Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 835
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Spring » 14 Iul 2018, 05:56

Mai sunt: balistic, tatula și saltist back bay.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 14 Iul 2018, 06:29

Asa este..Tatula vine si in varianta sterling silver..

http://www.daiwa.com/us/contents/reels/ ... index.html
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 14 Iul 2018, 22:10

Spring scrie:Mai sunt: balistic, tatula și saltist back bay.
https://youtu.be/1GRM4iwgZtg
Am sa fac un scurt comentariu la filmuletul cu demontarea noii Daiwa Saltist fiindca se potriveste in ,,peisajul" acestui topic cu si despre reparatii. Si eu am desfacut si v-am prezentat Saltistul anterior acestuia si daca imi amintesc bine, am expus si rulmentii din galet (fiindca avea). Cu voia dumneavoastra, va fi un comentariu de genul: ,,Ce sa nu faceti!" atunci cand demontati o mulineta, altele decat eroarea pe care a recunoscut-o singur protagonistul, aceea ca a uitat sa demonteze manivela de la bun inceput. Omul, oricum si-a atins limitele, in momentul in care pinionul de oscilatie s-a dovedeit mai ambitios decat el. Bine ca a renuntat, bine ca era o mulineta cu corp metalic. Daca ar fi fost din zaion si insista in maniera respectiva, scotea pinionul cu tot cu butucul central.

Deci:

* Pentru demontarea piulitei de fixare a rotorului nu sunt indicate utilizarea altor chei in afara de cele tubulare. Asta, daca tinem la integritatea piulitei si a rotorului. Filmul a fost editat si filmarea a avut duble. Se vede o zgarietura pe rotor de la cheia lui fixa, inca inainte de a apropia cheia de piulita. Din fabrica nu vine cu zgarieturi! Deci... dubla la filmare...

* In momentul demontarii rotorului, marcarea unui mic reper e utila pentru a repozitiona ulterior rotorul exact in aceeasi pozitie fata de angrenaj si astfel surubul acela micut care asigura antidestrangere piulita, se va potrivi la locul sau perfect iar piulita nu va trebui stransa sau destransa, miscata ca sa-i faca loc surubelului.

* Suruburile nu trebuie amestecate, chiar daca par identice. Fiecare trebuie reintrodus in filetul din care a fost extras. Sunt urme subtile de vopsea Locktite pe filete, care nu sunt uniforme nici pe suruburi nici in gauri. Pe unele suruburi ramane mai mult pe altele mai putin, la fel in gauri, formand perechi complementare. Daca nu tinem cont, putem nimeri la montare un surub cu mai multa vopsea si o gaura cu mai multa vopsea pe filet si va face dificila infiletarea, riscand daune.

* Teoretic, trebuie evitate surubelnitele cu cap magnetic atunci cand se lucreaza la ansamblul magnetic.

* Nu trebuie remontate suruburile fara a le reasigura cu vopsea, asa cum a remontat tehnicianul din film surubul galetului. Poate chiar a contaminat cu unsoare filetul acela, care nu mai are nici vopsea de siguranta si e susceptibil de a se destrange in timpul utilizarii.

* Daca ajungem intr-un impas ca cel in care s-a aflat tehnicianul din film si pinionul nu iese usor, atunci, sunt doua variante, din care trebuie identificata una: Ori componentele sunt cota in cota, ori s-a strecurat Loctite la asamblare intre butuc si camasa interioara a rulmentului. E de folos o lupa cu magnificare mare. Daca e Loctite in planul de separare, se poate incerca curatarea zonei cu un instrument ascutit, sau incalzirea controlata. De regula, precizia prelucrarii e destul de mare si sunt cota in cota butucul si camasa rulmentului, deci nu cred ca era altceva nici la el. Deci, se putea extrage cu putina grija. In nici un caz nu trebuie facuta parghie, asa cum am vazut, intr-o singura parte pe pinion ci in doua parti diametral opuse. Altfel, exista riscul forfecarii butucului.

Acestea sunt erorile pe care le-am retinut. Poate mai sunt si altele. Daca revedeti acum filmul, veti observa ca sunt comise pe un fond de usor amuzament...

Rew.

HENRICH
junior
junior
Mesaje: 77
Membru din: 29 Sep 2016, 20:04

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de HENRICH » 15 Iul 2018, 06:30

Domnu tdum ,cand si unde pute vedea filmul?Cu stima!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 15 Iul 2018, 11:20

@ HENRICH

Am facut referire in postarea mea de mai sus, la filmuletul din linkul indicat de dl. ,,Spring". De aceea mi-am si inceput postarea cu citatul dansului. Puteti sa-l vizionati oricand doriti, daca dati un clic pe linkul (adresa indicata cu albastru) din postarea de mai sus a colegului nostru de forum, respectabilul domn ,,Spring", sau clic pe aceeasi adresa, pe care o regasiti suplimentar in citatul din postarea mea. Vizionare placuta!

Rew.

HENRICH
junior
junior
Mesaje: 77
Membru din: 29 Sep 2016, 20:04

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de HENRICH » 15 Iul 2018, 17:56

Din neatentie eu am inteles gresit,cer scuze!Dar cu toata placerea a-si viziona filmulete in acest domeniu facute de dumeavoastra domnu -tdum.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 17 Iul 2018, 08:54

Mai nou, nu doar portgaletul cedeaza in fata firului, dar nici galetii nu mai rezista, nici macar la firul monofilament. Shimano:
Imagine

In contrast cu solutia clasica, cu portgalet fullmetal. Cea mai ieftina mulineta de la Daiwa:
Imaginescreen shot tool

Shimano Ultegra:
Imagine

Contine asa ceva:
Imaginehosting img

Bucsele trebuiesc inlocuite cu rulmenti, inainte de a apuca sa erodeze butucul angrenajului. Cotele sunt: 17*9*5mm. In cazul de fata au fost folositi rulmenti SKF (Japan) capsulati.

Sa vedem cat rezista pozele. Cat vrea gazda lor (postimage.org) nu?

Rew.

gabriel 73
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 9
Membru din: 07 Oct 2010, 08:25
Localitate: Turda

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de gabriel 73 » 17 Iul 2018, 10:03

Să ne bucurăm de poze cât putem!Mulțumim maestre!!!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 17 Iul 2018, 19:56

Sunteti prea bun. Multumesc. Sanatate maxima!

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 20 Iul 2018, 09:32

Pinion de antrenare din plastic rupt / wormshaft defect --- remediere:

Mai rar, dar pinionul de antrenare din capatul de sus al axului Worm, se poate deteriora. In cazul urmator, este vorba de un pinion din plastic, insa nu materialul a fost cel care a generat defectul, ci asa cum vom vedea, o asamblare nepotrivita a mulinetei.

Asa am gasit-o, (worshaft murdar, care se rotea infranat) cand am deschis-o:
Imaginescreenshot program windows

Se vede pinionul spart, bucatica rupta si ,,VINOVATUUL" - saiba din stanga!
Imagine

Am lipit bucatica la loc si am strans totul (tare de tot) sub un matisaj cu fir multifilament, pe care apoi l-am impregnat cu superglue:
Imagine

Am inlocuit saiba cu una mai subtire, ca sa se roteasca in voie axul worm, sa nu mai fie strans la capete.
Imagine

Dupa teste, am curatat-o, i-am pus unsoarea de final, si am inchis-o. Garantat va rezista mult si bine!

Deci, este important sa dam atentie miscarii fluide a acestui ax, altfel, asa cum a fost asamblata initial aceasta mulineta, cu axul aproape intepenit, sunt necesare de forte mari pentru a-l pune in miscare, iar mai tarziu, apar deteriorari ale pieselor, asa cum am vazut. Fiecare piesa pe care o montam in mulineta, de la zero, trebuie verificata ca sa se miste foarte usor. Astfel, la final, rezultatul va fi unul bun.

Rew.

Scrie răspuns