Masinile noastre
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
- redkid
- utilizator constant
- Mesaje: 164
- Membru din: 01 Mar 2005, 15:55
- Localitate: Alba-Iulia
- Contact:
piticu scrie: io as zice sa o iei mai incet ca incepator. chiar daca crezi ca stii sa mergi sau chiar daca ai sute de mii de km... "shit happens" are ca antidot doar pe "don't push your luck"...
AUR CURAT !!!

Era sa o patzesc pe pielea mea tot din cauza "elanului de incepator" (inca sunt incepator ). Stateam si ma uitam la masina si nu stiam cum sa ies,si imi venea sa sun pe "tati" sa vina sa o scoata cumva...

Da am scos-o eu pana la urma...
Era un drum forestier foarte inclinat si am crezut ca urca Dacia unde nu urca Aro... si m-am inselat.De atunci nu am mai incercat intoarcerea din 1001 miscari,cu botul in rapa si cu spatele in bolovanii de langa padure...
DRIVE SAFE !!!

In prezent Fiat Marea Kombi1,8L 115CP si un Mitsubishi Colt 1,3 75 CP, Am mai posedat inainte Audi 80 B4(un rahat), Citroen XM ,Opel Ascona C paralel cu un Opel Corsa, Opel Rekord, Renault Gordini, Skoda 100S. Nu as da bani niciodata pe o masina de teren. Masina urmatoare? Un VAN de genul lui Fiat Ullise, Peugeot seria 8, Opel Zafira, MB Vito, etc. Motivul? Bagajul cu care plec la pescuit sau in concediu si-l pot baga intr-un kombi nu ar intra intr-un "jeep", si ar mai fi si altele dar nu are rost sa le insir.
- costica_fishing
- veteran
- Mesaje: 2092
- Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
- Localitate: Constanta
- Contact:
[quote="Tavi"]Vad ca masinile de teren sunt in voga si dorite.
Intrebare:
cat sunt de necesare?
tavi eu merg cu o toyota land cruiser... te asigur ca scot alte jeep-uri din rahat.
am patit totusi ceva cu masina m-am rasturnat(am ramas cu rotile in sus) pe un deal din cauza vitezei...dar nimeni si nici masina nu a patit nimic.
o masina de teren te ajuta sa abordezi locuri dificile...trebuie sa recunoastem, dar...cand am bagat masina la o vopsea...sa vezi ce repede s-a reparat un mosvici prafuit...
Intrebare:
cat sunt de necesare?
tavi eu merg cu o toyota land cruiser... te asigur ca scot alte jeep-uri din rahat.
am patit totusi ceva cu masina m-am rasturnat(am ramas cu rotile in sus) pe un deal din cauza vitezei...dar nimeni si nici masina nu a patit nimic.
o masina de teren te ajuta sa abordezi locuri dificile...trebuie sa recunoastem, dar...cand am bagat masina la o vopsea...sa vezi ce repede s-a reparat un mosvici prafuit...

@ ovidiu
Tot respectul pt. land cruiser. E beton masina.
Ce vroiam eu sa zic e ca pe unde am umblat eu pana acum la pescuit m-am descurcat fara masina de teren. Adica sunt totusi drumuri pana pe malul apei, nu e musai sa iesi off road ca sa ajungi unde vrei. La asta ma refeream cand intrebam daca merita extra money pt. un 4X4.
Pe de alta parte, comportamentul unui 4X4 veritabil lasa de dorit pe sosea si majoritatea drumurilor sunt totusi pe asfalt.
Nu vorbesc de SUV-urile moderne gen Porsche cayenne, BMW X5, etc., care nu sunt off-road-uri 100%, dar sunt cel putin la fel de scumpe.
Pe scurt, daca as avea bani de 2 masini serioase as cumpara o masina "normala" pt. sosea cu care m-as duce si la pescuit in multe cazuri si un 4X4 cat se poate de ieftin pt. drumurile intr-adevar nasoale.
Sau o singura masina, compromisul ideal, crossover, adica Volvo XC70 sau Audi Allroad.
Daca as avea
Tot respectul pt. land cruiser. E beton masina.
Ce vroiam eu sa zic e ca pe unde am umblat eu pana acum la pescuit m-am descurcat fara masina de teren. Adica sunt totusi drumuri pana pe malul apei, nu e musai sa iesi off road ca sa ajungi unde vrei. La asta ma refeream cand intrebam daca merita extra money pt. un 4X4.
Pe de alta parte, comportamentul unui 4X4 veritabil lasa de dorit pe sosea si majoritatea drumurilor sunt totusi pe asfalt.
Nu vorbesc de SUV-urile moderne gen Porsche cayenne, BMW X5, etc., care nu sunt off-road-uri 100%, dar sunt cel putin la fel de scumpe.
Pe scurt, daca as avea bani de 2 masini serioase as cumpara o masina "normala" pt. sosea cu care m-as duce si la pescuit in multe cazuri si un 4X4 cat se poate de ieftin pt. drumurile intr-adevar nasoale.
Sau o singura masina, compromisul ideal, crossover, adica Volvo XC70 sau Audi Allroad.
Daca as avea

draga tavi, in mod cert "nu m-am nascut in jep" si am fost si eu cu multe alte tipuri de masini normale la pescuit.Tavi scrie:Vad ca masinile de teren sunt in voga si dorite.
Intrebare:
cat sunt de necesare?
Eu m-am descurcat pana acum fara probleme serioase cu masini normale, ba chiar modeste. (dacia, cielo)
Sau mai bine zis, merita diferenta (semnificativa) de pret?
Ma refer doar la utilitate, la gusturi nu ma bag.
Imi vin in minte cel putin 10 (zece) partide terminate sau incepute plin de noroi...

daca "merita diferenta (semnificativa) de pret"?
la aceasta intrebare nu se poate da un raspuns universal valabil; fiecare avem posibilitati, necesitati si calculatii economico-financiare diferite... ce unuia i se pare inaccesibil, altuia i se pare extrem de normal si invers.
eu prefer un 4x4 dar nu mi-as lua una DOAR pentru pescuit (nici nu mi-as permite, nici nu mi s-ar parea normal...)
"Prapaaaad! Prapaaaad! 36 de stiuuuuuci!" - Marin Moraru, Operatiunea Monstrul, 1976
Total de acord, nici nu astept un raspuns universal valabil, fiecare cu parerea, posibilitatile si gusturile lui.piticu scrie: daca "merita diferenta (semnificativa) de pret"?
la aceasta intrebare nu se poate da un raspuns universal valabil; fiecare avem posibilitati, necesitati si calculatii economico-financiare diferite... ce unuia i se pare inaccesibil, altuia i se pare extrem de normal si invers.
Initial si eu aveam aceeasi parere, adica mi-as fi luat un 4X4 ca si masina buna la toate, mai ales la pescuit.
Am citit ulterior (tot pe un forum) niste chestii interesante despre siguranta oferita de SUV-uri si masini mari in general si am aflat cu surprindere ca nu e chiar asa cum credeam, e un pic pe dos.
S-au facut niste statistici prin SUA cu nr. de SUV-uri implicate in accidente comparativ cu alte tipuri de masini si rezultatele sunt cam sumbre pt. SUV-uri. Explicatia ar fi ca datorita inaltimii, gabaritului si masei sunt mai putin eficiente la viteze mari, curbe, franari, adica in trafic. Mai nasol e ca sunt mai periculoase la impact pt. cei din masini medii si mici. E ceva de genu "ori eu, ori ei, mai bine ei

Tot asa am ajuns sa-mi pun problema necesitatii acestor masini si asa am ajun la parerea (mea

Binenteles ca nu-mi permit 2 masini si e drept ca au fost situatii cand mi-am dorit un 4X4.
@tavi - mi se par de departe a fi cele mai sigure astea de teren; la noi la romanica sigur sunt. in SUA nu imi dau seama cum de le ies asa statisticile, pesemne dau cu ele in trenuri sau in tir-uri... oricum toate masinile sunt enorme in SUA, nu se compara cu astea europene.
astazi tendinta este sa produca SUV-uri cit mai versatile (si de "oras"), reusindu-se acest lucru pe deplin (vezi oricare 4x4 serios) tocmai pentru a evita dilemele cumparatorilor de genul descris de tine (as folosi o asemenea masina, pe cat posibil, DOAR pentru ce a fost construita, adica off-road si drumuri proaste, NU sosele, oras, autostrada).
@sorin - greu nene sa ma impac io vreodata cu contabilitatea, desi unele contabile-s chiar dragutze
iar alti contabili, chiar priceputzi la rupt betze 
astazi tendinta este sa produca SUV-uri cit mai versatile (si de "oras"), reusindu-se acest lucru pe deplin (vezi oricare 4x4 serios) tocmai pentru a evita dilemele cumparatorilor de genul descris de tine (as folosi o asemenea masina, pe cat posibil, DOAR pentru ce a fost construita, adica off-road si drumuri proaste, NU sosele, oras, autostrada).
@sorin - greu nene sa ma impac io vreodata cu contabilitatea, desi unele contabile-s chiar dragutze


"Prapaaaad! Prapaaaad! 36 de stiuuuuuci!" - Marin Moraru, Operatiunea Monstrul, 1976