Aproape totul despre noile radare

orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Adrian SB
veteran
veteran
Mesaje: 1158
Membru din: 15 Dec 2007, 19:44
Localitate: Sibiu

Aproape totul despre noile radare

Mesaj de Adrian SB » 04 Mai 2010, 09:45

DETECTOARELE DE RADAR
APRILIE 2010



Scurt sumar
1. Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA IN CONTINUARE
a. atata timp cat aparatul radar functioneaza, acesta este detectat de TOATE
detectoarele existente pe piata – Cobra, Whistler, Beltronics
b. frecventa
de functionare a aparatelor radar A RAMAS ACEEASI – banda K

2. Acum sunt 770 de aparate radar in Romania,
a. De 3 ori mai multe radare – 770 masini cu radar:
i. 250 modelul vechi Python II si
ii. 520 modelul nou Autovision BEE III


3. Noile radare, Autovision BEE III, pot fi activate si pot detecta instantaneu.
a. Acest tip de functionare era realizat pe vechile radare prin asezarea clipbordului (pe care se scriau procesele verbale) in fata antenei radarului.
b. Vehiculul aflat in zona supravegheata va avea sanse reduse de a micsora viteza de rulare in timp util.
c. Celelalte autovehicule vor fi avertizate de catre detectoarele de radar si vor avea suficient timp pentru reducerea vitezei in scopul evitarii oricarei amenzi.


4. Concluzie!:
a. Cumparati–va un detector de radar
b. Nu mergeti in capul coloanei de masini!

Detaliile studiului Tehnic

Ce echipamente radar are Politia in dotare?

Radare model vechi – model Python II
– Functioneaza in banda K
– Zoom optic al camerei video 18x
– Mediu de inregistrare: caseta VHS
– Sensuri de functionare : ambele sensuri, selectabile manual
– Moduri de functionare:
- sunt folosite in modul automat
? emisie continua
? complet detectabile
? riscuri minime de amenzi

- sunt folosite in modul automat + obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III

Radare model nou – model AutoVision BEE III
– Functioneaza in banda K
– Zoom optic al camerei video 26x
– Mediu de inregistrare: digital, HDD
– Pozitionare GPS
– Sensuri de functionare : ambele sensuri de circulatie
– Mod de functionare:
- Moduri de lucru
? Radar in mod automat – emisie continua – complet detectabil – riscuri minime de amenzi:
Aparatul radar permanent pornit – antena radarului emite continuu semnal in banda K – PERMITE DETECTIA LUI CU ORICE DETECTOR DE RADAR (Cobra, Whistler, Beltronics)
camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
la identificarea unui vehicul care ruleaza viteza peste limita maxima stabilitata, aparatul radar va inregistra automat informatia video pe HDD
acest mod de functionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice radar existent in piata (Cobra, Whistler, Beltronics).

- Radar in mod manual/stand by – detectabil, riscuri minime de amenzi, daca autovehiculul NU este cap de coloana:
camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
declansarea aparatului radar se face de catre operator pentru a inregistra vehiculul care PARE a circula cu viteza ridicata.
- Aparatul radar va inregistra automat imaginile
- Prima masina din coloana va avea cel mai mare risc de a nu putea reduce viteza in timp util pentru
evitarea unei amenzi.
- Masinile care nu se afla in capul coloanei vor fi avertizate si vor avea timp pentru incetinire.
Acest mod de functionare seamana cu practica obturarii antenei radarului vechi, Python II.

Nebuloase si auzite pe internet si ziare

Intrebari/afirmatii frecvente
1. Detectoarele de radar nu mai functioneaza
a. FALS! Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA, iar radarele din Romania sunt
detectate in banda K

2. Ce sa fac ca sa nu iau radare?
a. Sa ai un detector de radar
b. Sa NU fi singur pe sosea

3. Radarele noi au modul POP?
a. Radarele din Romania NU au modul POP!
b. Vezi la glosar ce inseamna modul POP

4. Daca detectorul meu are modul POP, ce sa fac? Sa–l activez sau sa–l dezactivez?
a. Modul POP nu este folosit!
b. Modul POP este inutil detectorului tau!
c. Modul POP scade sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
d. Modul POP trebuie dezactivat din detectorul tau!

5. Radarele noi au modul PULSE?
a. Noile radare NU au modul PULSE!
b. Vezi la glosar ce inseamna si ce face modul PULSE

6. Daca detectorul meu are modul PULSE, ce sa fac? Sa–l activez sau sa–l dezactivez?
a. Modul PULSE nu este folosit!
b. Modul PULSE creste sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
c. Modul PULSE trebuie activat in detectorul tau!

Care este tehnologia de functionare a unui radar al Politie?

Radarele emit microunde electromagnetice şi folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor fa?ă de antena. – mai multe detalii pe – http://ro.wikipedia.org/wiki/RADAR
Radarele sunt puse, in mod normal, in zonele periculoase pentru traficul rutier.

Cum functioneaza un detector de radar?

Detectoarele de radar receptioneaza undele electromagnetice emise de catre radare si avertizeaza soferul de existenta acestora. Soferul primeste avertizarea inaintea ajungerii in punctul in care radarul politiei este focalizat si poate regla viteza conform reglementarilor rutiere.

Cum sa­mi aleg un detector de radar bun?
Discutati cu un reprezentant de vanzari pentru a va explica si exemplifica fiecare beneficiu al produsului.
Calitatea produsului este de cele mai multe ori oglindita in pretul produsului.

Functii importante pentru un detector

1. Sensibilitate: Distanta de la care vede un radar al Politiei
2. Selectivitate: Analizarea si eliminarea alarmelor false
3. Dezactivarea benzilor: Capacitatea de a inhiba detectia unor benzi nefolosite de catre
Politie in aparatele radar si filtrarea alarmelor false.
ex: inhibarea benzilor KA, X, Ku, Laser
4. Timpul de raspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pana la
avertizarea soferului

Recomandari in folosirea unui detector

1. Citirea manualului de utilizare
2. Folosirea detectorului atat in oras cat si in afara acestuia timp de cateva zile pentru
acomodarea cu semnalele detectorului de radar
3. Evitarea, pe cat de mult posibil, de a circula in fruntea unei coloane. In cazul intalnirii unui
radar cu functia „Instant ONâ€
Nu sta degeaba, ca degeaba stai!

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2875
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 04 Mai 2010, 10:32

2 mici precizari:
1. e util ca detectorul de radar sa fie dublat de un gps care suporta memorarea pozitiei radarelor fixe si mobile. astfel poti memora pe gps, pozitia camerelor fixe si cele mai frecvent utilizate pozitii de amplasare a radarelor mobile (care se descarca de pe net) si astfel poti fi mai prevazator in zonele cu risc de radar fara sa te mai expui atat de mult. acest lucru se simte si cand esti cap de coloana si cand esti in coloana dar cei din fata nu au detectoare de radar si mentin un ritm sustinut.
2. e indicat mentinerea permant activa a functiei highway (cu precadere la drum intins) sensibilitatea aparatului fiind mult mai mare (chiar daca sunt si mai multe alarme false).
3.putina atentie la cei ce circula din sens opus in trafic poate fi un mare avantaj (fie ca e vorba de observarea blitzurilor fie ca e vorba de constatarea modificarilor in viteza de deplasare a celor care vin din sens opus ) avand in vedere ca noile radare sunt montate numai pe masini cu insemnele oficiale ale politiei si sunt mai usor de observat in trafic.

Avatar utilizator
MuskMd
veteran
veteran
Mesaje: 5488
Membru din: 13 Apr 2007, 06:09
Localitate: B. C.

Mesaj de MuskMd » 04 Mai 2010, 10:41

2 precizari erau 3 :P :D

e foarte adevarat ce ziceti voi ... eu merg de mai bine de o luna in stilul asta ( detector bun ON si "iepure" cu statie in fata ) ..... e uns :D

Legat de memorarea zonelor de amplasare a radarelor mobile...ma tem ca nu e un mare avantaj ( la cate radare au pot acoperi o zona enorma...) cel putin prin moldova ar trebui sa memorezi si implicit sa mergi cu grija asa :
de la buzau la focsani- risc mare. Dupa ai...de la focsani la Baca- risc mare :D
, de la Bacau la Roman - risc foarte mare, de la Roman la Iasi - risc foarte mare :lol:

Ma intreb ce o sa se intample cand o sa raman fara permis toti "iepurii" :D
Inglorious Muzkars - I tye me flyz n'I fly me tiez
mandru proprietar de pisicuta...

Avatar utilizator
kingofbeasts
veteran
veteran
Mesaje: 2875
Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
Localitate: sibiu
Contact:

Mesaj de kingofbeasts » 04 Mai 2010, 10:56

andrei.A scrie:2 precizari erau 3 :P :D
corect , mea culpa :oops: :D
pe mine chestia cu pozitia camerelor si a radarelor mobile m-a cam scos, mai ales ca de cand s-au suspendat camerele fixe, politia are prostul obicei de a sta in preajma lor la vanatoare, pentru ca lumea tinde sa le ignore .
mai mult , de multe ori mi s-a intamplat sa fiu cam singur pe drum (seara tarziu sau dimineata devreme) si a trebuit sa ma bazez doar pe echipamentul propriu .

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 05 Mai 2010, 13:29

Noaptea la ora 2.00 m-au oprit ca aveam 62km la ora ...
eram in coloana 5 -6 masini si toti am luat -o :lol:

Scrie răspuns