Barci ultrausoare la comanda
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Moderatori
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Barci ultrausoare la comanda
Confectionez barci ultrausoare pentru pescuit in tehnica de lucru Stitch & Glue .
Car Topabble sau pentru peridoc , acestea vor ului prin faptul ca sunt extrem de usoare .
Se pot confectiona dupa proiectele mele sau ale dvs.
Personalizarea acestora ( amenajare interioara , vopsea , dotari , etc ) iarasi le face sa fie o clasa deosebita de ambarcatiuni .
Eventuale discutii la telefon dupa un prealabil mesaj privat .
Car Topabble sau pentru peridoc , acestea vor ului prin faptul ca sunt extrem de usoare .
Se pot confectiona dupa proiectele mele sau ale dvs.
Personalizarea acestora ( amenajare interioara , vopsea , dotari , etc ) iarasi le face sa fie o clasa deosebita de ambarcatiuni .
Eventuale discutii la telefon dupa un prealabil mesaj privat .
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Re: Barci ultrausoare la comanda
De mentionat ca barcile executate in tehnica respectiva necesita motorizari mult reduse ca putere fata de orice alta clasa sau categorie de ambarcatiuni .modigliani scrie:Confectionez barci ultrausoare in tehnica de lucru Stitch & Glue .
https://www.glen-l.com/weblettr/weblett ... er14b.html
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Re: Barci ultrausoare la comanda
In urma unor contactari de ultima ora ma vad pus in situatia de-a sublinia faptul ca barcile nu sunt din clasa GONFLABILE !
Pentru cei nefamiliarizati cu termenul de Stitch & Glue : https://www.google.ro/search?q=stitch+% ... 24&bih=607
Pentru cei nefamiliarizati cu termenul de Stitch & Glue : https://www.google.ro/search?q=stitch+% ... 24&bih=607
Re: Barci ultrausoare la comanda
Niste poze cu ce ai facut pana acum?
Distribuitor national de elice si piese pentru motoarele de barca
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Re: Barci ultrausoare la comanda
Din pacate forumul - platforma - nu-mi permite sa atasez foto . Probabil ca am sa apelez la un serviciu de gazduire poze si-am sa aduc aici .
Insa aici puteti vedea pas cu pas cum am executat o barca in tehnica respectiva ( din pacate nu puteti accesa atasamentele decat inregistrati fiind ) :
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1221.0.html
Concret , pentru mai multe lamuriri , spun ca Stitch & Glue face referire la lucrul cu :
- placaj special destinat lucrarilor din domeniul marin ( Okoume http://www.holver.ro/placaj/placaj-spec ... j-mulabil/ )
- tratat cu rasina epoxidica ( http://www.polydis.ro/produse.php?id=176 )
- armat cu fibra de sticla , variantele Stratimat ( http://www.polydis.ro/produse.php?id=204 ) si tesaturi ( http://www.polydis.ro/produse.php?id=208 )
Finisajele pot avea diferite nivele de complexitate . Barcile pot fi lasate in culoarea lemnului sau tratate cu diferite vopsele . Mai scumpe sau mai ieftine .
.......................................................................
Intrucat tehnica respectiva - implicit si topicul - presupune multe variabile ca :
- proiect
- dimensiune
- dotari ( scaune spinning , accesorii de inox , etc )
- finisaje , samd
...... nu se poate discuta despre un pret fix sau despre o anumita greutate . Insa ca ordin de comparatie va spun ca o barca din topicul ce-l recomand a avut 3,75 / 1,25 / 0,6 m si a cantarit la final ..... sub 40 kg !
Insa aici puteti vedea pas cu pas cum am executat o barca in tehnica respectiva ( din pacate nu puteti accesa atasamentele decat inregistrati fiind ) :
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1221.0.html
Concret , pentru mai multe lamuriri , spun ca Stitch & Glue face referire la lucrul cu :
- placaj special destinat lucrarilor din domeniul marin ( Okoume http://www.holver.ro/placaj/placaj-spec ... j-mulabil/ )
- tratat cu rasina epoxidica ( http://www.polydis.ro/produse.php?id=176 )
- armat cu fibra de sticla , variantele Stratimat ( http://www.polydis.ro/produse.php?id=204 ) si tesaturi ( http://www.polydis.ro/produse.php?id=208 )
Finisajele pot avea diferite nivele de complexitate . Barcile pot fi lasate in culoarea lemnului sau tratate cu diferite vopsele . Mai scumpe sau mai ieftine .
.......................................................................
Intrucat tehnica respectiva - implicit si topicul - presupune multe variabile ca :
- proiect
- dimensiune
- dotari ( scaune spinning , accesorii de inox , etc )
- finisaje , samd
...... nu se poate discuta despre un pret fix sau despre o anumita greutate . Insa ca ordin de comparatie va spun ca o barca din topicul ce-l recomand a avut 3,75 / 1,25 / 0,6 m si a cantarit la final ..... sub 40 kg !
- crapmaniacul
- veteran
- Mesaje: 4741
- Membru din: 19 Iun 2013, 12:20
- Localitate: Bucuresti
Re: Barci ultrausoare la comanda
Salut !
Suna foarte interesant ceea ce spui, mai ales ca o astfel de barca avand o greutate mica sau modica poate fi transportata si deasupra masinii , eliminand peridocul astfel si va fi si usor de lasat la apa. Evident ca o greutate mica inevitabil te duce cu gandul la navigarea in siguranta si la motorizarea suportata de catre o astfel de barca, insa dupa ce am vazut ca placajele de constructie sunt tratate cu rasini epoxi si armate cu fibra de sticla, m-am mai linistit. Lucrurile deja se leaga mai bine.
Barca indicata de tine, cea de 3.75 m, care a cantarit sub 40 de kg si a beneficiat de intreg tratamentul de rigidizare amintit in treacat de mine si mult mai bine explicat de tine in link, cate persoane suporta si deasemenea ce putere/greutate a motorului ? Strict la barca asta ca sa fiu concret, poti sa-mi trimiti o indicatie despre pret , macar orientativa ?
Si inca o intrebare, de fapt cateva intrebari:
- care sunt plusurile cele mai relevante ale acestor barci, deasemenea si minusurile
- cam cat timp estimezi ca pot fi exploatate in regim normal/standard (nu comercial sau super intensiv) ?
- de asemenea ca si timp cat iti ia de la A la Z o asemenea constructie de dimensiuni uzuale 3.7 – 4 m, presupunand ca proiectul deja exista si e agreat in toate detaliile ?
- ai 1-2-3 variante de proiect din care cineva poate alege unul ?
- exista posibilitatea ca la o astfel de barca sa-i gandesti un fund dublu cu 3-4-5 compartimente etanse individual ca o masura de precautie suplimentara, astfel incat barca sa fie nescufundabila sau f greu scufundabila ?
Spor la lucru si felicitari pentru initiativa si pentru rezultatele de pana acum !!
Suna foarte interesant ceea ce spui, mai ales ca o astfel de barca avand o greutate mica sau modica poate fi transportata si deasupra masinii , eliminand peridocul astfel si va fi si usor de lasat la apa. Evident ca o greutate mica inevitabil te duce cu gandul la navigarea in siguranta si la motorizarea suportata de catre o astfel de barca, insa dupa ce am vazut ca placajele de constructie sunt tratate cu rasini epoxi si armate cu fibra de sticla, m-am mai linistit. Lucrurile deja se leaga mai bine.
Barca indicata de tine, cea de 3.75 m, care a cantarit sub 40 de kg si a beneficiat de intreg tratamentul de rigidizare amintit in treacat de mine si mult mai bine explicat de tine in link, cate persoane suporta si deasemenea ce putere/greutate a motorului ? Strict la barca asta ca sa fiu concret, poti sa-mi trimiti o indicatie despre pret , macar orientativa ?
Si inca o intrebare, de fapt cateva intrebari:
- care sunt plusurile cele mai relevante ale acestor barci, deasemenea si minusurile
- cam cat timp estimezi ca pot fi exploatate in regim normal/standard (nu comercial sau super intensiv) ?
- de asemenea ca si timp cat iti ia de la A la Z o asemenea constructie de dimensiuni uzuale 3.7 – 4 m, presupunand ca proiectul deja exista si e agreat in toate detaliile ?
- ai 1-2-3 variante de proiect din care cineva poate alege unul ?
- exista posibilitatea ca la o astfel de barca sa-i gandesti un fund dublu cu 3-4-5 compartimente etanse individual ca o masura de precautie suplimentara, astfel incat barca sa fie nescufundabila sau f greu scufundabila ?
Spor la lucru si felicitari pentru initiativa si pentru rezultatele de pana acum !!
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Re: Barci ultrausoare la comanda
1 - In mod absolut evident , primul si cel mai mare avantaj il prezinta greutatea . Al doilea vine din caracteristica elastica a lemnului . O fibra plina , un aluminiu , sau chiar o barca metalica sufera deformari sau deteriorari majore in cazul unei lovituri . Vorbind de lemn spun ca placajul la randul sau are caracteristici mecanice si elastice mult superioare lemnului simplu . Al treilea , cum ai sesizat , presupune lipsa de nevoie a unui peridoc . Lucru care sporeste sensibil varietatea si numarul de posibilitati a lasarii la apa .
2 - Fara niciun dubiu , intr-un regim normal de exploatare durata de viata a acestei barci depaseste chiar si douazeci de ani . Asta o spun marii producatori , cunoascatori ai tehnicii respective ( de exemplu http://www.bateau.com/ , http://intheboatshed.net/ , etc ) . In mod evident se cer in timp operatiuni de improspatare , de intretinere , etc .
3 - Ca timp efectiv de lucru o barca cu un nivel de finisaj mediu nu are cum sa dureze mai mult de 8 - 9 zile de lucru . Insa la asta adaugam o zi pentru procurarea materialelor , alte vreo 6-7 zile necesare maturizarii si polimerizarii diferitelor straturi de armare aplicate , etc . Si deosebit de importanta este temperatura . Daca se lucreaza afara o temperatura sub 15 grade intarzie sensibil termenul de finalizare . Concret , fara ultimul factor , de la debut pana la lansarea pe apa ...... maximum 20 zile calendaristice .
4 - Sunt sute de proiecte pe net ( https://www.google.ro/search?q=stitch+% ... ch&imgdii=_ ) . Toate suporta modificari , adaptari , tunning , personalizari , etc . Personal prefer sa prezint machete din plastic sau carton scara 1 : 10 . Evident , finalul ca target se stabileste impreuna cu beneficiarul . Odaca coca finalizata impreuna cu minimum necesar din dotare altfel se discuta . Cu barca in fata .
5 - Un fund dublu etans total nici n-as recomanda la o asemenea barca . Un por cat de mic , in oricare dintre cele doua piese ce-l definesc poate duce la cumulare de apa . Mai mult , e bine ca de pe fundul real al acesteia apa sa poata fi extrasa cu ispolul sau cu buretele ( e suficienta o ploaie sanatoasa ) . Insa da , asemenea compartimente ( podina ) pot fi executate lejer . Iar spatiul creat poate fi exploatat pentru depozitare .
Insa stanga - dreapta motorului si-n prova se pot crea compartimente asa numit flotabile . Acestea se umple cu spuma poliuretanica , polistiren , sau chiar cu peturi goale , ultima varianta avand avantajul ca pot fi scoase in favoarea eventualelor bagaje in exces .
6 - Acest 3,75 suporta lejer 3 persoane . Echipata cu un 2,5 HP atinge viteza ( in deplasament , nu-n glisare ) 12 - 15 km h .
7 - Ca ordin de marime costurile acesteia se situeazxa undeva in jur de 3000 ron .
.........................................................
Mersi de aprecieri si de incurajare !
2 - Fara niciun dubiu , intr-un regim normal de exploatare durata de viata a acestei barci depaseste chiar si douazeci de ani . Asta o spun marii producatori , cunoascatori ai tehnicii respective ( de exemplu http://www.bateau.com/ , http://intheboatshed.net/ , etc ) . In mod evident se cer in timp operatiuni de improspatare , de intretinere , etc .
3 - Ca timp efectiv de lucru o barca cu un nivel de finisaj mediu nu are cum sa dureze mai mult de 8 - 9 zile de lucru . Insa la asta adaugam o zi pentru procurarea materialelor , alte vreo 6-7 zile necesare maturizarii si polimerizarii diferitelor straturi de armare aplicate , etc . Si deosebit de importanta este temperatura . Daca se lucreaza afara o temperatura sub 15 grade intarzie sensibil termenul de finalizare . Concret , fara ultimul factor , de la debut pana la lansarea pe apa ...... maximum 20 zile calendaristice .
4 - Sunt sute de proiecte pe net ( https://www.google.ro/search?q=stitch+% ... ch&imgdii=_ ) . Toate suporta modificari , adaptari , tunning , personalizari , etc . Personal prefer sa prezint machete din plastic sau carton scara 1 : 10 . Evident , finalul ca target se stabileste impreuna cu beneficiarul . Odaca coca finalizata impreuna cu minimum necesar din dotare altfel se discuta . Cu barca in fata .
5 - Un fund dublu etans total nici n-as recomanda la o asemenea barca . Un por cat de mic , in oricare dintre cele doua piese ce-l definesc poate duce la cumulare de apa . Mai mult , e bine ca de pe fundul real al acesteia apa sa poata fi extrasa cu ispolul sau cu buretele ( e suficienta o ploaie sanatoasa ) . Insa da , asemenea compartimente ( podina ) pot fi executate lejer . Iar spatiul creat poate fi exploatat pentru depozitare .
Insa stanga - dreapta motorului si-n prova se pot crea compartimente asa numit flotabile . Acestea se umple cu spuma poliuretanica , polistiren , sau chiar cu peturi goale , ultima varianta avand avantajul ca pot fi scoase in favoarea eventualelor bagaje in exces .
6 - Acest 3,75 suporta lejer 3 persoane . Echipata cu un 2,5 HP atinge viteza ( in deplasament , nu-n glisare ) 12 - 15 km h .
7 - Ca ordin de marime costurile acesteia se situeazxa undeva in jur de 3000 ron .
.........................................................
Mersi de aprecieri si de incurajare !

- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Re: Barci ultrausoare la comanda
http://postimg.org/image/mv0f9i033/10957761/
http://postimg.org/image/ax10mbprr/fc381c77/
http://postimg.org/image/ho2wkaq2d/e01c30a8/
http://postimg.org/image/5y2r1przz/7a33057d/
http://postimg.org/image/91ibhojx9/539eb6cf/
Am sa revin cu poze din urmatoarea etapa , anume armarea cu fibra de sticla si rasina epoxy .
http://postimg.org/image/ax10mbprr/fc381c77/
http://postimg.org/image/ho2wkaq2d/e01c30a8/
http://postimg.org/image/5y2r1przz/7a33057d/
http://postimg.org/image/91ibhojx9/539eb6cf/
Am sa revin cu poze din urmatoarea etapa , anume armarea cu fibra de sticla si rasina epoxy .
Re: Barci ultrausoare la comanda
E foarte misto barca pe care o oferi. Imi pare destul de ingusta si lunga, ceea ce ii vada o viteza excelenta cu motoare minuscule. Bordul inalt ofera siguranta. Pare o alternativa interesanta la o penumatica. Te felicit ca ai ales placajul. Asta o va face MULT superioara (rezistenta si greutate) barcilor similare peftine din fibra.
Te-ai gandit la un pretz de baza-baza, ceva de la care sa portnesti pentru o coaja fara imbunatatiri?
Am niste intrebari, dar nu trebuie raspuns punctual la toate
1- oferi doar un sigur model, sau faci si alte barci?
2- ai nite poze, un filmulet ceva cum arate pa apa?
3- Ce grosime de placaj marin folosesti?
Ce mai, in peisajul autohton pare o alternativa excelenta la car toppable-urile de pe piata, adica bic-uri....
Te-ai gandit la un pretz de baza-baza, ceva de la care sa portnesti pentru o coaja fara imbunatatiri?
Am niste intrebari, dar nu trebuie raspuns punctual la toate
1- oferi doar un sigur model, sau faci si alte barci?
2- ai nite poze, un filmulet ceva cum arate pa apa?
3- Ce grosime de placaj marin folosesti?
Ce mai, in peisajul autohton pare o alternativa excelenta la car toppable-urile de pe piata, adica bic-uri....
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.