Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
davidg
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 31 Oct 2018, 15:34

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de davidg » 27 Aug 2019, 15:44

Cum spuneam mai sus, diametrul exterior al noului suport confectionat era egal cu diametrul interior al rulmentului. Deci am pastrat rulmentul. Noul suport l am lasat o idee mai inalt, si dupa intarirea adezivului am montat pinionul de oscilatie si am vazut exact pana unde sa il polizez sa aiba aceeasi cota. Pentru toate aceste operatiuni de finete este necesar un dremel cu capetele de prelucrare aferente.
Numai bine

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 27 Aug 2019, 16:43

Ok. Faină treabă! Cred ca e o premieră - o reparaţie interactivă.

Eu încă lucrez la butuc. Am gândit o metodă alternativă ca să păstrez rulmentul acolo. Ne vedem mai târziu, că mă mişc încet, fac o mulţime de măsurători şi calcule şi avansez cu paşi mici, ca să fiu sigur că nu se strică nimic.

Vă mulţumesc pt. implicare. T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 27 Aug 2019, 18:56

Gata, s-a finalizat cu succes. Să vedem aşadar ce s-a putut face.

Am pilit un canal în zona pe care am marcat-o cu roşu, cu scopul de a ,,îngropa" în acel canal o clema de fixare a piesei ce a urmat să o confecţionez:
Imagine

Cu o freză stomatologică am luat puţin material de pe suprafaţa unde a urmat să aplic ,,proteza"
Imagine

Am tăiat din tablă galvanizată viitoarea piesă reparatoare - ,,proteza"
Imagine

I-am dat formă:
Imagine

Am ajustat ,,proteza" , am aşezat-o în canalul ,,S" şi am îndoit/dublat materialul în zona cu spărtura:
Imagine

Am fixat-o pe partea cealaltă prin îndoirea unei părţi din ea în canalul executat anterior în acest scop:
Imagine

Deşi era deja fixată ferm, fără posibilitate de degajare, am lipit-o suplimentar pe toate părţile:
Imagine

Atât am avut de lucrat la această componentă ca s-o aduc la această formă:
Imagine
Imagine

Am prelucrat apoi ştiftul excentric ca să se potrivească bine în canal. Oricum avea stricat canalul de simering pe o parte, unde încasase şi şocul care a rupt simeringul acela micuţ:
Imagine

A urmat reconstrucţia consolei/butucului pe care este montat rulmentul pe care evoluează pinionul cu ştift excentric. Pentru asta, prima dată am dezlipit ornamentele de pe corp:
Imagine

Apoi am străpuns carcasa:
Imagine

Am filetat noul orificiu pentru a monta un şurub special din bronz, pe care l-am gândit cu o cota/un umăr care să substituie în noua alcătuire partea lipsă/ruptă. Se vede pe masă. E cel din stânga (indicat) şi va înlocui butucul rupt şi şurubul original din dreapta sa:
Imagine

Am făcut o probă ca să mă conving că noul şurub se strânge doar pe cămaşa interioară a rulmentului şi că acesta se roteşte uşor. A fost perfect:
Imagine

Am pus şi pinionul şi se mişca foarte bine, fără jocuri:
Imagine

Pe verso, şurubul de bronz nu a depăşit deloc suprafaţa corpului şi se puteau remonta prin lipire cele două ornamente:
Imagine

Nu am neglijat nici la această mulinetă operaţiunea asupra căreia v-am mai prevenit şi am avut grijă să lărgesc puţin şi să finisez muchiile găurii din braţul racordului de oscilaţie/antitorsiune dinspre talpa mulinetei, indicat în poza de mai jos:
Imagine

Am montat-o şi a trecut cu brio toate testele la care am supus-o. Am insistat pe testele de evoluţie în sarcină. Am descărcat şi reâncărcat firul ca să mă asigur că este în ordine, fiindcă a venit cu firul înfăşurat cam spre buza tamburului. Acum e ok. I-am montat şi o manivelă pe care o aveam, fiindcă proprietarul mulintei după ce a ,,omorât-o", nemaidându-i şanse de reparaţie, a vândut manivela originală. Eu zic că e chiar mai şic aşa:
Imagine

Asta a fost tema mea de azi. Vă doresc să nu ajungeţi să aveţi nevoie de aceste informaţii şi ele să rămână doar cu valoare de ,,fapt divers"

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 28 Aug 2019, 17:09

NR.2 - Prorex 3020 PEA - cu blocaje şi risc de defectare iminentă.

În primul rând, menţionez că angrenajele nu trebuie montate prea stâns. Funcţionarea presată a danturilor duce la uzuri premature şi murdărirea rapidă a vaselinei. Răul e cu atât mai mare cu cât şi vaselina este în exces. Se contaminează cu microparticule metalice, se înegreşte şi devine chiar abrazivă, contribuind la consumarea accelerată a suprafeţelor danturate. Aşa s-a întîmplat şi în această mulinetă:
Imagine

Dacă simţiţi că apar frecări sau senzaţia de înfrânare la modelele constructive cu două bare antitorsiune, e bine să verificaţi culisarea pe bara dinspre talpa mulinetei. Despre aceasta e vorba:Imagine

Orificiul este finisat din fabrică pe una din feţe, pe cea dinspre rotor:
Imagine

Pe partea cealaltă, pe faţa dinspre ,,coada" mulinetei orificiul are margini tăioase:
Imagine

Cu ajutorul unui burghiu rotit cu mâna, se îndepărtează marginile ascuţite. La piesa din aceste poze, a fost necesară şi lărgirea orificiului cu o pilă rotundă, pentru a exclude total riscul blocării pe bară:
Imagine

Consemnez cu titlu de ,,ciudăţenie" existenţa unui mic şanţ, executat exact în zona pe care aţi văzut-o spartă la mulineta din postarea anterioară. Nu cunosc motivul pentru care există acel mic şanţ, exact în zona unde peretele canalului ,,S" este cel mai subţire:
Imagine

Nu neglijaţi la montaj poziţia corectă a şaibei ondulate elastice dintre rulmentul cel mic şi pinionul de bronz. Corect este cu ,,cocoaşele" spre rulment şi cu marginile spre pinion, cum este în poza de mai jos. O găsisem montată greşit.
Imagine

Montată şi verificată, această Daiwa a scăpat de blocaje şi se mişcă foarte usor, deci problema fusese acolo unde am semnalat-o. Puteţi ajusta şi preventiv acel orificiu, cu ocazia operaţiunilor de întreţinere.

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 29 Aug 2019, 15:13

Una din mulinetele pe care le-am deschis ieri, m-a determinat să redactez această postare şi vă prezint cu argumente, de ce este bine să faceţi un mic efort şi să vedeţi ce conţine mulineta dv, atât ca piese cât şi ca agenţi de gresare.

Mulineta luată în discuţie, este una pe care mulţi dintre dv. au folosit-o în trecut, printre care mă număr şi eu, iar alţii, încă le mai folosesc şi în prezent. Una din cele mai bune mulinete ieftine, Attack Spin SA (alias VX Machine). Mă voi folosi de acestă mulinetă ca exemplu pentru un fenomen care nu este singular şi din păcate este comun şi marilor firme de profil.

Poate vă mai amintiţi, poate nu, când vă recomandam să daţi importanţă unei verificări a racordului de oscilaţie antitorsiune, respectiv închiderea eficientă cu placa de acoperire. Iată de ce:
Imagine
Imagine
Ambele mulinete din pozele de mai sus, aparţinând aceluiaşi producător, au echipări de fabrică care diferită în ceea ce priveşte placa de închidere a suportului antitorsiune dinspre talpa mulinetei. Mulineta din prima poză a necesitat măsuri reparatorii, aşa cum am arătat la vremea respectivă în acest topic, ca în sarcină mulineta să nu se blocheze datorită erorii de fabricaţie. La coborârea racordului, sub o torsiune puternică, aşa cum fusese construită, acesta se putea bloca în marginea plăcii de închidere de sub care scăpase, ea fiind prea scurtă.
Mulineta din poza a doua, e cea deschisă şi întreţinută ieri şi nu a mai avut nevoie de acţiuni reparatoarii în acest punct, fiindcă aşa cum se vede, au pus o placa bună în ea.

A avut însă alte probleme, provocate de utilizator. O parte s-au putut rezolva, de ex. acest ax pe care l-am găsit când l-am demontat, stâmb în partea de jos, spre stânga în poză:
Imagine

Altele nu s-au mai putut rezolva, de ex. uzura angrenajului care fusese montat prea strâns cu şaibe distanţiere adiţionale ce au accelerat pierderea de substanţă de pe suprafeţele danturate, supuse la presiuni mai mari...

Înapoi la discuţia cu echipările din fabrică, pot să vă spun cu certitudine că ele diferă şi în funcţie de cei care lucrează pe linia de montaj. În special la alegerea şi montarea distanţierelor corecte şi la ungere, a devenit evident că este la discreţia montatorilor. De aceea, atunci când învârtim în magazin două-trei mulinete identice ca model, ele nu vor fi identice şi în funcţionare. ( A fost şi un magazin în care funcţionau identic, dar nu mai e...)

Un lucru devine tot mai clar: C.T.C, real nu mai există în ziua de azi. Dacă suntem exigenţi din fire, devine necesar să ne implicăm personal, să alocăm timp şi atenţie unor detalii cu care constructorii nu-şi permit să piardă timp. Am încercat în acest scop, în cadrul acestui topic să vă indic cu cât mai mare acurateţe punctele în care puteţi interveni, înainte de a se produce pagube.
-------------------------------------------------------------------------
P.S.
Ştiu că sunt printre dv. mulţi care practică şi pescuitul la feeer. Fiindcă îmi vin multe mulinete utilizate în acest stil de pescuit, cu sistemul de oscilaţie distrus, am considerat că ar fi util să vă previn asupra unui aspect ce decurge din pescuitul cu coşuleţ năditor la punct fix, uzându-se de HI Impact Line Clip-ul de pe tamburul mulinetei în scopul stabilirii lungimii de fir lansate, mai ales dacă se utilizeză firul împletit. Şi anume, la lansare, spre finalul zborului coşuleţului, este foarte utilă poziţionarea baţului feeder la verticală, ca atunci când se atinge distanţa stabilită prin agăţarea firului după line clip, şocul opririi bruşte să fie amortizat de vârful băţului şi nu de mecanismul depănător al mulinetei. Altfel, mai devreme sau mai târziu, wormshaftul sau depănătorul pe camă, se vor defecta grav. Imaginaţi-vă câtă energie degajează un coşuleţ de 100g care zboară cu mare viteză şi se loveşte brusc de ceva. N-aţi vrea să fie mulineta dv. acel ceva nu? Am văzut şi cazuri de ax al tamburului deformat atunci când nu cedează sistemul depănător înaintea sa. Dacă vreţi, să ţineţi cont de acest aspect...

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 30 Aug 2019, 19:44

Câteva observaţii despre Shimano Stella FB

În această variantă de Stella sunt prezente câteva nejunsuri pe care ulterior, la modele mai recente firma le-a corectat.

-Cel mai important pe care l-aş menţiona este acela al prezenţei unui singur rulment cu bile pe angrenajul rotorului. În partea de jos, acest angrenaj se sprijină pe o bucşă care produce în timp uzuri, implicit jocuri care duc la o expunere variabilă a angrenajului condus faţă de cel conducător, cu impact negativ asupra integrităţii suprafeţelor danturate. Cele mai afectate fiind canalele ,,melcului" acesta neavând suprafaţa protejată asemenea pinionului negru. Aceste jocuri, pot fi puse în evidenţă prin mişcarea axului tamburului pe direcţia indicată în poza de mai jos, (înainte-înapoi) axul mişcându-se împreună cu rotorul dacă sunt uzuri în zona bucşei.
Imagine

- O altă solicitare la care este supus acelaşi ,,melc din bronz" decurge dintr-o eroare de proiectare care a permis ca aceeaşi zonă din acest melc să fie călcată şi de pinionul conducător (cel negru) cât şi de pinionul cu dinţi înclinaţi care actionează reductorul wormshaftului. Ulterior au realizat eroarea şi au decalat cele două călcături, pentru a nu uza prea repede acel ,,melc"

- La acest model de mulinetă galetul este montat invers faţă de alte modele de la Shimano, cu canalul de fir aproape de braţul pickupului, atât în practică, cât şi conform schemei desfăşurate. Nu ştiu de ce, dar nici nu are mare importanţă:
Imagine

La mulineta aceasta fiindcă galetul juca pe ansamblul de rulmenţi şi distanţiere, am eliminat toal acest joc şi totodată am adus şi canalul mai pe mijlocul spaţiului, folosind puţină vopsea pe partea dinspre braţ:
Imagine

Rezultatul fiind acesta, iar galetul se mişcă uşor şi fără jocuri:
Imagine


Fiindcă în mulinetă era prezent un mârâit la acţionarea manivelei, am deschis-o pentru a stabili un plan de acţiune. Prima surpriză, a fost ungerea. Ca de fabrică, adică aproape deloc:
Imagine

Am hotârât să izolez sistemul de antrenare a rotorului de cel al wormshaftului pentru a pune în evidenţă sursa mârâielii. Am demontat aşadar pinioanele care acţionează axul vierme. Cele indicate în poya următoare:
Imagine

Şi am remontat mulineta pentru a testa silenţiozitatea antrenării rotorului:
Imagine

Rezultatul testului a fost relevant. Mârâitul era prezent chiar şi în lipsa acţionării sistemului depănător, deci cauza era între pinionul negru şi cel de bronz, cele două care antrenează rotorul la acţionarea manivelei. Aşa că am demontat din nou mulineta şi am spălat mecanismele. Pinionul negru părea intact, însă cel din bronz avea urme vizibile de exploatare. În poza de mai jos se vede bucşa despre care am pomenit la începutul postării. Aceasta a consumat ceva din pinionul de bronz...
Imagine

Constatarea fiind făcută, nu mi-a rămas decât să ung unicul rulment (necapsulat) cu bile de pe rotor cu vaselină subţire ca să-i reduc fâşâitul şi să ung corespunzător toate mecanismele interne.
În plus, a mai fost necesară o mică ajustare a distanţierelor înălţătoare de sub rotor ca să scap de un frecuş:
Imagine

Am ,,împachetat" complet mulineta şi am fost plăcut surprins că a devenit ceva mai silenţioasă. Asta cred că se datorează în mare parte ungerii, altfel intervenţiile mele au fost minore:
Imagine

Am văzut deci împreună o modalitate de depistare prin excludere a unei probleme.

Consider că această mulinetă trebuie utilizată aşa cum este şi nu merită investiţii în piese, fiindcă modelul în sine nu e unul strălucit, din motivele pe care le-am arătat.

T.D. Rew.

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Sorin » 31 Aug 2019, 11:54

Cred ca maraitul s-a atenuat temporar datorita gresarii dar va reveni f curand cam tot pe acolo ....singurul leac pt asa ceva e schimbatul perechii de angrenaje
si asta pt ca fetele de contact ale angrenajelor de spining se ,, curata'' f repede de orice urma de lubricant
dintii vor calca unii pe altii pe ,,uscat'' si se vor uza
nu am intalnit inca o vaselina sau lubrifiant care sa ramana acolo ...el se strange in spate;le dintilor si da senzatia de existenta a ungerii dar la o inspectie mai atenta a fetelor dintilor se va vedea ca e cam uscat .....
nu degeaba shimana a facut acel port de ungere pe unde se poate picura ulei din cand in cand pt a mai unge angrenajul
variante sunt fie mentenanta mai des fie ulei din cand in cand pe acolo .....

in ce priveste uzura pinionului de bronz e nitel ciudata tinand cont ca pe drive gear acel strat negru nu a disparut de pe fetele dintilor
ele se uzeaza pereche ....acu daca dintii drive gearului sunt negri inseamana ca pinionul s-a uzat ca urmare doar a contactului cu roata wormshaftului ? ....cam ciudat ...ar fi trebuit ca eliminand roata dintata a wormshatului si montand mulineta la loc maraitul sa dispara .....dar nu a fost asa...

in fine .....opinia mea ca modelul asta de shimano stella nu e nici stralucit nici nestralucit ( la fel ca sio alte modele avand fiecare plusurile si minusurile lui ) si ca daca e posibila o minima investitie, merita facuta ...problema e ca nu se mai gasesc piese de schimb pt acest model din 2004
E o muilineta fabricata demult ( banuiesc ca knobul a fost schimbat cu unul de lemn pt ca ala vechi devenise lipicios) si daca dupa atatia ani a tinut asa bine ....merita. As vrea sa vad noile modele de stella cum se prezinta dupa acelasi nr de ani de folosinta

si inca o ultima observatie : Shimano la marimile 1000. 2500.....sunt mulinete de finete ...acolo exceleaza ..la finete
asa incat ele consider ca merita folosite cu precadere in aplicatii de finete si intretinute cu grija ....
pt restul exista daiwa ....mai solide in principiu dar cu aceleasi probleme de uzura a angrenajelor in absenta lubrefierii
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 31 Aug 2019, 16:13

Pina acum am folosit putina vaselina pe sistemul secundar al rotilor dintate. Acum am umplut bine de tot acea zona cu vaselina, pentru ca sper ca sa duca un mic surplus pe pinion , surplus care sa compenseze atunci cand vaelina de pe acesta se duce in urma folosirii.
Eu nu as pune ulei prin portul de ungere nici din greseala pentru ca exista riscul deloc neglijabil sa ajunga pe antirevers si pe linga asta , va ajuta si ultimele urme de vaselina sa paraseasca dantura. Exista vaselina in tuburi cu gat lung care ajung numai bine prin portul de ungere ,acolo unde trebuie. Uleiul e bun pe ax.
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

SF
veteran
veteran
Mesaje: 3581
Membru din: 31 Mar 2005, 22:54

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de SF » 01 Sep 2019, 11:13

Sorin scrie:
31 Aug 2019, 11:54


si inca o ultima observatie : Shimano la marimile 1000. 2500.....sunt mulinete de finete ...acolo exceleaza ..la finete
asa incat ele consider ca merita folosite cu precadere in aplicatii de finete si intretinute cu grija ....
pt restul exista daiwa ....mai solide in principiu dar cu aceleasi probleme de uzura a angrenajelor in absenta lubrefierii
Foarte buna observatie , eu chiar merg pana in 4000 pe Shimano , peste marimea asta , Daiwa :wink:

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 04 Sep 2019, 18:40

Despre o mulinetă Daiwa Exist 3012, care este încă funcţională, dar...

Înfăşoară foarte prost firul, are pickupul ,,lăsat", galetul face zgomot, etc. Asta este:
Imagine

Cere şi o întreţinere pe lângă reparaţii:
Imagine

Knobul manivelei se apropie şi se depărtează de braţ fără oprelişti. Intră lejer lera de 0,6mm:
Imagine

Ce putem observa în tambur la acest model? Vedem că discurile interne au o flendereală generală în tambur odată ce am l-scos de pe ax, făcând dificilă reintroducerea la loc pe ax.
Imagine

În poza următoare, am făcut deja puţină curăţenie şi puteţi observa ce au făcut inginerii de la Daiwa la acest tambur de tip shallow 3012. Au strunjit tamburul mai puţin la exterior, rezultând un spaţiu de stocare mai puţin încăpător (faţă de mărimea 3000) pentru fir şi au strunjit în schimb mai mult la interior, în spaţiul pachetului de discuri de frânare, pentru a nu rezulta un tambur mai greu, în condiţiile unui spaţiu de stocare redus. Asta fiindcă e o mulinetă scumpă. La cele mai ieftine nu e aşa, tamburii cu spaţiu de stocare redus fiind mai grei. Se vede lejer despre ce este vorba:
Imagine

Mulineta a fost adusă la mine cu frâna foarte strânsă şi cu discurile tasate din acest motiv. A fost necesar să bricolez un disc adiţional compensator (se vede pe masă) ca să restaurez înălţimea corectă a pachetului. Am implementat şi o soluţie de limitare a dereglării pachetului de discuri şi totodată de limitare a fenomenului de vobling al tamburului în recuperare pentru valori mici ale setării forţei de frânare, prin utilizarea unui varniş de dimensiune potrivită. Am luat o măsură:
Imagine

Am verificat centrarea, rotirea uşoară a talerului, deci compatibilitatea cu noua piesă introdusă în spaţiul lăsat din construcţie:
Imagine

Se pot observa cele două canale de ungere pe peretele talerului, care ungere şi sprijinire va avea sens de acum şi la acest tambur ca la cele ale altor modele. Deci, la solicitări, acest taler va avea pe ce să se sprijine, aşa cum la alte modele el se sprijină la nevoie pe peretele interior al locaşului în care sunt discurile de frână. De aceea trebuie unse şi acele canale ale talerului:
Imagine

Unse discurile, montate, se poate vedea că totul e în regulă. Pachetul de discuri e suficient de aproape de siguranţa ce le blochează şi sunt centrate. la nevoie, puteţi să vă faceţi acest serviciu după modelul acesta şi e ok.
Imagine

La galet, deşi Existul are garnituri de protecţie a rulmenţilor, aceştia erau uscaţi. Au pierdut în timp toată vaselina şi au devenit zgomotoşi. Degeaba i-am spălat şi i-am uns, tot zgomotoşi au rămas. Întâmplător, am avut la îndemână doi rulmenţi buni, deşi folosiţi, aşa că m-am bucurat pentru această mulinetă, fiindcă altfel, era foarte deranjant zgomotul galetului. Doi rulmenţi la acest model de Daiwa, montaţi în suport individual închis cu membrană din cauciuc, au totuşi nevoie de întreţinere/ungere.
Imagine

O carenţă de proiectare majoră, ca şi la Morethan Branzino, este montarea braţului de pickup direct pe butucul profilat al rotorului din magneziu, fără o bucşă de protecţie. În poza următoare se vede articulaţia cu contragreutatea pickupului, folia de protecţie şi bucşa de protecţie a butucului prezente în acest punct, unde sunt solicitări mult mai mici dacât în partea cealaltă, unde braţul pickupului pivotează direct pe butucul de magneziu şi îl erodează. Au pus două folii de protecţie a suprafeţelor laterale, dar le-a scăpat ce era mai important:
Imagine

Ca soluţie reparatoare şi de protecţie, am executat o semibucşă din folie de cupru, pe care am lipit-o peste partea uzată a butucului de magneziu. Proba cu braţul montat, ok, jocuri zero!
Imagine

Am restaurat şi înălţimea opritoarelor de cursă pe închis a pickupului (cunoaşteţi metoda din alte postări, nu o mai reiau). Precis utilizatorul acestei mulinete agreează închiderea pickupului prin rotirea manivelei. În timp această deprindere va avea ca efect tasarea opritoarelor pe pickup închis, care coroborată cu uzura butucului pe care pivotează braţul, va conduce la înfăşurarea proastă a firului, aşa cum l-a avut această mulinetă.

Odată înlăturate problemele, am descărcat firul, am executat un buraj (la apreciere) şi am reâncărcat firul. A fost ok. Pickupul stă acum ca la o mulinetă nouă, depănarea firului e perfectă, braţul pickupului nu mai are joc pe butuc, galetul nu mai face ,,scandal", knobul manivelei e lângă braţ, fără jocuri, frâna tamburului, respectiv fixarea discurilor în locaş e ok, deci cam atât pentru azi.
Imagine

Mâine vedem şi interiorul. Sper să fie bine, să nu fie deformat racordul de oscilaţie/antitorsiune, deşi mulineta a fost pescuită cu frâna cam strânsă. Vedem...

T.D. Rew.

Scrie răspuns