


Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Mitomane , in baza carei legi obligi tu un sportiv sa "presteze" o activitate"SPORTIVA" OFICIALA de 72 ore ? Ce activitate "sportiva" se mai desfasoara pe durata a 72 de ore in doi concurenti ? Chiar vrei sa ajungi la balamuc inainte de termen sau tu crezi ca toata lumea se lasa prostita de tine ?Campionatul Național De Pescuit Sportiv - Competiții Oficiale
July 1 at 4:15am ·
REGULAMENTUL OFICIAL DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A COMPETIŢIILOR DE PESCUIT SPORTIV LA CRAP
GENERALITĂŢI
1. Echipele sunt formate din doi concurenti. Este permisa o singura schimbare cu un alt membru al clubului. Un concurent care a intrat in stand si a fost schimbat nu mai are dreptul de a reveni in competitie.
Niciun concurent nu va avea dreptul de a participa individual in competiţie. Concurenţii titulari pot fi înlocuiţi din motive tehnice sau medicale sub atenta monitorizare a arbitrilor. Rezervele vor intra în concurs cu propriul lor echipament de pescuit, dar fără nade şi momeli. Dacă se produce înlocuirea, aceasta va fi definitivă.
2. Poziţia de pescuit a fiecărei perechi se compune dintr-un stand de "20 x 12 metri", care poate fi folosit în întregime pentru amplasarea corturilor şi umbrelelor, având culori specifice (verde închis, kaki sau „camuflaj"). Jaloanele plasate pe marginile standului, la o distanţă de 20 de metri, bine înfipte în mal de-a lungul coridorului de siguranţă, definesc zona de pescuit. Accesul in zona de pescuit si in zonele limitrofe se organizează astfel:
Zona A: Acces autorizat pentru doi concurenţi – pereche – managerii echipei din stand (câte unul, niciodată doi simultan), arbitrii şi membrii juriului de concurs;
Zona B: Acces autorizat pentru rezerve, managerii echipei din stand, arbitrii, membri juriului iar pentru presă, doar cu consimţământul concurenţilor din stand;
Zonele C şi D: Acces autorizat pentru rezerve, managerii echipei din stand, arbitrii, membri juriului, presă, delegaţi oficiali, organizatori, dar interzis publicului şi spectatorilor.
3. Managerii de echipă pot intra doar in standurile în care concurează echipele lor, niciodată doi simultan. Managerii vor purta un număr de identificare vizibil, indicând în mod clar funcţia lor.
4. Organizatorii au obligaţia de a instala în fiecare stand un panou care indică numele si clubul din care fac parte concurenţii, precum şi numărul si greutatea peştilor capturaţi. Acest panou va fi actualizat, de trei ori pe zi, de către arbitrii.
TRAGEREA LA SORŢI A STANDURILOR
Se vor efectua doua extrageri. Prima este cea a numarului de ordine si se va efectua in ordinea alfabetica a numelor cluburilor reprezentate. A doua este a standurilor.
REGULI GENERALE
Dupa tregerea la sorti concurentii se pot deplasa pe standuri si pot incepe pregatirea echipamentului. Nu sunt permise sondarea apei si nadirea inainte de inceperea competitiei.
După semnalul al doilea, aprovizionarea concurenților cu nada, momeala si alte materiale sau echipamente de pescuit se va face o singura data pe parcursul competiției de către manager, concomitent pentru toate loturile, ziua si ora aprovizionării fiind stabilite in timpul primei întruniri a managerilor.
Concurenţii vor putea ajunge la stand folosind mijloacele personale de transport. După descărcarea echipamentului autovehiculele vor fi parcate in locurile indicate de organizator.
13. Se vor desemna arbitrii pentru standuri, un arbitru responsabil pentru fiecare sector si un arbitru sef al competiției. Toți arbitrii vor demonstra o cunoaştere perfectă a regulamentului de concurs. Pentru a se asigura prezenţa permanenta a arbitrilor aceștia pot fi organizați in schimburi.
Arbitrul de stand are următoarele obligații:
a) controlează cantitatea de nada introdusa in stand si sacii de păstrare a capturilor;
b) supraveghează comportamentul concurenților care-i sunt atribuiți in timpul competiției si respectarea de către aceștia a Regulamentului de desfășurare.
c) verifica şi notează fiecare captură şi greutatea acesteia.
d) ţine sub observație capturile echipelor care-i sunt atribuite si interzice accesul in zona a persoanelor neautorizate pana când echipa de cântărire ajunge la stand. La finalul cântăririi, va semna împreuna cu membrii echipei din stand fisa de cântărire.
14. Vor fi validaţi doar crapii (oglindă, comuni, golaşi) şi amurii (albi sau argintii) cu greutatea minima de 1500 de grame. Peştii trebuie păstrați vii numai în sacii de păstrare(un singur peşte in fiecare sac). Pe toată durata competiţiei, sacii de păstrare cu capturi trebuie să fie ţinuţi scufundaţi in apa, pe toata lungimea lor, fără plumb, lest sau alte obiecte în interior. Nu este admisă altă metodă de păstrare a capturilor. Concurenţii trebuie să dispună de o cantitate suficientă de saci de păstrare. Concurenţii care vor prezenta spre cântărire peşti răniți sau morți în urma unei manipulări neglijente, vor fi sancţionaţi si capturile în cauză nu vor constitui exemplare punctabile. In cazul epuizării sacilor de păstrare obligatorii (minim 15 buc.), concurenții trebuie sa solicite arbitrilor cântărirea capturilor, pentru eliberarea sacilor de păstrare.
15. Folosirea nadelor si momelilor de origine animala, vii sau moarte, icrele, argila, bentonita, produsele de origine metalică sau plumbii încărcați cu pasta, este strict interzisa.
Se permite folosirea exclusiva a făinurilor, posturilor, mixturilor, semințelor, bilelor (boilies), peletelor naturale sau artificiale.
Orice produs rezultat din combinarea produsele de mai sus nu trebuie să depăşească dimensiunile unei sfere cu diametrul de 70 mm.
Pe parcursul celor 72 de ore de pescuit, cantitatea de nada si momeala folosita nu trebuie sa depășească 200 kg de echipa/pereche. Această cantitatea poate fi redusă în funcţie de caracteristicile pistei de concurs.
La sfârșitul competiţiei este interzisa aruncarea in apa a nadei si a momelilor nefolosite.
16. Competiţia se va desfășura pe durata de 72 de ore. In cazul unei întreruperi forţate (de ex.: furtună), etapa respectiva va fi validata numai daca a durat cel puţin 48 de ore. In situaţia unei întreruperi cauzate de o furtună înainte de expirarea celor 48 de ore, competiția poate fi reluata dar perioada de întrerupere nu va fi adăugată celor 72 de ore iniţiale. Competiția nu se va mai relua in cazul unei întreruperi care survine după 48 de ore de la începerea etapei, iar rezultatul obținut pana in momentul întreruperii va fi validat.
17. Lungimea lansetelor trebuie sa fie mai mică de 4 metri, iar mulinetele vor fi obligatoriu cu tambur fix.
18. Operaţiunile de pescuit trebuie să se desfăşoare numai în interiorul standului alocat echipei. Limitele standului sunt marcate de doua linii imaginare care pornesc din dreptul jaloanelor care marchează zona de pescuit, in prelungirea acestora. Pescuitul si nădirea in afara acestei zone este strict interzisa.
19. In timpul pescuitului, monturile se vor plasa în zona de pescuit numai cu ajutorul lansetelor destinate pescuitului, evitându-se orice alte mijloace.
20. Fiecare dintre liniile de pescuit se poate echipa cu o singura montura, având un singur cârlig, obligatoriu legat in varianta „fir de par”.
21. Este permis numai pescuitul cu un plumbaj de minim 50 grame. In caz ruperii liniei de pescuit, tipul de montura utilizat va trebui să permită peştelui să se elibereze cu uşurinţă de plumb. Pentru evitarea ruperii liniei de pescuit la aruncare, ansamblul firului trebuie să dispună de un sistem „antişoc".
22. Pescuitul „la pluta” este interzis
23. Pescuitul la swing feeder, swing tip, quiver tip sau folosind momitoare este interzis.
24. Este permisa utilizarea plumbilor secundari de tip „back-leads” dar arbitrii pot cere in orice moment, retragerea acestora pentru a se verifica axele de pescuit
25. In timpul lansării monturilor, plumbul nu trebuie sa descrie mişcări laterale in standul de pescuit. Mişcările plumbului vor fi obligatoriu pe direcţia stand/apă şi apă/stand.
26. Dispozitivele cu telecomanda, la fel ca şi sonarele, sunt interzise.
27. Este permisa folosirea mijloacelor electronice de semnalare a trăsăturilor, acustice si/sau vizuale.
28. Limitele zonelor de pescuit pot fi semnalizate cu ajutorul a doua repere plutitoare care pot fi sau nu luminoase. Aceste repere trebuie să fie instalate în cadrul zonei de pescuit după cum aceasta este definită de jaloanele care marchează zona de pescuit. Reperele pot fi menţinute pe parcursul competiţiei, dar vor fi îndepărtate la încheierea competiției.
29. Sacii de păstrare şi salteaua de primire a peştelui sunt obligatorii. Mărimea şi calitatea acestora trebuie să asigure securitatea peştelui.
30. Udarea saltelelor şi a sacilor de păstrare este obligatorie înainte de depozitarea peştelui pe/în acestea.
31. După cântărire, pestele trebuie eliberat in apa cu precauție, viu si in condiții optime.
32. Corturile de pescuit trebuie să fie instalate în mod obligatoriu în perimetrul standului atribuit.
33. Este interzisă iluminarea apei cu ajutorul lămpilor sau farurilor. Este permisa iluminarea in interiorul corturilor si folosirea lanternelor frontale cu iluminare discreta pentru scoaterea peştelui.
34. Un concurent sau ambii in cazul capturilor simultane, pot intra în apă până la nivelul cizmelor (mai jos de genunchi), strict pentru a introduce un peşte in minciog sau pentru depozitarea peștelui in sacul de păstrare.
35. La sfârşitul concursului, standurile vor fi lăsate în stare perfectă de curăţenie.
36. Sunt interzise toate dispozitivele propulsate cu aer comprimat, gaz sau curent electric.
37. Circulaţia autovehiculelor este interzisă pe timp de noapte, cu excepţia celor aparţinând organizatorilor.
38. Pe timpul nopţii, doar managerul echipei are dreptul de a intra în standurile propriilor concurenţi, dar acesta va trebui să fie însoţit de un arbitru .
39. O captura poate fi validata chiar daca, in mod accidental, pestele este prins in afara gurii. Fiecare peste prins accidental, care nu are contact direct cu firul regulamentar de pescuit nu va fi validat si va fi eliberat imediat în apă.
40. Agățarea voluntară in afara gurii peştelui este interzisă.
41. Focul deschis de orice natura este interzis in interiorul cortului.
42. In timpul competiţiei, concurenții pot utiliza dispozitive de emisie-recepţie.
43. Concurenţii vor putea monta oricâte lansete vor dori, dar nu vor pescui decât cu un număr de maxim 4 lansete simultan, pe fiecare stand. Lansetele de rezervă se vor amplasa vertical, recomandabil in direcție opusa luciului de apa, cu ajutorul unor suporţi de lansete, iar lansetele pentru plasarea reperelor vor fi identificate, semnalizate şi nu se vor afla pe suporţii destinaţi lansetelor cu care se pescuieşte.
44. Mânuirea minciogului este permisa doar concurenților.
45. Concurenţii nu vor putea primi ajutor din exterior; numai managerul va avea dreptul de a intra în standul concurenţilor din echipa sa, şi nu va putea da decât sfaturi verbale; un manager nu va putea intra în standul unei echipe care nu face parte din lotul sau.
46. Concurenţii vor putea utiliza standul alocat, după cum doresc, in scopul desfășurării competiției. In interiorul standului atribuit, concurenții se vor deplasa discret şi fără zgomot. Orice acţiune legată de pescuit va fi desfăşurată numai în interiorul standului (lansarea, repunerea lansetelor, nădirea şi scoaterea peştelui).
47. Pe timpul nopţii, utilizarea flash-urilor sau a oricăror alte sisteme de iluminat cu excepția lanternelor frontale, este interzisă. Orarul zi-noapte va fi stabilit pe parcursul primei întruniri a managerilor.
48. Concurenții vor aştepta primul semnal pentru intrarea în stand. După acest semnal, aceștia vor putea începe montarea materialelor, instalarea echipamentului şi prepararea nadelor. Concurenții au la dispoziţie 120 de minute pentru efectuarea acestor operaţiuni pregătitoare.
La cel de-al doilea semnal concurenţii vor putea începe nădirea şi pescuitul.
Modalitățile de nădire permise sunt următoarele:
- nădirea cu mana,
- nădirea cu prastia sau cupa de nădire,
- nădirea cu bastoane (tuburi) de lansat bile (boilies) manevrate cu una sau ambele mâini.
- nadirea cu linguri de nădire cu mâner, manevrate cu una sau ambele mâini;
- nadirea cu catapulta pe suport fixata in pământ, manevrata manual, propulsata cu benzi elastice sau cu arc;
- nădirea cu săculeti solubili, pungi solubile sau fire solubile;
- nădirea cu rachete de nădire cu diametrul interior de max.70 mm si lungime de max. 200 mm, aruncate cu ajutorul unei lansete;
Intre orele 1830 si 0900 utilizarea catapultelor pe suport, fixate in pământ si a rachetelor de nădire, este interzisa. In acest interval este permisa numai nădirea cu bastoane de nădire precum si praștiile de mana.
Cu excepţia acestui interval orar, nădirea este permisă cu toate metodele şi toate sistemele menționate.
Cel de-al treilea semnal anunța concurenţii ca au mai rămas 15 minute până la sfârşitul competiției.
Al patrulea semnal marchează finalul competiţiei.
Din acest moment se mai acorda 15 minute doar pentru scoaterea din apă a unui peşte înțepat înainte de cel de-al patrulea semnal, aflat in „dril” in momentul in care a fost dat al patrulea semnal.
In acest caz, al cincilea semnal se va da in 15 minute după cel de-al patrulea semnal; la acest ultim semnal, doar peştii prinşi şi scoşi din apă vor fi punctaţi.
Semnalele acustice care marchează diferitele faze ale competiției trebuie să fie scurte si, în toate cazurile, se ia în considerare începutul semnalului.
49. Pe parcursul concursului, arbitrii vor sta în spatele concurenţilor, fie în dreapta, fie în stânga, astfel încât să nu îi stânjenească şi să poată supraveghea capturile. Sacii de păstrare vor fi plasaţi la vedere; capturile vor fi păstrate in saci pana la sosirea echipei de cântărire.
OPERAŢIUNI DE CÂNTĂRIRE
50. Operaţiunile de cântărire vor fi efectuate de cel puțin trei echipe a câte 2 membri fiecare (câte o echipă pe sector). Toate procedurile de cântărire trebuie să aibă loc cât mai curând posibil şi cel puţin la fiecare 3 ore. Cântărirea se va face cu un cântar certificat pentru conformitate, acesta urmând a fi suspendat pe un trepied stabilizat pe sol, plasat în culoarul oficial. Cântarele vor fi de modele şi mărci identice pentru cele trei sectoare şi vor fi gradate cel puţin la fiecare 50 de grame.
51. Indicarea greutăţii trebuie să fie vizibilă concomitent, atât pentru arbitrii, cat şi pentru concurenţii din standul respectiv
52. În afara arbitrilor, a concurenţilor din standul respectiv si al managerului acestora, nici-o alta persoana cu excepția juriului, nu este autorizată să intervină verbal sau in alt mod pentru a contesta cântărirea.
53. Un arbitru va fi responsabil cu cântărirea, iar un alt arbitru va înscrie greutatea în documentul oficial prevăzut în acest scop,
54. Vor exista trei cântare pentru fiecare sector. Salteaua de cântărire furnizata de organizator este obligatorie pentru cântărirea capturilor; acesta va fi udata şi scursa înainte de începutul fiecărei cântăriri. Salteaua de cântărire va fi de tip special pentru cântărirea crapilor, din material sintetic suplu, permeabil şi ajurat. Saltelele de cântărire trebuie sa fie identice pentru toate cele trei sectoare.
Cântărirea trebuie să fie exprimată în grame.
55. Pana la sosirea echipei de cântărire in stand, concurenţii vor menține sacii de păstrare care conțin pești in apa. Peştii vor fi scoși din apa şi plasaţi pe salteaua de cântărire de către unul din concurenți; după cântărire, peştii vor fi repuşi în apă sub supravegherea arbitrilor (după cântărire, peştii nu mai pot fi repuşi în saci). Această operaţiune trebuie efectuată cu atenţie sporită.
56. Ambii concurenți trebuie sa participe la operațiunea descrisa mai sus, sa controleze cântărirea si sa semneze fisa de cântărire. Odată încheiată procedura de cântărire si semnarea fisei de cântărire, orice reclamație legata de aceste înregistrări va fi respinsa.
JURIUL
57. Juriul este desemnat pentru a examina orice eventuale reclamaţii şi a aplica sancţiunile prevăzute în regulament; Juriul va deveni oficial în timpul întrunirii managerilor din ajunul competiţiei.
Juriul va fi compus din următorii membri:
• Şeful Comisiei de Competiţii - Sorin Rudeanu
• Secretarul Comisiei de Pescuit Sportiv şi Competiţii.
• Arbitrul sef;
Membrii Juriului vor purta un semn distinct de "Juriu" şi vor fi prezenţi pe malul apei pentru a putea înregistra eventualele reclamaţii. Va fi indicat locul unde pot fi găsiţi unul sau mai mulţi membri ai juriului.
58. Orice contestaţie, cu excepţia celor cu privire la clasament, se va adresa Juriului, in cel mult 1 ora după sfârşitul competiţiei. Reclamaţiile vor putea fi formulate oral, dar ele trebuie confirmate imediat în scris.
Reclamaţiile în legătură cu clasamentul vor fi formulate în cel mult 30 de minute de la afişarea rezultatelor oficiale. Ora afişării va fi prevăzută pe listele cu rezultate oficiale. Fiecare reclamaţie scrisă adresată Juriului va fi în mod obligatoriu însoţită de o cauţiune de 100 Euro; daca reclamaţia nu este găsită fondată de către Juriu, cauţiunea va fi vărsată în bugetul competiţiei.
Toate infracţiunile şi avertismentele vor fi raportate Juriului, care este singura autoritate capabilă de a pronunţa sau aplica o descalificare. O echipa ce face obiectul unei sancţiuni trebuie să fie imediat informată în acest sens.
Membrii Juriului alături de arbitrii trebuie sa asigure respectarea regulamentului, pe care îl vor cunoaşte în integralitatea sa.
Deciziile Juriului se vor lua cu majoritate de voturi; în caz de egalitate de voturi, Şeful subcomisiei sau reprezentantul său va dispune de votul decisiv.
Deciziile Juriului sunt reflectate în procesul-verbal de omologare a rezultatelor competiţiei.
SUBCOMISIA DE REZOLVARE A LITIGIILOR ŞI CONTESTAŢIILOR
59. Subcomisia este desemnată pentru soluţionarea, în numele şi la nivelul Comisiei de Pescuit Sportiv şi Competiţii, a contestaţiilor făcute împotriva hotărârilor adoptate de Juriu şi a litigiilor sportive între entităţile sportive (asociaţii-cluburi), precum şi a sesizărilor sportivilor sau cluburilor, ca urmare a unor evenimente şi fapte necunoscute iniţial, dar care s-au dovedit că au condus, în ascuns, la încălcarea regulamentului competiţional, a eticii şi conduitei sportive şi a statutului FRPSC
Subcomisia se compune din următorii membri:
- Preşedintele Comisiei de Competiţii sau reprezentantul desemnat al acestuia;
- Un jurist cu experienţă în materie de pescuit sportiv, nominalizat de Consiliul FRPSC;
- Un membru nominalizat de Consiliul FRPSC.
Subcomisia îşi poate desfăşura activitatea în prezenţa membrilor Juriului şi a părţilor implicate, care vor trebui să-şi susţină fundamentat punctele de vedere, cu probe convingătoare, raportate în exclusivitate la articole din Regulament, articole din statut, precum şi la principii de etică şi morală. Membrii Juriului şi reprezentanţii părţilor implicate nu au drept de vot (de decizie) în privinţa soluţionării contestaţiei sau litigiului.
Membrii subcomisiei vor fi convocaţi personal prin e-mail, cu precizarea datei, locului şi obiectului convocării, prin grija preşedintelui comitetului.
Hotărârile subcomisiei se iau cu votul majorităţii membrilor prezenţi, minoritarii acceptând să se supună voinţei majoritarilor. În caz de egalitate de voturi, preşedintele comisiei sau reprezentantul desemnat de acesta va dispune de votul decisiv.
Hotărârile subcomisiei se înscriu distinct într-un proces-verbal, însuşit prin semnătură de membrii comisiei.
Hotărârile subcomisiei sunt definitive şi irevocabile, obligatoriu de respectat pentru toate entităţile şi toţi concurenţii din competiţia ce face obiectul contestaţiei sau litigiului.
Hotărârile subcomisiei pot fi contestate temeinic motivat, la nivelul Consiliului FRPSC, în termen de 15 zile de la comunicare.
Hotărârile subcomisiei nu antrenează responsabilitatea Consiliului FRPSC.
LISTA DE SANCŢIUNI
60. Sancţiunile sunt următoarele:
a) Avertisment (cartonaş galben) pentru încălcarea articolelor 12,18, 19, 25, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 44, 45, 46, 47, 48, 50 şi 56.
b) Descalificare (cartonaş roşu) pentru încălcarea articolelor 14, 15, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 36, 38, 40, 41, 43 şi 67, precum şi după un al doilea avertisment dat în urma încălcării articolelor 12, 18, 19, 25, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 44, 45, 46, 47, 48, 50 şi 56.
c) Dacă o echipa este descalificată, acesteia i se oferă un număr de puncte echivalent cu numărul loturilor participante + 1. În cazul descalificării unei echipe, echipele ce urmează acesteia în clasament îşi vor păstra poziţiile iniţiale (de exemplu: dacă echipa X care se clasase pe locul 8 este descalificată, echipele următoare îşi vor menţine poziţiile şi vor fi marcate cu 9 puncte, 10 puncte, şi aşa mai departe).
d) Un lot care primeşte un avertisment va avea notat acest lucru în dosarul sau pe o perioadă de 3 ani. În caz că se va comite o noua infracţiune în timpul acestor 3 ani, aceasta se va considera drept recidivă, iar Juriul se va pronunţa, ţinând cont de această recidivă şi de baremul de sancţiuni.
e) Dacă o echipa primeşte un avertisment, acesta rămâne notat în dosarul său pe perioadă de 3 ani. În caz că se va comite o noua infracţiune, aceasta se va considera drept recidivă iar Juriul se va pronunţa ţinând cont de această recidivă şi de baremul de sancţiuni.
f) Președintele Comisiei de Competiții va deţine dreptul, atât în timpul competiţiei cât şi după terminarea acesteia, de a impune sancţiuni asupra concurenților, rezervelor si managerilor, dacă aceştia comit încălcări ale regulamentului sau manifestă o conduită necorespunzătoare, chiar daca aceste abateri nu sunt specificate în lista de sancțiuni.
CLASIFICARE
2 - CLASAMENT INDIVIDUAL PE ECHIPE - PERECHI
Echipa-perechea – clasată pe primul loc într-un sector, care a prins cea mai mare cantitate de peşte faţă de echipele-perechile – clasate pe primele locuri în celelalte două sectoare, va ocupa prima poziţie în clasamentul general.
Dacă se înregistrează o egalitate între echipe în privinţa greutăţii, prioritate va primi echipa cu cea mai mare captură cântărită. Dacă se păstrează în continuare egalitatea, va avea prioritate cea mai mare greutate medie înregistrata (greutate generală/număr de capturi).
DISPOZIŢII ÎN CAZ DE FURTUNĂ
62. CÂND FURTUNA ÎNCEPE ÎNAINTE DE PREGĂTIRI SAU ÎN TIMPUL ACESTORA
Nici un concurent nu va avea voie să se instaleze în standul său şi nici să îşi monteze materialele; un semnal va indica amânarea intrării în zona de pescuit sau întreruperea etapei pregătitoare. În situaţia în care condiţiile atmosferice o permit şi în limita posibilităţilor programului, concursul se va putea desfăşura normal sau va fi redus ca durată (în orice caz, competiţia trebuie să dureze cel puţin 48 de ore).
2 - DACĂ O FURTUNĂ SE DECLANŞEAZĂ ÎN TIMPUL ETAPEI
Competiţia se va întrerupe imediat (un semnal suplimentar va fi emis de către organizatori) şi toţi concurenții se vor adăposti. In cazul in care condiţiile atmosferice o vor permite, competiția se va relua printr-un semnal suplimentar care va anunța posibilitatea accesului concurenților in stand. Un alt semnal suplimentar, dat după alte 5 minute, va autoriza reînceperea pescuitului. In cazul întreruperii forţate, cauzate de o furtună cu 48 de ore înainte de începerea competiţiei, aceasta va putea fi reluata, dar durata întreruperii nu va fi adăugată celor 72 de ore iniţiale. Dacă întreruperea se produce după termenul limită de 48 de ore, competiția nu va fi reluata şi se va valida rezultatul înregistrat in momentul întreruperii.
63. In caz de litigiu cu privire la interpretarea regulamentului, se va considera originală şi de referinţă versiunea în limba franceză.
CONTROALE ANTI-DOPING
64. F.I.P.S.-e.d. aderă la codul mondial anti-doping aplicat de C.I.P.S.
Cu ocazia unui campionat, concurenţii solicitaţi a se prezenta la controale anti-doping trebuie să facă acest lucru în mod obligatoriu în intervalul stabilit, potrivit directivelor F.I.P.S.-e.d. sau directivelor Juriului. Concurentul solicitat, care nu se prezintă pentru efectuarea controlului, va fi descalificat din competiţie şi penalizat.
Organizatorul competiţiei suporta costurile controalelor anti-doping.
(Regulament tradus şi adaptat, cu adăugitele necesare, după REGULAMENTUL OFICIAL FIPS-e.d. A COMPETIŢIILOR INTERNAŢIONALE PE NAŢIUNI – Disciplina „CRAP”)
De cand a ajuns infama cooperativa membru FIPS-ed ???16. Competiţia se va desfășura pe durata de 72 de ore
GENERALITĂŢI
1. Echipele sunt formate din doi concurenti. Este permisa o singura schimbare cu un alt membru al clubului. Un concurent care a intrat in stand si a fost schimbat nu mai are dreptul de a reveni in competitie.
Niciun concurent nu va avea dreptul de a participa individual in competiţie. Concurenţii titulari pot fi înlocuiţi din motive tehnice sau medicale sub atenta monitorizare a arbitrilor. Rezervele vor intra în concurs cu propriul lor echipament de pescuit, dar fără nade şi momeli. Dacă se produce înlocuirea, aceasta va fi definitivă.
(Regulament tradus şi adaptat, cu adăugitele necesare, după REGULAMENTUL OFICIAL FIPS-e.d. A COMPETIŢIILOR INTERNAŢIONALE PE NAŢIUNI – Disciplina „CRAP”)
Daca ceea ce se va in perioada 16-19 iulie 2015 se vrea o "FINALA" , conform anuntului de mai sus , atunci ... conform regulamentului cooperatist , pentru a accede la acest nivel , cluburile participante trebuie sa indeplinesca anumite conditiiFINALELE CAMPIONATULUI NAȚIONAL DE PESCUIT SPORTIV
May 23, 2015 by popescu.stefan Leave a Comment
În baza Hotărârii Adunării generale din 16 mai 2015, finalele Campionatului Național de pescuit sportiv se vor desfășura astfel:
1. Finala de pescuit sportiv la crap, în perioada 16-19 iulie 2015
2. Finala de pescuit sportiv staționar (feeder și plută) în perioada 24-26 iulie 2015
3. Finala de pescuit sportiv la pești răpitori 18-20 septembrie 2015
Finala la crap se va desfășura pe lacul Sărulești, locație aflată în procedură de omologare, iar finala la staționar (feeder și plută) pe pescăriile Salonti din Localitatea Drașov, județul Alba.
Finala la pești răpitori, va avea loc pe lacul Mânjești.
Organizarea va fi asigurată de Comisia de competiții ți clasificări sportive a federației. Responsabil Sorin Rudeanu.
Primii clasați vor fi declarați Campionii naționali ai României.
Întrucât participările la competițiile oficiale CIPS nu sunt încă reglementate, primii 3 clasați (echipe sau individual, după caz) vor participa pe cheltuiala federației la câte o competiție de anvergură organizată în afara țării, pentru fiecare probă sportivă.
Cluburile sportive pot înscrie echipele participante până pe data de 1 iulie 2015. Sportivii legitimați și cu drept de participare la aceste competiții oficiale vor avea, sub sancțiunea eliminării din competiție, legitimațiile sportive vizate la zi și vizitele medicale efectuate, precum și contractele de legitimare înregistrate la federație.
Arbitrii federali trebuie să-și ridice Carnetele de arbitru și să-și declare activitatea la finanțele publice pentru a putea emite documentele contabile pentru decontarea serviciilor.
Ștefan Popescu – Președinte FRPS
Sa ne spuna si noua mitomanul ...in baza carui sistem (vezi regulamentul cooperatist) a stabilit ca 5 sau 6 cluburi sportive de pescuit . fiecare avand inscrise in "competitie" intre una sau mai multe echipe ,au dreptul de participare direct in "FINALA " fara ca acestea sa fi participat in prealabil la unul din sitemele de departajare mentionate mai sus ???Art. 11 – Sisteme de desfăşurare
Competiţiile se pot desfăşura după următoarele sisteme:
a) sistem campionat;
b) sistem turneu;
c) sistem eliminatoriu, în care echipele stabilite de forul organizator concurează între ele în competiţii eliminatorii, învingătoarele participând în etapele următoare până la desemnarea echipei câştigătoare;
d) sistem cupă, în condiţiile stabilite de forul organizator, prin regulamentul competiţiei.
e) pentru fiecare probă sportivă se va organiza un calendar competițional propriu, în baza unui Regulament individual, în concordanță cu prevederile Regulamentelor internaționale ale CIPS.
Da, domnule Razvan, asta este singurul scop pentru care a fost infiintata acesta infama cooperativa , Asta a spus-o si reprezentantul MTSrazvan m. scrie:Adevarul este ca federatia aceasta nu a fost facuta pentru sportivi si competitii sportive, ci pentru incasa banii pentru permise de pescuit. Asta cu competiile e ceva colateral, care abia acum, la 4 ani de la infiintare, se experimenteaza din mers. Primii pasi sunt foarte impleticiti, dupa cum se poate vedea...
Nu mai aia din MTS n-au aflat inca !
Acum intreb si eu :MTS a recunoscut federația, însă doar forțată de instanțe. Carmen Tocală spune că oamenii ar vrea și altceva. „Miza adevărată sunt apele din România, pe care această federație vrea să le ia de Ministerul Mediului, plus taxele pentru permisele de pescuit, în prezent colectate de AGVPS”,
Pentru ca sunt functionari publici ... daca nu-i strange de gat nu-i intereseaza.Mister Fisherman scrie:Bine , bine , au fost obligati de instante sa elibereze CIS-ul dar ... cine-i obliga sa nu-l retraga imediat dupa eliberare ? Sau cine-i obliga acum sa nu-l retraga , dupa cate "malversatiuni" face acest mitoman ?
Chiar nu se sezizeaza nimeni la MTS sau este de competenta altor "organe abilitate" si pana nu ajung cei din MTS sa fie chemati la "interviu" nu se lamuresc care-i "problema" si care sunt masurile ce trebuiesc luate ?
ORDIN
Privind aprobarea Normelor Metodologice privind inscrierea bazelor sportive in Registrul Bazelor Sportive Omologate
Avdnd in vedere Decizia Primului - Ministru al RomAniei nr. 114 din 2 martie 2010 privind numireain funcfia de Pregedint6 al Autoritd{ii Nalionale pentru Sport gi Tineret a doamnei Doina Ofelia MELINTE;
in baza
. Legii educafiei fizice qi sportului nr.6912000, cu modificdrile gi completirile ulterioare;
o Hotdrdrea Guvernului nr.I4ll2010 privind infiinlarea, organizarea gi funcfionarea AutoritAfli
Nalionale pentru Sport gi Tineret, cu modificdrile gi completdrile ulterioare;
o Notei nr. 2/03.01.2012 a Directiei Statisticd 9i Programe Institulii Publice pentru Sport,
aprobat[;
.
in conformitate cu dispoziliile art.6 alin (5) din H.G. I4l/2010 privind infiinfarea, organizarea gi
funclionarea Autoritdlii Nalionale pentru Sport gi Tineret,
Prepedintele Autoriti{ii Nafionale pentru Sport qi Tineret
emite prezentul ordin
Art. 1 Cu data prezentului ordin se aprobd Normele Metodologice privind inscrierea bazelor sportive in Registrul Bazelor Sportive Omologate. '
Art.2 Din cadrul Normelor metodologice privind inscrierea bazelor sportive in Registrul BazelorSportive Omologate fac parte integrantd urmdtoarele anexe:
- anexa I : Tipurile principale de unitdli de practicare a sportului (UPS);
- anexa 2a: modelul de pagini ale RBSO pentru secliunea principald;
- anexa 2b: modelul de pagini ale RBSO pentru secliunea secundard;
- anexa 3 : model de Cerere de inregistrare in Registrul Bazelor Sportive Omologate;
- anexa 4: Figa bazei sportive;
- anexa 5a: Fipa unitilii de practicare a sportului (UPS) de tip ,,construcfie acoperitdlsal#';
- anexa 5b: Fiqa unitd{ii de practicare a sportului (UPS) de tip ,,descoperit" sau ,,aer liber";
- anexa 5c: Fiqa cuprinzdnd construc{iile complementare practicdrii sportului aflate in componenla Unitdtii de practicare a sportului (UPS);
- anexa 6: Certificatul RBSO;
- anexa model de cerere pentru inregistrare modificdrilor din cuprinsul bazei sportive,
Art. 3 Prezentul ordin se difuzeazdprin Direclia Resurse lJmane, Logisticd gi Secretariat, astfel:
- Direcliei Generale pentru Sport;
- Direcliei Resurse Umaneo Logisticd gi Secretariat.
- Direcfiilor Jude{ene pentru Sport 9i Tineret qi a Municipiului Bucuregti.
- Cluburilor sportive din subordinea Autoritilii Nationale pentru Sport gi Tineret.
- Complexurilor sportive nafionale.
Art. 4 Prezentul ordin se publicd in Monitorul Oficial al Romdniei, partea I.
Str. Vasile Conta nr. 16 Sector 2, Bucuresti
Tel: +40 (0)27 31890 32+41
Fax: +40 (0)21 307 64 18
rt,rvrv.anst.gov.r{}
1
ANEXA ORDINULUI Nr. 223.din 22.02 / 2012
NORME METODOLOGICE privind înscrierea în Registrul Bazelor Sportive Omologate
CAP. 1 DISPOZIŢII GENERALE
ART.1. Prezentele norme, elaborate în conformitate cu prevederile art. 78(3) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 cu modificările şi completările ulterioare, denumita in continuare Lege, stabilesc metodologia de înscriere în Registrul Bazelor Sportive Omologate, numit în continuare RBSO.
ART.2. Prezentele norme metodologice sunt obligatorii pentru titularii dreptului de proprietate sau deţinătorii cu orice titlu ai bazelor sportive care sunt omologate sau care urmează să fie omologate în vederea organizării şi desfăşurării activităţii
de sport .
ART.3 În cuprinsul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
- Lege= Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 cu modificarile si completarile ulterioare:
- Baza sportiva= amenajare specifică ce cuprinde construcţii şi instalaţii destinate practicării activităţilor de educaţie
fizică şi sport definite în Lege.
- Unitate de practicare a sportului (UPS): construcţie (sală) sau ansamblul construcţii şi/sau teren de sport amenajat in aer liber, inclusiv anexele şi dotările aferente, care au destinaţia şi sunt utilizate pentru practicarea unei ramuri sau probe de sport în conformitate cu cerinţele federaţiei sportive. O Unitate de practicare a sportului(UPS) poate constitui o bază sportivă. Caracteristica determinantă a fiecărei UPS este dată de ramura sportivă
practicată.Tipurile principale de unităţi de practică a sportului (UPS)sunt enumerate în anexa nr. 1 .
- Baza sportivă omologată: baza sportivă care a obţinut omologări pentru cel puţin o Unitate de practicare a sportului (UPS) din cuprinsul său.
- competiţie oficială: competiţie desfăşurată conform regulamentului unei federaţii sportive naţionale şi fiind inclusă in calendarul oficial al acesteia.
CAP. 2 ORGANIZAREA REGISTRULUI BAZELOR SPORTIVE OMOLOGATE
ART.4.
(1) Registrul bazelor sportive omologate (RBSO) constituie instrumentul unitar de evidenţă a bazelor sportive omologate conform prezentelor norme.
(2) Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret organizează Registrul bazelor sportive omologate, potrivit prezentelor norme.
(3) Registrul bazelor sportive omologate este public.
(4) Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret poate elibera, la solicitarea şi pe cheltuiala persoanei care a făcut cererea, copii certificate de pe înregistrarea sau menţiunile făcute, precum şi certificatele constatatoare referitoare la un anumit act sau fapt înscris ori menţionat în Registrul bazelor sportive omologate.
ART.5. Registrul bazelor sportive omologate este structurat pe secţiuni şi părţi astfel:
(1) Secţiunile reprezintă organizarea registrului în funcţie de nivelele de omologare ale bazelor sportive după cum urmează:
- secţiunea A, destinată înregistrării bazelor sportive omologate pentru activităţi de nivel internaţional;
- secţiunea B, destinată înregistrării bazelor sportive omologate pentru activităţi de nivel naţional.
- secţiunea C, destinată înregistrării bazelor sportive omologate pentru activităţi de nivel judeţean
(2) Pentru a evita dubla/multipla înregistrare a bazelor sportive secţiunile vor avea două părţi, astfel:
- Partea Principală în care se operează înregistrarea unică a bazei sportive, respectiv a Unităţilor de
Practică Sportivă (UPS) omologate, la secţiunea corespunzătoare omologării celei mai înalte obţinute pentru fiecare UPS;
Partea Principală a RBSO este instrumentul de evidenţă fizică a unităţilor de practică sportivă omologate din componenţa bazelor sportive;
- pe baza înregistrării în partea principală a secţiunilor RBSO se va elibera Certificatul de înscriere a bazei sportive omologate.
- Partea secundară în care se înscriu bazele sportive înregistrate într-o parte Principală a unei secţiuni a RBSO, dar care mai au pentru aceeaşi UPS şi alte omologări faţă de cea deja înregistrată. Înscrierile în părţile secundare ale RBSO se operează în secţiunile corespunzătoare nivelului omologărilor. Partea secundară este o completare a părţii
principale menită să monitorizeze toate omologările emise de federaţiile sportive naţionale.
2
(3). Structura RBSO va fi următoarea:
Structura RBSO se inregistrează baze sportive care au în componenţă _
- secţiunea A, -Parte Principala UPS omologate de nivel internaţional
- secţiunea A,. Parte Secundară UPS omologate de nivel internaţional (începând cu a doua
omologare pe acelaşi spaţiu).
- secţiunea B,. Parte Principala UPS omologate de nivel naţional
- secţiunea B,. Parte Secundară UPS omologate de nivel internaţional care au si omologări naţionale UPS omologate de nivel naţional (începând cu a doua omologare pe
acelaşi spaţiu)
- secţiunea C, Parte Principală UPS omologate de nivel judeţean
- secţiunea C, Parte Secundară UPS omologate de nivel internaţional şi/sau naţional care au si omologări de nivel judeţean UPS omologate de nivel judeţean (începând cu a doua omologare pe acelaşi spaţiu)
(4) modelul de pagini ale RBSO pentru secţiunea principală este prevăzut în anexa nr. 2a. (iar cel pentru secţiunea secundară în anexa nr. 2b.
(5)Copii ale paginilor din RBSO în care s-au operat înscrieri ale unei baze sportive, constitue anexa Certificatului obţinut de respectiva bază.
(6) Direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a municipiului Bucureşti, sprijină persoanele interesate şi activitatea ANSTpe parcursul derulării operaţiunilor premergătoare eliberării certificatului RBSO.
CAP. 3 OMOLOGAREA
ART.6. Procedura omologării este o etapă obligatorie şi premergătoare înscrierii in Registrul Bazelor Sportive Omologate.
(1) Omologarea reprezintă atestarea, printr-un document specific, de către o autoritate competentă a îndeplinirii cerinţelor acesteia privitoare la conformarea spaţiului de practică sportivă la regulamentul sportiv, inclusiv prin dotarea şi echiparea sa, astfel încât baza sportivă/UPS să poată fi folosită pentru activităţile sportive şi competiţii oficiale;
(2) federaţiile sportive naţionale şi federaţiile sportive internaţionale sunt autorităţi competente de omologare a sălilor şi/sau a terenurilor de sport, de aici decurgând următoarele:
- omologarea se face pe ramuri/probe sportive şi vizează spaţiile de practicare a acestora, numite UPS;
- o federaţie sportivă naţională poate omologa o întreagă bază sportivă doar dacă aceasta este dedicată integral practicării unei singure ramuri sportive;
- dacă o unitate de practicare a sportului (UPS) îndeplineşte condiţiile, poate fi omologată la mai multe ramuri sportive de către federaţiile sportive naţionale respective (de exemplu o sală de jocuri poate fi omologată la baschet, volei, handbal, un bazin poate fi omologat atât la nataţie cât şi la polo ş.a.m.d.)
(3) omologarea este operaţiunea tehnico-administrativă, de obţinerea căreia depinde înscrierea în Registrul Bazelor Sportive Omologate şi dreptul de a organiza competiţii sportive oficiale.
(4) Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret poate solicita federaţiilor sportive naţionale modificarea criteriilor de omologare, pe baza constatărilor proprii sau la sesizarea instituţiilor abilitate ale statului.
ART.7.
(1) Pentru bazele sportive în care urmează a se organiza competiţii internaţionale, omologarea se face de către federaţiile sportive internaţionale pe baza criteriilor acestora.
(2) Pentru bazele sportive în care urmează a se organiza competiţii de nivel naţional, regional, judeţean sau local, omologarea se face de către federaţiile sportive naţionale, conform cu criteriile acestora.
(3) Criteriile de omologare a bazelor sportive destinate practicării sportului până la nivel naţional, se stabilesc, revizuesc, sau se actualizează după caz, în cadrul fiecărei federaţii sportive naţionale, în conformitate cu regulamentele proprii de practicare ale fiecărei ramuri sportive şi se aprobă de către acestea în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin;
(4) În termen de maxim 5 zile de la aprobare, federaţiile sportive naţionale transmit la ANST/Registrul bazelor sportive documentaţia conţinând criteriile de omologare precum şi modelele documentelor de omologare pentru fiecare nivel .
ART.8. Titularul dreptului de administrare sau folosinţă a bazei sportive omologate are obligaţia să respecte, pe toată perioada de funcţionare a acestora, condiţiile şi criteriile de omologare. Nerespectarea criteriilor de omologare se sancţionează potrivit regulamentelor federaţiilor sportive naţionale, sancţiunile aplicate se comunică şi consemnează în RBSO.
ART.9. (1) Titularul dreptului de administrare sau folosinţă a bazei sportive va solicita revizuirea omologării în următoarele
cazuri:
a) doreşte schimbarea nivelului unei omologări deja obţinute;
b) la apariţia unor situaţii ce conduc la nerespectarea condiţiilor pentru care a obţinut o omologare;
c) la intervenţia unor modificări dispuse de autorităţile competente de omologare sau ale statului;
(2) În situaţia în care titularul dreptului de administrare sau folosinţă a bazei sportive solicită revizuirea omologării
acordate, federaţia sportivă naţională poate proceda la o nouă constatare şi va dispune luarea de măsuri pe baza
regulamentelor proprii de omologare.
ART.10. Revizuirea omologării se poate face din oficiu de către o federaţie sportivă naţională, în cazurile în care se
autosesizează sau primeşte sesizări din partea utilizatorilor cu privire la degradarea condiţiilor tehnice, de dotare sau de
confort. Acest act se poate finaliza cu suspendarea sau pierderea omologării, după caz.
ART.11. În situaţiile prevăzute la art.9 şi art.10, la constatarea efectuată de federaţia sportivă naţională este obligatorie
prezenţa titularului dreptului de administrare sau folosinţă asupra bazei sportive.
ART.12.
(1) Dacă autorităţile competente de omologare nu prevăd altfel, omologarea acordată este valabilă timp de 3 ani
de la data emiterii documentului de omologare a bazei, în următoarele condiţii:
a) menţinerea parametrilor pentru care baza a fost omologată;
b) menţinerea neschimbată a criteriilor de omologare .
(2) Fiecare federaţie sportivă naţională va hotărî prin regulament propriu dacă şi în ce condiţii se poate prelungi
termenul prevăzut la paragraful (1) sau dacă este necesar reluarea întregului proces de omologare.
ART.13. Federaţiile sportive naţionale au obligatia de a transmite lunar către ANST evidenţa documentelor de omologare
acordate în luna anterioară, precum şi copiile fişelor sintetice ale bazelor sportive, respectiv ale Unităţilor de practicare a
sportului (UPS) omologate.
CAP. 4 INSCRIEREA IN REGISTRU
ART.14. Toate persoanele prevăzute la art. 2. se vor adresa ANST pentru înregistrare în RBSO, conform prevederi art.
5.(3)., respectiv baza va fi înregistrată la partea principală a secţiunii corespunzătoare nivelului cel mai înalt de omologare
a fiecărei UPS omologată, iar dacă mai are şi alte omologări pe aceaşi UPS, acestea se vor inregistra în părţile secundare
ale secţiunilor corespunzătoare.
Pentru situaţiile în care o unitate de practicare a sportului (UPS) are, pentru cel mai înalt nivel obţinut, două sau
mai multe omologări, se înscrie în partea principală a registrului doar una dintre aceste omologări, şi anume cea
considerată de deţinătorul bazei sportive ca fiind determinantă sau având o mai mare pondere în frecvenţa de utilizare a
respectivei UPS, restul de omologări înscriindu-se la partea secundară a secţiunii.
(1) Bazele sportive aflate în exploatare se vor înscrie în Registrul Bazelor Sportive Omologate în termen de 1 an
de la publicarea prezentelor Norme Metodologice;
(2) Toate persoanele prevăzute la art. 2. care detin baze sportive ce funcţionează la data prezentelor norme şi nu
sunt încă omologate, vor solicita federatiilor sportive nationale, omologarea respectivelor baze cu încadrarea în termenul
prevăzut la paragraful anterior.
(3) După expirarea termenului prevăzut la aliniatul (1) persoanele juridice de drept public sau privat proprietare,
administratori sau persoanele cu drept legal de folosinţă care nu s-au conformat, pierd dreptul de a organiza competiţii
sportive oficiale pe acele baze.
(4) In termen de maximum 30 de zile de la obtinerea omologarii bazei sportive, persoanele juridice de drept public
sau privat proprietare, administratori sau cu drept legal de folosinţă prevazuti de Lege vor depune la ANST cererea de
înregistrare in RBSO, cu respectarea termenului prevazut în aliniatul 1.
(5) Pentru bazele sportive ce vor fi puse în funcţiune ulterior intrării în vigoare a prezentului ordin, persoanele
juridice de drept public sau privat proprietare, administratori sau persoanele cu drept legal de folosinţă, vor depune la
ANST cererea de înregistrare in RBSO, cu cel puţin 45 de zile înaintea datei punerii în funcţiune.
ART.15. Înregistrarea în Registrul bazelor sportive omologate se face pe baza cererii de înregistrare, semnată şi
ştampilată, formulată de proprietar, administrator sau de persoana împuternicită de aceştia.
Înregistrarea în Registrul Bazelor Sportive Omologate poate fi făcută şi prin mandatar cu procură specială.
ART. 16. Cererea de înregistrare în Registrul Bazelor Sportive Omologate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 se
depune de catre persoana autorizata:
ART. 17. La cerere se anexează obligatoriu Dosarul bazei sportive, ce va conţine următoarele documente :
a. Documentele care reglementează regimul juridic al bazei, respectiv care demonstreaza forma
deţinerii în proprietate, administrare sau folosinţă;
b. extras carte funciară ;
c. Fişa bazei sportive, conform anexa nr. 4 reprezentand totalitatea terenurilor şi spaţiilor, precum
şi amenajările, instalaţiile şi construcţiile care sunt destinate organizării şi desfăşurării activităţii
sportive;
d. Dovezile omologărilor obţinute (documentele emise de federaţiile sportive naţionale şi sau
internaţionale);
e. Fişa fiecărei Unităţi de practicare a sportului (UPS) omologate vizată de federaţia sportivă
naţională, conform model din anexele nr. 5a şi 5b . Pentru construcţiile complementare practicării
sportului (CC, tipul IV din anexa 1) se vor prezenta fişe conform anexei nr. 5c .
f. Documentaţie tehnică, respectiv planşe cuprinzând:
1. Plan de situaţie a bazei sportive cu indicarea clară a fiecarei Unităţi de practicare
a sportului (UPS) ( din docunentaţia de cadastru existentă a bazei )
2. Planul de la paragraf f.1., micşorat la dimensiunea unui dreptunghi de
dimensiunea 18cmx11cm
Pentru fiecare Unitate de practicare a sportului (UPS) omologată din cuprinsul bazei sportive se va
prezenta o mapă conţinând :
3. Planul construcţiei cu indicarea suprafeţei de practicare a ramurii de sport,a
degajamentelor şi a accesului pentru utilizatori (sportivi; public;spaţiu parcări;etc );
4. Planul nivelului cu anexele pentru sportivi (vestiare şi duşuri), în situaţia în care
anexele nu sunt cuprinse în planul solicitat la paragraf f..3.);
5. Memoriu tehnic privitor la dotarea şi echiparea spaţiului de activitate sportivă cu
instalaţii specifice disciplinelor sportive;
6. Alte documente conţinând date tehnice specifice ramurii sportive omologate,
ART.18. Documentele menţionate la art.17 vor fi prezentate în copie autentificată sau în original şi copie, originalele
urmând a fi restituite solicitantului imediat după verificare.
ART.19. În situaţia în care documentaţia depusă este incompletă, poate fi completată în termen de 15 zile sub sancţiunea
anulării şi clasării cererii.
ART.20. (1) După depunerea cererii, aceasta se analizează împreună cu documentele anexate şi fiecare dintre UPS din
cuprinsul bazei sportive se înregistrează în partea principală a secţiunii RBSO corespunzătoare nivelului cel mai înalt de
omologare obţinut, primind un număr unic de identificare.
(2) Celelalte omologări obţinute pentru o UPS înregistrată conform paragraf (1) se înscriu la partea secundară a
secţiunii RBSO corespunzătoare.
(3)Toate menţiunile ulterioare cu privire la o bază sportivă înregistrată în Registrul bazelor sportive omologate se
vor referi la Unităţile de practicare a sportului prin numărul de identificare pe care acestea l-au primit la înregistrare.
CAP. 5 CERTIFICATULde înregistrare în Registrul Bazelor Sportive Omologate
ART.21. (1) Certificatul RBSO este documentul care atestă că o bază sportivă are în componenţă unităţi de practicare a
sportului (UPS) omologate de federaţiile sportive naţionale şi/sau internaţionale după caz, şi este înscrisă în Registrul
Bazelor Sportive Omologate (RBSO) ţinut de Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret.
(2) Certificatul RBSO al unei Baze sportive este emis din secţiunea RBSO corespunzătoare nivelului cel mai înalt
al omologărilor obţinute de Unităţile de practică sportivă (UPS) din componenţa bazei;
(3) În Certificatul RBSO vor figura toate omologările înregistrate pentru UPS-urile din cuprinsul bazei sportive.
ART. 22. Certificatul RBSO se eliberează în cel mult 30 de zile de la primirea cererii şi conform modelului prevăzut în
anexa nr. 6 .
ART. 23. (1)Competiţiile oficiale se pot organiza numai în bazele sportive pentru care s-a eliberat certificatul RBSO.
(2) Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, prin direcţiile judeţene pentru sport şi tineret, respectiv a
Municipiului Bucureşti, are obligatia de a monitoriza activitatea sportiva in bazele sportive omologate.
5
ART. 24. Certificatul RBSO se păstrează, în permanenţă, în baza sportivă, pentru a fi prezentat organelor de control
abilitate.
ART. 25. (1) Certificatul RBSO este valabil pe toată durata de existenţă a bazei sportive, cu condiţia vizării sale o dată la 3
ani de către emitent, dacă regulamentele federaţiilor sportive naţionale nu prevăd altfel.
(2) În lipsa vizei menţionate la paragraful anterior, Certificatul RBSO îşi pierde valabilitatea;
(3) Cu 30 de zile înainte de expirarea termenului prevăzut la paragraful (1), deţinătorii bazelor sportive omologate
vor solicita vizarea certificatului RBSO.
Pentru vizarea certificatului RBSO sunt necesare următoarele documente:
- avizul favorabil al autorităţii de omologare;
- documentele de omologare valabile;
- declaraţia pe proprie răspundere a proprietarului privind menţinerea condiţiilor iniţiale cu care baza
sportivă a fost înregistrată în RBSO..
CAP. 6 MODIFICARI IN REGISTRU
ART. 26. (1) Detinatorii Bazelor sportive notifică Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret în termen de 30 de zile orice
modificare intervenită în condiţiile de practicare a ramurilor de sport menţionate la înregistrarea în registru după cum
urmează:
a) schimbarea proprietarului sau deţinătorului bazei sportive,
b) modificări de denumire a bazei sportive;
c) modificări de denumire a adresei bazei sportive;
d) omologarea nouă a unui spaţiu de practicare a activităţii sportive din bază;
e) modificarea sau retragerea unei omologări deja înregistrate;
(2) Proprietarii şi detinatorii Bazelor sportive prevăzuţi la art. 79, paragrafele (1) şi (2) din Lege, notifică Autorităţii
Naţionale pentru Sport şi Tineret în termen de 30 de zile intenţia de schimbare a destinaţiei sau de desfiinţare a
unei UPS din componenţa Bazei sportive în condiţiile Legii;
(3) Modificările aduse bazelor sportive omologate deţinătoare de certificat RBSO pot determina, în funcţie de
natura lor luarea de către ANST a următoarelor măsuri:
1. operarea de modificări în registru şi prelungirea valabilităţii certificatului RBSO ;
2. eliberarea unui nou certificat RBSO în cadrul aceleiaşi secţiuni;
3. trecerea în altă secţiune şi eliberarea unui certificat RBSO corespunzător;
4. suspendarea certificatului RBSO;
5. retragerea certificatului RBSO, cu sau fără radierea bazei sportive din RBSO.
(4) Cererea pentru înregistrarea modificărilor aduse bazelor este conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 .
CAP. 7 SUSPENDAREA, RETRAGEREA SAU RADIEREA CERTIFICATULUI
ART. 27. (1) Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la art.26. (1) conduce la suspendarea temporară a Certificatului RBSO.
(2) Suspendarea temporară a Certificatului RBSO se comunică în scris de Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret şi are efect imediat.
(3) Pe toată durata suspendării activităţile şi rezultatele sportive derulate şi obţinute în bazele respective, nu vor fi recunoscute oficial.
(4)Ridicarea suspendării temporare a Certificatului RBSO se va produce în urma remedierii deficienţelor şi/sau obţinerea reomologării.
ART. 28. Certificatul RBSO împreună cu anexele se retrag prin ordin al preşedintelui Autoritatii Nationale pentru Sport si Tineret atunci când :
(1) o federaţie sportivă naţională transmite ANST retragerea sau anularea omologării acordate;
(2) o autoritate competentă constată schimbarea (în sensul degradării – alterării) condiţiilor/parametrilor pentru
care s-a obţinut omologarea;
ART. 29. Restituirea certificatului RBSO se va face după ce personalul de specialitate al Autoritatii Nationale pentru Sport
si Tineret constată obţinerea reomologării şi/sau remedierea deficienţelor semnalate.
ART.30. Dispoziţiile prevăzute la art.26. (2) conduc la următoarele măsuri, după caz :
(1) În situaţia bazelor a căror schimbare de destinaţie sau desfiinţare a fost precedată de construirea unor baze noi
pe alte amplasamente:
a) pentru bazele care au în componenţă o singură UPS sau pentru acelea care au mai multe UPS şi toate sunt
sub incidenţa art.menţionat:
-pasul 1: se înscrie în RBSO baza sportivă nouă pentru care se emite Certificatul corespunzător;
- pasul 2: se radiază din RBSO baza sportivă ce urmează a fi desfiinţată numai cu consemnarea
numărului Certificatului RBSO al bazei sportive noi ce o înlocuieşte (cea prevăzută la alineatul precedent).
b) Pentru baza cu mai multe UPS dintre care numai una sau o parte dintre ele sunt sub incidenţa paragrafului (1),
se va proceda astfel:
1. la data anunţului prevăzut de art. 26. (2) , se va face menţiune în RBSO cu privire la suspendarea UPS
ce urmează a fi desfiinţată, atât la secţiunea din care s-a emis Certificatul bazei omologate şi la secţiunea unde era înscrisă această UPS;
2. Menţiunea de suspendare a UPS se înscrie şi pe Certificatul existent;
3. Baza, respectiv UPS nouă, se înscrie în RBSO şi se emite un Certificat RBSO corespunzător;
4. UPS suspendată conform paragraf b.1.,poate fi radiată din Registrul bazelor sportive numai cuconsemnarea numărului Certificatului RBSO al bazei sportive noi ce o înlocuieşte. Pe Certificatul prevăzut la paragraf b.2. va fi înscrisă modificarea, conform situaţiei nou create.
(2) pentru situaţiile în care asupra unei UPS se fac modificări/modernizări, extinderi şi/sau dezvoltări care presupun acţiunile prevăzute la art. 26.(2) se va proceda astfel:
a) Pentru bazele care au în componenţă o singură UPS sau pentru acelea care au mai multe UPS şi toate sunt supuse intervenţiilor menţionate, se va proceda astfel:
- la data anunţului prevăzut de art. 26. (2), se va face menţiune în RBSO la secţiunea în care este înscrisă baza, respectiv UPS-ul;
- Certificatul RBSO se va suspenda temporar (până la finalizarea lucrărilor);
- După punerea în funcţiune a bazei modernizate şi/sau extinse, fie se ridică suspendarea Certificatului iniţial şi se operează eventualele menţiuni, fie se emite un Certificat RBSO nou corespunzător şi se radiază Certificatul RBSO iniţial cu consemnarea numărului Certificatului RBSO al bazei sportive noi ce o inlocuieşte.
.
b) Pentru bazele cu mai multe UPS dintre care numai una sau o parte dintre ele sunt supuse intervenţiilor, se va proceda astfel:
- Certificatul RBSO nu se suspendă integral, doar se înscrie pe acesta menţiunea de suspendare (până la finalizarea lucrărilor) a UPS(urilor) în cauză;
- După punerea în funcţiune a UPS modernizate şi/sau extinse după caz, se înscrie corespunzător modificarea atât în Registru cât şi în Certificatul existent. UPS asupra căruia s-au făcut lucrările de intervenţii va purta acelaşi indicativ şi număr de identificare cu UPS-ul iniţial, dacă se menţine nivelul de omologare.
Dacă în urma lucrărilor de modernizare şi/sau extindere se ridică nivelul de omologare al UPS, fără a depăşi nivelul secţiunii din care a fost emis Certificatul bazei sportive, atunci UPS modernizată va fi înscrisă în secţiunea corespunzătoare, primind un nou număr de identificare.
Dacă în urma lucrărilor de modernizare şi/sau extindere se ridică nivelul de omologare al UPS, depăşind nivelul secţiunii din care a fost emis Certificatul bazei sportive, atunci UPS modernizată va fi înscrisă în secţiunea corespunzătoare din care se va emite bazei sportive un nou Certificat RBSO sau se va completa Certificatul iniţial, după caz.
ART.31. ANST are obligaţia de a sesiza organele competente pentru a lua măsurile prevăzute de Lege în cazul nerespectării dispoziţiilor prevăzute la art.26. (2) , respectiv atunci când constată una din următoarele situaţii:
- intenţia de schimbare a destinaţiei sau de desfiinţare a unei UPS din componenţa Bazei sportive este
anunţată dar nu se respectă condiţiile Legii, sau;
- anunţul este făcut după ce s-au luat măsurile de schimbare a destinaţiei sau de desfiinţare a unei UPS din componenţa Bazei sportive;
- anunţul nu este făcut dar RBSO este sesizat oficial pe alte căi;
ART. 32. Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret va publica, periodic, lista cuprinzând bazele sportive cărora le-au
fost retrase certificatele RBSO şi, respectiv, lista celor cărora le-au fost restituite certificatele RBSO. Publicarea se va face
cel puţin pe site-ul autorităţii. Situaţia sintetică a bazelor se postează pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Sport şi Tineret
şi se actualizează lunar.
CAP. 8 DISPOZIŢII FINALE
ART. 33. (1) Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret recunoaşte, finanţează şi premiază numai rezultatele obţinute la competiţiile desfăşurate în bazele sportive omologate.
(2) În termen de 90 de zile de la data apariţiei prezentului ordin, Federaţiile sportive naţionale vor elabora criteriile şi condiţiile de omologare care se depun şi arhivează la Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret.
(3) În termen de maxim un an de la data aprobării prin Ordin ANST a prezentelor norme metodologice, Registrul
Bazelor Sportive Omologate devine funcţional şi obligatoriu.
(4) După această dată, vor fi recunoscute oficial numai activităţile şi rezultatele sportive derulate şi respectiv
obţinute în baze ce deţin certificat al Registrului Bazelor Sportive Omologate,.