Inscrieri in Federatia Nationala de Pescari Sportivi

Lista de discutii libera, pe teme de pescuit la rapitori sau aspecte colaterale.

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori

Scrie răspuns
Teodor
veteran
veteran
Mesaje: 746
Membru din: 09 Dec 2004, 12:38
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de Teodor » 27 Mar 2006, 09:51

Dady scrie:... Prima am mai spus-o este cabinetul juridic ...
Nea Dady,
Iti dau dreptate cu privire la ideea de mai sus.
Din punctul meu de vedere propunerea de statut care a ajuns pe la noi (in masura in care este aceeasi cu cea pe care ati votat-o) are destule lacune si inadvertente.
De exemplu:
"Art. 40. - Patrimoniul federaţiei este format din totalitatea drepturilor şi obligaţilor cu caracter patrimonial ce aparţin asociaţiilor afiliate.
Patrimoniul este distinct şi autonom de patrimoniul asociaţilor afiliate ce constituie federaţia."
In plus, pe parcursul documentului se fac referiri repetate la "delegatii" in loc de "delegati" ceea ce ce genereaza confuzii.
Exemplu:
"ÃŽnlocuirea delegaţiilor in Congres se face de adunarea generala a
asociaţiilor afiliate."

Observatiile de mai sus sunt de natura "tehnica" ca sa spun asa.

Dady scrie:...
Aici e loc pt. toate asociatiile care vor sa se constituite in federatie in mod egal indiferent de marimea asociatiei. Acestea au acelasi prept la vot. Asa ca nu exista asociatii mari sau mici. Toate au aceiasi putere de vot.
Citez:
"Art. 9. - Congresul este forul suprem de conducere al F.A.P.S. din România, constituit din delegaţi aleşi pentru o perioada de 3 ani de adunările generale ale asociaţiilor afiliate, potrivit normei de reprezentare stabilite de Consiliu care este diferenţiată potrivit numărului de membrii pescari ai fiecărei asociaţii afiliate astfel:
- pentru asociaţiile afiliate cu un număr cuprins intre 100 - 150 membri pescari - 1 delegat cu drept de vot
- pentru asociaţiile afiliate cu un număr cuprins intre 150 - 250 membri pescari - 2 delegaţi cu drept de vot
- pentru asociaţiile afiliate cu un număr cuprins intre 250 - 350 membri pescari - 3 delegaţi cu drept de vot"



Cit despre intilnirea de la Bucuresti... hmm... a fost a doua experienta neplacuta in cursul acestui an. "Unii" confunda discutiile de pe marginea baltii cu discutiile oficiale intre asociatii.
Oricum, pentru mine personal subiectul este inchis.


PS. Nea Dady, ati adoptat alt statut decit cel din care am citat ?
Daca DA imi cer scuze si astept lamuriri.
Daca NU... asta e...
"Pestii se prind cu undita, iar oamenii cu vorba." - Shakespeare

Dady
veteran
veteran
Mesaje: 544
Membru din: 17 Oct 2004, 08:42
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de Dady » 27 Mar 2006, 10:23

Absolut, discutam despre statute diferite. Al nostru nu se afla in stadiul final, a ramas ca la intilnirea viitoare sa definitivam forma statutului, atunci cind vor mai venii si alte asociatii. Ex. in statutul nostru alegerile care se vor face sint facute pe 2 ani, urmind ca dupa aceasta perioada care coincide si cu admiterea Rom in com europ si cu solutionarea unor probleme legislative de la noi si cu rodarea federatiei cu toate problemele, deci dupa 2 ani sa se faca alegerile definitive, alegeri la care sa participe numai cei tineri care in cei 2 ani se vor acomoda cu aceste probleme. Cei care au fost in primii ani nu vor mai participa la noile alegeri. Iar pe perioada aceasta membrii biroului se vor rotii trimestrial, tocmai pt a nu se crea discutii care sa genereze disensiuni. Vicepresedintii vor fii obligatoriu alesi sa poata reprezenta zonele traditionale ale tarii(mold, oltenia, banat etc) Nu e nimic adevarat din ce s-a comunicat. Comunicarea se va face dupa ce va ramine definitiv. Cred ca cineva cu rea credinta a facut acest lucru. Referitor la modul de reprezentare, s-a stabilit asa cum am spus deja, ca toate asociatiile care intra in federatie sa aiba drepturi egale. Nu conteaza numarul de membrii, conteaza numai un sigur vot pt fiecare asociatie indiferent de numarul de membrii. Apoi la contributia financiara a asociatiilor s-a stabilit ca aceasta sa fie in mod egal distribuita, tocmai pt a nu forma prioritati de nici un fel in cadrul federatiei. Am spus si repet ca prevederile statutare sint mai degraba de bun simt, si apoi se pot discuta daca sint multumitoare corecte si cinstite. Cred ca este clar ca ceea ce spun se va regasii in statutul pe care-l vom comunica ulterior. Sint convins ca exista indivizi care de la inceput prin orice mijloace au incercat sabotarea acestei forme de organizare superioara, indivizi care au interese ascunse si care vor sa-si faca jocul cu orice pret. Noi nu ne lasam influentati de catre aceste jocuri si mergem inainte. Daca ar fii ceva necinstit as fii primul care ar parasii aceasta federatie. Eu sint convins ca federatia este o mare necesitate.

Teodor
veteran
veteran
Mesaje: 746
Membru din: 09 Dec 2004, 12:38
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de Teodor » 27 Mar 2006, 11:28

Din cele de mai sus, inteleg ca au fost mai multe propuneri de statut si nu toate au ajuns si la noi. Cred ca astfel se explica cel mai simplu diferentele prezentate mai sus.
"Pestii se prind cu undita, iar oamenii cu vorba." - Shakespeare

Dady
veteran
veteran
Mesaje: 544
Membru din: 17 Oct 2004, 08:42
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de Dady » 27 Mar 2006, 11:56

Teodor, s-au discutat intr-adevar doua variante de statut. Dintre acestea s-a luat in discutie numai scheletul de statut. Prevederile statutare s-au facut pe loc asa cum s-a convenit si in final s-au adoptat. Nu este la o forma finala. Ceea ce va fii stabilit in final se va anunta si acea forma va devenii cea oficiala. Eu am spus citeva din punctele care se regasesc si care eu le consider de maxima importanta.

Avatar utilizator
al. trentea
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 28 Oct 2004, 10:34
Localitate: bucuresti

Mesaj de al. trentea » 27 Mar 2006, 13:40

vanatoruldepesti scrie:O spun cu toata responsabilitatea: asociatiile din Bucuresti nu sunt interesate decat de pescuitul de competitie si atat. Nu le pasa cat de putin de pescarul ce se duce pe malul apei ca sa se recreeze. Astfel, demonstratia de egoism facuta cu ocazia primei sedinte pentru infiintarea Federatiei este cel mai bun argument. :evil: Dupa ideile acestora, pescarul "de rand" nimereste direct in bratele AGVPS, neavand alta alternativa. Interesant, nu?
Pe ce te bazezi "vanatorule" cand faci astfel de afirmatii? Ai citit cumva statutele asociatiilor in cauza? Oare Pescari 4Ever doar organizeaza competitii, si-atat?
Pescuitul de competitie este doar unul dintre obiective. Noi ne ocupam si de alte lucruri: colaboram cu publicatii si emisiuni tv de profil, concepem si publicam materiale pentru site-ul nostru, initiem copiii (categorii defavorizate si/sau cu handicap) in pescuitul sportiv si educatie ecologica, actionam la combaterea braconajului prin fotografii-flagrant si le trimitem forurilor competente si mass media, strangem legaturile cu alte asociatii si cluburi, altele decat AGVPS, etc. Acestea le putem dovedi cu FAPTE, nu prin declaratii de intentie. Asta sa insemne ca nu ne pasa de pescuit si altfel decat cel de competitie? Pai 75% din timpul acordat de mine pescuitului (ca si pentru cea mai mare parte dintre membrii P4E) reprezinta cel recreativ, nu de competitie! Ca doar nu ne-am dus acum o saptamana pe Canal la Frasinet la o partida de balos/caras/oblete ca sa amenajam standuri si sa pescuim in manse cronometrate, nu? Ne-am dus sa ne destindem nitel, si ca ne face placere sa mergem impreuna.
Militam pentru DESFIINTAREA OBLIGATIVITATII ASOCIERII PENTRU OBTINEREA PERMISULUI DE PESCUIT RECREATIV, care vine in contradictie cu DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
(adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 10 de septembrie 1948, la care Romania este parte):
Articolul 20
Orice persoana are dreptul la libertatea de intrunire si de asociere pasnica.
Nimeni nu poate fi silit sa faca parte dintr-o asociatie.

In acest sens, vineri, 24 martie a fost trimisa din partea asociatiei o petitie Ministrului Flutur, in care-i sesizam acest lucru, si asteptam raspuns oficial scris.
In tarile Uniunii Europene un permis de pescuit se poate obtine de la oficiile postale, benzinarii, politie, primarii, magazine de pescuit, etc., fara a te obliga nimeni sa faci parte dintr-o asociatie!
Pe noi nimeni nu ne-a obligat sa intram in vreo asociatie, si nici pe ceilalti colegi de la APCR sau Pelicanul. Am vrut sa dovedim ca pescuitul sportiv se poate face printr-o noua atitudine.
Spuneti-mi va rog pe cati dintre cei care acum fac parte din AGVPS sau din asociatiile desprinse din AGVPS ii intereseaza altceva decat sa pescuiasca linistiti pe apele publice ale tarii, in baza unui permis de pescuit valabil in toata tara? Si atunci de ce sa fie OBLIGATI sa intre in asociatii numai pentru a capata un permis?Cat despre dorinta noastra de a organiza NUMAI competitii de crap, asa cum a afirmat Dady, faptul ca impreuna cu alte 5 grupari prietene organizam Trofeul Aventuri la Pescuit - SPINNING dovedeste faptul ca ne intereseaza si alt pescuit decat la crap, nu?
Iar faptul ca avem deja peste 80 de pescari inscrisi la concursul organizat de noi la Darvari inseamna ca avem oarece credibilitate.
Dorim ca sa se infiinteze o Federatie Nationala de Pescuit Sportiv (adica de competitie) in cadrul MTS, si speram ca acest lucru sa se intample intr-un an doi. Prin nivelul ridicat al valorii concursurilor, la care si noi participam intr-un fel sau altul, vrem sa atragem atentia MTS asupra faptului ca se pot organiza competitii la nivel national si altfel decat sub egida AGVPS. Se mai aude de exemplu ceva de Campionatul National de Spinning organizat de AGVPS?
In concluzie viziunea noastra in privinta pescuitului sportiv din Romania este clara:
1. pescuit recreativ cu permis, fara obligativitatea asocierii;
2. cluburi/asociatii de pescuit sportiv organizate intr-o Federatie Sportiva Nationala sub egida MTS pentru pescuitul de competitie, cu tot ceea ce inseamna aceasta: afiliere la organismele internationale, selectare/amenajare piste de concurs, arbitraj, organizare, pregatire juniori, activitati conexe, etc.

Asa cum am mai postat si pe alt site, doresc succes (fara ironie) Federatiei nou infiintate, dar noi cei de la P4E, ca si alte asociatii sau cluburi din Bucuresti sau din alta parte din tara, NU NE REGASIM IN EA.

Cu respect,

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

federatia

Mesaj de apsalba » 27 Mar 2006, 13:49

APS ALBA ANUNTA ASOCIATIILE INTERESATECA A OBTINUT REZERVAREA DE NUME PENTRU FEDERATIA PE CARE IMPREUNA CU CELELALTE ASOCIATII PARTICIPANTE LA SEDINTA PRELIMINARA DE LA BUCURESTI. NUMELE FEDERATIEI ESTE FNAPRSR (FEDERATIA NATIONALA DE PESCUIT RECREATIV SPORTIV DIN ROMANIA). AVETI MAI JOS PROPUNEREA DE STATUT. ADUNAREA CONSTITUTIVA VA AVEA LOC VINERI 31 MARTIE LA ALBA IULIA.

STATUTUL
FEDERAŢIEI ASOCIAŢIILOR DE PESCUIT SPORTIV DIN
ROMÂNIA

Capitolul I - Dispoziţii generate

Art. 1. - Federaţia Asociaţiilor de Pescuit Sportiv din România, denumită în continuare F.A.P.S. este persoană juridică română de drept privat, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei în vigoare şi prezentul statut, fiind legal înscrisă în rcgistrul de stat al persoanelor juridice.
In toate documentele, facturile, anunţurile şi alte acte provenind de la federaţie, denumirea acesteia va fi evidenţiată prin iniţialele F.A.P.S. însoţite de numele ţării "din România" şi sediul federaţiei.
Art. 2. - F.A.P.S. din România este o federaţie, fără scop lucrativ, patrimonial, cu patrimoniu propriu, distinct şi indivizibil.
F.A.P.S. din România are denumire, sediu, patrimoniu, siglă şi drapel propriu, durata funcţionării acesteia este nedeterminată; modelele siglei şi drapelul sunt prezentate în anexele 1 si 2 ce fac parte integranta din statut.
Art. 3.-Sediul F.A.P.S din România este ..............................................
Modificarea sediului se va putea face numai prin act autentic conform procedurilor legale.
Art. 4. - F.A.P.S. din România reprezintă în principal interesele asociaţiilor de pescari recreativi-sportivi afiliate la aceasta, constituite pe principiul liberei asocieri ca organizaţii nonprofit, cu personalitate juridică şi patrimoniu privat distinct şi indivizibil.
Afilierea asociaţiei de pescari sportivi la F.A.P.S. din România se fac potrivit lcgii şi prezentului statut, cu obligaţia respectării lor întocmai.
Numărul asociaţiilor ce se pot afilia la F.A.P.S. din România este nelimitat.
Art. 5. - Scopul principal al F.A.P.S. din România este promovarea pescuitului sportiv si protectia mediului acvatic in Romania, reprezentand interesele asociatiilor afiliate.
Art. 6. - F.A.P.S. din România are următoarele obiective şi atribuţii principale:
a) reprezentarea şi apărarea intereselor asociaţiilor afiliate şi implicit a membrilor acesteia în faţa autorităţilor interne şi internaţionale.
b) Monitorizarea poluarii, a mediului acvatic din Romania in colaborare cu Ministerul Mediului
c) Organizarea şi participarea la conferinţe, simpozioane, congrese, expoziţii şi alte manifestări legate de pescuitul recreativ – sportiv si de mediul natural acvatic.
d) Armonizarea activităţilor şi intereselor asociaţiilor afiliate, precum şi
medierea neînţelegerilor dintre acestea.
e) Acordarea de sprijin şi asistenţă de specialitate si juridica prin angajaţi proprii si prin parteneriate cu institutii de specialitate
f) ÃŽnfiinţarea în condiţiile legii, de cluburi, fundaţii şi unităţi economice ori desfăşurarea de activităţi economice cuprinse in codul CAEN , inclusiv de import - export, toate cu caracter accesoriu, în vederea realizării scopului propriu.
g) Organizarea şi dezvoltarea activităţii competiţionale de pescuit sportiv - recreativ, înfiinţarea, amenajarea şi modernizarea unor baze de agrement în vederea organizării de activităţi competiţionale de pescuit sportiv-recreativ.
h) Dezvoltarea şi exploatarea eficientă a bazei materiale proprii, pentru practicarea pescuitului recreativ - sportiv.
i) Organizarea pescuitului recreativ - sportiv pentru cetăţenii străini, pe baza de reciprocitate sau în vederea obţinerii de venituri necesare realizării obiectivelor federaţiei.pe fondurile federatiei si ale statului in colaborare cu asociatiile.
j) Coordonarea şi stimularea activităţilor de prevenire şi combatere a braconajului.
k) Colaborarea cu organele abilitate pentru combaterea acţiunilor de poluare a mediului.
l) Editarea şi difuzarea de publicaţii în domeniul pescuitului sportiv (cursuri pentru iniţierea şi învăţarea regulilor de practicare a pescuitului sportiv - recreativ, sporturi nautice, scufundări subacvatice, observări pasări, reparat şi confecţionat unelte de pescuit, produs momeli naturale şi artificiale, etc.).
m) Initiaza si în calitate de componenţa a societăţii civile actiuni pentru îmbunătăţirea unor acte normative, reglementări şi instrucţiuni, precum şi a strategiei naţionale în domeniul pescuitului recreativ – sportiv
n) Coordonarea activităţilor de pregătire şi promovare a noilor pescari sportivi, precum şi a activităţii de perfecţionare a pregătirii personalului propriu şi al asociaţiilor afiliate
o) Sprijinirea activităţilor de cercetare ştiintifică în domeniul faunei de interes piscicol.
p) Promovarea imaginii activităţii în domeniul piscicol desfăşurat de acesta şi asociaţiile afiliate
r) Organizarea în parteneriat cu instituţii de învăţământ de specialitate a unor cursuri de pregatire si informare în vederea pregătirii membrilor şi a salariaţilor.
s)Colaborarea cu alte asociatii de pescari din tara si strainatate pentru indeplinirea scopurilor si obiectivelor
t) Alte obiective şi atribuţii stabilite de lege şi de reglementările în domeniu.

Capitolul II – Structura FAPS din România
Art. 7. - F.A.P.S. din România, este forul de reprezentare a asociaţiilor membre, compuse din membri pescari sportivi, care sunt legal constituite şi afiliate la aceasta potrivit legii şi propriului statut.
Art. 8. - Organele de conducere a F.A.P.S. din România sunt:
a) Adunarea Generala a Asociatiilor
b) Consiliul Director
c) Comisia de cenzori.
Art. 9. – Adunarea generala a asociatiilor este forul suprem de conducere al F.A.P.S. din România, constituit din delegaţi alesi de Adunarile Generale ale Asociatiilor in raport cu numarul de membrii cotizanti, potrivit normei de reprezentare stabilite de 1 la 100 membrii cotizanti. Asociatiile care au pana la 100 de membrii au dreptul la un delegat la Adunarea Generala a Asociatiilor.
Calitatea de delegat la Adunarea Generala a Asociatiilor se certifica prin tabel nominal semnat si parafat de asociatia pe care o reprezinta.
La Adunarea Generala a Asociatiilor pot participa fără drept de vot şi delegaţi din partea asociaţiilor ce doresc şi solicită în scris afilierea la federaţie cu aceiasi norma de reprezentare. Acestia sunt reprezentati in mod egal de presedinte si de 2 delegati pentru primii 3 ani de activitate.
Art. 10. – Adunarea generala a asociatiilor se convoacă în sesiune ordinară o data pe an, de regula in luna martie, iar în sesiune extraordinară, ori de cate ori este necesar, de către Consiliu Director, preşedintele F.A.P.S. din România sau la cererea unei treimi din asociaţiile afiliate.
Art. 11. - Cu excepţia primei sesiuni ordinare a Adunarea Generala a Asociatiilor F.A.P.S.din România în principiu se stabilesc locul şi data sesiunilor ordinare anticipat prin
decizia luata de asociaţiile afiliate prezente.
Convocarea sesiunilor ordinare se face cu o luna înainte de data stabilită prin scrisoare recomandată, cu aviz de primire, fiecărei asociaţii afiliate, cu excepţia primei sesiuni de constituire a federaţiei.
Ordinea de zi şi propunerile spre dezbatere vor fi transmise fiecărei asociaţii afiliata cu o luna înainte de data sesiunii ordinare a Adunarii Generale a Asociatiilor F.A.P.S. din România. In mod obligatoriu toate propunerile ce sunt adresate F.A.P.S. din România din partea asociaţiilor afiliate cu privire la activitatea federaţiei vor figura pe ordinea de zi a Adunarii Generale a Asociatiilor.
In cazul unor propuneri cu caracter de urgenţă, acestea vor fi trecute pe ordinea de zi cu o majoritate de vot de 3/4 din numărul membrilor asociaţiilor afiliate prezente.
Art. 12. - Asociaţiile afiliate au obligaţia de a comunica cu cel puţin o saptamana înainte de data sesiunii ordinare a Adunarii Generale a Asociatiilor F.A.P.S. din România, numele delegaţiilor care îi vor reprezenta.
ÃŽn situaţia în care un membru delegat al unei asociaţii afiliate va fi în imposibilitate de a participa la sesiunea ordinară a Adunarii Generale a Asociatiilor, asociaţia afiliată va anunţa în scris federaţia pentru a putea fi reprezentată de un alt membru delegat pe baza completarii tabelului nominal transmis. Pentru reprezentare se iau in calcul numarul de permise emise in anul precedent.
Art. 13. – Adunarea generala a asociatiilor are următoarele atribuţii:
a) dezbate şi aprobă raportul de activitate al Consiliului Director, raportul comisiei de cenzori şi se pronunţă asupra gestiunii F.A.P.S. din România, aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi descărcarea de gestiune a Consiliului Director al F.A.P.S. din România.
b) alege şi revocă membrii Consiliului Director al federaţiei, cenzorii
c) dezbate şi stabileşte strategia şi obiectivele
d) revocă individual sau colectiv mandatele celor aleşi în organele de conducere şi administraţie a federaţiei atunci când aceştia periclitează interesele federaţiei.
e) Hotărăşte admiterea sau excluderea unor asociaţii afiliate
f) Aprobă schimbarea sediului federaţiei la propunerea Consiliului Director
g) Aprobă dizolvarea şi lichidarea federaţiei, stabileşte destinaţia bunurilor rămase după dizolvare sau lichidare.
h) Are drept permanent de control asupra Consiliului Director şi cenzorilor
i) Stabileşte cuantumul recompenselor materiale, nivelul taxei de înscriere a noilor asociaţii afiliate şi nivelul cotizaţiilor anuale la propunerea Consiliului Director.
j) Constată regularitatea convocării, regularitatea constituirii Adunarii Generale a Asociatiilor şi regularitatea posibilităţii de vot a membrilor participanţi
k) Adoptă actul constitutiv, Statutul, regulamentul de ordine interioara al federaţiei, precum şi modificările ce revin în acestea.
1) Aproba sau anulează după caz hotărârile Consiliului Director, care sunt adoptate intre adunarile generale si sunt de competenta sa
m) Decide locul şi data ţinerii următoarei sesiuni ordinare a Adunarii Generale a Asociatiilor Federaţiei.
n) Cad în competenţa Adunarii generale a Asociatiilor toate actele care nu au fost rezumate în mod special prin statut organelor de administraţie şi control, precum şi orice alte atribuţii stabilite conform legii.
o) Hotărăşte cu privire la aderarea la un for reprezentativ la nivel internaţional.
Art. 14. – Adunarea Generala a Asociatiilor este legal constituita daca sunt prezenţi 2/3 din numărul total al membrilor delegaţi ai asociaţiilor afiliate.
Art. 15. - Hotărârile Adunarii Generale a Asociatiilor se iau cu majoritate simplă din voturile cuvenite asociatiilor, cu excepţia hotărârilor privind:
- modificarea statutului asociatiilor, a taxei de înscriere, cotizaţia anuală,
- admiterii sau excluderii unor asociaţii afiliate dizolvarea sau lichidarea federaţiei
- aderarea la un for reprezentativ la nivel internaţional. Acestea se iau cu majoritate de 2/3 din voturile celor prezenţi
- hotararile cu privire la patrimoniu.
Aceste hotarari de iau cu o majoritate de 2/3 din voturile asociatiilor.
Hotărârile Adunarii Generale a Asociatiilor se consemnează în procesul verbal care va fi semnat de Preşedintele şi Secretarul General al F.A.P.S. din România şi cărora le revine obligaţia de a le trimite tuturor asociaţiilor afiliate în termen de 30 de zile calendaristice de la data Adunarii Generale a Asociatiilor.
Asociaţiile afiliate ce nu au participat la Adunarea Generala a Asociatiilor au posibilitatea de a-şi exprima acordul sau dezacordul cu privire la hotărârile adoptate în termen de 45 de zile calendaristice de la data primirii procesului verbal în care sunt consemnate hotărârile Adunarii Generale a Asociatiilor. Daca nu sunt obiecţii, hotărârile se consideră adoptate fără obiecţii.
In cazul in care exista obiecţii, acestea vor fi consemnate separat într-o anexă la procesul verbal.
Procedura de desfăşurare a sesiunilor Adunarii Generale a Asociatiilor F.A.P.S. din România va fi reglementata în funcţie de punctele de pe ordinea de zi.
Art. 17. - Sesiunile extraordinare ale Adunarii Generale a Asociatiilor F.A.P.S. din România vor fi convocate cu 15 zile înainte de data organizării. Locul, data şi ordinea de zi a sesiunii extraordinare a Adunarii Generale a Asociatiilor vor fi comunicate asociaţiilor prin scrisoare recomandata.
Procedura sesiunii extraordinare a Adunarii Generale a Asociatiilor este aceeaşi cu cea avută în vedere pentru sesiunile ordinare.
Art. 18. - Consiliul Director F.A.P.S. din România este organul de conducere, gestionare şi reprezentare al federaţiei intre Adunarile Generale a Asociatiilor, care asigură punerea in aplicare a hotararilor Adunarii Generale a Asociatiilor si prevederilor statutului. Consiliul Director va lucra în virtutea drepturilor conferite prin statut şi a celor date de Adunarea Generala a Asociatiilor
Consiliul Director F.A.P.S. din România este ales de Adunarea Generala a Asociatiilor pentru o perioada de 4 ani (exceptional primil mandat va fi de 2 ani.)
- Preşedinte
5 Vicepreşedinţi: - 1. probleme organizatorice si de dezvoltare a Federatiei
- 2. relaţii publice
- 3. pescuit sportiv - recreativ şi competiţii,
- 4. patrimoniu
- 5. mediu acvatic
- Secretar General
Art. 19. – Consiliul Director se convoacă în şedinţe ordinare, de regulă o dată la 3 luni şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar. Convocarea se face de către preşedinte.
Art. 20. - Consiliul Director are următoarele atribuţii:
a) intocmeste raportul anual de activitate, proiectul programului anual de activitate şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli corespunzător contribuţiei băneşti a asociaţiilor afiliate.
b) ia act de informarea comisiei de cenzori şi stabileşte măsurile ce se impun.
c) Urmăreşte îndeplinirea hotărârilor Adunarii Generale a Asociatiilor .
d) Propune Adunarii Generale a Asociatiilor afilierea Federaţiei la organizaţii şi organisme internaţionale de profil.
e) Convoacă Adunarea Generala a Asociatiilor
h) propune Adunarii Generale a Asociatiilor acordarea titlului de membru de onoare al federaţiei, distincţii pentru merite deosebite, cu respectarea propriilor criterii adoptate în acest sens.
i) Ia, in situaţii deosebite, orice hotărâri de competenţa Adunarii Generale a Asociatiilor şi le supune aprobarii acestora cu prima ocazie
j) ÃŽndeplineşte orice alte atribuţii potrivit legii şi prezentului statut.
k) Propune organigrama, numarul de posturi si Regulamentul de Functionare al Federatiei,
Pot fi aleşi membrii ai Consiliului Director al Federaţiei, membrii asociaţiilor afiliate care au avut realizări deosebite şi nu au antecedente penale.

Art. 21. —Vicepreşedinţii Consiliului Director lucrează pe comisii şi au atributii delegate de catre presedinte.
Art. 22. - Consiliul Director se reuneşte in şedinţe ordinare o dată la 3 luni şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar la convocarea preşedintelui.
Art. 23. - Consiliul Director are următoarele atribuţii:
1. defineşte elementele de strategie ale federaţiei şi elaborează planurile anuale şi de perspectivă.
2. prezintă Adunarii Generale a Asociatiilor raportul de activitate pe perioada anterioară, execuţia bugetului de cheltuieli şi venituri; bilanţul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli.
3. aprobă acceptarea donaţiilor, stabileşte în ce limite se pot face aceste acceptări.
4. intocmeste organigrama si regulamentul de functionare a Federatiei. se implică la strângerea de fonduri.
5. propune stabilirea şi mutarea sediului.
6. este organul care decide angajarea şi concedierea personalului federaţiei potrivit legislaţiei în vigoare.
7. intocmeste proiectul de buget anual si il supune aprobarii Adunarii Generale ordinare.
8. intocmeste programul de investitii anual si il supune aprobarii Adunarii Generale ca parte a bugetului anual.
9. stabileşte cuantificarea remuneraţiei personalului angajat cu exceptia presedintelui, vicepresedintilor si secretarului general
10. propune modificarea cuantumului cotizaţiilor/membru, asociaţiilor afiliate.
16. propune acordarea de premii în obiecte şi bani.
17. propune cu privire la afilierea şi excluderea asociaţiilor ce doresc afilierea sau după caz au încălcat Statutul federaţiei.
18. intocmeste regulamente de organizare şi funcţionare şi de ordine interioara a federaţiei.
19. hotărăşte cu privire la eventualele schimburi de experienţă cu alte organizaţii din ţară şi străinătate.
20. propune membrii cărora li se poate acorda titlu de "membru de onoare".
21. aprobă programul activităţilor competiţionale şi numeşte corpul de arbitrii.
22. Propune casarea fondurilor fixe şi scoaterea din uz a obiectelor de inventar care aparţin federaţiei, cu avizul comisiei de cenzori si cu aprobarea Adunarii Genarale a asociatiilor
23. arbitrează divergenţele ivite între asociaţii afiliate, în scopul armonizării intereselor acestora.
24. gestioneaza si managereaza patrimoniul federatiei in mod profitabil pentru aceasta
25. propune înfiinţarea unor cluburi, fundaţii şi activităţi economice proprii în vederea obţinerii surselor de finanţare pentru realizarea scopului federaţiei.
26. informează Consiliul Director în legătură cu activitatea desfăşurată între şedinţele acestuia
27. ia, în situaţii deosebite, orice hotărâri de competenta Adunarii Generale, pe care le supune ratificării acesteia în prima şedinţă.
28. aproba participarea delegatiilor la congrese si reprezentari internationale.
29. acorda premii personalului angajat in cuantumul bugetului aprobat pentru aceasta.
30. îndeplineşte orice atribuţii potrivit legii şi prezentului statut.
ÃŽn exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul Director îşi elaboreaza un regulament de ordine interioară.
ÃŽn intervalul dintre şedinţe, Consiliul Director lucrează pe comisii sub îndrumarea vicepreşedinţilor aleşi.
Art. 24. - Preşedintele Federaţiei are următoarele atribuţii:
a) conduce sesiunile Adunarii Generale si ale Consiliului Director.
b) Dă delegare de competenţă vicepreşedinţilor pentru reprezentare si desfasurarea unor activitati conform regulamentului de functionare.
c) Aprobă componenţa şi programul delegaţiilor care reprezintă federaţia în relaţiile cu organizaţiile naţionale şi internaţionale.
d) propune participarea la congrese, conferinţe, simpozioane, colocvii şi alte manifestări internaţionale de profil.
e) Decide şi ia orice alte masuri în conformitate cu prevederile legii şi ale prezentului statut.
Art. 25. - Preşedintele executiv al federaţiei are următoarele atribuţii şi competenţe:
a) asigură aducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunarii Generale a Asociatiilor, Consiliului Director.
b) Administrează patrimoniul federaţiei şi angajează prin semnătură sa operaţiunile patrimoniale.
c) Elaborează proiectul programului de activitate şi proiectul de buget al federaţiei. După aprobare răspunde de realizarea acestuia.
d) ÃŽntocmeşte şi supune spre aprobare Adunarii Generale proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare şi proiectul regulamentului de ordine interioară.
e) Raspunde de concursurile de pescuit sportiv - recreativ.
f) Răspunde de ţinerea evidenţelor tehnico - operative.
g) Reprezintă federaţia în adunări generale ale societăţilor comerciale în care F.A.P.S. din România are calitate de asociat.
h) Ia masuri pentru organizarea şi exercitarea controlului financiar la nivelul federaţiei.
h) ÃŽncheie, modifică şi desface contracte individuale de muncă şi sancţionează personalul federaţiei.
i) Propune Consiliului Director premierea angajatiilor cu exceptia membrilor acestuia pe care ii propune pentru premiere Adunarii Generale.
j) Ia orice alte măsuri necesare pentru asigurarea bunei desfăşurări a activităţilor federaţiei cu respectarea prevederilor legale, statutare şi a hotărârilor organelor de conducere ale federaţiei.
k) Reprezintă Federaţia faţă de autorităţi şi alte organe.
Art. 26. - Consiliul Director are în componenţă sa următoarele comisii
conduse de către un vicepreşedinte si de secretarul general:
- de pescuit sportiv şi competiţie
- relaţii publice
- juridica
- organizatorică
- mediu
- patrimoniu si activitati economice
Comisiile se intrunesc inaintea Adunarilor Generale dezbat si avizeaza proiectele de hotarari propuse acestora. Comisiile sunt formate din specialisti in domeniu, avizul lor fiind consultativ fata de adunarea generala.
Fiecare comisie este formata din 6 membrii plus vicepresedintele de resort sau secretarul general. Sedintele de comisie sunt conduse de vicepresedintele de resort. In urma acestora se intocmesc procese verbale in care se consemneaza dezbaterile cu toate luarile de cuvant, iar aceste procese verbale se pun la dispozitia Adunarii Generale.
Secretariatul fiecărei comisii este asigurat de un salariat aflat in subordinea vicepresedintelui de resort sau a secretarului general, care are atribuţii în domeniu fixate prin regulamentul de functionare.
Art. 27. COMISIA DE CENZORI - Activitatea financiar - contabilă a asociaţiei va fi supusă controlului unei comisii de cenzori formată din 3 membrii, care vor fi numiţi de Adunarea Generala a Asociatiilor şi vor lucra în conformitate cu legislaţia fiscală.
Pot fi cenzori, specialisti care nu fac parte din Consiliul Director şi nu au antecedente penale, si au o buna reputatie profesionala respectând prevederile legale în materie.
Numărul cenzorilor titulari este de 3, iar cel al supleanţilor de 2, alegerea făcându-se pentru o perioada 4 ani.
Comisia Cenzorilor îşi poate elabora un regulament intern de funcţionare.
Cenzorii titulari şi supleanţii sunt aleşi de către Adunarea Generala a Asociatiilor prin vot secret. Aceştia vor continua să-şi îndeplinească funcţia până la momentul în care se produce schimbarea lor chiar dacă s-a terminat perioada pentru care au fost aleşi.
Cenzorii vor putea fi remuneraţi pentru activitatea depusă. Nivelul remuneraţiei va fi stabilit de Adunarea Generala la propunerea Consiliului Director.
Cenzorilor li se vor aplica cele stabilite pentru membrii Consiliului Director cu privire la alegere, demisie şi eliberarea din funcţie.
Responsabilităţile cenzorilor nu au caracter de solidaritate.
Art. 28. - Competenta Comisiei de Cenzori:
a) verifică activităţile financiar - contabile, gestionarea patrimoniului federaţiei.
b) Verifică concordanţa cheltuielilor efectuate cu bugetul de venituri şi cheltuieli şi programele aprobate.
c) Prezintă semestrial rapoarte Consiliului Director privind cele constatate
d) Va prezenta un raport anual referitor la bilanţul şi bugetul de venituri şi cheltuieli al federaţiei, precum şi rapoarte economice la solicitarea preşedintelui sau Consiliului Director.
e) In caz de divergenţe între membrii comisiei asupra conţinutului raportului întocmit, se vor prezenta punctele de vedere diferite ale fiecărui membru al comisiei.
f) Cenzorii au dreptul să participe la şedinţele Consiliului Director fără drept de vot. In acest scop preşedintele va trimite convocări scrise conţinând data, ora, locul şi ordinea de zi a şedinţelor cu 5 zile înainte.
g) Cenzorii nu pot lua decizii cu caracter executiv şi nu pot încheia acte de gestiune sub nici un motiv.
h) ÃŽndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generala a Federatiei
Informările cenzorilor vor fi înregistrate într-un registru special deschis în acest scop.
Cenzorii au drept să consulte în orice moment întreaga documentaţie a federaţiei şi să procedeze la verificările pe care le consideră necesare, neputând să facă cunoscut în mod particular celorlalte asociaţii afiliate sau unor terţi rezultatele investigaţiilor.
Art. 29. - Controlul de către organele de specialitate din afara federaţiei se va face în conformitate cu prevederile dispoziţiilor legale.
Art. 30. - Exerciţiul economic va corespunde cu anul calendaristic.
Consiliul Director este obligat sa întocmească în termen de 2 luni de la închiderea exerciţiului economic:
a) bilanţul contabil
b) bugetul de venituri si cheltuieli
c) darea de seama
d) propuneri de redistribuire a excedentelor.
e) Programul anual de investitii.
Bilanţul contabil, bugetul de venituri şi cheltuieli şi darea de seama explicativă se realizează în aşa fel încât să se poată obţine o reprezentare exactă a patrimoniului federaţiei, a rezultatelor economice obţinute în exerciţiul respectiv şi a cursului activităţii federaţiei.
Determinarea rezultatului exerciţiului economic se realizează potrivit planului de conturi destinat federaţiei, în conformitate cu normele financiare elaborate în acest sens de către Ministerul Finanţelor.
Art. 31.- Federaţia va ţine în ordine şi la zi cel puţin următoarele registre:
a) registrul membrilor asociaţilor afiliate
b) registrul de contribuţii la capitalul social
c) registrul de procese - verbale ale Adunarii Generale
d) Registrul de procese verbale ale Consiliului Director
e) Registrul de procese verbale ale Comisiei de Cenzori.
f) Registrul de procese verbale ale Comisiilor
Registrele se vor afla sub păstrarea şi responsabilitatea Consiliului Director cu excepţia celui de la punctul e).
Art. 32. - Contabilitatea federaţiei va fi ţinută adecvat şi ordonat potrivit reglementarilor ce privesc contabilitatea.

Capitolul III - Organizaţiile membre ale F.A.P.S. din România.
Drepturi şi obligaţii.
Art. 33. - Pot deveni membre ale F.A.P.S. din România un număr nelimitat de asociaţii de pescuit sportiv, legal constituite, care solicită afilierea la aceasta şi respecta statutul si isi platesc regulat cotizatiile.
Art. 34. - Asociaţiile afiliate au în principal următoarele drepturi:
a) sa fie reprezentate la nivel naţional şi în organismele internaţionale de profil de către F.A.P.S.
b) sa fie reprezentate şi să participe cu drept de vot la Adunarea Generala.
c) Să desemneze prin delegaţi cu drept de vot, membrii Consiliul Director si ai comisiilor.
d) Sa îşi exprime, prin delegaţi aleşi, punctul de vedere, să facă propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii F.A.P.S.
e) Să ia parte prin echipe sau concurenţi individuali, la competiţii sportive şi la alte activităţi de profil, organizate în ţară sau în străinătate.
f) Să beneficieze de asistenţă de specialitate juridică, economică in intocmirea managementul proiectelor
Art 35. Organizaţiile afiliate au în principal următoarele obligaţii:
a) Să cunoască şi să respecte Statutul F.A.P.S. din România
b) să respecte hotărârile organelor de conducere ale F.A.P.S. din România
c) să participe în mod activ la realizarea scopului, obiectivelor şi atribuţiilor F.A.P.S. din România
d) să achite cote de participate la bugetul F.A.P.S. din România în termenele stabilite.
e) Să raporteze periodic, în conformitate cu sistemul informaţional statisticile necesare în vederea întocmirii băncii de date.
f) Să promoveze o imagine corecta în legătură cu activitatea de pescuit sportiv.
Art. 36. - Asociaţiile afiliate care încalcă prevederile legii, ale prezentului statut şi a altor reglementări din domeniul pescuitului sportiv ori care prin activităţile lor aduc daune concrete la F.A.P.S. din România şi/sau celorlalte asociaţii afiliate, vor fi sancţionate cu excluderea din federaţie după o avertizare prealabilă.
Art. 37. - Hotărârea de excludere va fi luată de Adunarea Generala la propunerea motivată a Consiliului Director cu invitarea scrisă de participare a asociaţiei în cauză pentru susţinerea punctului său de vedere.

Capitolul IV - Criterii de afiliere şi excludere.
Art. 38. - Asociaţiile de pescuit sportiv, legal constituite, se pot afilia la federaţie dacă îndeplinesc următoarele condiţii:
a) solicită în scris afilierea la F.A.P.S. din România si au prevazut in statutul lor reprezentarea intr-un for la nivel national.
b) anexează la cererea de afiliere hotărârea adunării generale în acest sens.
c) Anexeaza hotararea judecatoreasca de constituire.
Art. 39. - Asociaţiile afiliate la F.A.P.S. din România vor fi excluse dacă:
a) îşi pierd personalitatea juridică în condiţiile legii
b) nu respecta prevederile statutului federaţiei şi aduc atingere prin activităţile lor imaginii federaţiei.
c) Nu achită cota anuală la bugetul F.A.P.S. la termenele stabilite şi nici după somaţia scrisă în acest sens.
d) Adoptă, prin organele lor de conducere, decizii contrare legii, statutului federaţiei şi hotărârilor luate de Adunarea Generala a Asociatiilor F.A.P.S.

Capitolul V - Patrimoniul.
Art. 40. - Patrimoniul este distinct şi autonom de patrimoniul asociaţilor afiliate ce constituie federaţia.
La data constituirii, patrimoniul iniţial de fondare al federaţiei este alcătuit din contribuţia fiecărei asociaţii fondatoare în cota egala, în total................. lei depuşi în cont bancar la dispoziţia federaţiei. Anual patrimoniul se poate majora prin decizia Consiliului Director cu aprobarea Adunarii Generale a Asociatiilor.
Din patrimoniul federatiei fac parte si participatiile acesteia la societati comerciale, fundatii sau cluburi.
Art. 41. - Veniturile F.A.P.S. din România provin din:
- Cotizaţiile pe membru pescar din cadrul asociaţiilor afiliate stabilit de Adunarea Generala a Asociatiilor.
- Dividendele provenite de la societăţile comerciale înfiinţate de asociaţie.
- Operatiunile de comercializare a insemnelor si materialelor de promovare a Federatiei.
- Sponsorizari, donatii.
Art. 42. Federatia poate înfiinţa societăţi comerciale cu capital majoritar apartinator Federatiei, la propunerea Consiliului Director, cu aprobarea Adunarii Generale.
Dividendele obţinute din activităţile acestor societăţi comerciale se pot reinvesti în aceleaşi societăţi comerciale sau pentru realizarea scopului asociaţiei conform deciziei anuale a Adunării generale a asociaţiei.
Federatia poate desfăşura orice alte activităţi economice directe, dacă acestea au caracter accesoriu şi sunt în strânsă legătură cu scopul principal al acesteia.

Capitolul VI - Dispoziţii finale.
Art. 43 - Federaţia se dizolvă în condiţiile legii speciale ce reglementează acest aspect, la momentul dizolvării sau lichidării.
Destinaţia bunurilor rămase va fi hotărâtă de Adunarea Generala către celelalte asociaţii afiliate.
Art. 44. - Oricare ar fi cauza dizolvării unei asociaţii afiliate, patrimoniul acesteia se va atribui în condiţiile legii.
Art. 45. - Consiliul Director va proceda în timp util la adoptarea prevederilor statutare ce devin contrare actelor normative în vigoare, asigurând comunicarea şi cunoaşterea acestora, în vederea respectării lor de către asociaţiile afiliate.
Hotărârile vor fi supuse spre analiză primei Adunari Generale şi spre ratificarea primei Adunarii Generale a Asociatiilor al F.A.P.S. din România.
Art. 46. - Pentru efectuarea formalităţilor la notarul public, nu este necesară prezenţa altor persoane decât a presedintelui si a secretarului general.
Art. 47. Prevederile prezentului statut sunt în conformitate cu Statutul federaţiei reprezentative la nivel internaţional în materie de pescuit sportiv, la care federaţia are intenţia să adere în viitor şi se completează cu normele imperative cuprinse în legislaţia în vigoare şi în regulamentul de organizare internă a federaţiei.
Prezentul statut nu poate contraveni normelor Uniunii Europene in materie de mediu si pescuit sportiv.
Art. 48. - F.A.P.S. din România îşi rezervă toate drepturile în ceea ce priveşte conţinutul prezentului statut care nu poate fi înstrăinat sau folosit drept model pentru înfiinţarea altei federaţii similare decât cu acordul expres al F.A:P.S. din România

Avatar utilizator
taicanoe
veteran
veteran
Mesaje: 1477
Membru din: 17 Feb 2005, 10:33
Localitate: Reșița
Contact:

Mesaj de taicanoe » 27 Mar 2006, 15:34

al. trentea scrie:

Militam pentru DESFIINTAREA OBLIGATIVITATII ASOCIERII PENTRU OBTINEREA PERMISULUI DE PESCUIT RECREATIV, care vine in contradictie cu DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
(adoptata de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 10 de septembrie 1948, la care Romania este parte):
Articolul 20
Orice persoana are dreptul la libertatea de intrunire si de asociere pasnica.
Nimeni nu poate fi silit sa faca parte dintr-o asociatie.

In acest sens, vineri, 24 martie a fost trimisa din partea asociatiei o petitie Ministrului Flutur, in care-i sesizam acest lucru, si asteptam raspuns oficial scris.
In tarile Uniunii Europene un permis de pescuit se poate obtine de la oficiile postale, benzinarii, politie, primarii, magazine de pescuit, etc., fara a te obliga nimeni sa faci parte dintr-o asociatie!
Pe noi nimeni nu ne-a obligat sa intram in vreo asociatie, si nici pe ceilalti colegi de la APCR sau Pelicanul. Am vrut sa dovedim ca pescuitul sportiv se poate face printr-o noua atitudine.
Spuneti-mi va rog pe cati dintre cei care acum fac parte din AGVPS sau din asociatiile desprinse din AGVPS ii intereseaza altceva decat sa pescuiasca linistiti pe apele publice ale tarii, in baza unui permis de pescuit valabil in toata tara? Si atunci de ce sa fie OBLIGATI sa intre in asociatii numai pentru a capata un permis?

In concluzie viziunea noastra in privinta pescuitului sportiv din Romania este clara:
1. pescuit recreativ cu permis, fara obligativitatea asocierii;
2. cluburi/asociatii de pescuit sportiv organizate intr-o Federatie Sportiva Nationala sub egida MTS pentru pescuitul de competitie, cu tot ceea ce inseamna aceasta: afiliere la organismele internationale, selectare/amenajare piste de concurs, arbitraj, organizare, pregatire juniori, activitati conexe, etc.

Asa cum am mai postat si pe alt site, doresc succes (fara ironie) Federatiei nou infiintate, dar noi cei de la P4E, ca si alte asociatii sau cluburi din Bucuresti sau din alta parte din tara, NU NE REGASIM IN EA.

Cu respect,
CORECT !
Nici daca ma straduiam trei zile nu le ziceam mai bine ... perfect de acord cu dvs.
Astept cu real interes sa ne comunicati raspunsul ministrului Flutur ... ca sa vedem in ce tara traim :? de parca n-am sti :lol:
S'altare și bunăstare !

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

REF STATUT

Mesaj de apsalba » 27 Mar 2006, 15:51

STATUTUL POSTAT A FOST PREZENTAT CA MODEL DE DISCUTIELA CARE ASOCIATIILE CARE VOR FI MEMBRI FONDATORI POT ADUCE MODIFICARILE SI COMPLETARILE PE CARE LE DORESC PINA IN DATA CONSTITUIRII, DUPA CARE SE VA VOTA SI INSCRIE LA TRIBUNAL.

Avatar utilizator
Gerula
veteran
veteran
Mesaje: 2282
Membru din: 07 Noi 2005, 19:19
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Gerula » 27 Mar 2006, 22:21

Eu nu inteleg un lucru, legea zice totusi ca la constituirea unei federatii sportive trebuie sa participe asociatii cu o anumita vechime. Sau acum se constituie federatia ca o simpla asociatie mai mare, si pe urma, dupa ce asociatiile membre fac vechimea, se obtine recunoasterea ca federatie sportiva, cu subventie de la stat si tot tacamul?
Cu lacrimi Bastus!

Dady
veteran
veteran
Mesaje: 544
Membru din: 17 Oct 2004, 08:42
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de Dady » 28 Mar 2006, 05:19

Afilierea federatiei este important sa se faca la FIPS. La ministerul Sporturilor se poate face afilierea si peste ceva timp. Sincer nu ma opun la recunoasterea pescuitului ca si sport dar nici nu vad o urgenta pe care unii cauta sa o puna pe prim plan. Aceasta afiliere la FIPS, este intradevar de urgenta pt. ca o data afiliati putem participa la competitiile organizate in cadrul FIPS. Afilierea la ministerul Sportului confera posibilitatea de a participa la intreceri sportive care pot fii organizate si sub alte egide, chiar olimpiada. Intii sa facem afilierea la FIPS.si apoi mai vedem. Sint convins ca sint interese majore fata de banii care pot venii daca se reuseste afilierea la Min. Sporturilor.Dar de ce nu se face federatia olimpicilor sau cum vor sa-i spuna care sa aiba ca tinta afilierea directa la Min. Sporturilor, dupa cum afirma Mateescu, ca nu-i problema. Noi luam in discutie o erarhie a urgentelor. Acest lucru nu intra in urgenta nr. 1.Asa ca, se poate sa se faca asa dupa cum spunea si gerula, dupa o perioada de timp, dupa ce federatia va avea ceva vechime. Inportant in acest moment mi s-ar parea contributia celor care vor sa faca anume specificari si modificari la statutul prezentat. Foarte multe modificari s-au operat deja dar se poate sa mai vina si altele importante. Propunerea desfintarii obligativitatii apartenentei la o asociatie, este o prevedere care se gaseste deja fixata in cadrul sistemului legislativ care va trebuii sustinut si votat. Acum discutam legea pe baza careia isi va desfasura activitatea federatia respectiva.

Scrie răspuns