Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 18 Sep 2019, 13:50

Daiwa Certate Vintage 1503, tot cu un pickup ,,lasat" peste poziţia închis:
Imagine

Se rezolvă prin bucşarea articulaţiei, dacă uzura permite introducerea unei foiţe de metal (cupru în acest caz) coroborat cu restaurarea cotei opritorului de braţ al pickupului. În acest caz, am optat pentru lipirea unei tăbliţe din cupru peste opritorul din aripa de rotor:
Imagine


Întotdeauna, la deschiderea unei mulinete din această categorie, ne uităm după şaibele de calare a capacului carterului, dacă, unde şi câte sunt. În acest caz, acest Certate nu avea nici una...
Imagine

Tot după astfel de şaibe, ne uităm şi când deschidem capacul care închide rulmentul de antiretur. În acest caz, am găsit doar una:
Imagine

Nu există echipări din fabrică cu o singură şaibă înălţătoare sub capacul antireturului. Ele pot fi ori două, (în ambele părţi câte una) ori niciuna.

Nu cred că am discutat încă despre aceste şaibe, aşa că pot să vă spun că ele au rol în unele situaţii (nu în toate) de a asigura o gardă necesară funcţionării corespunzătoare şi fără fâşâit a rulmentului de antiretur pentru setarea butonului pe poziţia ,,cuplat" (ON)

În situaţia de faţă nu a fost necesară echiparea cu şaibe sub capacul antireturului. Am făcut testele şi am eliminat şi unica şaibă pe care am găsit-o, fiindcă capacul nu presa pe rulmentul de antiretur în lipsa acestor distanţiere, deci erau inutile în acest caz. Poate are legătură şi cu carcasa made in ,,Ize Factory". La alte mulinete din această categorie, nu se poate însă fără ele.

După reparaţia executată asupra pickupului şi verificarea care presupune descărcarea şi reâncărcarea firului pe tambur, am putut elimina una din şaibele-ferodou-înălţătoare de sub tambur, ca dovadă că depănătorul funcţiona de acum perfect.

E un lucru care se confirmă tot mai mult, că la acei pescari care au deprinderea de a închide pickupul prin rotaţia manivelei după lansare, mulinetele ajung mai repede să-şi deregleze depănarea firului pe spaţiul de stocare al tamburului şi anume să-l bobineze deplasat spre buza tamburului. Situaţia se poate însă remedia prin introducerea de şaibe înălţătoare sub tambur, ori prin repararea părţilor afectate ale mulinetei, aşa cum aţi văzut în postările din acest topic.

Să fie de folos!

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 19 Sep 2019, 08:50

Acuma, dacă am discutat intesiv în ultima vreme despre pickupuri ,,lasate", cred că este uşor pentru dv. să identificaţi chiar şi numai prin analiză vizuală o mulinetă care are ceva serviciu ,,în spate" şi al cărei pickup (şi/sau depănarea firului) ne poate sugera uzuri şi o perspectivă intuitivă asupra stării generale a respectivei mulinete (folosite).

Am în acest moment pe masă două mulinete Certate Hyper Custom şi sunt tocmai bune pentru exemplificarea celor de mai sus, fiindcă sunt diferenţe între ele, aşa cum se vede (dintr-o privire) la exterior şi sigur voi găsi o relaţionare cu aceste diferenţe şi la interior:
Imagine

Se vede , da?

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 19 Sep 2019, 16:58

Azi am ocazia să vă prezint un lucru rar. Una din cele două mulinete din postarea anterioară, (2500R) avea încă ungerea de fabrică, fiindcă nu am găsit indicii că s-ar fi umblat în ea. Aşa arăta:
Imagine

Spre deosebire de cealaltă, (3000) care avusese parte de ,,tratament" şi arăta aşa:
Imagine

Niciuna nu se învârtea la potenţialul maxim. Una datorită învechirii/murdăririi gresării şi cantităţii cam mici de agent de gresare, iar cealaltă datorită gresării excesive. După curăţarea componentelor am executat o mică corecţie asupra piesei indicate în poza următoare, corecţie pe care vă recomand şi dv. să o faceţi cu ocazia operaţiunilor de întreţinere a acestor modele de mulinete. E vorba despre şaiba distanţier dintre pinionul rotorului şi rulmentul cel mic cu bile de pe rotor. S-au folosit şaibe drepte (plane) nu ondulate în această variantă constructivă, ele fiind prea subţiri şi astfel fixarea rulmentului în locaşul său nu este precisă, acesta având posibilitatea să oscileze sub actiunea bucşei-taler a floatingshaftului situată sub acest rulment, care este antrenată de mişcarea axului tamburului. Săltarea acestui rulment de la locul său poate fi dăunătoare, aşa cum am avut ocazia să constat în mai multe rânduri.
Imagine

Prin îndoirea acelei şaibe distanţier la o limită care să nu conducă la presarea rulmentului ci doar la menţinerea sa perfectă în locaş, se rezolvă această problemă.

Fotografia următoare are valoare de ,,fapt divers" şi am vrut mai demult să aduc în discuţie un anume subiect, dar am tot uitat până azi. E vorba de acea proprietate a mulinetelor ,,Real Four" pe care Daiwa a trâmbiţat-o ca ,,Washable" adică, că ar putea fi spălate sub jet de apă. Eu n-aş face aşa ceva mulinetelor mele. Iată mai jos indicatorul pe care îl cunoaşteţi foarte bine şi el este în contact cu dantura mulinetei. A intrat foarte uşor, fără să-l forţez, fiindcă acolo e o gaură mare, o gaură prin care se poate zări angrenajul şi prin care apa poate pătrunde în carter:
Imagine

În ambele mulinete, cu o doză medie de exigenţă, am detectat mai multe probleme ori aspecte care cereau soluţionare şi s-au rezolvat toate, dar nu le mai amintesc, fiindcă nu mai reprezintă noutăţi pentru dv. fiindcă au mai fost discutate pe acest topic. Am descărcat şi reâncărcat firul pe cea de 3000 şi după reparaţie se vede că îl adună din nou bine:
Imagine

Aceste două Certate Hyper Custom se mişcă acum şi funcţionează la superlativ, în ciuda vârstei şi abuzurilor în exploatare şi întreţinere (au fost şi din astea). Merită reconfirmat faptul că şi în aceste două mulinete, sunt aceleaşi echipări cu combinaţia de angrenaje ,,bronz pe oţel" şi da, sunt silenţioase şi infirmă declaraţia producătorului cum că genul acesta de angrenaje e mai zgomotos decăt cel care echipează Certatele Standard. N-au dreptate! Dacă cineva a cumpărat astfel de mulinete şi au fost zgomotoase de noi, atunci fenomenul are legătura doar cu precizia de prelucrare, nu cu duritatea materialelor. Nu există ,,mârâit tipic Daiwa"...

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 20 Sep 2019, 15:52

Când firmele producătoare de mulinete plătesc ingineri proiectanţi slab pregătiţi sau dotaţi, ajung pe piaţă produse pe care pescarii neavizaţi şi de bună credinţă le cumpără şi ajung să experimenteze pe banii lor. Vă las pe dv. stimaţi colegi de forum să apreciaţi abilităţile celor care au gândit şi construit o mulinetă cu corp din plastic/grafit în al cărei picior de sprijin au dat găuri şi care, dovedit, se rupe în dril, în dreptul acelor găuri:
Imagine

Vedem împreună în cele ce urmează o modalitate (verificată/fiabilă) de reparare, o metodă pe care am mai prezentat-o, dar demult, în debutul acestui topic, iar în prezent pozele respective nu se mai pot vedea. Cazul e destul de asemănător, iar soluţia e cam aceeaşi.

Primul pas spre reparare, este lipirea celor două bucăţi în forma iniţială:
Imagine

Urmează găurirea şi introducerea de tije în partea dinspre ,,talpă":
Imagine

Se îndoaie apoi cele patru capete peste cele patru laturi ale ,,piciorului" toate depăşind secţiunea rupturii, iar vârfurile acestor tije, îndoite şi ele la 90 de grade, se vor introduce în ,,picior" dincolo de ruptură ) ca nişte gheare:
Imagine

Pasul următor este important şi presupune depunerea de straturi succesive de adeziv/superglue şi pulbere carbon/metal în zona armăturilor reparaţiei în scopul fixării ferme. După uscare, se şmirgluieşte până la nivelul armăturilor:
Imagine

Urmează un matisaj de acoperire lucrat foarte strâns:
Imagine

Şi acest matisaj va fi impregnat cu adeziv şi şmirgluit după uscarea adezivului:
Imagine

Urmează lăcuirea adezivului şi montarea mulinetei:
Imagine

Asta e tot şi la nevoie puteţi folosi cu încredere metoda de reparare descrisă. Cel mai bine însă este să evitaţi achiziţionarea de astfel de produse prost gândite. Mulineta asta s-a rupt cu o ştiucă de 6 kg...

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 24 Sep 2019, 14:08

Daţi-mi voie să îi sfătuiesc pe aceia dintre dv. care fac verificări în zona galetului la Daiwele cu pickup tubular şi destrâng şurubul de fixare al galetului în scopul vizualizării ansamblului, că trebuie să ţină cont de un aspect. Modalitatea corectă de intervenţie presupune în prealabil demontarea şurubului din articulaţia pickupului de pe partea cu contragreutatea (lestul de echilibrare) şi doar apoi urmează demontarea şurubului de la galet. Dacă se procedeată altfel, se poate produce o deteriorare a nituirii de îmbinare dintre pickupul tubular şi lestul de echilibrare. Pickupul este un ansamblu de trei componente nituite care cuprinde portgaletul plus tubulatura plus contragreutatea. Aceste componente nu trebuie forţate sub nici o formă, ca să nu cedeze nituirile dintre ele. La majoritatea mulinetelor găsesc o flendereală a nituirii din zona contragreutăţii pickupului ca urmare a nerespectării acestei proceduri de demontare, aşa că am considerat util să vă previn. În poza de mai jos e o astfel de nituire compromisă:
Imagine
După eliminarea/reducerea jocurilor şi remontare, obişnuiesc să lipesc cu adeziv zona îmbinării nituite slăbite spre a se rigidiza din nou.

Un alt aspect de discutat, este verificarea calării capacului pe carter. Din fabrică, de obicei vin două şaibe de calare sub urechile capacului, (0,11mm) una în partea dinspre coada mulinetei, şi una în partea dinspre talpa mulinetei:
Imagine

De multe ori, dacă scoatem pinionul şi verificăm calarea cu o leră, vedem că de fapt nu este necesară şaibă de calare, fiindcă nu încape nici măcar cea mai subţire leră, cea de 0,05mm. Aşa am constatat şi de curând la un Certate Hyper Custom 2508, la care şaiba montată din fabrică nu era necesară şi nu făcea decât să salte capacul carterului, să împiedice o închidere perfectă şi cel mai grav, permitea un joc al pinioanelor care se resimţea în manivelă. Se vede în poza de mai jos, capacul care se închide perfect în zona urechii de fixare şi nu necesită şaibă:
Imagine

O altă verificare pe care o puteţi face atunci când aveţi un joc al rotorului (de-a lungul axului tamburului) şi suspectaţi o legătură cu fixarea rulmentului cel mare cu bile al rotorului în carcasă, este să demontaţi rotorul şi rulmentul de antiretur, păstrând doar cămaşa interioară a acestuia şi să introduceţi în locul rotorului pe angrenaj o bucşă peste care strângeţi piuliţa de fixare. Astfel, mişcând cu mâna, aveţi posibilitatea de a vizualiza jocul, dacă e unul normal, reprezentat de jocul bilelor între căile de rulare (cămăşi), sau este unul anormal, iar rulmentul se mişcă cu totul în locaş şi în acest caz necesită corecţii, cel mai des cu puţină vopsea:
Imagine

Iată în poza de mai jos şaiba distanţieră care asigură fixarea corectă în sacunul său a rulmentului cel mic cu bile de pe rotor. La această şaibă nu a fost necesară nici o corecţie, dar în alte situaţii, fie nu e îndoită deloc, fie e îndoită prea tare şi atunci trebuie aplicate corecţii, pentru a se atinge valoarea corectă de fixare spre a nu exista nici jocuri, dar nici presiuni asupra rulmentului:
Imagine

Următoarele două fotografii au doar rol ilustrativ pentru un angrenaj care arată foarte bine, lucru rar, fără pete de oxidare:
Imagine

Se pot observa doar urme discrete de rodaj pe suprafaţa danturată, iar pinionul arată la fel de bine şi pe faţa aceasta:
Imagine

Spălate, unse şi apropiate, ca urmare a eliminării şaibei de calare inutile, angrenajele au dobândit un contact mai ferm, iar mulineta se mişcă bine şi silenţios fără acele jocuri iniţiale resimţite în manivelă.

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 26 Sep 2019, 15:02

Stimaţi colegi de forum, poate aţi observat că nu mă feresc să am o atitudine critică faţă de lucrul prost făcut şi sunt obiectiv, indiferent de firma care pune pe piaţă produse prost gândite şi executate.

În cele ce urmează vă voi prezenta un alt exemplu de lucru făcut ori în bătaie de joc (la adresa consumatorului) ori dintr-o prostie crasă. Nu blamez executanţii, ci pe inginerii care proiectează prost, gândesc doar cu jumătate de ,,măsură" şi prin produsele rezultate în urma muncii lor pur mentale, nu fac decât să aducă prejudicii celor care i-au angajat şi i-au plătit fiindcă compromit atât munca tuturor celor care muncesc în firma respectivă, cât şi prestigiul firmei. Utilizatorul dezamăgit va eticheta ca atare... ,,Firma cutare are angrenaje proaste în mulinete şi se distrug la primul pescuit", etc. Iar adevărul de fapt e în altă parte (un şurub lipsă în proiect., de ex.)

Iată încă un exemplu, care poate fi încadrat la vicii de fabricaţie, vina fiind a proiectantului modelului respectiv. Problema am întâlnit-o şi la alte mărci, dar mulineta în cauză este de la Spro. În poza de mai jos, am unit în scop demonstrativ cu o tijă şuruburile dinspre rotor ale capacului de carter şi după cum se poate observa, pe cele 180 de grade dinspre coada mulinetei există două şuruburi de fixare a capacului, iar în celelalte 180 de grade ale jumătăţii dinspre rotor, nu există nici un şurub care să tină capacul ferm strâns pe corpul (carterul) mulinetei:
Imagine

E uşor de intuit pentru oricine unde este portiunea de capac care va ceda sub presiunea exercitată de angrenajele supuse sarcinilor în recuperare. Exact acolo unde nu sunt şuruburi, în locul indicat în poza de mai sus. Un capac elastic, din plastic, care pe jumătate nu este închis cu şuruburi, va permite pinionului conducător să se depărteze de cel condus şi să depăşească limita la care, sub efectul solicitării, dinţii sar din canale, le încalecă şi se ştirbesc. NU este vina pinioanelor, a materialelor din ele sau a unghiurilor danturii, ci e doar vina celui care n-a înţeles ca mai era nevoie de cel puţin un şurub în zona capacului, unde este o lipsă flagrantă.

V-am spus că am întâlnit frecvent această problemă şi de obicei execut eu orificiile în capac şi corp şi montez şuruburile necesare ca să nu se mai defecteze dantura pinioanelor. La acest model însă nu a existat spaţiul interior necesar introducerii unui şurub, aşa că am găurit carcasa şi capacul şi am montat o tija mult mai subţire decât un şurub, ca să nu se atingă de pinionul care se mişcă în proximitate:
Imagine
Imagine
Aşa cum se vede în pozele de mai sus, capetele tijei sunt îndoite şi astfel tija e ca o copcă sau o scoabă care prinde capacul şi carcasa. Devine clar, că la viitoarele sesiuni de întreţinere, de fiecare dată tija va trebui tătiată şi înlocuită. Ştiu că această soluţie nu are un aspect comercial, dar rezultatul, deci efectul, primează. Suplimentar, am rectificat şi muchiile ştirbite ale danturii după metode pe care deja vi le-am prezentat deja, apoi am mai introdus şi un distanţier adiţional care să apropie danturile. Astfel reparată, mulineta nu va mai avea probleme.

Dacă sunteţi în faza de achiziţionare a unei mulinete, consultaţi mai întâi schema din cutia mulinetei şi verificaţi punctele de fixare a capacului pe carter şi astfel vă faceţi un serviciu. Excludeţi din alegerile dv. orice variantă proastă, asemănătoare cu exemplul de mai sus.

Să fie de folos!
T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 27 Sep 2019, 17:23

În contrast cu mulineta din postarea anterioară, iată mai jos una care costă mult mai puţin, dar la care constructorul a înţeles aspectul de care vă spuneam anterior şi a prevăzut un şurub acolo unde cealaltă nu avea:
Imagine

Astfel de aspecte mărunte au mult mai multă importanţă decât s-ar putea bănui, sunt o mulţime şi cumulate au legătură cu performanţele şi cu durata de utilizare a produsului. Asta aşa, ca o discuţie teoretică, fiindcă se vede că în practică nu se ţine cont de ele şi de acolo - problemele care apar.

T.D. Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9488
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 04 Oct 2019, 06:14

Un prieten a scapt lanseta in apa, aceasta fiind echipata cu un Stradic FK 2500. Mulineta fusese anterior servisata, inlocuite pinioanele uzate si rotitele de angrenare si apoi unsa. Ei bine , era plina de apa in toate partile esentiale , singura protectie ramanand vaselina si uleiul..Am mai constatat ca rulmentul de la rotor si cel de la manivela sunt cam dusi ,si, surubul care fixeaza bratul pawl -ului pe axul principal era destrans ,nefiind asigurat cu nici un fel de blocator, lucru care cu siguranta ar fi facut pagube intr-o situatie in care mulineta ar fi fost fortata. Una peste alta , va zic ca mulineta asta a avut de-a face cu multi somni, mai mari ori mai mici prinsi pe apa curgatoare ,si , cred ca uzurile din rulmenti si din articulatia axullui principal nu ar fi aparut daca se folosea marimea 4000. Asadar calibrarea corespunzatoare a echipamentului are rolul de a nu ajunge in asemenea situatii..Se pare ca protectia la apa nu prea face fata asa ca nu va bazati prea mult la ce zice producatorul..probabil ca statul in ploaie nu o va afecta dar o imersiune totala, da.
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9488
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 04 Oct 2019, 18:55

Imagine

Un rulment SKF, 45 LEI. Acum mulineta ruleaza cu totul altfel..
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1056
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 08 Oct 2019, 18:30

Stimaţi colegi de forum, dacă aveţi mulinete din gama Daiwa LT şi nu sunteţi pe deplin de mulţumiţi de fluiditatea funcţionării lor, iată ce puteţi verifica.

Am constatat în mai multe rânduri că montajul din fabrică nu este cel mai fericit. La fel s-a întâmplat şi azi la verificarea unei mulinete Legalis LT nouă, nefolosită, care se mişca greu. Am optat pentru metoda determinării prin excludere a cauzei şi am găsit pinionul de oscilaţie semigripat. Nu ştiu din ce motiv au montat două şaibe distanţiere sub rulmentul din centrul pinionului ce ,,dă" oscilaţia, iar prin strângerea şurubului de fixare, pinionul era astfel înfrânat. A fost suficient să elimin una şi problema s-a rezolvat. Pinnionul se mişcă acum uşor şi (tot) fără joc:
Imagine

O altă neregulă pe care am depistat-o, a fost prezenţa unei şaibe ce nu-şi avea locul, între şaiba elastică (ondulată) şi rulmentul cel mic cu bile de pe angrenajul rotorului. Această şaibă pe lângă faptul că putea atinge de cămaşa exterioară a rulmentului, mai avea şi nefastul efect de a presa nejustificat în scaunul său rulmentul cel mic. Deci, gafă! Fixarea rulmentului în scaun se face eficient datorită şaibei elastice care se autoreglează între angrenaj şi rulment. Bineânţeles că am eliminat acea şaibă care nu avea ce căuta acolo şi am montat doar şaiba ondulată, aşa cum am mai precizat cu alte ocazii, cu cocoaşele pe cămaşa interioară a rulmentului şi cu marginile ei pe angrenaj, fără să admită nici joc nici presiune adiţională. Doar contact, fără jocuri.
Imagine

Aşa cum v-am recomandat cu alte ocazii, am verificat şi debavurarea orificiului racordului de oscilaţie/antitorsiune şi am avut surpriza să găsesc nu una ci ambele feţe cu bavuri şi chiar neregularităţi. Iată:
Imagine
Imagine

După debavurare şi finisare, e bine să facem o probă. Întroducem bara antitorsiune şi verificăm dacă există un oarecare grad de libertate în balanasare, sus-jos, stânga-dreapta. Astfel suntem siguri că este eliminată orice posibilitate de blocare pe ax:
Imagine

Am uns corespunzător angrenajele, am montat mulineta şi am constatat că şi-a dobândit acel rulaj ireal de fin, specific unei mulinete Daiwa noi. Atât despre acest subiect.

-----------------------------------------------------------

În altă ordine de idei, am avut azi ocazia să văd o mulinetă ruginită rău. Trei rulmenţi ruginiţi şi blocaţi complet, unul la galet şi cei doi de pe butucul pinionului conducător, iar cel de pe angrenajul rotorului ruginit şi cu huruit crunt. Acesta din urmă (7x13x4mm) a fost necesar să-l înlocuiesc la fel ca şi cel de la galet, iar cei doi de pe butucul pinionului, i-am decapsulat, i-am deblocat, i-am uns şi i-am recapsulat. E vorba despre o mulinetă Shimano Stradic CI4 3000F care a fost pescuită în apă sărată. Dacă aţi revenit din concedii şi ştiţi că mulineta dv. a avut contact cu apa sărată, nu aşteptaţi să păţiţi la fel. Iată în pozele de mai jos cum ajunge galetul. Blocat complet! S-a exfoliat stratul cimentat de la suprafaţă şi a fost necesar să-l finisez ca să nu strice firul:
Imagine
Imagine

Aşa a ieşit la final. Doi rulmenţi schimbaţi, doi reabilitaţi şi galetul lustruit. În rest, au fost operaţiuni de rutină, pe care nu le mai reamintesc.
Imagine

Rămâne avertizarea. Atenţie la apa sărată!

T.D. Rew.

Scrie răspuns