicol este obligatorie obţinerea permisiunii beneficiarului, daca persoana care desfasoara activitatea nu este beneficiarul însuşi sau o persoana care acţionează in numele beneficiarului.
2) Persoana care desfasoara activitate de pescuit este nevoita sa aibă asupra sa permisul oficial de pescuit sau permisul oficial de pescuit sportiv, precum si permisul local (care se vor numi de acum încolo: documente de pescuit) si va trebui sa le arate la cererea beneficiarului, a patrulei locale sau a unui reprezentant al autoritatii piscicole, al autoritatii pentru protecţia mediului sau a politiei.

Permis oficial de pescuit si permis oficial de pescuit sportiv
Secţiunea 19

1) Permisul oficial de pescuit si permisul oficial de pescuit sportiv pot fi obţinute, după achitarea unei taxe,
2) Persoanele cu vârsta sub 14 ani sau peste 70 ani sunt scutite de plata taxei pentru permisul oficial de pescuit.
3) Permisul oficial de pescuit este eliberat de autoritatea piscicola cu jurisdicţie in zona de rezidenta a solicitantului. Ministrul va specifica intr-un Ordin care va fi autoritatea sau organizaţia in măsura de a elibera permisul oficial de pescuit.

Secţiunea 20

1) Un permis oficial de pescuit poate fi obţinut de o persoana care a deţinut anterior permis, sau care a susţinut un examen de pescuit, daca aceasta lege nu prevede altminteri. Un examen susţinut la o şcoala de pescari va fi acceptat ca examen de pescuit.
2) Un permis oficial de pescuit sportiv poate fi obţinut de o persoana, excepţie făcând cele menţionate in subsectiunea (3), care a susţinut un examen de pescuit sportiv aprobat de autoritatea piscicola sau care prezintă permisul de pescuit valabil pe anul precedent, face dovada ca este membru al unei asociaţii de pescari si care prezintă jurnalul in care notează cantitatea de peste prins.
3) Cetăţenii din afara spaţiului roman nu sunt nevoiţi sa susţină un examen de pescuit sportiv.
4) Ministrul va specifica intr-un Ordin cerinţele, procedura, taxa si modalitatea de plata a examinării de pescuit sau pescuit sportiv.
5) Ministrul va specifica intr-un Ordin care va fi autoritatea sau organizaţia in măsura de a elibera permis de pescuit sau permis de pescuit sportiv, precum si procedura si taxa (si modalitatea de plata) pentru permisul oficial de pescuit si permisul oficial de pescuit sportiv.

Secţiunea 21
1) Nu vor obţine permise oficiale de pescuit sau de pescuit sportiv persoanei care:
a) au fost găsite, fara drept de apel, vinovate de comiterea unei contravenţii sau a unui act criminal in legătura cu prinderea peştelui,
b) au primit amenda pentru ca au incalcat legea protecţiei peştelui in anul precedent cererii de acordare a permisului.
3) Autoritatea poate retrage timp de un an permisul oficial de pescuit sau permisul oficial de pescuit sportiv unei persoane care a fost găsita, fara drept de apel, vinovata de comiterea unei contravenţii sau a unui act criminal in legătura cu pescuitul, pescuitul sportiv sau prinderea peştelui.
4) Autoritatea legala, instantele de judecata sau autoritatea de pescuit care emite amenda pentru incalcarea legii protecţiei peştelui va informa autoritatea piscicola responsabila de zona de rezidenta a contravenientului in legătura cu contravenţia sau cu actul criminal in legătura cu pescuitul, pescuitul sportiv sau prinderea peştelui.

Permisiunea locala
Secţiunea 22

1) Permisiunea locala se poate da numai in cazul zonelor de pescuit sau a bazinelor piscicole.
2) Beneficiarul poate permite altor persoane sa pescuiască, oferindu-le permisiune locala (de aici înainte aceste persoane se vor numi: destinatari). De asemenea, permisiunile locale pot fie eliberate de doi sau mai mulţi beneficiari.
3) Beneficiarul va tine evidenta:
a) permiselor locale eliberate de el, si a
b) cantităţii si a speciilor de peşti care se găsesc in corpul de apa sau
c) care au fost prinşi, (registrul in care notează cantitatea de peste prins),
si va permite autoritatii piscicole accesul la registrele sale.
4) Permisiunea locala permite pescuitul sau pescuitul sportiv numai cu permis oficial de pescuit sau de pescuit sportiv.
5) Beneficiarul va elibera permisiunea locala in scris, si va include numele (sau compania) si adresa (reşedinţa) sa, si, in afara de acestea :
a) numele si adresa destinatarului
b) locaţia corpului de apa sau a parţii corpului de apa unde este valabila permisiunea,
c) perioada de validitate a permisiunii
d) uneltele de pescuit care pot fi folosite, sau va menţiona ca permisiunea se refera numai la pescuitul sportiv,
e) interdicţiile si restricţiile determinate de el, in baza acestei legi.
6) In ceea ce priveşte permisiunile locale acordate persoanelor care pescuiesc in scopul cercetării ştiinţifice, se va include scopul studiului de cercetare.
7) Destinatarul va tine un registru in care va nota cantitatea si speciile de peste prins, numai daca aceasta lege nu prevede altminteri.






Unelte si moduri de pescuit interzise

Secţiunea 23

1) Este interzisa folosirea unor unelte de pescuit sau metode de capturare a peştelui care ar putea afecta stocurile si habitatul acestora.
2) In special, este interzisa folosirea
a) materialelor toxice sau narcotice,
b) explozivelor,
c) uneltelor intepatoare sau,
d) ostiei sau a altor echipamente pentru scufundare adecvate pescuitului sau,
e) metodelor de greblare la pescuitul sportiv, si capcanele de pescuit.
3) Este interzisa folosirea uneltelor si instrumentelor adecvate pentru pescuit care provoacă obstrucţionarea permanenta a jumătate sau mai mult din albia râului, a canalului sau a japşei.

Secţiunea 24

1) Beneficiarul este obligat sa informeze in prealabil autoritatea pentru pescuit, in legătura cu data când a fost folosit echipamentul electric pentru pescuit.
2) Este interzisa capturarea peştelui cu ajutorul echipamentului electric începând cu data de 30 aprilie pana la data de 30 septembrie. In cursurile de apa, folosirea echipamentului electric este permis o data pe luna in acelaşi teritoriu, si data când s-a efectuat pescuitul electric trebuie sa fie adusa la cunoştinţa notarului competent al municipalităţii cu opt zile înainte de începerea activităţii.
3) La cererea beneficiarului sau cu permisiunea acestuia, autoritatea pentru pescuit poate aproba o scutire, in cazuri speciale, de la restricţiile conţinute in subsectiunea 2, pentru a face posibile următoarele:
a) colectarea peştelui cu icre pentru reproducerea lor in crescătorii,
b) salvarea puietului din zonele inundate,
c) aprobarea pescuitului in zonele interzise pentru a evita pagubele viitoare,
d) colectarea materialelor pentru cercetarea ştiinţifica.
4) Capturarea peştelui cu ajutorul echipamentului pentru pescuit electric poate fi restricţionat sau interzis de ministru in vederea protejării stocului de peste sau a mediului acvatic. Aceasta interdicţie sau restricţie poate fi aplicata, de asemenea, in anumite zone de pescuit.
5) In zonele naturale protejate este interzisa capturarea peştelui folosind echipamentul pentru pescuit electric, cu excepţia salvării stocului de peste in vederea evitării dezastrelor si colectării peştelui pentru a avea ca scop cercetarea ştiinţifica. Salvarea stocului si capturarea peştelui in vederea cercetării ştiinţifice va avea permisiunea autoritatii protecţiei naturale, in acord cu autoritatea pentru pescuit.
6) Doar persoanele care deţin un certificat pentru utilizarea echipamentului pentru pescuit electric pot folosi acest echipament.


Planificarea managementului pentru pescuit

Secţiunea 25

1) In vederea reînnoirii stocului de peste si a habitatului sau, beneficiarul va administra zona de pescuit, in afara refacerii anuale a stocului caracteristic zonei, in aşa fel incat stocul de peste, cu o anumita vârsta si o anumita densitate adecvate habitatului, sa prospere in mod susţinut.
2) Doar daca aceasta lege nu prevede altceva, planul de management pentru pescuit pe 5 ani va fi realizat ţinând cont de zonele de pescuit care sa comunice cu alte zone de pescuit astfel incat sa facă posibila libera mişcare a peştelui.
3) In vederea asigurării managementului adecvat pentru pescuitul in zonele de pescuit definite prin subsectiunea 2, ministrul poate aproba beneficiarului angajarea unei persoane cu calificare adecvata in pescuit. Beneficiarul nu este obligat sa angajeze o persoana cu calificare adecvata in pescuit, daca el însuşi are calificarea necesara si daca a anunţat autoritatea pentru pescuit in aceasta privinţa astfel incat sa poată fi înregistrata.
4) Regulile referitoare la cererea de angajare si la calificarea necesara in pescuit vor fi stabilite de ministru intr-un Ordin.

Secţiunea 26

1) Planul de management pentru pescuit, doar daca aceasta lege nu prevede altceva, este aprobat in prima instanţa de către autoritatea pentru pescuit. Pentru aprobarea planului de management pentru pescuit, sunt de asemenea necesare contribuţia autoritatii mediului si
a) in cazul zonelor naturale si protejate, contribuţia autoritatii protecţiei naturii,
b) in cazul aşezărilor ce folosesc metode hidraulice, contribuţia autoritatii apelor.
2) Concesionarea dreptului individual de pescuit al statului atrage aprobarea planului de management al resurselor de pescuit (Secţiunea 12) ataşat aplicaţiei.

Secţiunea 27

Planul de management pentru pescuit va conţine
a) datele de identificare ale zonelor de pescuit (numărul de înregistrare a lotului) numele (titlul) si adresa (rezidenta) beneficiarului,
b) masurile si obiectivele managementului pentru pescuit in vederea utilizării pescuitului,
c) uneltele si metodele pentru pescuit si pescuit sportiv care sunt acceptate sa fie folosite,
d) datele referitoare la cantitatea de peste stocata anual, cu privire la specii si vârsta peştelui,
e) masurile care sunt necesare pentru a păstra calitatea apei in general si cu privire la asta, planurile de management pentru pescuit, incluzând hrana peştelui.
f) masurile care sunt necesare pentru a păstra plantele si vieţuitoarele acvatice din zona, si mai mult decât atât
g) menţionarea modurilor de supraveghere a peştelui si numărul patrulelor pentru pescuit,
h) menţionarea tipului si numărului permiselor locale care trebuie sa fie emise.

Secţiunea 28

Autoritatea pentru pescuit nu va aproba planul de management pentru pescuit, daca acesta nu va îndeplini cerinţele specificate in regulile legale, deciziile autoritatii sau contractul de concesionare a dreptului de pescuit.

Secţiunea 29

Daca persoana beneficiarului se schimba, prevederile planului de management pentru pescuit vor ramane valide, pana când noul beneficiar întocmeşte un nou plan al managementului resurselor piscicole in concordanta cu noile obiective piscicole diferite de cele anterioare, si acest plan este aprobat de autoritatea pentru pescuit.

Secţiunea 30

După aprobarea planului de management al resurselor de pescuit, numai daca schimbările in stocul de peste sau in habitatul sau vor fi necesare, autoritatea pentru pescuit va modifica, la cererea beneficiarului sau din oficiu, in cazul zonelor naturale sau protejate cu contribuţia autoritatii protecţiei naturii, in cazul aşezărilor hidraulice, planul de management pentru pescuit sau va permite abaterea parţiala de la plan.

Baza Naţionala de Date a Pescuitului

Secţiunea 31

1) In vederea protejării stocurilor de peste si habitatele lor Baza Naţionala de Date a Pescuitului, (după cum urmează: baza de date), va fi menţinuta si administrata de ministru.
2) Baza de date conţine
a) date pentru identificarea zonelor de pescuit,
b) numele si adresele (rezidentele) beneficiarilor,
c) date referitoare la planul de management pentru pescuit si rezultatele sale,
d) date referitoare la cantitatea, calitatea si speciile peştilor stocaţi si capturaţi in decursul anului
3) Schimbările datelor menţionate in subsectiunea 2 vor fi înregistrate in Baza de date.
4) Pentru a determina costurile peştelui stocat prevăzute in Secţiunea 14(3) datele din Baza de date vor fi luate in considerare.


Secţiunea 32

1) Beneficiarul anunţa, anual, autoritatii pentru pescuit
a) cantitatea pe specii a peştelui populat, si
b) cantitatea pe specii a peştelui prins pentru creşterea suplimentara,
c) pentru consum, sau
d) ca rezultat al pescuitului sportiv,
si datele disponibile in legătura cu calitatea. Captura de peste aproximativa înregistrata sau datele estimative stabilite anterior de către autoritatea pentru pescuit vor forma baza acestui raport.
2) Autoritatea pentru pescuit va promova datele necesare pentru menţinerea Bazei de date a ministrului.

Secţiunea 33

1) Baza de date va fi disponibila pentru
a) beneficiarul si beneficiarul dreptului de pescuit in zona de apa afectata de zona de pescuit
b) proprietarul zonei funciare afectate de zona de pescuit
c) autorităţile care se ocupa de exercitarea dreptului de pescuit, cu privire la datele despre ei.
2) Un document emis care conţine date din baza de date va fi considerat act public. Dobândirea documentelor emise de organul responsabil cu baza de date poate face subiectul de sarcina a ministrului intr-un Ordin.
3) Ministrul va publica un raport anual, inspirat din colecţia de date, despre situaţia stocurilor de peste din Romania.

Supravegherea pescuitului

Secţiunea 34

1) Beneficiarul va proteja stocul de peste si habitatul zonei de pescuit administrata in acord cu planul de management pentru pescuit, sau prin angajarea unei patrule pentru pescuit. O patrula pentru pescuit poate fi angajata de mai multe persoane in afara de beneficiari. Responsabilităţile patrulei pentru pescuit pot fi stabilite de serviciul de comanda a regiunii in acord cu prevederile unui document separat.
2) Patrula pentru pescuit poate fi formata dintr-un adult cu un cazier gol care
a) este capabil sa dovedească cu o adeverinţa medicala ca nu suferă de nicio boala psihica sau mentala care l-ar împiedica in îndeplinirea obligaţiilor, si care – in cazul in care ar avea asupra sa o arma in timpul supravegherii - sa îndeplinească cerinţele regulilor legale cu privire la portul de arma;
b) a fost examinat de către autoritatea pentru pescuit competenta din regiune si a citit sub jurământ textul care este enunţat de ministru intr-un Ortdin;
c) are o carte de identitate de munca emisa de autoritatea pentru pescuit si o carte de raport de munca având acelaşi număr de identificare ca si cartea de identitate.
3) Beneficiarul va informa, fara întârziere, autoritatea pentru pescuit in legătura cu forma de păzire a zonei de pescuit, sau de angajare a patrulei pentru pescuit, sau încheierea oricărei dintre ele, ca aceasta sa fie înregistrata. Patrula pentru pescuit va lua masuri in vederea examinării din subsectiunea (2) in maxim 60 de zile după prima sa zi de lucru.
4) In zona de pescuit, bazinul de pescuit si pe malul acestora patrula pentru peste este indreptatita sa – pe langa toate drepturile pe care le au jandarmii si politia din zona -
a) ceara unei persoane care pescuieşte in zona de apa sa-i înmâneze documentele sale cu privire la captura de peste
b) oblige o persoana care pescuieşte sau care desfasoara activitatea de pescuit sportiv sa dovedească ca este indreptatita sa prindă peste, sau daca ii lipsesc documentele care sa ateste dreptul sau de a captura pestele in discuţie, patrula pentru peste poate căuta vehiculul sau, repune pestele capturat in apa cu grija, si reţinerea peştelui mort, dându-i o chitanţa înapoi;
c) pună înapoi in apa cu grija pestele care este sub dimensiunea minima de pescuit, peste cantitatea autorizata in permisul local, capturat in perioada de prohibiţie, sau protejat, si sa retina pestele mort, dându-i persoanei o chitanţa înapoi;
5) Patrula pentru peste este supravegheata de autoritatea pentru pescuit, împreuna cu politia. Prevederile din registratura, examenele cerute, dezvoltarea instruirii si operării patrulelor pentru pescuit vor fi desemnate de ministru intr-un Ordin.


CAPITOLUL IV

Protecţia peştelui si a habitatelor sale

Prevederi generale

Secţiunea 35

1. Beneficiarul va proteja stocul de peste cat si condiţiile de viata si habitatul din zonele de pescuit, si va spori hrănirea si reproducerea naturala a peştelui, iar in caz de inundaţii salvarea puietului.
2. Punerea sau scoaterea din apa a organismelor sau a materialului pentru hrana care ar putea dezechilibra balanţa naturala va fi făcuta numai cu permisiunea beneficiarului. Aceasta prevedere nu se refera la obligaţiile beneficiarului definite de regulile legale de protecţie a mediului, a naturii si a managementul apei.
3. Beneficiarul va lua toate masurile necesare pentru a preveni sau a elimina bolile peştelui; in special, in caz de înmulţire necontrolata ce ar putea ucide stocurile, este recomandata înlăturarea peştilor morţi.
4. Daca beneficiarul nu reuşeşte sa-si îndeplinească obligaţia de a proteja pestele si habitatul in mod corespunzător, autoritatea de pescuit il va avertiza prin intermediul unei decizii, fixându-i un termen limita pentru îndeplinirea acestei obligaţii, si in caz ca acest termen nu va fi respectat, autoritatea va realiza operaţiunile necesare pe cheltuiala beneficiarului.

Secţiunea 36

1. Daca beneficiarul, persoana care e responsabila de supravegherea pescuitului, sau o persoana care efectuează pescuit sau pescuit sportiv in mod legal remarca o mortalitate piscicola in zona de pescuit, el va anunta aceasta fara întârziere autoritatii de pescuit competente din zona.
2. Investigarea cauzelor mortalităţii piscicole trece in responsabilitatea statului, si va fi realizata cu ajutorul unui laborator de biologie acvatica stabilit de ministru. Sarcinile care trebuiesc îndeplinite de laborator vor fi stabilite de ministru intr-o hotărâre.
3. In cazul in care calitatea apei (modificarea parametrilor sai) este periclitata de peştii morţi atunci se vor aplica prevederile Legii nr. 107/25.09.1996 asupra Managementului Calităţii Apei.

Secţiunea 37

1. Beneficiarul poate iniţia reducerea vânatului, a cărei vanatoare este reglementata printr-un act separat, în cazul în care acesta pune in pericol stocul de peste sau sursa sa de hrana cu acordul autoritatii de vanatoare, care-l va chema pe beneficiarul drepturilor de pescuit pentru a realiza împuţinarea vânatului intr-un termen limita precis. Daca beneficiarul drepturilor de captura nu a îndeplinit termenul limita, rărirea vânatului poate fi efectuata pe cheltuiala sa. Aceasta procedura nu efectuează prevederile cu privire la luarea in posesie a capturii, explicate intr-un act separat.
2. Beneficiarul poate cere un permis de la autoritatea de protecţie a mediului pentru a reduce vânatul care nu poate fi vânat. Rărirea poate avea loc prin dreptul de capturare a beneficiarului sau cu acordul sau.


Interdicţii si restricţii

Secţiunea 38

1. Este interzis a pescui sub reglementările cu privire la protecţia mediului, cu excepţia existentei unui act care sa dovedească contrarul.
2. Pentru a proteja atât pestele cat si habitatul acestuia, ministrul va specifica intr-o hotărâre:
a) împreuna cu ministerul responsabil de protecţia mediului, perioada anului si speciile care sunt interzise pescuitului in perioada respectiva (sezon închis pescuitului);
b) dimensiunea minima a capturii (restricţia de dimensiune in pescuit), si cantitatea care poate fi pescuita zilnic;
c) ordinul de pescuit in zonele apropiate graniţelor statului, cu acordul ministrului de interne.
3. In zonele de pescuit, stabilite de autoritatea de pescuit, beneficiarul poate sa se îndepărteze de interdicţiile enunţate in paragraful a) si b) – subsectiunea 2, cu permisiunea autoritatii de pescuit, in zonele naturale si protejate, de asemenea cu aprobarea speciala a autoritatii de protecţie a mediului.

Secţiunea 39

1. Daca protecţia stocului sau habitatului din zona de pescuit sau o parte anume a acesteia, este exprimata rezonabil, autoritatea de pescuit poate, in cazul unei zone naturale sau a unei zone naturale protejate, de asemenea cu aprobarea autoritatii specializate in protecţia mediului,
a) sa mărească perioada de prohibiţie cu un maxim de cincisprezece zile;
b) sa interzică si sa restricţioneze pescuitul si pescuitul sportiv uneia sau mai multor specii de peste;
c) poate micşora perioada de prohibiţie cu maxim cincisprezece zile, sau poate anula pentru o anumita perioada de timp restricţionarea dimensiunii peştelui, prevăzuta printr-o decizie administrativa.
2. In cazurile definite la paragrafele a si b, autorităţile de protecţie a mediului sunt obligate sa trimită deciziile lor in opt zile, altfel aprobarea va fi luata in considerare.

Secţiunea 40

In cazul capturării peştelui sau a oricărei vieţuitoare acvatice a căror pescuire este interzisa sau a căror dimensiuni sunt mai mici decât cele permise de lege sau de decizia autoritatii, pestele sau vieţuitoarele acvatice vor fi redate mediului acvatic imediat.

Secţiunea 41

Aprovizionarea cu peste ne-autohton provenit din exterior, sau cu puiet, se va face cu aprobarea ministrului, de acord cu ministrul responsabil de protecţia mediului.

Zone protejate

Secţiunea 42

1) Daca este justificata de reproducere sau iernarea peştelui, sau eliberarea puietului, autoritatea de pescuit, in acord cu autoritatea apei, poate declara o zona de pescuit sau o anumita parte a acesteia ca fiind zona protejata. In afara de acestea mai este necesara si aprobarea autoritatii de mediu pentru a declara o zona protejata intr-o zona naturala.
2) Intr-o zona protejata, pana la momentul încetării prohibiţiei, este interzis, pe durata perioadei definite prin decizia la care s-a făcut referinţa in subsectiunea 1, sa se pescuiască, sa se realizeze pescuit sportiv, sa se vâneze, sa se introducă bărci, sa se înoate, sa se efectueze sporturi acvatice, sau orice alta activitate care poate deranja/incomoda reproducerea si creşterea peştelui.
3) Decizia care are legătura cu declararea unei zone protejate va fi publicata in media scrisa.
4) Perimetrul zonei protejate trebuie sa fie bine delimitat, sa fie clar definit pentru public.
5) Cheltuielile rezultate din masurile expuse in subsectiunile 1-4 vor fi suportate de către autoritatea de pescuit.


CAPITOLUL V

Obligaţiile si jurisdicţia statului in administraţia piscicola

Administraţia piscicola

Secţiunea 43

Îndatoririle administrative, organizaţionale, de serviciu si de control ale administraţiei piscicole sunt îndeplinite de către ministru si inspectorul piscicol.

Secţiunea 44

1) In probleme de competenta autoritatii de pescuit, daca aceasta lege nu prevede altceva, inspectorul piscicol va acţiona in prima instanţa. In probleme de competenta inspectorului piscicol, ministrul va acţiona ca organ superior. Competentele teritoriale ale autoritatii de pescuit, in prima instanţa, vor fi stabilite de ministru prin intermediul unei decizii.
2) Taxa serviciului administrativ, stabilita de ministru intr-o decizie, a procesului autoritatii de pescuit introdusa pe baza acestui act, va fi plătita de client.
3) Intr-un proces in care este implicata autoritatea de pescuit vor fi aplicate prevederile Legii 554 din 2004 privind regulile generale ale procedurii contenciosului administrativ, luând in considerare modificările aduse de prezenta lege.

Secţiunea 45

Activităţile organizaţionale, administrative, de reglementare a unor autoritati din administraţia piscicola sunt îndeplinite de ministru, in cooperare cu miniştrii implicaţi.

Secţiunea 46

1) Exercitându-si responsabilităţile de a direcţiona si organiza pescuitul, ministrul va
a. stabili obiectivele dezvoltării managementului pescuitului pe termen lung si a sectorului piscicol si va asigura îndeplinirea acestora;
b. elabora si crea Ordine ce privesc folosirea dreptului de pescuit si administraţia piscicola;
c. elabora sistemul subvenţionării sectorului pescăresc intr-un document separat, si îl va folosi pentru utilizarea surselor;
d. stabili organele care vor activa ca si autoritati si organisme in domeniul pescuitului, si specifica grupul lor de responsabilitati si competente in detaliu;
e. stabili îndatoririle guvernamentale ridicate de cooperarea internaţionala pentru pescuit, va păstra relaţiile cu organismele internaţionale pentru pescuit;
f. stabili îndatoririle ce-i revin din partea Guvernului sau printr-un document separat.
2) Exercitându-si obligaţiile de a organiza administraţia de pescuit, ministrul va
a) asigura menţinerea si aducerea la zi a bazei de date;
b) stabili atribuţiile cu privire la subvenţiile prevăzute in alte acte.
3) Ministrul va stipula condiţiile de utilizare a dreptului de pescuit deţinut de stat, in numele statului.
4. Funcţionând ca o autoritate, ministrul va
a. restricţiona sau interzice temporar hrănirea peştelui din zona de pescuit, din oficiu sau la cererea ministrului protecţiei mediului sau a managementului apei, cu scopul de a păstra calitatea apei sau de a proteja vieţuitoarele acvatice.
b. permite răspândirea peştelui provenit din străinătate sau a puietului provenit din reproducere, in acord cu ministrul protecţiei mediului.

Compania Naţionala pentru Pescuit

Secţiunea 47

1) Ministrul va infiinta o Companie Naţionala pentru Pescuit care sa ofere opinii si propuneri cu privire la aspectele care au legătura cu sfera responsabilităţilor si competentelor ministrului la care se face referinţa in Secţiunile 10-11 si 45-46. Aceasta Companie va intensifica armonia dintre investiţiile publice si cele private in exercitarea dreptului de pescuit; mai mult de atât, va da un verdict la cererea ministrului in legătura cu aspectele tehnice de pescuit, si in legătura cu alternativele legislative relaţionate.
2) Membrii Companiei Naţionale pentru Pescuit vor fi numiţi de ministru dintre reprezentanţii guvernamentali, organelor profesionale si reprezentative, Consiliul Asociaţiei Autonomiilor Locale si cercetători. Condiţiile activităţilor Companiei Naţionale pentru Pescuit vor fi asigurate de ministru.

Obligaţiile si competentele inspectorului de pescuit

Secţiunea 48

1) Exercitându-si responsabilităţilor sale organizaţionale, inspectorul piscicol va
a) păstra evidenta zonelor de pescuit (incluzând zonele de pescuit cu un scop special si zonele de pescuit protejate). Evidenta va conţine date pentru identificare, sfera de beneficiari, contractele despre concesiunea dreptului de pescuit, si deciziile relevante luate de autoritati. De asemenea inspectorul piscicol va înregistra licenţele de pescuit de stat si licenţele de pescuit sportiv de stat emise de el ;
b) asigura strângerea de date necesare pentru aducerea la zi a bazei de date, si datele in legătura cu exercitarea sau utilizarea dreptului de pescuit, si va face posibil ca aceste informaţii sa fie la indemana ministrului;
c) îndeplini îndatoririle cu privire la subvenţiile de stat, specificate intr-o lege separata;
2) In cursul acţiunii din partea autoritarilor, inspectorul piscicol
a) poate introduce o proprietate funciara adiacenta zonei de pescuit fara sa plătească vreun preţ pentru aceasta; poate sa efectueze o inspecţie sau o examinare pe coasta;
b) poate cere informaţii, date sau documente, de la beneficiar, pescarului, sau pescarului amator despre activitatea lui de pescuit, si poate verifica documentele si înregistrările beneficiarului cu privire la pescuit;
c) va observa situaţia pescuitului in zona de pescuit;
d) poate ordona terminarea sau suspendarea unei activitati ce periclitează stocul;
e) poate superviza înlăturarea peştelui mort in cazul morţii in masa a peştelui;
f) in cazul pescuitului fara permis sau intr-un mod interzis, poate retine captura de peste si uneltele folosite pentru pescuit, dând o chitanţa de primire in schimb;
g) poate acţiona in cazul incalcarii unei reguli legale in legătura cu utilizarea dreptului de pescuit, sau poate iniţia o procedura cu autoritatea competenta;
h) va înregistra rondurile peştelui.


Capitolul VI

Contravenţiile managementului piscicol si ale protecţiei peştelui

Contravenţiile managementului pescuitului

Secţiunea 49

1) Autoritatea pentru pescuit va aplica un management al penalizărilor in pescuit împotriva beneficiarului in următoarele cazuri:
a) daca beneficiarul nu reuşeşte sa-si îndeplinească obligaţiile specificate in planul managementului resurselor pescuitului in ciuda unei notificări din partea autoritatii pentru pescuit;
b) daca depozitează peste fara permisiunea autoritatii pentru pescuit, de tipul sau vârsta care nu este permis de lege sau care nu este inclus in planul managementului resurselor pescuitului ;
c) daca incalca prevederile acestei legi referitoare la protecţia peştelui si a habitatului;
d) daca nu reuşeşte sa-si îndeplinească îndatoririle referitoare la păstrarea evidentelor si furnizarea informaţiilor;
e) înlocuieşte o persoana care nu are o licenţa de pescuit de stat sau o licenţa de pescuit sportiv cu un permis local;
2)Suma penalizărilor managementului dreptului de pescuit va fi intre 100 si 10,000 RON per hectar.


Contravenţiile protecţiei peştelui

Secţiunea 50


1) Autoritatea dreptului de pescuit va aplica o penalizare împotriva persoanelor care
a) pescuiesc fara permis,
b) pescuiesc in timpul perioadelor de prohibiţie sau intr-un mod interzis de aceasta lege, sau
c) incalca interdicţiile sau restricţiile date de Secţiunea 35 (2), 38, 41 si 42.
2) Suma penalizărilor protecţiei peştelui va fi intre 2000 si 100,000 RON.

Secţiunea 51

Penalizările managementului pescuitului sau penalizările protecţiei peştelui vor fi plătite in contul bancar specificat de ministru intr-o lege separata, pana la 30 zile urmând devenirii irevocabile a deciziei.


Capitolul VII

Protecţia financiara a obiectivelor pescuitului

Activităţile care vor fi subvenţionate

Secţiunea 52

(1) Cheltuielile personale si materiale in legătura cu obiectivele prevăzute de aceasta lege sunt
a) completarea stocului de peste in apele naturale,
b) prevenirea si eliminarea stricăciunilor cauzate de omorârea in masa a peştelui, si înlocuirea stocului de peste,
c) protecţia si imbunatatirea stocului de peste in apele naturale,
d) imbunatatirea condiţiei habitatului natural al peştelui,
e) activităţile de cercetare si programele educaţionale cu privire la managementul pescuitului in apele naturale,
f) vizitele peste hotare in scopul studiului managementului pescuitului in apele naturale,
g) reprezentarea Romaniei in organizaţiile internaţionale pentru pescuit, poate fi subvenţionata parţial sau in totalitate.
(2) Obiectivele specificate in subsectiunea (1) pot fi subvenţionate din următoarele surse de venit:
a) concesionarea dreptului de pescuit deţinut de statul roman,
b) costul licenţelor de pescuit de stat si a licenţelor de pescuit sportiv de stat,
c) taxa de control a pescuitului si pescuitului sportiv,
d) venitul din penalizările managementului pescuitului si din penalizările protecţiei peştelui,
e) alte plaţi voluntare pentru finanţarea îndeplinirii obiectivelor pescuitului,
f) alte plaţi furnizate de lege.



Capitolul VIII
Clauzele de încheiere

Intrarea in vigoare

Secţiunea 53


1) Aceasta Lege va intra in vigoare in a nouăzecea zi de la promulgarea ei, dar nu se aplica la dreptul de pescuit mai sus menţionat in Secţiunea 3 (2) daca este obţinut legal de la statul roman înainte de aceasta data.
2) Concomitent cu intrarea in vigoare a acestei legi, următoarele vor înceta:
- Lege 192/2001, republicata cu modificarile si completarile ulterioare
- Ordonanta de urgenta nr.69/2004
- Legea nr. 113/2005
3) Dreptul de proprietate a peştelui prins deţinut de o persoana indreptatita sa pescuiască, si a altor vieţuitoare acvatice folositoare va fi dobândit de persoana indreptatita sa pescuiască; pestele si alte vieţuitoare folositoare prinse de o persoana care nu este indreptatita sa pescuiască va fi deţinut de persoana indreptatita sa pescuiască.”


Prevederi Intermediare

Secţiunea 54

1) Cu intrarea in vigoare a acestei legi, dreptul de pescuit deţinut de statul roman in apele care nu sunt deţinute de stat vor înceta de la promulgarea prezentei legi in Monitorul oficial. Deciziile de transfer a utilizării dreptului de pescuit in aceste ape, transferat de către stat – in absenta unei înţelegeri ce conţine o data apropiata intre entitati, desemnat de stat, utilizând dreptul si stăpânirea zonei de apa – va intra in vigoare pana la data încetării dreptului de pescuit deţinut de statul roman. După aceasta data proprietarul zonei de apa va fi indreptatit sa pescuiască. Clauza nu se va aplica zonelor de apa precizate in Secţiunea 3 (2).
2) Deciziile privind transferul dreptului de pescuit deţinute de stat vor înceta sa intre in vigoare la 1 Ianuarie 2007 ; si entitatea ce utilizează dreptul de pescuit va fi indreptatita sa suporte drepturile si responsabilităţile cu privire la exercitarea dreptului de pescuit pana la acea data.
3) Drepturile si responsabilităţile sus-menţionate in Secţiunea (2) se vor aplica la asociaţiile pescarilor amatori care au obţinut permisiunea de a utiliza dreptul de pescuit al statului roman prin intermediul Federatiei Pescarilor Sportivi din Romania, cu condiţia sa fie capabil sa dovedească ca a folosit suprafata de apa cel puţin cinci ani, si si-a îndeplinit obligaţiile financiare privitoare la managementul dreptului de pescuit fata de asociaţie.

Secţiunea 55

1)Pentru efectele acestei Legi apele menţionate in subsectiunile (1)-(2) a Secţiunii 54 vor fi considerate zone de pescuit.
2) Cu privire la apele menţionate in Secţiunea 54, clauzele Secţiunii 11 (2) vor fi aplicate cu următoarele diferenţe:
a) daca planul managementului pescuitului se termina înainte de termenul limita stabilit in Sectiunea 4, valabilitatea sa va fi extinsa, in virtutea acestei legi, pana la intrarea in vigoare a deciziei de transfer a dreptului de pescuit. Contribuţia pentru dezvoltarea pescuitului va fi plătita in prealabil la o rata fixa atâta timp cat decizia de transfer a dreptului de pescuit este in vigoare;
b) ministrul poate solicita o oferta pentru utilizarea dreptului de pescuit in zona de apa deţinuta de stat înainte de expirarea termenului limita menţionat in Sectiunea 54 (2)
- referindu-se la zonele de pescuit create după intrarea in vigoare a acestei Legi,
- in cazul abandonării, decesului sau încheierii drepturilor beneficiarului fara un succesor legal,
- la cererea entităţii ce foloseşte dreptul de pescuit, menţionata in Sectiunea 54 (2)-(3);
c) la expirarea termenului limita menţionat in Sectiunea 54 (2) Ministrul va solicita o oferta pentru toate zonele de pescuit deţinute de stat in cazul in care utilizarea dreptului de pescuit independent deţinut de stat, intr-un mod prevăzut in paragraful b), nu a fost afectat;
d) referitor la compensarea edificiilor si echipamentelor folosite la pescuit, stabilite legal in prealabil de entitatea ce a utilizat dreptul de pescuit, si referitor la partea costurilor stocului de peste care nu au fost inca recuperate, clauzele in legătura cu încetarea contractului de concesiune se afla in sectiunea 14 (3).


Prevederi in legătura cu autorizaţia

Sectiunea 56


1) Ministrul este autorizat sa întocmească, cu privire la executarea acestei Legi, regulile detaliate ale următoarelor:
a) modelul licenţei de pescuit de stat si licenţa pescuitului sportiv de stat, detaliile specifice a conţinutului si publicării lor, suma si modul de plata pentru licenţa de pescuit de stat si pentru licenţa de pescuit sportiv de stat,
b) condiţiile de baza si regulile controlului pescuitului si a pescuitului sportiv, organizaţia indreptatita sa controleze, suma si modul de plata a taxei de control,
c) condiţiile de angajare si calificare a persoanelor având calificări de specialist,
d) cerinţele calificării in pescuit,
e) modul de dobândire a informaţiei din baza de date, suma si modul de plata a pachetului de informaţie,
f) stabilirea organelor care acţionează pentru el ca o autoritate a dreptului de pescuit si organele ce îndeplinesc celelalte obligaţii organizaţionale ale sale, si sfera lor de obligaţii si competente,
g) cuprinsul acelor scutiri din prevederile Secţiunii 38 (2) referitoare la interdicţiile si regulile in pescuit,
h) suma îndatoririlor procesului judiciar a cazurilor de autoritate a dreptului de pescuit,
i) ordinea competentelor in pescuit la prima vedere, regulile activităţilor din laboratoarele de biologie acvatica,
j) condiţiile, modul de plata, si utilizarea surselor financiare prin Ordin.
2) Ministrul a acceptat autorizaţia, specificata in Ordint, împreuna cu ministrul responsabil cu protecţia mediului, sfera peştilor si a vieţuitoarelor acvatice care sunt interzise a fi pescuite (pescuit sportiv) si sezonul de prohibiţie.
3) Ministrul este in felul acesta autorizat sa reglementeze legea pescuitului si a pescuitului sportiv in zonele aflate aproape de graniţa Romaniei intr-un Ordin cu ministerul de interne.


.................................................................//................................................................

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 06 Mar 2007, 15:27

Postez propunerea de proiect de lege inintata de FNPSR catre MAPDR si ANPA...Precizez ca forma este de proiect, FNPSR adoptand ca punct de vedere oficial eliminarea obligativitatii asocierii.
Bun

2) Un permis oficial de pescuit sportiv poate fi obţinut de o persoana, excepţie făc�nd cele menţionate in subsectiunea (3), care a susţinut un examen de pescuit sportiv aprobat de autoritatea piscicola sau care prezintă permisul de pescuit valabil pe anul precedent, face dovada ca este membru al unei asociaţii de pescari si care prezintă jurnalul in care notează cantitatea de peste prins.
De aici rezulta fara dubiu ca nu primesti permis daca nu esti membru intr-o asociatie.
Apsalba, nu inteleg. FNPSR are ca punt de vedere oficial eliminarea obligativitatii asociarii si in acelasi timp depune un proiect de lege care conditioneaza obtinerea permisului de dovada calitatii de membru al unei asociatii?
te rog lamureste-ne.

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

Mesaj de apsalba » 06 Mar 2007, 15:37

Credeam ca ai inteles ca proiectul este anterior Hotararii AG a FNPSR. Am si specificat in preambul.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Re: PROPUNERI PRIVIND LEGISLATIA PESCUITULUI SPORTIV

Mesaj de adiwolf » 06 Mar 2007, 18:05

apsalba scrie: Postez propunerea de proiect de lege inintata de FNPSR catre MAPDR si ANPA si pe care presedintele gigi il foloseste probabil ca perna. Precizez ca forma este de proiect, FNPSR adoptand ca punct de vedere oficial eliminarea obligativitatii asocierii.




2) Persoana care desfasoara activitate de pescuit este nevoita sa aibă asupra sa permisul oficial de pescuit sau permisul oficial de pescuit sportiv, precum si permisul local (care se vor numi de acum încolo: documente de pescuit) si va trebui sa le arate la cererea beneficiarului, a patrulei locale sau a unui reprezentant al autoritatii piscicole, al autoritatii pentru protecţia mediului sau a politiei.


3) Permisul oficial de pescuit este eliberat de autoritatea piscicola cu jurisdicţie in zona de rezidenta a solicitantului. Ministrul va specifica intr-un Ordin care va fi autoritatea sau organizaţia in măsura de a elibera permisul oficial de pescuit.

Secţiunea 20

1) Un permis oficial de pescuit poate fi obţinut de o persoana care a deţinut anterior permis, sau care a susţinut un examen de pescuit, daca aceasta lege nu prevede altminteri. Un examen susţinut la o şcoala de pescari va fi acceptat ca examen de pescuit.
2) Un permis oficial de pescuit sportiv poate fi obţinut de o persoana, excepţie făcând cele menţionate in subsectiunea (3), care a susţinut un examen de pescuit sportiv aprobat de autoritatea piscicola sau care prezintă permisul de pescuit valabil pe anul precedent, face dovada ca este membru al unei asociaţii de pescari si care prezintă jurnalul in care notează cantitatea de peste prins.
3) Cetăţenii din afara spaţiului roman nu sunt nevoiţi sa susţină un examen de pescuit sportiv.
4) Ministrul va specifica intr-un Ordin cerinţele, procedura, taxa si modalitatea de plata a examinării de pescuit sau pescuit sportiv. ................
nu am apucat sa lecturez decat foarte putin din aceasta propunere facuta de FNPSR si din ce am remarcat eu personal,aceasta propunere e foarte stufoasa si greu inteligibila pt multi,lasa loc de interpretari,sunt ceva cazuri care nu concorda cu ceea ce s-a discuta pana acuma.
inteleg ca acest proiect era facut mai demult,dar ce rost mai avea postarea lui in aceasta forma?
sincer,prima impresie dupa lecturarea acestui proiect este aceea ca este facut sa scoata bani si din piatra seaca.retineti ca e doar o impresie si o parere personala.
Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

Mesaj de apsalba » 06 Mar 2007, 18:18

Maestre,
Topicul este propuneri privind legislatia pescuitului. Parerea ta trebuie exprimata de genul:
Propun ca art.x sa sune asa..... sau, art. y trebuie eliminat. Sau propune un act alternativ. Parerile punele pe alte posturi.

Avatar utilizator
MihaiV
Moderator
Moderator
Mesaje: 3849
Membru din: 11 Mai 2004, 08:40
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de MihaiV » 06 Mar 2007, 19:34

Inainte de a face propuneri concrete, v-as ruga sa ne spuneti ce se va intampla cu aceste propuneri, in cazul in care sunt pertinente? Le veti promova depunandu-le ca amendamente sau altceva, asa cum ati depus acest proiect? Sau este treaba noastra cum le promovam?

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

Mesaj de apsalba » 06 Mar 2007, 19:57

Intentionam sa le centralizam si sa le supunem dezbaterilor adunarii generale extraordinare a FNPSR, urmand sa le prezentam ministerului in intalnirea pe care o vom solicita in acest sens.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 06 Mar 2007, 20:04

adica le preluati si le prezentati mai departe ca propuneri ale FNPSR? :?
Omul care crede că dragostea poate fi cumpărată cu bani n-a avut niciodată câine în casă.

SF
veteran
veteran
Mesaje: 3581
Membru din: 31 Mar 2005, 22:54

Mesaj de SF » 06 Mar 2007, 20:29

Astea-s din ciclu " tara arde si baba se fardeaza ".

Fir Intins!!!

Avatar utilizator
MihaiV
Moderator
Moderator
Mesaje: 3849
Membru din: 11 Mai 2004, 08:40
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de MihaiV » 06 Mar 2007, 20:47

apsalba scrie:Intentionam sa le centralizam si sa le supunem dezbaterilor adunarii generale extraordinare a FNPSR, urmand sa le prezentam ministerului in intalnirea pe care o vom solicita in acest sens.
Asa, si? Mai departe? Cum vor ajunge in sistemul legislativ? Caci banui ca proiectul de lege nu l-ati prezentat ministrului si gata, v-ati oprit.

Scrie răspuns