PROPUNERE LEGISLATIVA
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
PROPUNERE LEGISLATIVA
Saptamana viitoare are loc o dezbatere publica privind pescuitul sportiv. Postez propunerea facuta membrilor FNPSR spre dezbatere. Asteptam propuneri si amendamente.
FNPSR a hotarat sa sustina separarea pescuitului eportiv de pescuitul comercial.
Legea ...... din ........
privind pescuitul si pescuitul sportiv
(propunere facuta de FNPSR)
Parlamentul adopta următoarea lege ce stabileşte condiţiile in care se va desfăşura pescuitul sportiv, pentru a imbunatati gradul de păstrare a diversităţii faunei si florei precum si refacerea lor permanenta si pentru ca pescuitul sa se desfăşoare in armonie cu protecţia vieţii acvatice si a mediului acvatic natural.
Capitolul I
PREVEDERI INTRODUCTIVE
Scopul Documentului
Art. 1
a) Aceasta lege stabileşte condiţiile in care se desfasoara pescuitul ca sport si activităţile legate de managementul resurselor acvatice, de protecţia peştilor si a mediului lor in apele si in alte ecosisteme acvatice pe teritoriul Romaniei, specifica drepturile si îndatoririle persoanelor care desfasoara aceste activitati, precum si amplitudinea responsabilităţilor si competentei administraţiei piscicole.
b) Prevederile acestei legi se vor referi si la facilitatile piscicole (bazine piscicole), in ceea ce priveşte pescuitul sportiv, instrumentele si modalităţile ilegale de pescuit, supravegherea pescuitului, împuţinarea resursei acvatice care pune in primejdie fauna piscicola precum si sursa de hrana.
c) Cat specile de pesteli protejate, prevederile acestei legi vor fi aplicate împreuna cu prevederile relevante ale Legii privind Protecţia Mediului.
Definirea Termenilor
Art. 2 Pentru scopurile acestei legi:
a) fauna piscicola: animale care sunt clasificate ca aparţinând clasei peştilor. Prevederile in legătura cu fauna piscicola, in cazurile definite de aceasta lege, se vor aplica si in cazul animalelor care servesc drept hrana peştilor: raci, broaşte, moluşte si crustacee, lipitori precum si stadiilor ontogenetice ale acestora (vor fi numite după cum urmează: alte animale acvatice folositoare);
) pescuitul sportiv: capturarea peştilor cu echipament de pescuit sau capturarea peştilor folosiţi ca momeală cu un halău de maxim 1 m2;
c) zona de pescuit: orice apa care oferă faunei piscicole condiţii propice de viata, fara modificări impuse asupra caracteristicilor sale si care a fost declarata zona de pescuit de către autoritatea piscicola;
e) bazinul piscicol natural: zona acvatica folosita pentru pescuit sportiv.In sensul prezentei legi sunt socotite bazine piscicole naturale urmatoarele:
- parauri si rauri de munte, colinare si de ses
- balti si lacuri naturale
- lacuri de acumulare
- Dunarea teritoriala si Delta Dunarii
- Marea Neagra
Pe bazinele piscicole naturale cu exceptia Dunarii si Marii Negre, pescuitul comercial este interzis.
Pescuitul sportiv in bazinele piscicole amenajate se poate face cu acceptul proprietarului si in conditiile impuse de acesta.
Art. 3 Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, împreuna cu ministrul responsabil de protecţia mediului, vor specifica intr-un Ordin care sunt peştii si animalele acvatice al căror pescuit sportiv este interzis.
Capitolul II
DREPTUL DE A PESCUI SPORTIV
Definiţia dreptului de a pescui sportiv
Art. 4 Dreptul de pescuit sportiv se obtine de orice cetatean roman sau strain in baza unui test stabilit de autoritatea centrala ce raspunde de pescuit si se exercita prin permisul de pescuit sportiv.
Art. 5 Permisul de pescuit sportiv este un document cu regim special, emis de autoritatea publica centrala ce raspunde de pescuit si este valabil pe toate bazinele naturale apartinand statului. Modelul si continutul permisului se vor stabili prin ordin al ministrului.
Art. 6 Practicarea pescuitului sportiv in forma organizata, ca activitate de competitie si pentru obtinerea de performante sportive se face numai prin cluburi sau asociatii sportive. Statul roman recunoaste pescuitul ca sport, asociatiile si cluburile sportive legal constituite precum si forurile lor de reprezentare si le asimileaza asociatiilor sportive si forurilor de reprezentare constituite in concordanta cu Legea nr. 69/2000 (legea sportului)
Capitolul III
ADMINISTRAREA RESURSELOR PISCICOLE IN VEDEREA PRACTICARII PESCUITULUI SPORTIV
Documente care permit pescuitul sportiv
Art. 7 Pentru a desfăşura orice activitati de pescuit sportiv, este obligatorie posesia unui permis de pescuit sportiv eliberat de autoritatea de pescuit (care se va numi de acum încolo permis de pescuit sportiv).
Art.8 Persoana care desfasoara activitate de pescuit sportiv este nevoita sa aibă asupra sa permisul de pescuit sportiv, precum si dovada apartenetei la un club sau asociatie de pescuit.
Permisul de pescuit sportiv
Art. 9 Permisul pescuit sportiv pot fi obţinute, după achitarea unei taxe,
Art. 10 Persoanele cu vârsta sub 14 ani sau peste 70 ani sunt scutite de plata taxei pentru permisul de pescuit.
Art. 11 Permisul de pescuit este eliberat de autoritatea piscicola cu jurisdicţie in zona de rezidenta a solicitantului. Ministrul va specifica intr-un Ordin care va fi autoritatea sau organizaţia in măsura de a elibera permisul de pescuit sportiv. Pentru pescarii sportivi constituiti in forme organizate(cluburi sau asociatii) permisul poate fi distribuit de acestea pentru membri sai.
Art. 12 Nu vor obţine permise de pescuit sportiv persoanei care:
a) au fost găsite, fara drept de apel, vinovate de comiterea unei contravenţii sau a unui act ilegal in legătura cu prinderea peştelui,
b) au primit amenda pentru ca au incalcat legea protecţiei peştelui in anul precedent cererii de acordare a permisului.
Art. 13 Autoritatea poate retrage timp de un an permisul de pescuit sportiv unei persoane care a fost găsita, fara drept de apel, vinovata de comiterea unei contravenţii sau a unui act criminal in legătura cu pescuitul, pescuitul sportiv sau prinderea peştelui.
Art.14 Autoritatea legala, instantele de judecata sau autoritatea de pescuit care emite amenda pentru incalcarea legii protecţiei peştelui va informa autoritatea piscicola responsabila de zona de rezidenta a contravenientului in legătura cu contravenţia sau cu actul criminal in legătura cu pescuitul, pescuitul sportiv sau prinderea peştelui.
Permisiunea locala
Art. 15 Permisiunea locala se poate da numai in cazul zonelor de pescuit sau a bazinelor piscicole amenajate apartinand autoritatilor publice locale.
Art. 16 Beneficiarul poate permite altor persoane sa pescuiască, oferindu-le permisiune locala (de aici înainte aceste persoane se vor numi: destinatari). De asemenea, permisiunile locale pot fie eliberate de doi sau mai mulţi beneficiari.
Art. 17 Beneficiarul va tine evidenta:
a) permiselor locale eliberate de el, si a
b) cantităţii si a speciilor de peşti care se găsesc in corpul de apa sau
c) care au fost prinşi, (registrul in care notează cantitatea de peste prins), si va permite autoritatii piscicole accesul la registrele sale.
Art. 18 Permisiunea locala permite pescuitul sportiv numai cu permisul de pescuit sportiv.
Art. 19 Beneficiarul va elibera permisiunea locala in scris, si va include numele si adresa sa, si, in afara de acestea :
a) numele si adresa destinatarului
b) locaţia corpului de apa sau a parţii corpului de apa unde este valabila permisiunea,
c) perioada de validitate a permisiunii
d) uneltele de pescuit care pot fi folosite
e) interdicţiile si restricţiile determinate de el, in baza acestei legi.
Art.20 Destinatarul va tine un registru in care va nota cantitatea si speciile de peste prins, numai daca aceasta lege nu prevede altminteri.
Unelte si moduri de pescuit interzise
Art. 21 Este interzisa folosirea unor unelte de pescuit sau metode de capturare a peştelui care ar putea afecta stocurile si habitatul acestora.
Art. 22 In special, este interzisa folosirea
a) materialelor toxice sau narcotice,
b) explozivelor,
c) uneltelor intepatoare sau,
d) ostiei sau a altor echipamente pentru scufundare adecvate pescuitului sau,
e) metodelor de greblare la pescuitul sportiv, si capcanele de pescuit.
Planificarea managementului pentru pescuit sportiv
Art.23 In vederea gestionarii durabile a resurselor acvatice vii, autoritatea publica centrale ce raspunde de pescuit si acvacultura deleaga obligatiile sale asociatiilor sportive sau cluburilor de pescuit legal constituite pe baza unui plan de management pe minimum cinci ani.
Art. 24 In baza planului de management statul va asigura finantarea corespunzatoare atat din fondurile rezultate din taxele de pescuit sportiv cat si din alte fonduri aflate la dispozitia sa (fonduri de mediu, fonduri speciale,etc)
Art. 25 Asociatiile si cluburile de pescuit sportiv vor intocmi proiectele de finantare si vor contribui la intocmirea bazei de date nationale privind resursele acvatice vii din bazinele piscicole naturale. Proiectele vor fi finantate in cota parte de organizatiile de pescari si de catre autoritatea publica centrala ce raspunde de pescuit.
Art. 26 Planul de management pentru pescuit sportiv, doar daca aceasta lege nu prevede altceva, este aprobat in prima instanţa de către autoritatea pentru pescuit. Pentru aprobarea planului de management pentru pescuit sportiv, sunt de asemenea necesare contribuţia autoritatii mediului si
a) in cazul zonelor naturale si protejate, contribuţia autoritatii protecţiei naturii,
b) in cazul aşezărilor ce folosesc metode hidraulice, contribuţia autoritatii apelor.
Art. 28 Planul de management pentru pescuit va conţine
a) datele de identificare ale zonelor de pescuit (numărul de înregistrare a lotului) numele (titlul) si adresa (rezidenta) beneficiarului,
b) masurile si obiectivele managementului pentru pescuit in vederea practicarii pescuitului sportiv,
c) uneltele si metodele pentru pescuit si pescuit sportiv care sunt acceptate sa fie folosite,
d) datele referitoare la cantitatea de peste stocata anual, cu privire la specii si vârsta peştelui,
e) masurile care sunt necesare pentru a păstra calitatea apei in general si cu privire la asta, planurile de management pentru pescuit, incluzând hrana peştelui.
f) masurile care sunt necesare pentru a păstra plantele si vieţuitoarele acvatice din zona, si mai mult decât atât
g) menţionarea modurilor de supraveghere a peştelui si numărul patrulelor pentru pescuit,
Art. 29 Autoritatea pentru pescuit nu va aproba planul de management pentru pescuit, daca acesta nu va îndeplini cerinţele specificate in regulile legale, deciziile autoritatii sau contractul de delegare a dreptului de pescuit sportiv
Art. 30 Daca persoana beneficiarului se schimba, prevederile planului de management pentru pescuit vor ramane valide, pana când noul beneficiar întocmeşte un nou plan al managementului resurselor piscicole in concordanta cu noile obiective piscicole diferite de cele anterioare, si acest plan este aprobat de autoritatea pentru pescuit.
Art. 31 După aprobarea planului de management al resurselor de pescuit, numai daca schimbările in cantitatea de peste sau in habitatul sau vor fi necesare, autoritatea pentru pescuit va modifica, la cererea beneficiarului sau din oficiu, in cazul zonelor naturale sau protejate cu contribuţia autoritatii protecţiei naturii, in cazul aşezărilor hidraulice, planul de management pentru pescuit sau va permite abaterea parţiala de la plan.
Baza Naţionala de Date a Pescuitului Sportiv
Art. 32 In vederea protejării resurselor de peste si habitatele lor Baza Naţionala de Date a Pescuitului sportiv, (după cum urmează: baza de date), va fi menţinuta si administrata de ministru.
Art. 33 Baza de date conţine
a) date pentru identificarea zonelor de pescuit,
b) numele si adresele (rezidentele) beneficiarilor,
c) date referitoare la planul de management pentru pescuit si rezultatele sale,
d) date referitoare la cantitatea, calitatea si speciile peştilor stocaţi si capturaţi in decursul anului.
Art. 34 Schimbările datelor menţionate vor fi înregistrate in Baza de date.
Art.35 Beneficiarul anunţa, anual, autoritatii pentru pescuit
a)cantitatea pe specii a peştelui populat,
b)cantitatea pe specii a peştelui prins, ca rezultat al pescuitului sportiv,
si datele disponibile in legătura cu calitatea. Captura de peste aproximativa înregistrata sau datele estimative stabilite anterior de către autoritatea pentru pescuit vor forma baza acestui raport.
Art. 36 Autoritatea pentru pescuit va promova datele necesare pentru menţinerea Bazei de date a ministrului.
Art. 37 Baza de date va fi disponibila pentru
a) beneficiarul si beneficiarul dreptului de pescuit in zona de apa afectata de zona de pescuit
b) proprietarul zonei funciare afectate de zona de pescuit
c) autorităţile care se ocupa de exercitarea dreptului de pescuit, cu privire la datele despre ei.
Art.38 Un document emis care conţine date din baza de date va fi considerat act public. Dobândirea documentelor emise de organul responsabil cu baza de date poate face subiectul de sarcina a ministrului intr-un Ordin.
Art. 39 Ministrul va publica un raport anual, inspirat din colecţia de date, despre situaţia stocurilor de peste din Romania.
Supravegherea pescuitului
Art. 40 Beneficiarul va proteja resursa de peste si habitatul zonei de pescuit administrata in acord cu planul de management pentru pescuit, sau prin angajarea unei patrule pentru pescuit. O patrula pentru pescuit poate fi angajata de mai multe persoane in afara de beneficiari. Responsabilităţile patrulei pentru pescuit pot fi stabilite de serviciul de comanda a regiunii in acord cu prevederile unui document separat.
Art.41 Patrula pentru pescuit poate fi formata dintr-un adult cu un cazier gol care
a) este capabil sa dovedească cu o adeverinţa medicala ca nu suferă de nicio boala psihica sau mentala care l-ar împiedica in îndeplinirea obligaţiilor, si care – in cazul in care ar avea asupra sa o arma in timpul supravegherii - sa îndeplinească cerinţele regulilor legale cu privire la portul de arma;
b) a fost examinat de către autoritatea pentru pescuit competenta din regiune si a citit sub jurământ textul care este enunţat de ministru intr-un Ortdin;
c) are o carte de identitate de munca emisa de autoritatea pentru pescuit si o carte de raport de munca având acelaşi număr de identificare ca si cartea de identitate.
Art. 42 Beneficiarul va informa, fara întârziere, autoritatea pentru pescuit in legătura cu forma de păzire a zonei de pescuit, sau de angajare a patrulei pentru pescuit, sau încheierea oricărei dintre ele, ca aceasta sa fie înregistrata. Patrula pentru pescuit va lua masuri in vederea examinării in maxim 60 de zile după prima sa zi de lucru.
Art.43 In zona de pescuit, bazinul de pescuit si pe malul acestora patrula pentru peste este indreptatita sa – pe langa toate drepturile pe care le au jandarmii si politia din zona -
d) ceara unei persoane care pescuieşte in zona de apa sa-i înmâneze documentele sale cu privire la captura de peste
e) oblige o persoana care pescuieşte sau care desfasoara activitatea de pescuit sportiv sa dovedească ca este indreptatita sa prindă peste, sau daca ii lipsesc documentele care sa ateste dreptul sau de a captura pestele in discuţie, patrula pentru peste poate căuta vehiculul sau, repune pestele capturat in apa cu grija, si reţinerea peştelui mort, dându-i o chitanţa înapoi;
f) pună înapoi in apa cu grija pestele care este sub dimensiunea minima de pescuit, peste cantitatea autorizata in permisul local, capturat in perioada de prohibiţie, sau protejat, si sa retina pestele mort, dându-i persoanei o chitanţa înapoi;
Art.44 Patrula pentru peste este supravegheata de autoritatea pentru pescuit, împreuna cu politia. Prevederile din registratura, examenele cerute, dezvoltarea instruirii si operării patrulelor pentru pescuit vor fi desemnate de ministru intr-un Ordin.
CAPITOLUL IV
Protecţia peştelui si a habitatelor sale
Prevederi generale
Art. 45 Beneficiarul va proteja stocul de peste cat si condiţiile de viata si habitatul din zonele de pescuit, si va spori hrănirea si reproducerea naturala a peştelui, iar in caz de inundaţii salvarea puietului.
Art. 46Punerea sau scoaterea din apa a organismelor sau a materialului pentru hrana care ar putea dezechilibra balanţa naturala va fi făcuta numai cu permisiunea beneficiarului. Aceasta prevedere nu se refera la obligaţiile beneficiarului definite de regulile legale de protecţie a mediului, a naturii si a managementul apei.
Art.47 Beneficiarul va lua toate masurile necesare pentru a preveni sau a elimina bolile peştelui; in special, in caz de înmulţire necontrolata ce ar putea ucide stocurile, este recomandata înlăturarea peştilor morţi.
Art. 48Daca beneficiarul nu reuşeşte sa-si îndeplinească obligaţia de a proteja pestele si habitatul in mod corespunzător, autoritatea de pescuit il va avertiza prin intermediul unei decizii, fixându-i un termen limita pentru îndeplinirea acestei obligaţii, si in caz ca acest termen nu va fi respectat, autoritatea va realiza operaţiunile necesare pe cheltuiala beneficiarului.
Art.49Daca beneficiarul, persoana care e responsabila de supravegherea pescuitului, sau o persoana care efectuează pescuit sportiv in mod legal remarca o mortalitate piscicola in zona de pescuit, el va anunta aceasta fara întârziere autoritatii de pescuit competente din zona.
Art.50 Investigarea cauzelor mortalităţii piscicole trece in responsabilitatea statului, si va fi realizata cu ajutorul unui laborator de biologie acvatica stabilit de ministru. Sarcinile care trebuiesc îndeplinite de laborator vor fi stabilite de ministru intr-o hotărâre.
Art. 51 In cazul in care calitatea apei (modificarea parametrilor sai) este periclitata de peştii morţi atunci se vor aplica prevederile Legii nr. 107/25.09.1996 asupra Managementului Calităţii Apei.
Art. 50 Beneficiarul poate iniţia reducerea vânatului, a cărei vanatoare este reglementata printr-un act separat, în cazul în care acesta pune in pericol stocul de peste sau sursa sa de hrana cu acordul autoritatii de vanatoare, care-l va chema pe beneficiarul drepturilor de pescuit pentru a realiza împuţinarea vânatului intr-un termen limita precis. Daca beneficiarul drepturilor de captura nu a îndeplinit termenul limita, rărirea vânatului poate fi efectuata pe cheltuiala sa. Aceasta procedura nu efectuează prevederile cu privire la luarea in posesie a capturii, explicate intr-un act separat.
Art. 51 Beneficiarul poate cere un permis de la autoritatea de protecţie a mediului pentru a reduce vânatul care nu poate fi vânat. Rărirea poate avea loc prin dreptul de capturare a beneficiarului sau cu acordul sau.
Interdicţii si restricţii
Art. 52 Este interzis a pescui sub reglementările cu privire la protecţia mediului, cu excepţia existentei unui act care sa dovedească contrarul.
Art. 53 Pentru a proteja atât pestele cat si habitatul acestuia, ministrul va specifica intr-o hotărâre:
a) împreuna cu ministerul responsabil de protecţia mediului, perioada anului si speciile care sunt interzise pescuitului in perioada respectiva (sezon închis pescuitului);
b) dimensiunea minima a capturii (restricţia de dimensiune in pescuit), si cantitatea care poate fi pescuita zilnic;
c) ordinul de pescuit in zonele apropiate graniţelor statului, cu acordul ministrului de interne.
Art.54 In zonele de pescuit, stabilite de autoritatea de pescuit, beneficiarul poate sa se îndepărteze de interdicţiile enunţate in paragraful a) si b) – subsectiunea 2, cu permisiunea autoritatii de pescuit, in zonele naturale si protejate, de asemenea cu aprobarea speciala a autoritatii de protecţie a mediului.
Art. 55 Daca protecţia stocului sau habitatului din zona de pescuit sau o parte anume a acesteia, este exprimata rezonabil, autoritatea de pescuit poate, in cazul unei zone naturale sau a unei zone naturale protejate, de asemenea cu aprobarea autoritatii specializate in protecţia mediului,
d) sa mărească perioada de prohibiţie cu un maxim de cincisprezece zile;
e) sa interzică si sa restricţioneze pescuitul si pescuitul sportiv uneia sau mai multor specii de peste;
f) poate micşora perioada de prohibiţie cu maxim cincisprezece zile, sau poate anula pentru o anumita perioada de timp restricţionarea dimensiunii peştelui, prevăzuta printr-o decizie administrativa.
Art.56 In cazurile definite la paragrafele a si b, autorităţile de protecţie a mediului sunt obligate sa trimită deciziile lor in opt zile, altfel aprobarea va fi luata in considerare.
Art. 60 In cazul capturării peştelui sau a oricărei vieţuitoare acvatice a căror pescuire este interzisa sau a căror dimensiuni sunt mai mici decât cele permise de lege sau de decizia autoritatii, pestele sau vieţuitoarele acvatice vor fi redate mediului acvatic imediat.
Art. 61 Aprovizionarea cu peste ne-autohton provenit din exterior, sau cu puiet, se va face cu aprobarea ministrului, de acord cu ministrul responsabil de protecţia mediului.
Zone protejate
Art. 62 Daca este justificata de reproducere sau iernarea peştelui, sau eliberarea puietului, autoritatea de pescuit, in acord cu autoritatea apei, poate declara o zona de pescuit sau o anumita parte a acesteia ca fiind zona protejata. In afara de acestea mai este necesara si aprobarea autoritatii de mediu pentru a declara o zona protejata intr-o zona naturala. Art.63 Intr-o zona protejata, pana la momentul încetării prohibiţiei, este interzis, pe durata perioadei definite prin decizia la care s-a făcut referinţa in subsectiunea 1, sa se realizeze pescuit sportiv, sa se vâneze, sa se introducă bărci, sa se înoate, sa se efectueze sporturi acvatice, sau orice alta activitate care poate deranja/incomoda reproducerea si creşterea peştelui.
Art. 64 Decizia care are legătura cu declararea unei zone protejate va fi publicata in media scrisa.
Art. 65 Perimetrul zonei protejate trebuie sa fie bine delimitat, sa fie clar definit pentru public.
Art. 66 Cheltuielile rezultate din masurile expuse in art. 62-65 vor fi suportate de către autoritatea de pescuit.
CAPITOLUL V
Obligaţiile si jurisdicţia statului in administraţia piscicola
Administraţia piscicola
Art. 67 Îndatoririle administrative, organizaţionale, de serviciu si de control ale administraţiei piscicole sunt îndeplinite de către ministru si inspectorul piscicol.
Art. 68 In probleme de competenta autoritatii de pescuit, daca aceasta lege nu prevede altceva, inspectorul piscicol va acţiona in prima instanţa. In probleme de competenta inspectorului piscicol, ministrul va acţiona ca organ superior. Competentele teritoriale ale autoritatii de pescuit, in prima instanţa, vor fi stabilite de ministru prin intermediul unei decizii.
Art. 69 Intr-un proces in care este implicata autoritatea de pescuit vor fi aplicate prevederile Legii 554 din 2004 privind regulile generale ale procedurii contenciosului administrativ, luând in considerare modificările aduse de prezenta lege.
Art. 70 Activităţile organizaţionale, administrative, de reglementare a unor autoritati din administraţia piscicola sunt îndeplinite de ministru, in cooperare cu miniştrii implicaţi.
Art. 71 Exercitându-si responsabilităţile de a direcţiona si organiza pescuitul sportiv, ministrul are urmatoarele drepturi:
a. stabileste obiectivele dezvoltării managementului pescuitului pe termen lung si a sectorului piscicol si va asigura îndeplinirea acestora;
b. elaboreaza si emite Ordine ce privesc folosirea dreptului de pescuit si administraţia piscicola;
c. stabilieste organele care vor activa ca si autoritati si organisme in domeniul pescuitului, si specifica grupul lor de responsabilitati si competente in detaliu;
d. stabileste îndatoririle guvernamentale ridicate de cooperarea internaţionala pentru pescuit, va păstra relaţiile cu organismele internaţionale pentru pescuit;
e. stabileste îndatoririle ce-i revin din partea Guvernului sau printr-un document separat.
Art. 72 Exercitându-si obligaţiile de a organiza administraţia de pescuit, ministrul va
a) asigura menţinerea si aducerea la zi a bazei de date;
b) stabili atribuţiile cu privire la subvenţiile prevăzute in alte acte.
Art. 73 Funcţionând ca o autoritate, ministrul va
a. restricţiona sau interzice temporar hrănirea peştelui din zona de pescuit, din oficiu sau la cererea ministrului protecţiei mediului sau a managementului apei, cu scopul de a păstra calitatea apei sau de a proteja vieţuitoarele acvatice.
b.permite răspândirea peştelui provenit din străinătate sau a puietului provenit din reproducere, in acord cu ministrul protecţiei mediului.
Comisia Naţionala pentru Pescuit Sportiv
Art. 74 Ministrul va infiinta o Comisie Naţionala pentru Pescuit care sa ofere opinii si propuneri cu privire la aspectele care au legătura cu sfera responsabilităţilor si competentelor ministrului la care se face referinţa in prezenta lege. Aceasta Comisie va intensifica armonia dintre investiţiile publice si cele private in exercitarea dreptului de pescuit sportiv; mai mult de atât, va da un verdict la cererea ministrului in legătura cu aspectele tehnice de pescuit sportiv, si in legătura cu alternativele legislative relaţionate.
Art. 75 Membrii Comisiei Naţionale pentru Pescuit vor fi numiţi de ministru dintre reprezentanţii guvernamentali, organizatiilor si forurilor reprezentative si cercetători. Condiţiile activităţilor Comisiei Naţionale pentru Pescuit vor fi asigurate de ministru.
Obligaţiile si competentele inspectorului de pescuit
Art. 76 Exercitându-si responsabilităţilor sale organizaţionale, inspectorul piscicol va
a) păstra evidenta zonelor de pescuit (incluzând zonele de pescuit cu un scop special si zonele de pescuit protejate). Evidenta va conţine date pentru identificare, sfera de beneficiari, contractele despre atribuirea dreptului de pescuit, si deciziile relevante luate de autoritati. De asemenea inspectorul piscicol va înregistra licenţele de pescuit sportiv emise de stat;
b) asigura strângerea de date necesare pentru aducerea la zi a bazei de date, si datele in legătura cu exercitarea sau utilizarea dreptului de pescuit sportiv, si va face posibil ca aceste informaţii sa fie la indemana ministrului;
c) îndeplini îndatoririle cu privire la subvenţiile de stat, specificate intr-o lege separata;
Art. 77 In cursul acţiunii din partea autoritarilor, inspectorul piscicol
a) poate introduce o proprietate funciara adiacenta zonei de pescuit fara sa plătească vreun preţ pentru aceasta; poate sa efectueze o inspecţie sau o examinare pe coasta;
b) poate cere informaţii, date sau documente, de la beneficiar, pescarului sportiv despre activitatea lui de pescuit, si poate verifica documentele si înregistrările beneficiarului cu privire la pescuit;
c) va observa situaţia pescuitului in zona de pescuit;
d) poate ordona terminarea sau suspendarea unei activitati ce periclitează stocul;
e) poate superviza înlăturarea peştelui mort in cazul morţii in masa a peştelui;
f) in cazul pescuitului fara permis sau intr-un mod interzis, poate retine captura de peste si uneltele folosite pentru pescuit, dând o chitanţa de primire in schimb;
g) poate acţiona in cazul incalcarii unei reguli legale in legătura cu utilizarea dreptului de pescuit, sau poate iniţia o procedura cu autoritatea competenta;
h) va înregistra rondurile peştelui.
Capitolul VI
Contravenţiile managementului piscicol si ale protecţiei peştelui
Contravenţiile managementului pescuitului
Art.78 Autoritatea pentru pescuit va aplica un management al penalizărilor in pescuit împotriva beneficiarului in următoarele cazuri:
a) daca beneficiarul nu reuşeşte sa-si îndeplinească obligaţiile specificate in planul managementului resurselor pescuitului in ciuda unei notificări din partea autoritatii pentru pescuit;
b) daca depozitează peste fara permisiunea autoritatii pentru pescuit, de tipul sau vârsta care nu este permis de lege sau care nu este inclus in planul managementului resurselor pescuitului ;
c) daca incalca prevederile acestei legi referitoare la protecţia peştelui si a habitatului;
d) daca nu reuşeşte sa-si îndeplinească îndatoririle referitoare la păstrarea evidentelor si furnizarea informaţiilor;
e) înlocuieşte o persoana care nu are o licenţa de pescuit de stat sau o licenţa de pescuit sportiv cu un permis local;
Art. 80 Suma penalizărilor managementului dreptului de pescuit va fi intre 1000 si 10,000 lei.
Contravenţiile protecţiei peştelui
Art.81Autoritatea dreptului de pescuit va aplica o penalizare împotriva persoanelor care
a) pescuiesc fara permis,
b) pescuiesc in timpul perioadelor de prohibiţie sau intr-un mod interzis de aceasta lege, sau
c) incalca interdicţiile sau restricţiile date de prevederile prezentei legi
Art. 82 Suma penalizărilor protecţiei peştelui va fi intre 2000 si 10.000 RON.
Art. 83 Penalizările managementului pescuitului sau penalizările protecţiei peştelui vor fi plătite in contul bancar specificat de ministru intr-o lege separata, pana la 30 zile urmând devenirii irevocabile a deciziei.
Capitolul VII
Protecţia financiara a obiectivelor pescuitului sportiv
Activităţile care vor fi subvenţionate
Art. 84 Cheltuielile personale si materiale in legătura cu obiectivele prevăzute de aceasta lege sunt:
a) completarea stocului de peste in apele naturale,
b) prevenirea si eliminarea stricăciunilor cauzate de omorârea in masa a peştelui, si înlocuirea stocului de peste,
c) protecţia si imbunatatirea stocului de peste in apele naturale,
d) imbunatatirea condiţiei habitatului natural al peştelui,
e) activităţile de cercetare si programele educaţionale cu privire la managementul pescuitului sportiv in apele naturale,
f) vizitele peste hotare in scopul studiului managementului pescuitului in apele naturale,
g) reprezentarea Romaniei in organizaţiile internaţionale pentru pescuit, poate fi subvenţionata parţial sau in totalitate.
(1) Obiectivele specificate pot fi subvenţionate din următoarele surse de venit:
a) concesionarea dreptului de pescuit deţinut de statul roman,
b) costul licenţelor de pescuit de stat si a licenţelor de pescuit sportiv de stat,
c) taxa de control a pescuitului si pescuitului sportiv,
d) venitul din penalizările managementului pescuitului si din penalizările protecţiei peştelui,
e) alte plaţi voluntare pentru finanţarea îndeplinirii obiectivelor pescuitului,
f) alte plaţi furnizate de lege.
g) paza resurselor acvatice vii.
Capitolul VIII
Clauzele de încheiere
Intrarea in vigoare
Art. 85 Aceasta Lege va intra in vigoare in a nouăzecea zi de la promulgarea ei.
Art. 86 Concomitent cu intrarea in vigoare a acestei legi, următoarele vor înceta:
- Lege 192/2001, republicata cu modificarile si completarile ulterioare
- Ordonanta de urgenta nr.69/2004
- Legea nr. 113/2005
- Orice alte prevederi contrare prezentei legi
Prevederi in legătura cu autorizaţia
Art. 87 Ministrul este autorizat sa întocmească, cu privire la executarea acestei Legi, regulile detaliate ale următoarelor:
a) modelul permisului de pescuit sportiv si autorizatiei de pescuit sportiv, detaliile specifice a conţinutului si publicării lor, suma si modul de plata pentru autorizatia de pescuit sportiv .
b) condiţiile de baza si regulile controlului pescuitului sportiv, organizaţia indreptatita sa controleze, suma si modul de plata a taxei de control,
c) condiţiile de angajare si calificare a persoanelor având calificări de specialist,
d) cerinţele calificării in pescuit,
e) modul de dobândire a informaţiei din baza de date, suma si modul de plata a pachetului de informaţie,
f) stabilirea organelor care acţionează pentru el ca o autoritate a dreptului de pescuit si organele ce îndeplinesc celelalte obligaţii organizaţionale ale sale, si sfera lor de obligaţii si competente,
g) cuprinsul acelor scutiri din prevederile legii referitoare la interdicţiile si regulile in pescuit,
h) suma îndatoririlor procesului judiciar a cazurilor de autoritate a dreptului de pescuit,
i) ordinea competentelor in pescuit la prima vedere, regulile activităţilor din laboratoarele de biologie acvatica,
j) condiţiile, modul de plata, si utilizarea surselor financiare prin Ordin.
Art. 88Ministrul a acceptat autorizaţia, specificata in Ordint, împreuna cu ministrul responsabil cu protecţia mediului, sfera peştilor si a vieţuitoarelor acvatice care sunt interzise a fi pescuite (pescuit sportiv) si sezonul de prohibiţie.
Art. 89Ministrul este in felul acesta autorizat sa reglementeze legea pescuitului sportiv in zonele aflate aproape de graniţa Romaniei intr-un Ordin cu ministerul de interne.
.................................................................//................................................................
FNPSR a hotarat sa sustina separarea pescuitului eportiv de pescuitul comercial.
Legea ...... din ........
privind pescuitul si pescuitul sportiv
(propunere facuta de FNPSR)
Parlamentul adopta următoarea lege ce stabileşte condiţiile in care se va desfăşura pescuitul sportiv, pentru a imbunatati gradul de păstrare a diversităţii faunei si florei precum si refacerea lor permanenta si pentru ca pescuitul sa se desfăşoare in armonie cu protecţia vieţii acvatice si a mediului acvatic natural.
Capitolul I
PREVEDERI INTRODUCTIVE
Scopul Documentului
Art. 1
a) Aceasta lege stabileşte condiţiile in care se desfasoara pescuitul ca sport si activităţile legate de managementul resurselor acvatice, de protecţia peştilor si a mediului lor in apele si in alte ecosisteme acvatice pe teritoriul Romaniei, specifica drepturile si îndatoririle persoanelor care desfasoara aceste activitati, precum si amplitudinea responsabilităţilor si competentei administraţiei piscicole.
b) Prevederile acestei legi se vor referi si la facilitatile piscicole (bazine piscicole), in ceea ce priveşte pescuitul sportiv, instrumentele si modalităţile ilegale de pescuit, supravegherea pescuitului, împuţinarea resursei acvatice care pune in primejdie fauna piscicola precum si sursa de hrana.
c) Cat specile de pesteli protejate, prevederile acestei legi vor fi aplicate împreuna cu prevederile relevante ale Legii privind Protecţia Mediului.
Definirea Termenilor
Art. 2 Pentru scopurile acestei legi:
a) fauna piscicola: animale care sunt clasificate ca aparţinând clasei peştilor. Prevederile in legătura cu fauna piscicola, in cazurile definite de aceasta lege, se vor aplica si in cazul animalelor care servesc drept hrana peştilor: raci, broaşte, moluşte si crustacee, lipitori precum si stadiilor ontogenetice ale acestora (vor fi numite după cum urmează: alte animale acvatice folositoare);
) pescuitul sportiv: capturarea peştilor cu echipament de pescuit sau capturarea peştilor folosiţi ca momeală cu un halău de maxim 1 m2;
c) zona de pescuit: orice apa care oferă faunei piscicole condiţii propice de viata, fara modificări impuse asupra caracteristicilor sale si care a fost declarata zona de pescuit de către autoritatea piscicola;
e) bazinul piscicol natural: zona acvatica folosita pentru pescuit sportiv.In sensul prezentei legi sunt socotite bazine piscicole naturale urmatoarele:
- parauri si rauri de munte, colinare si de ses
- balti si lacuri naturale
- lacuri de acumulare
- Dunarea teritoriala si Delta Dunarii
- Marea Neagra
Pe bazinele piscicole naturale cu exceptia Dunarii si Marii Negre, pescuitul comercial este interzis.
Pescuitul sportiv in bazinele piscicole amenajate se poate face cu acceptul proprietarului si in conditiile impuse de acesta.
Art. 3 Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, împreuna cu ministrul responsabil de protecţia mediului, vor specifica intr-un Ordin care sunt peştii si animalele acvatice al căror pescuit sportiv este interzis.
Capitolul II
DREPTUL DE A PESCUI SPORTIV
Definiţia dreptului de a pescui sportiv
Art. 4 Dreptul de pescuit sportiv se obtine de orice cetatean roman sau strain in baza unui test stabilit de autoritatea centrala ce raspunde de pescuit si se exercita prin permisul de pescuit sportiv.
Art. 5 Permisul de pescuit sportiv este un document cu regim special, emis de autoritatea publica centrala ce raspunde de pescuit si este valabil pe toate bazinele naturale apartinand statului. Modelul si continutul permisului se vor stabili prin ordin al ministrului.
Art. 6 Practicarea pescuitului sportiv in forma organizata, ca activitate de competitie si pentru obtinerea de performante sportive se face numai prin cluburi sau asociatii sportive. Statul roman recunoaste pescuitul ca sport, asociatiile si cluburile sportive legal constituite precum si forurile lor de reprezentare si le asimileaza asociatiilor sportive si forurilor de reprezentare constituite in concordanta cu Legea nr. 69/2000 (legea sportului)
Capitolul III
ADMINISTRAREA RESURSELOR PISCICOLE IN VEDEREA PRACTICARII PESCUITULUI SPORTIV
Documente care permit pescuitul sportiv
Art. 7 Pentru a desfăşura orice activitati de pescuit sportiv, este obligatorie posesia unui permis de pescuit sportiv eliberat de autoritatea de pescuit (care se va numi de acum încolo permis de pescuit sportiv).
Art.8 Persoana care desfasoara activitate de pescuit sportiv este nevoita sa aibă asupra sa permisul de pescuit sportiv, precum si dovada apartenetei la un club sau asociatie de pescuit.
Permisul de pescuit sportiv
Art. 9 Permisul pescuit sportiv pot fi obţinute, după achitarea unei taxe,
Art. 10 Persoanele cu vârsta sub 14 ani sau peste 70 ani sunt scutite de plata taxei pentru permisul de pescuit.
Art. 11 Permisul de pescuit este eliberat de autoritatea piscicola cu jurisdicţie in zona de rezidenta a solicitantului. Ministrul va specifica intr-un Ordin care va fi autoritatea sau organizaţia in măsura de a elibera permisul de pescuit sportiv. Pentru pescarii sportivi constituiti in forme organizate(cluburi sau asociatii) permisul poate fi distribuit de acestea pentru membri sai.
Art. 12 Nu vor obţine permise de pescuit sportiv persoanei care:
a) au fost găsite, fara drept de apel, vinovate de comiterea unei contravenţii sau a unui act ilegal in legătura cu prinderea peştelui,
b) au primit amenda pentru ca au incalcat legea protecţiei peştelui in anul precedent cererii de acordare a permisului.
Art. 13 Autoritatea poate retrage timp de un an permisul de pescuit sportiv unei persoane care a fost găsita, fara drept de apel, vinovata de comiterea unei contravenţii sau a unui act criminal in legătura cu pescuitul, pescuitul sportiv sau prinderea peştelui.
Art.14 Autoritatea legala, instantele de judecata sau autoritatea de pescuit care emite amenda pentru incalcarea legii protecţiei peştelui va informa autoritatea piscicola responsabila de zona de rezidenta a contravenientului in legătura cu contravenţia sau cu actul criminal in legătura cu pescuitul, pescuitul sportiv sau prinderea peştelui.
Permisiunea locala
Art. 15 Permisiunea locala se poate da numai in cazul zonelor de pescuit sau a bazinelor piscicole amenajate apartinand autoritatilor publice locale.
Art. 16 Beneficiarul poate permite altor persoane sa pescuiască, oferindu-le permisiune locala (de aici înainte aceste persoane se vor numi: destinatari). De asemenea, permisiunile locale pot fie eliberate de doi sau mai mulţi beneficiari.
Art. 17 Beneficiarul va tine evidenta:
a) permiselor locale eliberate de el, si a
b) cantităţii si a speciilor de peşti care se găsesc in corpul de apa sau
c) care au fost prinşi, (registrul in care notează cantitatea de peste prins), si va permite autoritatii piscicole accesul la registrele sale.
Art. 18 Permisiunea locala permite pescuitul sportiv numai cu permisul de pescuit sportiv.
Art. 19 Beneficiarul va elibera permisiunea locala in scris, si va include numele si adresa sa, si, in afara de acestea :
a) numele si adresa destinatarului
b) locaţia corpului de apa sau a parţii corpului de apa unde este valabila permisiunea,
c) perioada de validitate a permisiunii
d) uneltele de pescuit care pot fi folosite
e) interdicţiile si restricţiile determinate de el, in baza acestei legi.
Art.20 Destinatarul va tine un registru in care va nota cantitatea si speciile de peste prins, numai daca aceasta lege nu prevede altminteri.
Unelte si moduri de pescuit interzise
Art. 21 Este interzisa folosirea unor unelte de pescuit sau metode de capturare a peştelui care ar putea afecta stocurile si habitatul acestora.
Art. 22 In special, este interzisa folosirea
a) materialelor toxice sau narcotice,
b) explozivelor,
c) uneltelor intepatoare sau,
d) ostiei sau a altor echipamente pentru scufundare adecvate pescuitului sau,
e) metodelor de greblare la pescuitul sportiv, si capcanele de pescuit.
Planificarea managementului pentru pescuit sportiv
Art.23 In vederea gestionarii durabile a resurselor acvatice vii, autoritatea publica centrale ce raspunde de pescuit si acvacultura deleaga obligatiile sale asociatiilor sportive sau cluburilor de pescuit legal constituite pe baza unui plan de management pe minimum cinci ani.
Art. 24 In baza planului de management statul va asigura finantarea corespunzatoare atat din fondurile rezultate din taxele de pescuit sportiv cat si din alte fonduri aflate la dispozitia sa (fonduri de mediu, fonduri speciale,etc)
Art. 25 Asociatiile si cluburile de pescuit sportiv vor intocmi proiectele de finantare si vor contribui la intocmirea bazei de date nationale privind resursele acvatice vii din bazinele piscicole naturale. Proiectele vor fi finantate in cota parte de organizatiile de pescari si de catre autoritatea publica centrala ce raspunde de pescuit.
Art. 26 Planul de management pentru pescuit sportiv, doar daca aceasta lege nu prevede altceva, este aprobat in prima instanţa de către autoritatea pentru pescuit. Pentru aprobarea planului de management pentru pescuit sportiv, sunt de asemenea necesare contribuţia autoritatii mediului si
a) in cazul zonelor naturale si protejate, contribuţia autoritatii protecţiei naturii,
b) in cazul aşezărilor ce folosesc metode hidraulice, contribuţia autoritatii apelor.
Art. 28 Planul de management pentru pescuit va conţine
a) datele de identificare ale zonelor de pescuit (numărul de înregistrare a lotului) numele (titlul) si adresa (rezidenta) beneficiarului,
b) masurile si obiectivele managementului pentru pescuit in vederea practicarii pescuitului sportiv,
c) uneltele si metodele pentru pescuit si pescuit sportiv care sunt acceptate sa fie folosite,
d) datele referitoare la cantitatea de peste stocata anual, cu privire la specii si vârsta peştelui,
e) masurile care sunt necesare pentru a păstra calitatea apei in general si cu privire la asta, planurile de management pentru pescuit, incluzând hrana peştelui.
f) masurile care sunt necesare pentru a păstra plantele si vieţuitoarele acvatice din zona, si mai mult decât atât
g) menţionarea modurilor de supraveghere a peştelui si numărul patrulelor pentru pescuit,
Art. 29 Autoritatea pentru pescuit nu va aproba planul de management pentru pescuit, daca acesta nu va îndeplini cerinţele specificate in regulile legale, deciziile autoritatii sau contractul de delegare a dreptului de pescuit sportiv
Art. 30 Daca persoana beneficiarului se schimba, prevederile planului de management pentru pescuit vor ramane valide, pana când noul beneficiar întocmeşte un nou plan al managementului resurselor piscicole in concordanta cu noile obiective piscicole diferite de cele anterioare, si acest plan este aprobat de autoritatea pentru pescuit.
Art. 31 După aprobarea planului de management al resurselor de pescuit, numai daca schimbările in cantitatea de peste sau in habitatul sau vor fi necesare, autoritatea pentru pescuit va modifica, la cererea beneficiarului sau din oficiu, in cazul zonelor naturale sau protejate cu contribuţia autoritatii protecţiei naturii, in cazul aşezărilor hidraulice, planul de management pentru pescuit sau va permite abaterea parţiala de la plan.
Baza Naţionala de Date a Pescuitului Sportiv
Art. 32 In vederea protejării resurselor de peste si habitatele lor Baza Naţionala de Date a Pescuitului sportiv, (după cum urmează: baza de date), va fi menţinuta si administrata de ministru.
Art. 33 Baza de date conţine
a) date pentru identificarea zonelor de pescuit,
b) numele si adresele (rezidentele) beneficiarilor,
c) date referitoare la planul de management pentru pescuit si rezultatele sale,
d) date referitoare la cantitatea, calitatea si speciile peştilor stocaţi si capturaţi in decursul anului.
Art. 34 Schimbările datelor menţionate vor fi înregistrate in Baza de date.
Art.35 Beneficiarul anunţa, anual, autoritatii pentru pescuit
a)cantitatea pe specii a peştelui populat,
b)cantitatea pe specii a peştelui prins, ca rezultat al pescuitului sportiv,
si datele disponibile in legătura cu calitatea. Captura de peste aproximativa înregistrata sau datele estimative stabilite anterior de către autoritatea pentru pescuit vor forma baza acestui raport.
Art. 36 Autoritatea pentru pescuit va promova datele necesare pentru menţinerea Bazei de date a ministrului.
Art. 37 Baza de date va fi disponibila pentru
a) beneficiarul si beneficiarul dreptului de pescuit in zona de apa afectata de zona de pescuit
b) proprietarul zonei funciare afectate de zona de pescuit
c) autorităţile care se ocupa de exercitarea dreptului de pescuit, cu privire la datele despre ei.
Art.38 Un document emis care conţine date din baza de date va fi considerat act public. Dobândirea documentelor emise de organul responsabil cu baza de date poate face subiectul de sarcina a ministrului intr-un Ordin.
Art. 39 Ministrul va publica un raport anual, inspirat din colecţia de date, despre situaţia stocurilor de peste din Romania.
Supravegherea pescuitului
Art. 40 Beneficiarul va proteja resursa de peste si habitatul zonei de pescuit administrata in acord cu planul de management pentru pescuit, sau prin angajarea unei patrule pentru pescuit. O patrula pentru pescuit poate fi angajata de mai multe persoane in afara de beneficiari. Responsabilităţile patrulei pentru pescuit pot fi stabilite de serviciul de comanda a regiunii in acord cu prevederile unui document separat.
Art.41 Patrula pentru pescuit poate fi formata dintr-un adult cu un cazier gol care
a) este capabil sa dovedească cu o adeverinţa medicala ca nu suferă de nicio boala psihica sau mentala care l-ar împiedica in îndeplinirea obligaţiilor, si care – in cazul in care ar avea asupra sa o arma in timpul supravegherii - sa îndeplinească cerinţele regulilor legale cu privire la portul de arma;
b) a fost examinat de către autoritatea pentru pescuit competenta din regiune si a citit sub jurământ textul care este enunţat de ministru intr-un Ortdin;
c) are o carte de identitate de munca emisa de autoritatea pentru pescuit si o carte de raport de munca având acelaşi număr de identificare ca si cartea de identitate.
Art. 42 Beneficiarul va informa, fara întârziere, autoritatea pentru pescuit in legătura cu forma de păzire a zonei de pescuit, sau de angajare a patrulei pentru pescuit, sau încheierea oricărei dintre ele, ca aceasta sa fie înregistrata. Patrula pentru pescuit va lua masuri in vederea examinării in maxim 60 de zile după prima sa zi de lucru.
Art.43 In zona de pescuit, bazinul de pescuit si pe malul acestora patrula pentru peste este indreptatita sa – pe langa toate drepturile pe care le au jandarmii si politia din zona -
d) ceara unei persoane care pescuieşte in zona de apa sa-i înmâneze documentele sale cu privire la captura de peste
e) oblige o persoana care pescuieşte sau care desfasoara activitatea de pescuit sportiv sa dovedească ca este indreptatita sa prindă peste, sau daca ii lipsesc documentele care sa ateste dreptul sau de a captura pestele in discuţie, patrula pentru peste poate căuta vehiculul sau, repune pestele capturat in apa cu grija, si reţinerea peştelui mort, dându-i o chitanţa înapoi;
f) pună înapoi in apa cu grija pestele care este sub dimensiunea minima de pescuit, peste cantitatea autorizata in permisul local, capturat in perioada de prohibiţie, sau protejat, si sa retina pestele mort, dându-i persoanei o chitanţa înapoi;
Art.44 Patrula pentru peste este supravegheata de autoritatea pentru pescuit, împreuna cu politia. Prevederile din registratura, examenele cerute, dezvoltarea instruirii si operării patrulelor pentru pescuit vor fi desemnate de ministru intr-un Ordin.
CAPITOLUL IV
Protecţia peştelui si a habitatelor sale
Prevederi generale
Art. 45 Beneficiarul va proteja stocul de peste cat si condiţiile de viata si habitatul din zonele de pescuit, si va spori hrănirea si reproducerea naturala a peştelui, iar in caz de inundaţii salvarea puietului.
Art. 46Punerea sau scoaterea din apa a organismelor sau a materialului pentru hrana care ar putea dezechilibra balanţa naturala va fi făcuta numai cu permisiunea beneficiarului. Aceasta prevedere nu se refera la obligaţiile beneficiarului definite de regulile legale de protecţie a mediului, a naturii si a managementul apei.
Art.47 Beneficiarul va lua toate masurile necesare pentru a preveni sau a elimina bolile peştelui; in special, in caz de înmulţire necontrolata ce ar putea ucide stocurile, este recomandata înlăturarea peştilor morţi.
Art. 48Daca beneficiarul nu reuşeşte sa-si îndeplinească obligaţia de a proteja pestele si habitatul in mod corespunzător, autoritatea de pescuit il va avertiza prin intermediul unei decizii, fixându-i un termen limita pentru îndeplinirea acestei obligaţii, si in caz ca acest termen nu va fi respectat, autoritatea va realiza operaţiunile necesare pe cheltuiala beneficiarului.
Art.49Daca beneficiarul, persoana care e responsabila de supravegherea pescuitului, sau o persoana care efectuează pescuit sportiv in mod legal remarca o mortalitate piscicola in zona de pescuit, el va anunta aceasta fara întârziere autoritatii de pescuit competente din zona.
Art.50 Investigarea cauzelor mortalităţii piscicole trece in responsabilitatea statului, si va fi realizata cu ajutorul unui laborator de biologie acvatica stabilit de ministru. Sarcinile care trebuiesc îndeplinite de laborator vor fi stabilite de ministru intr-o hotărâre.
Art. 51 In cazul in care calitatea apei (modificarea parametrilor sai) este periclitata de peştii morţi atunci se vor aplica prevederile Legii nr. 107/25.09.1996 asupra Managementului Calităţii Apei.
Art. 50 Beneficiarul poate iniţia reducerea vânatului, a cărei vanatoare este reglementata printr-un act separat, în cazul în care acesta pune in pericol stocul de peste sau sursa sa de hrana cu acordul autoritatii de vanatoare, care-l va chema pe beneficiarul drepturilor de pescuit pentru a realiza împuţinarea vânatului intr-un termen limita precis. Daca beneficiarul drepturilor de captura nu a îndeplinit termenul limita, rărirea vânatului poate fi efectuata pe cheltuiala sa. Aceasta procedura nu efectuează prevederile cu privire la luarea in posesie a capturii, explicate intr-un act separat.
Art. 51 Beneficiarul poate cere un permis de la autoritatea de protecţie a mediului pentru a reduce vânatul care nu poate fi vânat. Rărirea poate avea loc prin dreptul de capturare a beneficiarului sau cu acordul sau.
Interdicţii si restricţii
Art. 52 Este interzis a pescui sub reglementările cu privire la protecţia mediului, cu excepţia existentei unui act care sa dovedească contrarul.
Art. 53 Pentru a proteja atât pestele cat si habitatul acestuia, ministrul va specifica intr-o hotărâre:
a) împreuna cu ministerul responsabil de protecţia mediului, perioada anului si speciile care sunt interzise pescuitului in perioada respectiva (sezon închis pescuitului);
b) dimensiunea minima a capturii (restricţia de dimensiune in pescuit), si cantitatea care poate fi pescuita zilnic;
c) ordinul de pescuit in zonele apropiate graniţelor statului, cu acordul ministrului de interne.
Art.54 In zonele de pescuit, stabilite de autoritatea de pescuit, beneficiarul poate sa se îndepărteze de interdicţiile enunţate in paragraful a) si b) – subsectiunea 2, cu permisiunea autoritatii de pescuit, in zonele naturale si protejate, de asemenea cu aprobarea speciala a autoritatii de protecţie a mediului.
Art. 55 Daca protecţia stocului sau habitatului din zona de pescuit sau o parte anume a acesteia, este exprimata rezonabil, autoritatea de pescuit poate, in cazul unei zone naturale sau a unei zone naturale protejate, de asemenea cu aprobarea autoritatii specializate in protecţia mediului,
d) sa mărească perioada de prohibiţie cu un maxim de cincisprezece zile;
e) sa interzică si sa restricţioneze pescuitul si pescuitul sportiv uneia sau mai multor specii de peste;
f) poate micşora perioada de prohibiţie cu maxim cincisprezece zile, sau poate anula pentru o anumita perioada de timp restricţionarea dimensiunii peştelui, prevăzuta printr-o decizie administrativa.
Art.56 In cazurile definite la paragrafele a si b, autorităţile de protecţie a mediului sunt obligate sa trimită deciziile lor in opt zile, altfel aprobarea va fi luata in considerare.
Art. 60 In cazul capturării peştelui sau a oricărei vieţuitoare acvatice a căror pescuire este interzisa sau a căror dimensiuni sunt mai mici decât cele permise de lege sau de decizia autoritatii, pestele sau vieţuitoarele acvatice vor fi redate mediului acvatic imediat.
Art. 61 Aprovizionarea cu peste ne-autohton provenit din exterior, sau cu puiet, se va face cu aprobarea ministrului, de acord cu ministrul responsabil de protecţia mediului.
Zone protejate
Art. 62 Daca este justificata de reproducere sau iernarea peştelui, sau eliberarea puietului, autoritatea de pescuit, in acord cu autoritatea apei, poate declara o zona de pescuit sau o anumita parte a acesteia ca fiind zona protejata. In afara de acestea mai este necesara si aprobarea autoritatii de mediu pentru a declara o zona protejata intr-o zona naturala. Art.63 Intr-o zona protejata, pana la momentul încetării prohibiţiei, este interzis, pe durata perioadei definite prin decizia la care s-a făcut referinţa in subsectiunea 1, sa se realizeze pescuit sportiv, sa se vâneze, sa se introducă bărci, sa se înoate, sa se efectueze sporturi acvatice, sau orice alta activitate care poate deranja/incomoda reproducerea si creşterea peştelui.
Art. 64 Decizia care are legătura cu declararea unei zone protejate va fi publicata in media scrisa.
Art. 65 Perimetrul zonei protejate trebuie sa fie bine delimitat, sa fie clar definit pentru public.
Art. 66 Cheltuielile rezultate din masurile expuse in art. 62-65 vor fi suportate de către autoritatea de pescuit.
CAPITOLUL V
Obligaţiile si jurisdicţia statului in administraţia piscicola
Administraţia piscicola
Art. 67 Îndatoririle administrative, organizaţionale, de serviciu si de control ale administraţiei piscicole sunt îndeplinite de către ministru si inspectorul piscicol.
Art. 68 In probleme de competenta autoritatii de pescuit, daca aceasta lege nu prevede altceva, inspectorul piscicol va acţiona in prima instanţa. In probleme de competenta inspectorului piscicol, ministrul va acţiona ca organ superior. Competentele teritoriale ale autoritatii de pescuit, in prima instanţa, vor fi stabilite de ministru prin intermediul unei decizii.
Art. 69 Intr-un proces in care este implicata autoritatea de pescuit vor fi aplicate prevederile Legii 554 din 2004 privind regulile generale ale procedurii contenciosului administrativ, luând in considerare modificările aduse de prezenta lege.
Art. 70 Activităţile organizaţionale, administrative, de reglementare a unor autoritati din administraţia piscicola sunt îndeplinite de ministru, in cooperare cu miniştrii implicaţi.
Art. 71 Exercitându-si responsabilităţile de a direcţiona si organiza pescuitul sportiv, ministrul are urmatoarele drepturi:
a. stabileste obiectivele dezvoltării managementului pescuitului pe termen lung si a sectorului piscicol si va asigura îndeplinirea acestora;
b. elaboreaza si emite Ordine ce privesc folosirea dreptului de pescuit si administraţia piscicola;
c. stabilieste organele care vor activa ca si autoritati si organisme in domeniul pescuitului, si specifica grupul lor de responsabilitati si competente in detaliu;
d. stabileste îndatoririle guvernamentale ridicate de cooperarea internaţionala pentru pescuit, va păstra relaţiile cu organismele internaţionale pentru pescuit;
e. stabileste îndatoririle ce-i revin din partea Guvernului sau printr-un document separat.
Art. 72 Exercitându-si obligaţiile de a organiza administraţia de pescuit, ministrul va
a) asigura menţinerea si aducerea la zi a bazei de date;
b) stabili atribuţiile cu privire la subvenţiile prevăzute in alte acte.
Art. 73 Funcţionând ca o autoritate, ministrul va
a. restricţiona sau interzice temporar hrănirea peştelui din zona de pescuit, din oficiu sau la cererea ministrului protecţiei mediului sau a managementului apei, cu scopul de a păstra calitatea apei sau de a proteja vieţuitoarele acvatice.
b.permite răspândirea peştelui provenit din străinătate sau a puietului provenit din reproducere, in acord cu ministrul protecţiei mediului.
Comisia Naţionala pentru Pescuit Sportiv
Art. 74 Ministrul va infiinta o Comisie Naţionala pentru Pescuit care sa ofere opinii si propuneri cu privire la aspectele care au legătura cu sfera responsabilităţilor si competentelor ministrului la care se face referinţa in prezenta lege. Aceasta Comisie va intensifica armonia dintre investiţiile publice si cele private in exercitarea dreptului de pescuit sportiv; mai mult de atât, va da un verdict la cererea ministrului in legătura cu aspectele tehnice de pescuit sportiv, si in legătura cu alternativele legislative relaţionate.
Art. 75 Membrii Comisiei Naţionale pentru Pescuit vor fi numiţi de ministru dintre reprezentanţii guvernamentali, organizatiilor si forurilor reprezentative si cercetători. Condiţiile activităţilor Comisiei Naţionale pentru Pescuit vor fi asigurate de ministru.
Obligaţiile si competentele inspectorului de pescuit
Art. 76 Exercitându-si responsabilităţilor sale organizaţionale, inspectorul piscicol va
a) păstra evidenta zonelor de pescuit (incluzând zonele de pescuit cu un scop special si zonele de pescuit protejate). Evidenta va conţine date pentru identificare, sfera de beneficiari, contractele despre atribuirea dreptului de pescuit, si deciziile relevante luate de autoritati. De asemenea inspectorul piscicol va înregistra licenţele de pescuit sportiv emise de stat;
b) asigura strângerea de date necesare pentru aducerea la zi a bazei de date, si datele in legătura cu exercitarea sau utilizarea dreptului de pescuit sportiv, si va face posibil ca aceste informaţii sa fie la indemana ministrului;
c) îndeplini îndatoririle cu privire la subvenţiile de stat, specificate intr-o lege separata;
Art. 77 In cursul acţiunii din partea autoritarilor, inspectorul piscicol
a) poate introduce o proprietate funciara adiacenta zonei de pescuit fara sa plătească vreun preţ pentru aceasta; poate sa efectueze o inspecţie sau o examinare pe coasta;
b) poate cere informaţii, date sau documente, de la beneficiar, pescarului sportiv despre activitatea lui de pescuit, si poate verifica documentele si înregistrările beneficiarului cu privire la pescuit;
c) va observa situaţia pescuitului in zona de pescuit;
d) poate ordona terminarea sau suspendarea unei activitati ce periclitează stocul;
e) poate superviza înlăturarea peştelui mort in cazul morţii in masa a peştelui;
f) in cazul pescuitului fara permis sau intr-un mod interzis, poate retine captura de peste si uneltele folosite pentru pescuit, dând o chitanţa de primire in schimb;
g) poate acţiona in cazul incalcarii unei reguli legale in legătura cu utilizarea dreptului de pescuit, sau poate iniţia o procedura cu autoritatea competenta;
h) va înregistra rondurile peştelui.
Capitolul VI
Contravenţiile managementului piscicol si ale protecţiei peştelui
Contravenţiile managementului pescuitului
Art.78 Autoritatea pentru pescuit va aplica un management al penalizărilor in pescuit împotriva beneficiarului in următoarele cazuri:
a) daca beneficiarul nu reuşeşte sa-si îndeplinească obligaţiile specificate in planul managementului resurselor pescuitului in ciuda unei notificări din partea autoritatii pentru pescuit;
b) daca depozitează peste fara permisiunea autoritatii pentru pescuit, de tipul sau vârsta care nu este permis de lege sau care nu este inclus in planul managementului resurselor pescuitului ;
c) daca incalca prevederile acestei legi referitoare la protecţia peştelui si a habitatului;
d) daca nu reuşeşte sa-si îndeplinească îndatoririle referitoare la păstrarea evidentelor si furnizarea informaţiilor;
e) înlocuieşte o persoana care nu are o licenţa de pescuit de stat sau o licenţa de pescuit sportiv cu un permis local;
Art. 80 Suma penalizărilor managementului dreptului de pescuit va fi intre 1000 si 10,000 lei.
Contravenţiile protecţiei peştelui
Art.81Autoritatea dreptului de pescuit va aplica o penalizare împotriva persoanelor care
a) pescuiesc fara permis,
b) pescuiesc in timpul perioadelor de prohibiţie sau intr-un mod interzis de aceasta lege, sau
c) incalca interdicţiile sau restricţiile date de prevederile prezentei legi
Art. 82 Suma penalizărilor protecţiei peştelui va fi intre 2000 si 10.000 RON.
Art. 83 Penalizările managementului pescuitului sau penalizările protecţiei peştelui vor fi plătite in contul bancar specificat de ministru intr-o lege separata, pana la 30 zile urmând devenirii irevocabile a deciziei.
Capitolul VII
Protecţia financiara a obiectivelor pescuitului sportiv
Activităţile care vor fi subvenţionate
Art. 84 Cheltuielile personale si materiale in legătura cu obiectivele prevăzute de aceasta lege sunt:
a) completarea stocului de peste in apele naturale,
b) prevenirea si eliminarea stricăciunilor cauzate de omorârea in masa a peştelui, si înlocuirea stocului de peste,
c) protecţia si imbunatatirea stocului de peste in apele naturale,
d) imbunatatirea condiţiei habitatului natural al peştelui,
e) activităţile de cercetare si programele educaţionale cu privire la managementul pescuitului sportiv in apele naturale,
f) vizitele peste hotare in scopul studiului managementului pescuitului in apele naturale,
g) reprezentarea Romaniei in organizaţiile internaţionale pentru pescuit, poate fi subvenţionata parţial sau in totalitate.
(1) Obiectivele specificate pot fi subvenţionate din următoarele surse de venit:
a) concesionarea dreptului de pescuit deţinut de statul roman,
b) costul licenţelor de pescuit de stat si a licenţelor de pescuit sportiv de stat,
c) taxa de control a pescuitului si pescuitului sportiv,
d) venitul din penalizările managementului pescuitului si din penalizările protecţiei peştelui,
e) alte plaţi voluntare pentru finanţarea îndeplinirii obiectivelor pescuitului,
f) alte plaţi furnizate de lege.
g) paza resurselor acvatice vii.
Capitolul VIII
Clauzele de încheiere
Intrarea in vigoare
Art. 85 Aceasta Lege va intra in vigoare in a nouăzecea zi de la promulgarea ei.
Art. 86 Concomitent cu intrarea in vigoare a acestei legi, următoarele vor înceta:
- Lege 192/2001, republicata cu modificarile si completarile ulterioare
- Ordonanta de urgenta nr.69/2004
- Legea nr. 113/2005
- Orice alte prevederi contrare prezentei legi
Prevederi in legătura cu autorizaţia
Art. 87 Ministrul este autorizat sa întocmească, cu privire la executarea acestei Legi, regulile detaliate ale următoarelor:
a) modelul permisului de pescuit sportiv si autorizatiei de pescuit sportiv, detaliile specifice a conţinutului si publicării lor, suma si modul de plata pentru autorizatia de pescuit sportiv .
b) condiţiile de baza si regulile controlului pescuitului sportiv, organizaţia indreptatita sa controleze, suma si modul de plata a taxei de control,
c) condiţiile de angajare si calificare a persoanelor având calificări de specialist,
d) cerinţele calificării in pescuit,
e) modul de dobândire a informaţiei din baza de date, suma si modul de plata a pachetului de informaţie,
f) stabilirea organelor care acţionează pentru el ca o autoritate a dreptului de pescuit si organele ce îndeplinesc celelalte obligaţii organizaţionale ale sale, si sfera lor de obligaţii si competente,
g) cuprinsul acelor scutiri din prevederile legii referitoare la interdicţiile si regulile in pescuit,
h) suma îndatoririlor procesului judiciar a cazurilor de autoritate a dreptului de pescuit,
i) ordinea competentelor in pescuit la prima vedere, regulile activităţilor din laboratoarele de biologie acvatica,
j) condiţiile, modul de plata, si utilizarea surselor financiare prin Ordin.
Art. 88Ministrul a acceptat autorizaţia, specificata in Ordint, împreuna cu ministrul responsabil cu protecţia mediului, sfera peştilor si a vieţuitoarelor acvatice care sunt interzise a fi pescuite (pescuit sportiv) si sezonul de prohibiţie.
Art. 89Ministrul este in felul acesta autorizat sa reglementeze legea pescuitului sportiv in zonele aflate aproape de graniţa Romaniei intr-un Ordin cu ministerul de interne.
.................................................................//................................................................
- mihaimircea
- veteran
- Mesaje: 825
- Membru din: 03 Aug 2005, 09:30
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Mi se pare o prostie. Pe langa greselile de ortigrafie si pe langa faptul ca sunt incluse aspecte si exprimari care nu au ce cauta intr-o lege (de exemplu referiri vagi la "prevederi contrare acestei legi"), propunerea contine urmatoarele elucubratii:
- pescuit sportiv cu halau
- permis in baza unui test
- broaste si moluste ca si fauna piscicola (pai nu-ti sar aia care se ocupa cu recoltarea si valorificarea lor in cap?)
- oblgativitatea de asociere
- daca ai prins un peste in prohibitie nu mai poti pescui in veci
- obligi asociatile sa faca proiecte de finantare?????????
- imputernicesti civili sa imi caute in masina? pai daca-i ard una in cap sunt in legitima aparare
- legile si ordinele se publica, conf legii, in Monitorul Oficial nu in presa
ma opresc aici ca nu are rost.
Ma intreb cine a avut aceasta initiativa si de cine este sustinuta (adica daca se indeplinesc conditiile pentru initiativa legislativa).
- pescuit sportiv cu halau
- permis in baza unui test
- broaste si moluste ca si fauna piscicola (pai nu-ti sar aia care se ocupa cu recoltarea si valorificarea lor in cap?)
- oblgativitatea de asociere
- daca ai prins un peste in prohibitie nu mai poti pescui in veci
- obligi asociatile sa faca proiecte de finantare?????????
- imputernicesti civili sa imi caute in masina? pai daca-i ard una in cap sunt in legitima aparare
- legile si ordinele se publica, conf legii, in Monitorul Oficial nu in presa
ma opresc aici ca nu are rost.
Ma intreb cine a avut aceasta initiativa si de cine este sustinuta (adica daca se indeplinesc conditiile pentru initiativa legislativa).
Iarna nu-i ca vara.... dar incet incet ajunge sa fie.
@apsalba,
ca sa fac propuneri trebuie sa fiu membru fnpsr sau se accepta comentariile/ideile orcarui pescar ???
oricum, mai jos propunerile mele, de pescar, la punctele pe care le pricep (nimeni nu le stie pe toate):
Cap II
art. 4 - taie "in baza unui test stabilit de autoritatea centrala ce raspunde de pescuit si" - asta era si in primul proiect de lege facut de apsalba, cu examen, scoala, etc
Cap III
art. 8 - taie "precum si dovada apartenetei la un club sau asociatie de pescuit" se poate inlocui cu necesitatea prezentari CI sau BI - iar insisti cu obligativitatea asocierii, total neconstitutionala. si daca nu sunt membru ce fac, nu am dreptul sa pescuiesc???
art. 11 - inlocuieste cu "Permisul de pescuit se poate procura de la asociatiile sau cluburile de pescuit sportiv sau de la benzinarii."
art. 15, 16, 17, 18, 19, 20 - DELETE - aiureala totala, nu mai intelege nimeni nimic. revi, vad, cu "caietelul" de capturi...
la Art. 16 - aici apare "Beneficiarul" si de aici inainte apare de nenumarate ori, fara sa fie explicat. cine *** e "Beneficiarul"???
art. 23 la 31 - DELETE - eu sunt de parere sa lasam statul sa faca "planificarea managementului" pentru apele care-i apartin de fapt. cine crezi ca va fi in stare sa faca ce vrei tu? poate o asociatie sau poate ajvps-urile. vrei tu asta ??? si adica ce sa inteleg: "asociatiile sa faca planurile" si "statul va asigura finantarea corespunzatoare atat din fondurile rezultate din taxele de pescuit sportiv cat si din alte fonduri "
art. 32-39 - DELETE - ALOOOO, aici cred ca vorbim de pescuit sportiv, nu de pescuit comercial. las-o frate ca e prea pompoasa si pretentioasa exprimarea, ca doar n-o sa dispara pestele din Romania daca fiecare pescar ia acasa cantitatea legala. si mai sunt si "idioti" (ai dracu astia...) care practica C&R.. stii ce-i asta ???
art. 40-44 - DELETE - imi vine rauuuu... mai ales art 41 e naspa rau de tot
art 45-51 - DELETE
CITEZ - "Art. 45 Beneficiarul va proteja stocul de peste cat si condiţiile de viata si habitatul din zonele de pescuit, si va spori hrănirea si reproducerea naturala a peştelui, iar in caz de inundaţii salvarea puietului." - cum faci asta? cum salvezi puietul in caz de inundatii ???
art. 76 - DELETE - cam multe obligatii are UNICUL inspector piscicol. cand mai are timp de controale ???
art. 77
a) "poate introduce o proprietate funciara adiacenta zonei de pescuit fara sa plătească vreun preţ pentru aceasta" - cum vine asta? e un fel de nationalizare, sau nu inteleg eu bine...d) - delete - revin, cum poate pescarul sportiv sa "epuizeze stocul"?
h) - "va înregistra rondurile peştelui" - iar nu inteleg
Cap VI
art 78-80 (nu conteaza ca art 79 lipseste, la cat de stufos e proiectul... e de inteles
) - DELETE - asa cum am mai spus, in viziunea mea, managementul trebuie sa-l faca statul prin ministerul de resort.
art 82 - aici trebuie facuta diferenta la nivelul amenzii intre cel ce braconeaza (curent, carbid, grebla, plasa...) si cel ce pescuieste cu un bat de trestie la babusca, fara permis. si mai e ceva, in viziunea ta (la art 80) "beneficiarul" daca nu-si face treaba plateste 1000-10.000 lei, iar "nea Gheorghe" care da la babusca fara permis plateste 2000-10.000 lei... e de ras...
Cap VIII
d) - DELETE - iar, vorbim de pescuit sportiv, nu comercial, de ce trebuie "sa ma calific" - sau cine sa se califice?
e) - ???
g) - DELETE - scutiri la regulile de pescuit ??? atunci de ce mai facem reguli? ca sa dam scutiri ? STUPID
sau ce, dam scutiri la cei cu numere cu GUV sau SEN... ca pe vremea lui 1B treicifre ?
Uffff, am terminat.
ca de obicei, apsalba nu se dezminte, noul proiect seamana cu cel vechi si cea mai mare greseala e ca e prea stufos.
pacat, credeam ca in urma postarilor de pe 2 forumuri, apsalba a mai tras niste concluzii. se pare ca nu...
dumnezeu cu mila...
ca sa fac propuneri trebuie sa fiu membru fnpsr sau se accepta comentariile/ideile orcarui pescar ???
oricum, mai jos propunerile mele, de pescar, la punctele pe care le pricep (nimeni nu le stie pe toate):
Cap II
art. 4 - taie "in baza unui test stabilit de autoritatea centrala ce raspunde de pescuit si" - asta era si in primul proiect de lege facut de apsalba, cu examen, scoala, etc
Cap III
art. 8 - taie "precum si dovada apartenetei la un club sau asociatie de pescuit" se poate inlocui cu necesitatea prezentari CI sau BI - iar insisti cu obligativitatea asocierii, total neconstitutionala. si daca nu sunt membru ce fac, nu am dreptul sa pescuiesc???
art. 11 - inlocuieste cu "Permisul de pescuit se poate procura de la asociatiile sau cluburile de pescuit sportiv sau de la benzinarii."
art. 15, 16, 17, 18, 19, 20 - DELETE - aiureala totala, nu mai intelege nimeni nimic. revi, vad, cu "caietelul" de capturi...
la Art. 16 - aici apare "Beneficiarul" si de aici inainte apare de nenumarate ori, fara sa fie explicat. cine *** e "Beneficiarul"???
art. 23 la 31 - DELETE - eu sunt de parere sa lasam statul sa faca "planificarea managementului" pentru apele care-i apartin de fapt. cine crezi ca va fi in stare sa faca ce vrei tu? poate o asociatie sau poate ajvps-urile. vrei tu asta ??? si adica ce sa inteleg: "asociatiile sa faca planurile" si "statul va asigura finantarea corespunzatoare atat din fondurile rezultate din taxele de pescuit sportiv cat si din alte fonduri "



art. 32-39 - DELETE - ALOOOO, aici cred ca vorbim de pescuit sportiv, nu de pescuit comercial. las-o frate ca e prea pompoasa si pretentioasa exprimarea, ca doar n-o sa dispara pestele din Romania daca fiecare pescar ia acasa cantitatea legala. si mai sunt si "idioti" (ai dracu astia...) care practica C&R.. stii ce-i asta ???
art. 40-44 - DELETE - imi vine rauuuu... mai ales art 41 e naspa rau de tot
art 45-51 - DELETE
CITEZ - "Art. 45 Beneficiarul va proteja stocul de peste cat si condiţiile de viata si habitatul din zonele de pescuit, si va spori hrănirea si reproducerea naturala a peştelui, iar in caz de inundaţii salvarea puietului." - cum faci asta? cum salvezi puietul in caz de inundatii ???
art. 76 - DELETE - cam multe obligatii are UNICUL inspector piscicol. cand mai are timp de controale ???
art. 77
a) "poate introduce o proprietate funciara adiacenta zonei de pescuit fara sa plătească vreun preţ pentru aceasta" - cum vine asta? e un fel de nationalizare, sau nu inteleg eu bine...d) - delete - revin, cum poate pescarul sportiv sa "epuizeze stocul"?
h) - "va înregistra rondurile peştelui" - iar nu inteleg
Cap VI
art 78-80 (nu conteaza ca art 79 lipseste, la cat de stufos e proiectul... e de inteles

art 82 - aici trebuie facuta diferenta la nivelul amenzii intre cel ce braconeaza (curent, carbid, grebla, plasa...) si cel ce pescuieste cu un bat de trestie la babusca, fara permis. si mai e ceva, in viziunea ta (la art 80) "beneficiarul" daca nu-si face treaba plateste 1000-10.000 lei, iar "nea Gheorghe" care da la babusca fara permis plateste 2000-10.000 lei... e de ras...
Cap VIII
d) - DELETE - iar, vorbim de pescuit sportiv, nu comercial, de ce trebuie "sa ma calific" - sau cine sa se califice?
e) - ???
g) - DELETE - scutiri la regulile de pescuit ??? atunci de ce mai facem reguli? ca sa dam scutiri ? STUPID

Uffff, am terminat.
ca de obicei, apsalba nu se dezminte, noul proiect seamana cu cel vechi si cea mai mare greseala e ca e prea stufos.
pacat, credeam ca in urma postarilor de pe 2 forumuri, apsalba a mai tras niste concluzii. se pare ca nu...
dumnezeu cu mila...
- daca ai prins un peste in prohibitie nu mai poti pescui in veci
asta-i tare
daca se da examen din ce manual se invata(amintiri de pescuit de acum 30 de ani?
- ca la noi vezi o carte buna de pescuit scoasa odata la 10 ani sau mai rar):!:
oricum asta cu examenu e prostie ca nu ai cum sa o aplici la noi
intentia cred ca e buna numa ar fi bine sa-si cativa juristi buni sa mai lucreze la ea impreuna cu pescarii si sa o gandeasca mai bine
treaba cu grebla desi stiu la ce se refera e si ea prost explicata
"a) materialelor toxice sau narcotice,
b) explozivelor,
c) uneltelor intepatoare sau,
d) ostiei sau a altor echipamente pentru scufundare adecvate pescuitului sau,
-care-s acele echipamente? si ce legatura au cu ostia ?
e) metodelor de greblare la pescuitul sportiv, si capcanele de pescuit."
sa defineasca acele "capcane"-plasa de 1m patrat de pestisori e tot capcana?
ati uitat de tunu cu harpon, setca,prostovol,butelia cu gaz si energia electrica
nu ma mai pot abtine
Beneficiarul anunţa, anual, autoritatii pentru pescuit
a)cantitatea pe specii a peştelui populat,
b)cantitatea pe specii a peştelui prins, ca rezultat al pescuitului sportiv,
si datele disponibile in legătura cu calitatea.
cum naiba masori cantitatea de peste prins in tot judetul(ba mai e si pe specii) stai non-stop pe malul apei?:shock:
apoi vine asta:Captura de peste aproximativa înregistrata sau datele estimative stabilite anterior de către autoritatea pentru pescuit vor forma baza acestui raport.
pai ce naiba facem cota de recolta anuala ca la caprior sau iepure?
mai lucrati la ea ce sa zic...
asta-i tare

daca se da examen din ce manual se invata(amintiri de pescuit de acum 30 de ani?

oricum asta cu examenu e prostie ca nu ai cum sa o aplici la noi
intentia cred ca e buna numa ar fi bine sa-si cativa juristi buni sa mai lucreze la ea impreuna cu pescarii si sa o gandeasca mai bine
treaba cu grebla desi stiu la ce se refera e si ea prost explicata
"a) materialelor toxice sau narcotice,
b) explozivelor,
c) uneltelor intepatoare sau,
d) ostiei sau a altor echipamente pentru scufundare adecvate pescuitului sau,
-care-s acele echipamente? si ce legatura au cu ostia ?

e) metodelor de greblare la pescuitul sportiv, si capcanele de pescuit."
sa defineasca acele "capcane"-plasa de 1m patrat de pestisori e tot capcana?

ati uitat de tunu cu harpon, setca,prostovol,butelia cu gaz si energia electrica

nu ma mai pot abtine


Beneficiarul anunţa, anual, autoritatii pentru pescuit
a)cantitatea pe specii a peştelui populat,
b)cantitatea pe specii a peştelui prins, ca rezultat al pescuitului sportiv,
si datele disponibile in legătura cu calitatea.
cum naiba masori cantitatea de peste prins in tot judetul(ba mai e si pe specii) stai non-stop pe malul apei?:shock:
apoi vine asta:Captura de peste aproximativa înregistrata sau datele estimative stabilite anterior de către autoritatea pentru pescuit vor forma baza acestui raport.

pai ce naiba facem cota de recolta anuala ca la caprior sau iepure?


mai lucrati la ea ce sa zic...
Un proiect de lege poate fi bun sau rau. Este mai mult, totusi, decat nimic. Nu poti merge la o discutie serioasa doar ca sa te privesti cu interlocutorul. Sunt curios cati din participanti vor veni cu o idee, cat de mica, structurata. Multumesc celor care au facut observatii pertinente si de care vom tine seama. Cat despre bagatorii de vina, ii gratulez cu dispretul meu. Este prea serios subiectul pentru a pierde timpul cu niste neica nimeni. Salutare.
[/colorapsalba scrie:Un proiect de lege poate fi bun sau rau. Este mai mult, totusi, decat nimic. Nu poti merge la o discutie serioasa doar ca sa te privesti cu interlocutorul. Sunt curios cati din participanti vor veni cu o idee, cat de mica, structurata. Multumesc celor care au facut observatii pertinente si de care vom tine seama. Cat despre bagatorii de vina, ii gratulez cu dispretul meu. Este prea serios subiectul pentru a pierde timpul cu niste neica nimeni. Salutare.
@apsalba
sa inteleg ca nu suporti critica? daca crezi ca proiectul tau este perfect de ce-l mai postezi?
Atunci de ce mai ceri opinii? "bagatorii de vina pot" sa-ti arate punctele slabe care sunt in proiectul tau. Si te rog sa ma crezi ca sunt destule lacune... Te rog accepta si criticile... poate o sa-ti ajute

Ne intoarcem la cote?? La catastif? Si daca nu vreau sa duc pestele acasa ce fac cu el? Il las pe mal sau trebuie sa cer voie sa-l eliberez??
Si astept bibliografia pt a putea invata in vederea obtinerii permisului de pescar sportiv De ce sa fiu obligat sa ader la o asociatie? Dau examen si nu pot sa primesc permisul de pescar sportiv decat daca sunt primit intr-o asociatie?
Vrei desfiintarea ajvps-ului dar obligativitatea asocierii sa ramana?? Nu ti se pare ceva ciudat?
Gata ma opresc aici... am scris destul pt un "neica nimeni" cum suntem cei care nu-ti impartasesc intru totul parerile si maretele planuri
- mihaimircea
- veteran
- Mesaje: 825
- Membru din: 03 Aug 2005, 09:30
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Ne puteti spune ce avantaje ar aduce aceasta lege, in cazul in care ar fi adoptata, fata de legislatia actuala?apsalba scrie:Este prea serios subiectul pentru a pierde timpul cu niste neica nimeni. Salutare.
Si revin cu intrebarea: cui apartine aceasta initiativa?
Iarna nu-i ca vara.... dar incet incet ajunge sa fie.
citat din carnetul de membru pescar sportiv pe care mi-a fost aplicata viza pe 2007:
"Pescuitul recreativ/sportiv este permis numai in cursul zilei de la rasaritul si pana la apusul soarelui..."
Deci legal noaptea nu se poate pescui da?(sau este ceva modificare de care eu nu stiu?)
A mai fost si teoria aia sa ai neaparat o sursa de lumina pe cap mai ales daca dai din barca cica sa nu te confunde cu ceva braconier-pai asta inseamna ca la noi se pleaca de la faptul ca toti cei care sunt pe apa sunt braconieri si intind plase?
normal ca si eu cand merg noaptea imi pun o lampa cu led pe cap dar asta nu inseamna ca o tin aprinsa tot timpul.
majoritatea din cele trecute in carnetu de membru am impresia ca au ramas de pe vremea cealalta.
"Pescuitul recreativ/sportiv este permis numai in cursul zilei de la rasaritul si pana la apusul soarelui..."
Deci legal noaptea nu se poate pescui da?(sau este ceva modificare de care eu nu stiu?)
A mai fost si teoria aia sa ai neaparat o sursa de lumina pe cap mai ales daca dai din barca cica sa nu te confunde cu ceva braconier-pai asta inseamna ca la noi se pleaca de la faptul ca toti cei care sunt pe apa sunt braconieri si intind plase?
normal ca si eu cand merg noaptea imi pun o lampa cu led pe cap dar asta nu inseamna ca o tin aprinsa tot timpul.
majoritatea din cele trecute in carnetu de membru am impresia ca au ramas de pe vremea cealalta.