Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Al șaselea Exist LT cu aceeași problemă: Viciu de montaj. Pinionul de plastic montat presat!
Iarăși a fost necesară înlăturarea șaibei de 0,05mm de sub rulmentul din centrul pinionului din plastic pentru a-i reda acestuia o rotire lejeră. După această corecție pinionul nu dobândește joc, aceasta fiind dovada că acea șaibă nu-și avea rostul acolo. Prezența ei face ca pinionul din plastic să se rotească cu greutate, presiunea pusă pe dantura sa pentru a-l pune în mișcare să fie considerabilă iar uzura dezvoltată pe măsură. Exist-urile LT echipate / montate viciat se mișcă nefiresc de greu în gol. Constructorul chiar nu observă asta???
T. D. Rew.
Iarăși a fost necesară înlăturarea șaibei de 0,05mm de sub rulmentul din centrul pinionului din plastic pentru a-i reda acestuia o rotire lejeră. După această corecție pinionul nu dobândește joc, aceasta fiind dovada că acea șaibă nu-și avea rostul acolo. Prezența ei face ca pinionul din plastic să se rotească cu greutate, presiunea pusă pe dantura sa pentru a-l pune în mișcare să fie considerabilă iar uzura dezvoltată pe măsură. Exist-urile LT echipate / montate viciat se mișcă nefiresc de greu în gol. Constructorul chiar nu observă asta???
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
,, Fapt divers" O soluție tehnică inedită, pe care am mai văzut-o la câteva firme, apare și la Shimano. Mulineta Shimano Aero Technium Mgs 6000 Ci4+. Un cadru central și două capace laterale, formează carterul.
Deși pare fragilă, nu e așa și beneficiază de parametri care o fac potrivită și pentru pescuitul somnului, doar că montajul de fabrică, ca de obicei, lasă de dorit. La mulineta din poză s-a intervenit postfabricație, dar într-o manieră nepotrivită, care a făcut-o să evolueze și mai prost, chiar cu risc de defectare. S-a rezolvat...
T. D. Rew.
Deși pare fragilă, nu e așa și beneficiază de parametri care o fac potrivită și pentru pescuitul somnului, doar că montajul de fabrică, ca de obicei, lasă de dorit. La mulineta din poză s-a intervenit postfabricație, dar într-o manieră nepotrivită, care a făcut-o să evolueze și mai prost, chiar cu risc de defectare. S-a rezolvat...
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Cu toată stima,dar expresia de magneziu este un superlativ comic,la fel c-a hangan body...De ex dacă într-un pahar de apă pun o picătură de alcool,nu rezultă pălincă!S-a putea fabrica mulinete întradevăr fiabile,dar nu e scopul.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Totuși a fi o mulinetă întradevăr ok,mulineta okuma makaira!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Okuma Inception 6000. O mulinetă care reflectă o oarecare preocupare a acestui brand pentru realizarea de produse rezistente. Sunt prezente în ea câteva repere importante care adesea nu se regăsesc laolaltă în produsele altor firme. Mi-a plăcut sistemul antitorsiune, cu două sprijine de tip patină, cel dinspre talpa mulinetei fiind închis cu o placă din oțel, cum se vede în poza de mai jos. Pe ,,melcul" rotorului sunt prezenți doi rulmenți cu bile, ceea ce este foarte important pentru stabilitatea în timp. (Shimano a numit această echipare X-SHIP) Axul tamburului este fixat în racordul de oscilație/antitorsiune cu două șuruburi, nu cu unul ce adesea se poate destrânge.
Totuși, pe butucul pinionului conducător e doar un rulment. Se poate înlocui bucșa din plastic de acolo, cu un al doilea rulment, 7x11x3mm. O mare carență este însă exigența asamblării. La cele două pe care le-am deschis până acum, pinioanele nu aveau jocuri, dar erau presate tare și nu erau unse suficient, ceea ce ar fi condus la uzuri rapide.
Am înlocuit distanțierele cu unele mai subțiri, fără să apară jocuri, le-am gresat cu total alt tip de lubrefiant (originalul fiind cleios) și după alte pricipii, iar rulajul a devenit mult mai fin. Aceast model de mulinetă poate fi folosit și la pescuitul staționar al răpitorilor de talie mare, iar mulinetele de spinning de la Okuma par să ofere un raport calitate/preț satisfăcător.
Consultați schemele mulinetelor în fazele premergătoare achiziției, urmăriți prezența anumitor repere și alegeți în cunoștință de cauză produsele care vă pot servi pe termen lung.
T. D. Rew.
Totuși, pe butucul pinionului conducător e doar un rulment. Se poate înlocui bucșa din plastic de acolo, cu un al doilea rulment, 7x11x3mm. O mare carență este însă exigența asamblării. La cele două pe care le-am deschis până acum, pinioanele nu aveau jocuri, dar erau presate tare și nu erau unse suficient, ceea ce ar fi condus la uzuri rapide.
Am înlocuit distanțierele cu unele mai subțiri, fără să apară jocuri, le-am gresat cu total alt tip de lubrefiant (originalul fiind cleios) și după alte pricipii, iar rulajul a devenit mult mai fin. Aceast model de mulinetă poate fi folosit și la pescuitul staționar al răpitorilor de talie mare, iar mulinetele de spinning de la Okuma par să ofere un raport calitate/preț satisfăcător.
Consultați schemele mulinetelor în fazele premergătoare achiziției, urmăriți prezența anumitor repere și alegeți în cunoștință de cauză produsele care vă pot servi pe termen lung.
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
EXIST LT 4000D-C
O mulinetă scumpă, dar cu rulaj relativ greoi și cu zgomote.
Un lucru pozitiv este prezența celui de al doilea sprijin antitorsiune de tip patină, închis cu o placă din oțel inox. Doar că... au ,,uitat" să îl ungă, fapt cate poate genera frecări și zgomote.
Dar problema cea mare care generează înfrânare în rulajul mulinetei, ca de obicei, este montajul neglijent, ori cote imprecise la pinionul din plastic, care necesită o apăsare consistentă pe dantura sa pentru a se roti, ceea ce poate genera uzuri și chiar zgomot. A fost montat presat!
Sunt lucruri pe care puteți să le corectați și mulineta va evolua mai bine și își va conserva proprietățile pentru mai mult timp. Găsiți în paginile acestui topic modalitatea de a confecționa cheia tubulară specifică demontării acestui model evoluat de Daiwa, precum și modalitatea de a relaxa montajul pinionului din plastic.
T. D. Rew.
O mulinetă scumpă, dar cu rulaj relativ greoi și cu zgomote.
Un lucru pozitiv este prezența celui de al doilea sprijin antitorsiune de tip patină, închis cu o placă din oțel inox. Doar că... au ,,uitat" să îl ungă, fapt cate poate genera frecări și zgomote.
Dar problema cea mare care generează înfrânare în rulajul mulinetei, ca de obicei, este montajul neglijent, ori cote imprecise la pinionul din plastic, care necesită o apăsare consistentă pe dantura sa pentru a se roti, ceea ce poate genera uzuri și chiar zgomot. A fost montat presat!
Sunt lucruri pe care puteți să le corectați și mulineta va evolua mai bine și își va conserva proprietățile pentru mai mult timp. Găsiți în paginile acestui topic modalitatea de a confecționa cheia tubulară specifică demontării acestui model evoluat de Daiwa, precum și modalitatea de a relaxa montajul pinionului din plastic.
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Sunt situații în care rulmenții de antiretur sunt construiți din materiale proaste și apare rugina. În acest caz, mulineta va produce zgomot la cuplarea antireturului, iar cămașa sa interioară poate arăta așa, sau chiar și mai rău:
Puteți remedia această problemă prin lustruire la pâslă și deși rămân gropițe pe suprafața cămășii, rulmentul cu role va redeveni silențios.
La montaj trebuie uns cu ulei și va funcționa bine.
T. D. Rew.
Puteți remedia această problemă prin lustruire la pâslă și deși rămân gropițe pe suprafața cămășii, rulmentul cu role va redeveni silențios.
La montaj trebuie uns cu ulei și va funcționa bine.
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Astăzi, câteva cuvinte despre o Stella SW 8000 PG. Deși este o mulinetă concepută de Shimano pentru pescuitul marin, sunt câteva componente care nu fac față mediului sărat. Dacă două-trei șuruburi oxidate pot fi trecute cu vederea, când vine vorba de galet, treaba e ,,groasă"
Deteriorarea suprafeței galetului poate duce la afectarea firului. Soluția ideală este înlocuirea galetului stricat cu unul nou. În lipsa acestei opțiuni, se poate remedia suprafața galetului prin îndepărtarea stratului cojit, apoi prin lustruire. Cu cât va fi mai lucios cu atât va rezista mai bine:
O altă ciudățenie inginerească este prezența unei garnituri de etanșare a capacului ornamental de pe ,,coada" mulinetei și executarea a două orificii în acest capac!?!?
Rezultatul prezenței celor două orificii ce anulează rolul garniturii de etanșare, este acumularea de mizerie și praf/nisip în interior:
Ce putem observa pe pinionul conducător în afara gresării deficitare, este prezența unei sârme din oțel care se freacă permanent pe butucul pinionului pe care este înfășurată strâns:
Capătul acelei sârme vine introdus în interiorul orificiului din clichetul de antiretur multipunct, un sistem redundant care nu va funcționa niciodată fiindcă pentru acționare ar fi nevoie de mișcare de rotație inversă, lucru imposibil datorită rulmentului de antiretur instant cu role, de tip permanent ON, localizat sub rotor! Deci, e un sistem redundant care doar înfrânează evoluția mecanismelor și mărește masa mulinetei.
În rest, o mulinetă puternică, cu axul tamburului gros, prins cu două șuruburi în racordul de oscilație-antitorsiune, cu două axe de sprijin, cu doi rulmenți pe rotor, doi în galet, doi pe pinionul conducător, doi pe wormshaft, doi în knobul manivelei, etc...
Sigur putea fi construită mai bine! De ce nu au montat oare un galet din carbură de siliciu (SIC) așa cum au alte firme care vând produse mult mai ieftine? Ar fi rezistat mai mult decât multe alte piese. Nu se taie, nu se oxidează, nu strică firul, fiind din același material ca inelele de pe bețe.
T. D. Rew.
Deteriorarea suprafeței galetului poate duce la afectarea firului. Soluția ideală este înlocuirea galetului stricat cu unul nou. În lipsa acestei opțiuni, se poate remedia suprafața galetului prin îndepărtarea stratului cojit, apoi prin lustruire. Cu cât va fi mai lucios cu atât va rezista mai bine:
O altă ciudățenie inginerească este prezența unei garnituri de etanșare a capacului ornamental de pe ,,coada" mulinetei și executarea a două orificii în acest capac!?!?
Rezultatul prezenței celor două orificii ce anulează rolul garniturii de etanșare, este acumularea de mizerie și praf/nisip în interior:
Ce putem observa pe pinionul conducător în afara gresării deficitare, este prezența unei sârme din oțel care se freacă permanent pe butucul pinionului pe care este înfășurată strâns:
Capătul acelei sârme vine introdus în interiorul orificiului din clichetul de antiretur multipunct, un sistem redundant care nu va funcționa niciodată fiindcă pentru acționare ar fi nevoie de mișcare de rotație inversă, lucru imposibil datorită rulmentului de antiretur instant cu role, de tip permanent ON, localizat sub rotor! Deci, e un sistem redundant care doar înfrânează evoluția mecanismelor și mărește masa mulinetei.
În rest, o mulinetă puternică, cu axul tamburului gros, prins cu două șuruburi în racordul de oscilație-antitorsiune, cu două axe de sprijin, cu doi rulmenți pe rotor, doi în galet, doi pe pinionul conducător, doi pe wormshaft, doi în knobul manivelei, etc...
Sigur putea fi construită mai bine! De ce nu au montat oare un galet din carbură de siliciu (SIC) așa cum au alte firme care vând produse mult mai ieftine? Ar fi rezistat mai mult decât multe alte piese. Nu se taie, nu se oxidează, nu strică firul, fiind din același material ca inelele de pe bețe.
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Multumim domnule Damian pentru inca o intervenție de excepție la o așa mulineta !
Stimă și respect pentru pasiunea dumneavoastră și munca depusa !
Stimă și respect pentru pasiunea dumneavoastră și munca depusa !
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Un exemplu de ,, așa nu!!! "
Gresare excesivă
Vaselina ajunge unde nu este permis
Antireturul contaminat iese din uz
Se poare remedia prin dezasamblare - curățare.
Ca și în alte domenii, excesele dăunează. Cuvântul de ordine este cumpătarea.
În cele ce urmează vă dezvălui un pont. Încep cu o scurtă ,,istorioară" În urmă cu 35 de ani, depanam teleimprimatoare, telexuri de fabricație germană. Aparate complexe cu 15000 de componente. În acele aparate exista printre multe altele și un mecanism de fricțiune constituit dintr-un pachet de discuri metalice și din pâslă dispuse succesiv. Era un sistem foarte solicitat, iar la sesiunile de întreținere, discurile din pâslă trebuiau unse cu ulei conform prescripțiilor producătorului. În tamburii mulinetelor cu frână frontală se află un pachet de discuri de frână ce funcționează pe principii similare cu ceea ce văzusem în telexuri. Iată pontul: Vă recomand să executați ungerea discurilor din pâslă cu ulei, nu cu vaselină cum procedează constructorii. Veți constata o calitate suoerioară a frânării și o conservare mai bună în timp a proprietăților ansamblului. Motivația logică pentru a proceda așa e simplă. Vaselina din discurile de pâslă, este stoarsă din ele la prima strângere a knobului de reglare și nu se reabsoarbe la slăbirea knobului. În cazul uleiului e altceva. Acesta e reabsorbit de fiecare care dată când se slăbește frâna și umectează din nou pâslele conferind coeficientul de frecare optim ca frâna să dea fir fără poticniri la plecare, la șoc. Încercați și vă veți convinge. Să fie de folos!
T. D. Rew.
Gresare excesivă
Vaselina ajunge unde nu este permis
Antireturul contaminat iese din uz
Se poare remedia prin dezasamblare - curățare.
Ca și în alte domenii, excesele dăunează. Cuvântul de ordine este cumpătarea.
În cele ce urmează vă dezvălui un pont. Încep cu o scurtă ,,istorioară" În urmă cu 35 de ani, depanam teleimprimatoare, telexuri de fabricație germană. Aparate complexe cu 15000 de componente. În acele aparate exista printre multe altele și un mecanism de fricțiune constituit dintr-un pachet de discuri metalice și din pâslă dispuse succesiv. Era un sistem foarte solicitat, iar la sesiunile de întreținere, discurile din pâslă trebuiau unse cu ulei conform prescripțiilor producătorului. În tamburii mulinetelor cu frână frontală se află un pachet de discuri de frână ce funcționează pe principii similare cu ceea ce văzusem în telexuri. Iată pontul: Vă recomand să executați ungerea discurilor din pâslă cu ulei, nu cu vaselină cum procedează constructorii. Veți constata o calitate suoerioară a frânării și o conservare mai bună în timp a proprietăților ansamblului. Motivația logică pentru a proceda așa e simplă. Vaselina din discurile de pâslă, este stoarsă din ele la prima strângere a knobului de reglare și nu se reabsoarbe la slăbirea knobului. În cazul uleiului e altceva. Acesta e reabsorbit de fiecare care dată când se slăbește frâna și umectează din nou pâslele conferind coeficientul de frecare optim ca frâna să dea fir fără poticniri la plecare, la șoc. Încercați și vă veți convinge. Să fie de folos!
T. D. Rew.