Statii radio CB
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Statii radio CB
Si-a mai montat cineva statie CB pe automobil? Eu zic ca daca ai statie CB sunt sanse doar foarte mici sa mai iei vreo amenda. Si nu doar de radar, ci si pentru alte abateri. De asemenea esti informat despre blocaje in trafic si alte evenimente. La pret sunt comparabile cu detectoarele de radar ( putin mai scumpe) si sunt legale in toata Europa (cu unele restrictii pe Austria).
Dezavantaj: Limbajul colorat al TIR-istilor.
Dezavantaj: Limbajul colorat al TIR-istilor.
Nu sta degeaba, ca degeaba stai!
Salut baieti,
Pt ca ma ocup de transporturi auto , am fost nevoit pe una din masinile de job sa instalez o astfel de statie.( pe langa cele instalate pe camioanele flotei )
E o Skoda Octavia Tour.
Din punctul de vedere al informatiilor , sunt ok.
Atunci cand ai un radar in fata de obicei soferii camioanelor transmit intre ei , pe o raza medie de 10-20 de km ( cam atat bat statiile...mediu ) , ce controale sunt in trafic.
E utila ...daca...
1. Ai suficienti nervi sa auzi mereu acele conversatii. Am ramas la un moment intr-o coloana , in care am fost nevoit sa ascult glumele proaste ale soferilor...
2. Cand conduc pe disante lungi , nu doresc sa imi fac calatoria un adevarat calvar....Ganditi-va ce inseamna o masina in care merge radio-cd-ul , bipaie antiradarul si mai injura si soferii nervosi ca " Maricica din Pitesti " le-a transmis mai stiu eu ce boala ...
Daca va doriti asta in timpul unei calatorii...e ok...
Eu unul nu ..
In schimb ...
Recunosc ca are o utilitate..
Sebes( AB ) - Brasov aprox 200 km in mai putin de 2 ore....doar cu ajutorul unei astfel de statii....
Nu mai canta nimeni ...in masina ( adio radio-cd )....nu mai bipaie antiradarul....si da-i ..100-120 km la ora ...inclusiv prin localitati !!
Intrebi prin statie doar din 25 in 25 de km , daca s-a instalat vreun radar nou si dai bataie.Am depasit in curbe , pe linie continua , in pante...ma ajutau toti , si-mi spuneau ce e dupa curba sau sus, sau daca am loc sa ma bag in depasire..
Extrem de utila cand esti super grabit...
Dar altceva nu mai faci in masina aia doar te concentrezi la drum si asculti informatiile pe care le primesti.
Tehnic vorbind
1. Statia e utila .Luati modelele de mijloc : Stabilo , TTI , etc...Nu e nevoie de putere prea mare ..oricum exista o limita legala in Ro a puterii : 4 watti .Majoritatea soferilor de camion au insa modele mult mai puternice.
2. Antena. De obicei trebuie sa raspunda unor cerinte uzuale ...Flexibilitate , inaltime , etc.E important sa nu fie agatata - rupta , condine un dispozitiv electronic - o bobina care ii confera o anumita putere....
3. Calibrarea ei ..
Extrem de importanta .Trebuie facuta de cineva care chiar se pricepe la asa ceva.
Ca si exemplu..
In acest moment firma care ne furnizeaza noua statiile lucreaza in modul urmator :
1. Statia TTI + Antena + montaj + calibrare + garantie 12 luni = 590 Ron.
Atentie nu este un pret mic...din contra , as zice ca e unul mediu..
Dar , daca ar fi sa montez asa ceva , as face-o numai la o firma care stie sa calibreze corect aceste aparatte intre ele.
Sper ca , aceste informatii sa va fie de folos.
Pt ca ma ocup de transporturi auto , am fost nevoit pe una din masinile de job sa instalez o astfel de statie.( pe langa cele instalate pe camioanele flotei )
E o Skoda Octavia Tour.
Din punctul de vedere al informatiilor , sunt ok.
Atunci cand ai un radar in fata de obicei soferii camioanelor transmit intre ei , pe o raza medie de 10-20 de km ( cam atat bat statiile...mediu ) , ce controale sunt in trafic.
E utila ...daca...
1. Ai suficienti nervi sa auzi mereu acele conversatii. Am ramas la un moment intr-o coloana , in care am fost nevoit sa ascult glumele proaste ale soferilor...
2. Cand conduc pe disante lungi , nu doresc sa imi fac calatoria un adevarat calvar....Ganditi-va ce inseamna o masina in care merge radio-cd-ul , bipaie antiradarul si mai injura si soferii nervosi ca " Maricica din Pitesti " le-a transmis mai stiu eu ce boala ...
Daca va doriti asta in timpul unei calatorii...e ok...
Eu unul nu ..
In schimb ...
Recunosc ca are o utilitate..
Sebes( AB ) - Brasov aprox 200 km in mai putin de 2 ore....doar cu ajutorul unei astfel de statii....
Nu mai canta nimeni ...in masina ( adio radio-cd )....nu mai bipaie antiradarul....si da-i ..100-120 km la ora ...inclusiv prin localitati !!
Intrebi prin statie doar din 25 in 25 de km , daca s-a instalat vreun radar nou si dai bataie.Am depasit in curbe , pe linie continua , in pante...ma ajutau toti , si-mi spuneau ce e dupa curba sau sus, sau daca am loc sa ma bag in depasire..
Extrem de utila cand esti super grabit...
Dar altceva nu mai faci in masina aia doar te concentrezi la drum si asculti informatiile pe care le primesti.
Tehnic vorbind
1. Statia e utila .Luati modelele de mijloc : Stabilo , TTI , etc...Nu e nevoie de putere prea mare ..oricum exista o limita legala in Ro a puterii : 4 watti .Majoritatea soferilor de camion au insa modele mult mai puternice.
2. Antena. De obicei trebuie sa raspunda unor cerinte uzuale ...Flexibilitate , inaltime , etc.E important sa nu fie agatata - rupta , condine un dispozitiv electronic - o bobina care ii confera o anumita putere....
3. Calibrarea ei ..
Extrem de importanta .Trebuie facuta de cineva care chiar se pricepe la asa ceva.
Ca si exemplu..
In acest moment firma care ne furnizeaza noua statiile lucreaza in modul urmator :
1. Statia TTI + Antena + montaj + calibrare + garantie 12 luni = 590 Ron.
Atentie nu este un pret mic...din contra , as zice ca e unul mediu..
Dar , daca ar fi sa montez asa ceva , as face-o numai la o firma care stie sa calibreze corect aceste aparatte intre ele.
Sper ca , aceste informatii sa va fie de folos.
Greu de dat sfaturi la achizitionarea statiilor CB. Pachetul statie+antena trebuie echilibrat, adica degeaba ai statie super scumpa si antena de 50 cm. Antena sub 1 m nu prea e de folos, iar una din cele mai bune, ML145 de 1,5 m, e destul de mare pentru o masina mica. Am vazut un Matiz care ziceai ca e masinuta cu telecomanda.
Toate informatiile necesare, recomandari detaliate, vanzari de statii second hand le gasesti pe forumul Softpedia. Timp sa ai, pentru ca sunt sute de pagini. Referitor la limbajul camionagiilor, toti stim ca e foarte colorat, de aceea nu poti folosi statia cu copii sau persoane straine in masina. Eu acum imi caut o casca pentru asemenea situatii. Dar la drum lung nu mai plec fara statie.
http://forum.softpedia.com/index.php?showforum=670
Toate informatiile necesare, recomandari detaliate, vanzari de statii second hand le gasesti pe forumul Softpedia. Timp sa ai, pentru ca sunt sute de pagini. Referitor la limbajul camionagiilor, toti stim ca e foarte colorat, de aceea nu poti folosi statia cu copii sau persoane straine in masina. Eu acum imi caut o casca pentru asemenea situatii. Dar la drum lung nu mai plec fara statie.
http://forum.softpedia.com/index.php?showforum=670
Nu sta degeaba, ca degeaba stai!
adrian langa piatza la cibin e un atelier unde monteaza statzii si unde sunt si de vanzare e de treaba tipu a mea bate la 10 km emisie,receptzie mai mult in functzie de conditzile meteo avand in vedere ca e slaba statzia
nu trebuie neaparat o statzie puternica cu potentziometru si amplificator(ptr asta iei amenda in austria si germania) dac iei si pe cea mai ieftina e k, ce e important e calibraju in functzie de tipul antenei(nu trebuie neaparat mare),iar discutzile dintre soferi de tir nu is importante(cei care lucra pe bascule is spuma,vb de ....),tu intrebi ce te doare si la revedere iar in conditzile actuale in care mcv-urile se plimba cand la un loc cand la altul e buna una,iar alt lucru important atunci cand nu ai stazie e sa iei pulsul traficului(a tirurillor)in localitatzi si atunci itzi dai seama dac e radar sau nu,cand e aglomerat nu ai ce face
nu trebuie neaparat o statzie puternica cu potentziometru si amplificator(ptr asta iei amenda in austria si germania) dac iei si pe cea mai ieftina e k, ce e important e calibraju in functzie de tipul antenei(nu trebuie neaparat mare),iar discutzile dintre soferi de tir nu is importante(cei care lucra pe bascule is spuma,vb de ....),tu intrebi ce te doare si la revedere iar in conditzile actuale in care mcv-urile se plimba cand la un loc cand la altul e buna una,iar alt lucru important atunci cand nu ai stazie e sa iei pulsul traficului(a tirurillor)in localitatzi si atunci itzi dai seama dac e radar sau nu,cand e aglomerat nu ai ce face
* atelierul e pe str. reconstructiei (cea cu biserica dintre brazi) colt cu str.gradinarilor -urci cateva trepte , iar pe tip il cheama dragos. e priceput.edâ„¢ scrie:adrian langa piatza la cibin e un atelier unde monteaza statzii si unde sunt si de vanzare e de treaba tipu a mea bate la 10 km emisie,receptzie mai mult in functzie de conditzile meteo avand in vedere ca e slaba statzia
** in intersectie la vestem, langa "borcanul" militienilor e un chiosc care comercializeaza si monteaza statii cb (nu am feedback)
...
Statia e foarte utila si in caz de accident rutier ... un coleg a avut un accident ,a intrat intr-un sant si s-a blocat in masina ...a dat "alarma "prin statie si in 5 minute au ajuns 3-4 masini sa ajute . Pana a ajuns salvarea era deja scoasa din masina , si era pe un drum laturalnic fara semnal GSM ....
Buna statia dar nu 100%. Azi am venit de la Cluj, si la intersectia cu Ocna Sibiului aud "liber aeroportul"si chiar in dreptul aeroportului dau nas in nas cu un MCV in miscare. Aveam cam 90 km/ora. Sper sa nu fi functionat radarul in miscare. De cand am statia am renuntat la detectorul de radar, dar cred ca o sa il pun inapoi in geam.
Nu sta degeaba, ca degeaba stai!