eschid acest subiect prin care supun atentiei o problema serioasa privind pescuitul si in acelasi timp vreau sa ofer si suportul legislativ asupra intrebarilor ce se vor naste in legatura cu cele ce vor urma, intrucat s-a creat o situatie inedita in ceea ce priveste pescuitul din Romania.
Temeiul de drept din care reiese veridicitatea subiectului este insasi OUG 23/2008. Astfel la articolul 3 se poate citi:
ART. 3
Responsabilitatea privind definirea si implementarea politicii referitoare la conservarea si administrarea resurselor acvatice vii existente in apele maritime si continentale, la acvacultura, la procesarea si organizarea pietei produselor pescaresti, la structurile de pescuit si acvacultura revine autoritatii publice centrale care raspunde de pescuit si acvacultura, prin Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura.
In mod evident reiese ca ANPA este institutie de reglementare si nu administrator, asa cum era definita in Legea 192/2001. Mai mult in glosarul de termeni de la art. 2, nu este definita notiunea de administrator.
Articolul 4 la randul sau ii defineste atributiile, astfel :
ART. 4
(1) Elaborarea strategiei nationale si a reglementarilor referitoare la conservarea si managementul resurselor acvatice vii existente in apele maritime si continentale, la acvacultura, la organizarea pietei produselor pescaresti, la structurile de pescuit si acvacultura, precum si implementarea si controlul aplicarii si respectarii acestora sunt atributul Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, institutie publica de interes national, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, care functioneaza in subordinea autoritatii publice centrale care raspunde de pescuit si acvacultura, cu sediul in municipiul Bucuresti, ale carei structura, organizare si functionare se aproba prin hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura este autoritate de management al programului operational sectorial in domeniul pescuitului si acvaculturii.
In mod evident, ANPA ca institutie publica nu are atributii altele decat cele stabilite prin cele 2 articole la care se adauga prevederile din art. 23 privind emiterea permisului de pescuit sportiv si reglementarile pe pescuitul comercial si stiintific definite prin articole separate in OUG 23.
Responsabilitatea administrarii pescuitului sportiv revine asociatiilor de pescari sportivi legal constituite care solicita zonele de pescuit nu de la ANPA, ci de la administratorul bazinelor hidrografice in cazul nostru ANAR.
Astept intrebari si voi oferi raspunsuri.
ANPA NU ESTE ADMINISTRATORUL PESCUITULUI DIN ROMANIA!
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
-
- veteran
- Mesaje: 3014
- Membru din: 30 Ian 2008, 11:10
- Localitate: Bucuresti
Zi-mi si mie in care din frazele de mai jos vezi tu cuvantul pescuit... ANAR NU ARE NICI O TREABA CU PESCUITUL.apsalba scrie:Nu ai inteles ca ANPA nu are treaba cu asa ceva?
Administraţia Naţională "Apele Române" administrează apele din domeniul public al statului şi infrastructura Sistemului Naţional de Gospodărire a Apelor formată din lacuri de acumulare, diguri de apărare împotriva inundaţiilor, canale, derivaţii interbazinale, prize de apă şi alte lucrări specifice, precum şi infrastructura sistemelor naţionale de veghe hidrologică, hidrogeologică şi de monitorizare a calităţii resurselor de apă aflate în patrimoniul său, în scopul cunoaşterii şi a gestionării unitare pe ansamblul ţării, a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane.
Administraţia Naţională Apele Române are în administrare:
- 78.905 km cursuri de apă
- 295,6 mii ha suprafaţă de teren cu ape.
-270 lacuri de acumulare cu un volum total de 14,5 miliarde mc, din care 114 lacuri cu acumulare nepermanentă
- 7100 km diguri pentru apărarea localităţilor şi terenurilor agricole;
- 6600 km regularizări de râuri şi 1320 km apărări şi consolidări de maluri;
- 157 canale de aducţiune cu o lungime de 1100 km;
- 59 staţii de pompare a apei cu un debit instalat de 237 mc/s;
- 49 prize de apă şi noduri hidrotehnice cu un debit total instalat de 249 mc/s;
- 178 alte lucrări hidrotehnice
- 122 lacuri naturale.
Administratia Naţională "Apele Române" are următoarele atribuţii principale:
1. gospodărirea unitară, durabil a resurselor de apă de suprafaţă şi subterană şi protecţia acestora împotriva epuizării şi degradării, precum şi repartiţia raţională şi echilibrată a acestor resurse;
2. administrarea, exploatarea şi întreţinerea infrastructurii Sistemului Naţional de Gospodărire a Apelor, aflată în administrarea sa;
3. administrarea, exploatarea şi întreţinerea albiilor minore ale apelor, a cuvetelor lacurilor şi bălţilor, în starea lor naturală sau amenajată, a falezei şi plajei mării, a zonelor umede şi a celor protejate, aflate în patrimoniu;
4. administrarea, exploatarea şi întreţinerea infrastructurii Sistemului Naţional de Veghe Hidrologică şi hidrogeologică;
5. administrarea, exploatarea şi întreţinerea Sistemului Naţional de Supraveghere a Calităţii Resurselor de Apă;
6. Realizarea sistemului informatic şi de telecomunicaţii în unităţile sistemului de gospodărire a apelor; elaborarea de produse software în domeniul gospodăririi apelor, hidrologiei şi hidrogeologiei;
7. asigurarea funcţiilor de operator unic pentru resursele de apă de suprafaţă naturale sau amenajate, indiferent de deţinătorul cu orice titlu al amenajării, şi pentru resursele de apă subterane, indiferent de natura lor şi a instalaţiilor aferente, cu potenţialele lor naturale, cu excepţia resurselor acvatice vii, în condiţiile legii, cu excepţia celor prevăzute expres în reglementările specifice în vigoare;
8. alocarea dreptului de utilizare a resurselor de apă de suprafaţă şi subterane în toate formele sale de utilizare, cu potenţialele lor naturale, cu excepţia resurselor acvatice vii, pe bază de abonamente,
conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
9. apărarea împotriva inundaţiilor prin lucrările de gospodărire a apelor aflate în administrarea sa şi gestionarea stocului de materiale şi mijloace specifice de apărare împotriva inundaţiilor;
10. întreţinerea şi exploatarea lucrărilor de gospodărire a apelor din domeniul public al statului, cu rol de apărare împotriva inundaţiilor, aflate în administrare;
11. avizarea şi autorizarea din punct de vedere al gospodăririi apelor a lucrărilor şi activităţilor ce se execută pe ape sau au legătură cu apele;
12. instruirea şi perfecţionarea personalului din domeniul gospodăririi apelor în centrele proprii de formare profesională şi/sau în colaborare cu alte instituţii specializate;
13. realizarea de anuare, sinteze, studii, proiecte, instrucţiuni, monografii şi tipărituri în domeniul apelor;
14. elaborarea schemelor directoare de amenajare şi management ale bazinelor hidrografice;
15. îndeplinirea angajamentelor luate de statul roman prin acordurile şi convenţiile internaţionale din domeniul apelor;
16. implementarea directivelor Uniunii Europene din domeniul apelor.