Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
O informaţie sumară, dar la care nu cred că am făcut referire până acum, se referă la distanţierele dintre pinionul ,,melc" şi rulmentul cel mic ce stă la baza angrenajului de tip X-SHIP al mulinetelor Shimano. Este vorba de echiparea cu un simerig din cauciuc şi o şaibă cu două cote de diametru exterior, cele două piese menţinând distanţa corectă între rulment şi baza pinionului din bronz. Pe o faţă, acea şaibă are un diametru exterior mai mic iar pe cealaltă faţă are un diametru mai mare.
Informaţia se referă la dispunerea corectă a acestor componente, aşa cum se vede în poza de mai jos, (în cazul de faţă) la o Stella FI :
În contact cu rulmentul va fi întotdeauna acea faţă a şaibei care are diametrul exterior mai mic şi implicit cealaltă faţă a şaibei respective va fi în contact cu simeringul din cauciuc.
Asta-i tot. E doar un mic amănunt, dar nu unul lipsit de importanţă.
TDum. Rew.
Informaţia se referă la dispunerea corectă a acestor componente, aşa cum se vede în poza de mai jos, (în cazul de faţă) la o Stella FI :
În contact cu rulmentul va fi întotdeauna acea faţă a şaibei care are diametrul exterior mai mic şi implicit cealaltă faţă a şaibei respective va fi în contact cu simeringul din cauciuc.
Asta-i tot. E doar un mic amănunt, dar nu unul lipsit de importanţă.
TDum. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Astă dată, vedem ce se poate defecta în exploatare la o mulinetă Shimano Twin Power FB 2500, odată cu trecerea timpului dar nu numai...
Pickupul, nu mai revine...
Joc mare în axul tamburului. Împins înăuntru:
Şi tras în afară:
Şapte şaibe înălţătoare şi cea mai subţire dintre ele pusă ultima. Exact greşit! Pe aceea se face frecarea tamburului:
Asta se întâmplă cu acea şaibă subţire dacă e pusă ultima:
Cu toate cele şapte şaibe, firul este încărcat tot rău:
Avem clicul knobului de frână defect, din cauza arcului rupt. Va fi înlocuit:
Cârâitoarea frânei tamburului aproape imperceptibilă. Se vede clichetul deplasat spre dreapta:
Se corectează din unghiurile capetelor arcului, astfel va fi deplasat clichetul spre stânga şi cârâitoarea va deveni sonoră. Aşa:
Arcul pickupului rupt, se vede pe masă, (şi acesta va fi înlocuit.) iar clickul de deschidere defect ,,ciupercuţa" având vârful tocit complet:
În scopul reparării clickului de deschidere a pickupului, ne putem folosi de un varniş pe post de suport pentru a prelucra mica piesă în scopul obţinerii unui nou vârf. Iată mai jos:
Am găsit şuruburi metrice (cele din stânga) în articulaţiile pickupăului. le-am înlocuit cu cele din dreapta, de tip holzşurub, fiindca sunt montate în plastic, nu în metal:
Am găsit şi motivul jocului acela enorm al axului tamburului. Cineva schimbase bucşa originală din capătul de jos al axului vierme cu un rulment, fără să acorde atenţie cotelor acestora, ori rulmentul e mai puţin gros decât bucşa, de acolo jocul:
Am scos şi jocurile cursorului wormshaftului, atât în profunzime cât şi lateral, după metode pe care vi le-am prezentat în postări anterioare, curăţată, unsă, totul ok.
Am lăsat afară o şaibă înălţătoare, şi am descărcat şi reâncărcat firul pe tambur, iar după cum se vede mai jos e bine aşa:
Perfect funcţională, mâine va prinde peşte la Baziaş...
TDum. Rew.
Pickupul, nu mai revine...
Joc mare în axul tamburului. Împins înăuntru:
Şi tras în afară:
Şapte şaibe înălţătoare şi cea mai subţire dintre ele pusă ultima. Exact greşit! Pe aceea se face frecarea tamburului:
Asta se întâmplă cu acea şaibă subţire dacă e pusă ultima:
Cu toate cele şapte şaibe, firul este încărcat tot rău:
Avem clicul knobului de frână defect, din cauza arcului rupt. Va fi înlocuit:
Cârâitoarea frânei tamburului aproape imperceptibilă. Se vede clichetul deplasat spre dreapta:
Se corectează din unghiurile capetelor arcului, astfel va fi deplasat clichetul spre stânga şi cârâitoarea va deveni sonoră. Aşa:
Arcul pickupului rupt, se vede pe masă, (şi acesta va fi înlocuit.) iar clickul de deschidere defect ,,ciupercuţa" având vârful tocit complet:
În scopul reparării clickului de deschidere a pickupului, ne putem folosi de un varniş pe post de suport pentru a prelucra mica piesă în scopul obţinerii unui nou vârf. Iată mai jos:
Am găsit şuruburi metrice (cele din stânga) în articulaţiile pickupăului. le-am înlocuit cu cele din dreapta, de tip holzşurub, fiindca sunt montate în plastic, nu în metal:
Am găsit şi motivul jocului acela enorm al axului tamburului. Cineva schimbase bucşa originală din capătul de jos al axului vierme cu un rulment, fără să acorde atenţie cotelor acestora, ori rulmentul e mai puţin gros decât bucşa, de acolo jocul:
Am scos şi jocurile cursorului wormshaftului, atât în profunzime cât şi lateral, după metode pe care vi le-am prezentat în postări anterioare, curăţată, unsă, totul ok.
Am lăsat afară o şaibă înălţătoare, şi am descărcat şi reâncărcat firul pe tambur, iar după cum se vede mai jos e bine aşa:
Perfect funcţională, mâine va prinde peşte la Baziaş...
TDum. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Stimati colegi de forum, apelez la dumneavoastra cu speranta ca as putea primi un raspuns la o intrebare legata de o mulineta Shimano Stella 3000 FE, fiindca as fi interesat sa concluzionez in legatura cu o problema legata de aceasta mulineta si sa stiu daca e ceva comun, sau am de-a face cu un caz izolat. Este vorba de galet. Pe langa faptul ca s-a sters acoperirea aceea negricioasa a galetului de pe canalul in care calca firul, se pare ca acest galet deterioreaza/scamoseaza si multifilamentul, in cazul de fata, fir Daiwa Morethan. Dupa mai multe teste cu mai multe fire si pe mai multe bete, (bete cu inelele verificate/intacte), utilizatorul mulinetei a ajuns la concluzia ca vina cade asupra galetului, din moment ce si buza tamburului este perfecta. Asta e si parea mea dealtfel, din moment ce alte elemente ale mulinetei nu vin in contact cu firul.
A mai patit cineva asa ceva cu o mulineta de acest tip???
Maine, voi rezolva cumva problema si va voi putea spune mai multe. Pana atunci, astept o eventuala informatie utila din partea dv. daca se poate... Multumesc.
T.D. Rew.
A mai patit cineva asa ceva cu o mulineta de acest tip???
Maine, voi rezolva cumva problema si va voi putea spune mai multe. Pana atunci, astept o eventuala informatie utila din partea dv. daca se poate... Multumesc.
T.D. Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Eu nu am auzit de asa ceva la Shimano. Dar am avut aceeasi problema cu o lanseta de casting, deci mi-a fost mai usor sa gasesc cauza eliminand mulineta din ecuatie.Problema era la ineul de varf care ierduse o mica portiune din muchie in urma unei lovituri accidentale. Am gasit hiba -care era aproape micro....scopica....- numai cu lupa si lampa dupa nush cate ori. In plus, la mulinetele de casting linegude-urile se taie frecvent, in special la Daiwe , deci de multe ori firul trece prin adevarate santuri.Chiar daca contactul nu e nu e ca si la spinning, tot printr-un sant trece firul.O alta cauza ar putea fi calitatea proasta a inelelor ..asta doar ca ipoteza generala..
Vreau sa va povestesc in continuare tot despre un galet, insa de la un Spro Red Arc, nou ,cumparat din Germania..
Propietarul era presat de faptul ca urma sa plece la o partida de feeder undeva prin Ungaria si problema consta in faptul ca firul intra pe linga rola galetului..
Mi-a adus mulineta, si dupa ce am aruncat un ochi pe schita am dat jos ansamblul galet. Totul era uscat ca in Sahara. Un sistem extrem de simplu : rola calarea o bucsa de teflon si era flancata in laterale de doua saibe transparente de material plastic. Am uns si am montat la loc. Strang surubul, cu simt, si vad ca galetul e complet blocat. Destrang putin, galetul se invarte , dar firul intra pe linga..Scot tot afara , ma uit cu lampa..nimic deosebit..montez rola si invers...la fel..Apoi imi amintesc ca am ceva rulmenti de la un Shimano care o facut baie si caruia i-am inlocuit toti rulmentii cu altii noi. Si am norocul ca unul dintre rulmenti se potriveste la fix, dar nu asa ci intra usor presat si pe ax si rola intra usor presata pe diametrul exterior..La fix. Rola se invartea de 'nspe mii de ori mai bine..Insa cand am strans surubul de fixare se bloca ccomplet. Singura solutie a fost ca am renuntat la una din saibele de plastic . Acum ,cu surubul maxim strans rola se invartea foarte bine si avea joc lateral foarte mic. Am incercat sa bag firul pe linga rola ,si nu am reusit..O sa vedem cum se comporta in pescuit..
Vreau sa va povestesc in continuare tot despre un galet, insa de la un Spro Red Arc, nou ,cumparat din Germania..
Propietarul era presat de faptul ca urma sa plece la o partida de feeder undeva prin Ungaria si problema consta in faptul ca firul intra pe linga rola galetului..
Mi-a adus mulineta, si dupa ce am aruncat un ochi pe schita am dat jos ansamblul galet. Totul era uscat ca in Sahara. Un sistem extrem de simplu : rola calarea o bucsa de teflon si era flancata in laterale de doua saibe transparente de material plastic. Am uns si am montat la loc. Strang surubul, cu simt, si vad ca galetul e complet blocat. Destrang putin, galetul se invarte , dar firul intra pe linga..Scot tot afara , ma uit cu lampa..nimic deosebit..montez rola si invers...la fel..Apoi imi amintesc ca am ceva rulmenti de la un Shimano care o facut baie si caruia i-am inlocuit toti rulmentii cu altii noi. Si am norocul ca unul dintre rulmenti se potriveste la fix, dar nu asa ci intra usor presat si pe ax si rola intra usor presata pe diametrul exterior..La fix. Rola se invartea de 'nspe mii de ori mai bine..Insa cand am strans surubul de fixare se bloca ccomplet. Singura solutie a fost ca am renuntat la una din saibele de plastic . Acum ,cu surubul maxim strans rola se invartea foarte bine si avea joc lateral foarte mic. Am incercat sa bag firul pe linga rola ,si nu am reusit..O sa vedem cum se comporta in pescuit..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Vă mulţumesc pentru bunăvoinţa de a-mi oferi sugestii domnule Semlecan. Se pare că eu am contact cu cele mai ciudate şi nefericite situaţii. Aşa se explică că dv. nici nu aţi auzit de aşa ceva la Shimano, iar eu am văzut zeci de galeţi de Shimano distruşi de fire, câţiva dintre ei chiar tăiaţi complet în două, în special la clasa P3. Asta e însă prima dată când văd un galet de Stella deteriorat în aşa măsură încât proprietarul ei a ajuns să cheltuiască o grămadă de bani pe fire şi chiar să renunţe la utilizarea mulinetei. Nici eu n-am crezut că poate fi vorba de galetul mulinetei şi l-am pus să verifice cu lupa toate inelele de pe toate beţele cu care a împerecheat mulineta. A spus că sunt intacte toate şi nici atunci n-am fost convins şi l-am rugat să le aducă să mă conving personal, cu o lupă 7X. Avea dreptate...
Mi-a dat libertatea de a prelucra galetul, aşa că acum mă apuc de lucru şi revin cu informaţii şi fotografii cu modalitatea de remediere.
Cu respect, T.D. Rew.
Mi-a dat libertatea de a prelucra galetul, aşa că acum mă apuc de lucru şi revin cu informaţii şi fotografii cu modalitatea de remediere.
Cu respect, T.D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
S-a rezolvat problema, a ieşit bine şi există concluzii şi informaţii utile. Deşi avea uzuri, galetul se mişca uşor în locaşul său. Avea pelicula neagră ştearsă în interiorul canalului, iar sub lupă, ceva uzuri discrete săpate de fir. S-a putut repara şi nu cred că e cazul de înlocuit în viitor cu unul care ar putea dobândi aceleaşi probleme. Vedem împreună rezolvarea:
În ansamblul galetului am găsit unul din suporţii de rulmenţi deteriorat. Bucăţile rupte nu mai erau înăuntru, însă chiar şi aşa suportul îşi îndeplinea încă sarcinile şi nu avea legătură cu problema:
Aşa arăta galetul mai îndeaproape:
Am conceput un dispozitiv ajutător cu care oricine ar putea repara un galet, fără a avea nevoie de strung:
Am mai trecut odată firul (Daiwa Morethan) peste galet şi putem observa fără a avea ochi de experţi că firul se freacă şi de cei doi pereţi laterali ai acelui canal de pe galet. De ce a fost necesară o asemenea concepţie a canalului? Atât de îngust? Şi în fond, de ce acel canal??? Ştie oricine că firul nu va fi întotdeauna perpendicular cu axul (şurubul) galetului şi ca atare va ,,curge" după alte direcţii decât cea a canalului, în funcţie de încărcarea tamburului. Nu cred că greşesc:
Pentru a elimina marginile canalului de pe galetul acestei Stelle şi a-i da o formă care să nu intre în conflict cu firul indiferent pe ce direcţie se înfăşoară, (mai spre int. sau mai spre ext. tamburului) am hotărât să adopt o formă de şea, ce se regăsea la galeţii mulinetelor vechi. În poza de mai jos, galeţi SIC, care au rezistat mai mult decât mulinetele ieftine pe care le-au echipat vremelnic:
Am prins dispozitivul în maşina de găurit şi pe aceasta în menghină şi cu ajutorul unor pile-ac de mecanică fină am început prelucrarea canalului, ca la strung:
fallout new vegas facts
Am folosit apoi şi glas papier foarte fin pentru finisare şi în final sfoară de cânepă imbibată cu pastă de dinţi (pe post de pastă abrazivă) ca să dau lustrul final:
Aşa am considerat că este forma optimă pentru a proteja firul:
Din fericire, am găsit în stocul de piese şi un suport original de rulmenţi intact şi am decis să-l înlocuiesc pe cel deteriorat, deşi mai mergea şi acela:
Montat la loc tot ansamblul galetului (rectificat) curăţat, uns, asigurat cu vopsea filetul şurubului, pe încercate, nu se mai opune cu nimic firului, indiferent de încărcarea tamburului. Firul se mişcă liber pe orice direcţie de acum şi antrenează uşor galetul, care se învârte foarte uşor pe cei doi rulmenţi, aşa cum a fost conceput:
Până astăzi, am considerat favorit acest model de Stella (FE), ca fiind cel mai complet dintre toate Stellele care mi-au ajuns pe mână, fiindcă are port de ungere pt. mecanisme, port de ungere pentru galet, doi rulmenţi cu bile pe rotor (X-SHIP) şi buton ON/OFF antirevers. În fine...
Asta a fost, o rezolvare fără piese de schimb sau scule ori maşini speciale.
Să fie de folos!
T.D. Rew.
În ansamblul galetului am găsit unul din suporţii de rulmenţi deteriorat. Bucăţile rupte nu mai erau înăuntru, însă chiar şi aşa suportul îşi îndeplinea încă sarcinile şi nu avea legătură cu problema:
Aşa arăta galetul mai îndeaproape:
Am conceput un dispozitiv ajutător cu care oricine ar putea repara un galet, fără a avea nevoie de strung:
Am mai trecut odată firul (Daiwa Morethan) peste galet şi putem observa fără a avea ochi de experţi că firul se freacă şi de cei doi pereţi laterali ai acelui canal de pe galet. De ce a fost necesară o asemenea concepţie a canalului? Atât de îngust? Şi în fond, de ce acel canal??? Ştie oricine că firul nu va fi întotdeauna perpendicular cu axul (şurubul) galetului şi ca atare va ,,curge" după alte direcţii decât cea a canalului, în funcţie de încărcarea tamburului. Nu cred că greşesc:
Pentru a elimina marginile canalului de pe galetul acestei Stelle şi a-i da o formă care să nu intre în conflict cu firul indiferent pe ce direcţie se înfăşoară, (mai spre int. sau mai spre ext. tamburului) am hotărât să adopt o formă de şea, ce se regăsea la galeţii mulinetelor vechi. În poza de mai jos, galeţi SIC, care au rezistat mai mult decât mulinetele ieftine pe care le-au echipat vremelnic:
Am prins dispozitivul în maşina de găurit şi pe aceasta în menghină şi cu ajutorul unor pile-ac de mecanică fină am început prelucrarea canalului, ca la strung:
fallout new vegas facts
Am folosit apoi şi glas papier foarte fin pentru finisare şi în final sfoară de cânepă imbibată cu pastă de dinţi (pe post de pastă abrazivă) ca să dau lustrul final:
Aşa am considerat că este forma optimă pentru a proteja firul:
Din fericire, am găsit în stocul de piese şi un suport original de rulmenţi intact şi am decis să-l înlocuiesc pe cel deteriorat, deşi mai mergea şi acela:
Montat la loc tot ansamblul galetului (rectificat) curăţat, uns, asigurat cu vopsea filetul şurubului, pe încercate, nu se mai opune cu nimic firului, indiferent de încărcarea tamburului. Firul se mişcă liber pe orice direcţie de acum şi antrenează uşor galetul, care se învârte foarte uşor pe cei doi rulmenţi, aşa cum a fost conceput:
Până astăzi, am considerat favorit acest model de Stella (FE), ca fiind cel mai complet dintre toate Stellele care mi-au ajuns pe mână, fiindcă are port de ungere pt. mecanisme, port de ungere pentru galet, doi rulmenţi cu bile pe rotor (X-SHIP) şi buton ON/OFF antirevers. În fine...
Asta a fost, o rezolvare fără piese de schimb sau scule ori maşini speciale.
Să fie de folos!
T.D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Am pescuit ieri și azi la Dunăre cu mulineta în cauză , și problema scămoșării firului a dispărut , iar mulineta funcționează impecabil ! Mulțumesc !
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Cu multa placere domnule. Ma bucur ca am ajutat la indepartarea unei situatii stresante si costisitoare prin prisma pretului multifilamentului risipit (anterior interventiei) si frustrante prin prisma pretului platit pe ,,flagship-ul" acestui brand, in conditii de fiabilitate nesatisfacatoare. In fine... Sa spunem cu indulgenta ca a fost vorba de un caz izolat...
Aceasta functionare impecabila (a acestei Stelle) pe care o resimtiti acum, a fost si scopul meu, atunci cand dupa repararea/reconfigurarea galetului, am simtit ca ar mai fi de lucru si la interior (in afara de ungere) si v-am propus o sesiune de intretinere/verificare in principal pentru eliminarea jocurilor din angrenaje si din vormshaft. N-am mai mentionat aici procedurile pe care le-am aplicat si nici n-am mai pus pozele cu detaliile acestora, fiindca nu aduc nimic nou, ele fiind deja arhicunoscute in amanuntime, din paginile anterioare ale acestui topic. Nu stiu in ce masura sunt utile si aplicate de colegii de forum in mulinetele lor, dar eu nu tin secret rezolvarile pe care le gasesc si care vad ca functioneaza...
Multumirea dumneavoastra ma bucura si confirma faptul ca aici nu discutam doar aspecte teroretice, ci mai ales practice, menite sa aduca o completare, chiar o imbunatatire a produselor care au nevoie de asa ceva si care in productia de serie s-a dovedit ca nu beneficiaza de atentie extrema la detalii, sau de reglaje ori montaje de precizie, ramanand astfel loc de ajustari, asa cum am vazut impreuna de atatea ori, incat seamana deja a regula.
S-o folositi sanatos mult si bine fara reparatii!
T.D. Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@iar eu am văzut zeci de galeţi de Shimano distruşi de fire, câţiva dintre ei chiar tăiaţi complet în două, în special la clasa P3@..
Am folosit Shimano ieftine la feeder, unde chiar sunt solicitate si nu au avut nici o problema la galet . Am o multime de prieteni care folosesc tot felul de Shimano , niciodata nu am auzit de galet taiat. Ca s-a dus rulmentul sau bucsa, asta am vazut, auzit etc..Clasa asta P 3, imi scapa acum, sunt din gama celor mai ieftine?
Am folosit Shimano ieftine la feeder, unde chiar sunt solicitate si nu au avut nici o problema la galet . Am o multime de prieteni care folosesc tot felul de Shimano , niciodata nu am auzit de galet taiat. Ca s-a dus rulmentul sau bucsa, asta am vazut, auzit etc..Clasa asta P 3, imi scapa acum, sunt din gama celor mai ieftine?
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Stimate domn, asa cum a definit Shimano cu ceva ani in urma, aceasta clasa P3, (Power, Precision, Performance) ea cuprindea o familie destul de mare de mulinete, atat mai ieftine, cat si unele ceva mai sumpe, dupa cum urmeaza:semlecangheorghe scrie: ↑18 Aug 2019, 06:35Clasa asta P 3, imi scapa acum, sunt din gama celor mai ieftine?
Hyperloop, Alivio, Catana, Nexave, Exage si Seido. A urmat apoi clasa P4, la care s-a mai adaugat pe langa Power, Precision, Performance si Plaissure (Placere). In fine...
Revedeti va rog fotografiile (sunt sigur ca le-ati mai vazut) cu mulinetele Shimano Ultegra din pagina 27 de pe acest topic. E doar o palida exemplificare a fenomenului discutat. Cum eu nu pescuiesc cu mulinete de la aceasta firma, am contact preponderent cu cele mai nenorocite dintre ele, desigur un procent mic fata de restul care sunt ok si sunt exploatate fara probleme de multa lume. Asa a fost si cu Stella de mai sus. Am si intrebat: ,,A mai patit cineva asa ceva?" Probabil ca nu. Dar la mine, a ajuns una cu aceasta problema. Nu mint, am vazut multe, prea multe Shimano cu galet distrus. Distrus, inseamna chiar taiat in doua parti separate total!
Dati-mi voie sa va intreb:
Intuiti de ce a fost necesara proiectarea si executarea acelui canal ingust pe galetul Stellei de mai sus, cand e la mintea unui copil, ca firul, in recuperare, intre galet si circumferinta bobinajului de pe tambur, va avea o directie variabila in functie de cantitatea de fir infasurata pe tambur???
Dupa lansare, firul recuperat se infasoara pe o directie mai apropiata de axul tamburului, fiindca lipseste de pe tambur firul lansat, iar la finalul recuperarii, se infasoara pe o directie mai indepartata de axul tamburului, fiindca a fost reancarcat firul lansat. Un galet cu un astfel de canal ingust, va obstructiona aceste schimbari de directie a firului infasurat, iar marginile/muchiile acestui canal ingust, vor uza firul. Pescarii chiar tin la integritatea firului, mai ales cand costa mult, ca in cazul multifilamentelor, care sunt si cele mai afectate de acest canal ingust de pe galet. Dovada in acest sens, e ca dupa modificarea pe care am executat-o asupra galetului Stellei din postarea de mai sus:
Ii multumesc si cu aceasta ocazie colegului ,,dmarian" pentru feedbackul promt si sper ca si Vanquishul (tocmai expirase garantia, dar era ,,vraiste" in el) pe care l-am rezolvat dupa Stella FE functioneaza la fel de bine ca si aceasata.
Deci, domnule Semlecan, daca intuiti un raspuns la intrebarea de mai sus, cu un argument care sa ofere un plus mai mare decat minusul dat de canalul ingust si implicatiile ce decurg, eu sunt curios sa-l aflu si va multumesc. Cu respect, va rog...
T.D. Rew.