Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
bogdanpesc
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 211
Membru din: 23 Iun 2007, 18:06
Localitate: Pitesti-Calarasi
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de bogdanpesc » 14 Ian 2018, 13:08

tdum scrie:Va salut. La multi ani!
Eu va recomand sa inlocuiti piesele rupte cu unele originale. Fiind mulinete de crap...
Puteti incerca aici: http://www.monturicrap.ro persoana de contact Mugurel Adascalitei. Poate gasiti la el piesele necesare. Sau puteti incerca la colegul de forum care face comanda de piese la Shimano si Daiwa, am vazut anuntul actualizat pe rubrica de vanzari-cumparari. Eu nu-l cunosc, dar e posibil sa rezolvati cu el.

Din profilul dv. de utilizator nu-mi dau seama de unde sunteti. Daca sunteti din Resita, sau din apropiere, atunci ne vedem si o rezolvam. Intotdeauna exista o sulutie. Daca ati epuizat toate incercarile si nu exista absolut deloc nici o rezolvare, atunci ne auzim pe mesageria privata.

Daca reusiti sa rezolvati problema, atunci va recomand sa aveti grija cand introduceti tamburii pe ax. Trebuie si rasuciti, pana se aude caraitoarea, nu doar impinsi! Altfel se indoaie si se rup.

Rew.
Salut !
Se pare ca nu pot rezolva problema "caraitorii" tamburillor cu piese originale...nici macar nu exista in catalog ,nici numar de identificare nu are "caraietoarea"
Am fost indrumat sa apelez la doua maini dibace :wink:
Domnule tdum...ma ajutati ?
Multumesc anticipat !

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 14 Ian 2018, 14:11

@ bogdanpesc

Imi pare rau ca nu ati citit cu atentie ceea ce v-am raspuns anterior. Deci, va rog sa urmati calea pe care v-am indicat-o si o sa va rezolvati problema.

Rew.

bogdanpesc
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 211
Membru din: 23 Iun 2007, 18:06
Localitate: Pitesti-Calarasi
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de bogdanpesc » 14 Ian 2018, 15:11

Am vorbit la telefon...nu exista reperul ...si mie imi este mai usor sa-l comand de nou dar nu exista

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 14 Ian 2018, 20:25

Tot nu m-ati inteles! V-am indicat ce puteti sa faceti de la primul dialog, dar n-ati citit cu atentie raspunsul meu:
tdum scrie: Daca ati epuizat toate incercarile si nu exista absolut deloc nici o rezolvare, atunci ne auzim pe mesageria privata.
Nici dupa ce v-am atentionat ulterior:
tdum scrie:Imi pare rau ca nu ati citit cu atentie ceea ce v-am raspuns anterior. Deci, va rog sa urmati calea pe care v-am indicat-o si o sa va rezolvati problema.
N-o mai lungesc aici, fiindca nu este locul. Acum am sa va trimit eu un mesaj privat si va rog sa-mi intelegeti refuzul si sa nu va suparati.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 15 Ian 2018, 21:13

Buna seara stimati colegi de forum. Va propun sa aruncam impreuna o privire asupra unor probleme aparute intr-o mulineta emblematica, Daiwa Morethan Branzino precum si ce s-a putut rezolva si ce nu din aceste probleme. Mare partre din ele, au fost generate de o interventie nefericita asupra sa. Am marcat cu buline in poza de mai jos, localizarea problemelor ce se evidentiaza la o prima analiza, astfel:
-pickupul aplecat peste pozitia normal - inchis
-galetul cu fasait
-rotorul cu joc pe directia axului tamburului
-joc in butucul manivelei, (deplasare interior-exterior)
-joc in manivela pe directia rotirii inainte-inapoi (daca tinem rotorul blocat cu mana)
-fasait in rotor
-filet defect in carcasa (la unul din suruburile capacului de rulment)
-ciobituri ale vopselei pe rotorul de magneziu (ceea ce poate deveni o problema in timp)
Vedem pe parcurs ce am gasit si in interior:
Imagine

Este necesara utilizarea unei chei tubulare pentru a nu atinge rotorul si a nu produce zgarieturi (cele albe) asa cum s-a intamplat anterior, probabil cu o cheie fixa sau una reglabila;
Imagine

Se vede si o ciobitura din exploatare si metalul dezvelit.
Imagine

Se pot rezolva usor cu un marker negru (in acest caz) si putin lac incolor. Astfel deteriorarile sunt mascate, protejate si izolate de mediul exterior:
Imagine

In poza urmatoare se vede un filet smuls din carcasa.
Imagine

Fiindca a mai ramas cca. o spira si jumatate intacta in profunzimea gaurii din carcasa, am adancit spatiul in care se ingroapa capul surubului ca sa pot ajunge cu filetul surubului la spirele inca bune:
Imagine

Am vopsit suprafata prelucrata:
Imagine

Si am facut o proba. Am reusit sa strang surubul suficient fara a patrunde in spatiul in care se invarte pinionul mare. Sunt multumit ca nu a fost necesar sa refiletez la o cota mai mare si ca am putut pastra surubul original. Deci, la strangerea acestor suruburi trebuie atentie si vopsea pe filet!
Imagine

Am identificat si cauza jocurilor in cele doua planuri ale manivelei. La interventia anterioara, nu a fost montat un al treilea distantier (saiba). Pinionul conducator a rulat astfel la distanta mai mare decat cea normala fata de pinionul condus, antrenarea facandu-se pe zona de varf a danturii, cu risc mare de deteriorare a pinioanelor sau a smulgerii si a celorlalte doua suruburi din capacul ce preseaza rulmentul pe pinionul mare. Am confectionat din hartie o saiba pe care am impregnat-o cu lac (pentru a nu se umezi) si am montat-o intre cele doua saibe din alama. Am facut apoi proba - rezultatul ok.
Imagine

Am gasit destranse si cele trei suruburi care fixeaza in carcasa rulmentul ce tine rotorul in pozitie. Acele suruburi destranse nu fusesera nici asigurate cu vopsea pe filet.
Imagine

In poza de mai jos se vede un rulment (cel mic) scos de pe angrenajul ,,melc". acest rulment producea fasaitul rotorului. A fost gripat/incleiat si se rotea greu. Angrenajul care se sprijinea pe el, nu antrena camasa interioara a rulmentului, ci aluneca pe ea si producea zgomot. L-am fiert in ulei fin (cum am aratat in topicul cu uscarea si ungerea rulmentilor caspsulati) si si-a revenit spectaculos. Tot in poza de mai jos, indicatorul arata spre un surub care nu fusese lipit cum trebuia si racordul de oscilatie/antitorsiune se misca pe axul tamburului. L-am lipit si s-a rezolvat. Acel surub de regula vine lipit din fabrica si nu trebuie desfacut sub nici o forma! Se scoate cu totul si la nevoie, se inlocuieste cu totul. Nu sunt repere diferite ci este considerata pe schema ca o singura piesa.
Imagine

Tot la interventia anterioara, tehnicianul care a lucrat, a pierdut saiba de sub rulmentul din pinionul cu excentric de oscilatie, astfel pinionul dobandind un joc nespecific:
Imagine

Este dificila confectionarea unei saibe la aceste cote mici, asa ca se poate compensa cu vopsea, asa:
Imagine

In poza urmatoare, indicatorul arata rola presoare (silence) care are rolul de a rula pe o nervura din capacul carcasei si astfel, sa tina rulmentul de sprijin/antitorsiune in proximitatea caii sale de rulare. Ei bine, in aceasta mulineta e o problema cu aceasta rola silence. Ea este nituita fix (prea strans) pe axul sau si nu se roteste deloc. Nu am intervenit in nici un fel asupra ei, fiind vorba de un nit acolo. Am lasat-o asa. Oricum, ea nu are nici un rol in sarcina mare, deci in drill, ci doar asigura un contact cu capacul carterului la rotirea mulinetei in gol sau in sarcini foarte mici si exclude jocul axului tamburului (rotire inainte/inapoi) precum si aparitia unor zgomote. Probabil ca in timp simeringul din cauciuc de pe rola se va toci si vor aparea jocuri si ceva zgomote. Aceasta problema nu pot decat s-o consider din vina constructorului.
Tot in poza de mai jos se vede si modalitatea corecta de introducere a axului tamburului in corpul mulinetei:
Imagine

Dupa introducerea pe ax a ansamblului pinion-rulmenti-bucse-saibe, rulmentul poate fi si asigurat in puncte cu vopsea, in dreptul suruburilor, iar acestea vor fi si ele asigurate la randul lor cu vopsea pe filet.
Imagine

Aproximativ atata unsoare este suficienta intr-o mulineta. In nici un caz nu mai multa!
Imagine

O mica problema si cu siguranta ce tine rulmentul de la floating shaft in piulita rotorului.
Imagine

Se vede ca cele trei brate nu sunt la 90 de grade si suprafata sigurantei nu e plana:
Imagine

Cu putina grija si cu un patent cu varfuri se poate readuce la forma corecta si remonta corect si ferm:
Imagine

In fotografia care urmeaza, este cava greu de inteles pentru mine. Adica sunt o sumedenie de protectii ale rotorului din aliaj de magneziu, garnituri din teflon, saibe, bucse, dar tocmai in locul cel mai solicitat si cel mai supus uzurii, unde era cea mai mare nevoie de o bucsa de protectie, acolo nu e! Se vede ca au pus bucsa pe butucul aripii de rotor de pe partea cu contragreutatea pickupului, dar pe butucul aripii de rotor cu bratul de pickup unde apasa arcul si este forta si frecare, acolo bratul metalic al pickupului pivoteaza direct pe butucul din magneziu. Ca urmare se vede cum a si ,,mancat" din el. De data asta nu-l mai bucsez, asa cum fac la rotoarele din plastic, intrucat nu cunosc pe deplin proprietatile materialului metalic al rotorului si nu ma aventurez sa-l prelucrez si sa risc sa stric ceva. Am sa-l ung bine, sa nu fie expus aerului si va functiona in continuare asa (cu jocurile din uzura). Si aceasta problema o trec, obiectiv, tot in ,,contul" constructorului.
Imagine

Am instalat apoi cate un amortizor la inchidere in fiecare aripa de rotor (peste opritoarele tasate sub loviturile generate de inchiderea pickupului prin rotirea manivelei), pentru a readuce pickupul la pozitia normala (ca si cea a unei mulinete noi). Prin instalarea acestor bucatele de cauciuc amortizor, nu doar ca se aduce pickupul la pozitia corecta ci si inchiderea pickupului va fi mai silentioasa, iar uzurile opritoarelor vor aparea mai greu, sau deloc, daca inchiderea se va face (cu mana) prin actionare directa a pickupului.
Imagine

Si... zic eu... Poza de final fericit:
Imagine

Consider ca aceasta mulineta a fost o buna ocazie ca sa vedem impreuna unde poate duce o interventie neglijenta asupra componentelor unei mulinete, dar si sa constatam asa cum am vazut, unele deficiente de constructie, care cu greu pot fi trecute cu vederea, tinand cont de pretul acestor mulinete.

P.S. Rulmentii galetului raman cu fasait, dar se invart bine si nu sunt oxidati.

Rew.

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de stefanflorin » 15 Ian 2018, 22:54

Excelent!
Urasc atarnatorii!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 17 Ian 2018, 16:18

@ Stefan Florin - Multumesc domnule!

Un alt caz:

Desi mai rar folosite in spinning, mulinetele cu frana pe coada, sunt preferatele multora. Iata ce se poate intampla cand se strange prea tare knobul de frana:
Imagine

Iata ce se poate face pentru remediere. Pentru inceput, se incalzeste o saiba fixata pe un suport (din lemn in cazul meu) si se imprima in knobul deteriorat:
Imagine

Apoi se incalzesc marginile knobului:
Imagine

Folosind lama unui cutit le vom rasfrange peste saiba introdusa:
Imagine

Se lipeste suplimentar cu superglue:
Imagine

Se presara pilitura pe adezivul inca lichid:
Imagine

Se finiseaza si cam asta este:
Imagine

Am dorit sa identific si cauza care a produs ca efect secundar spargerea knobului original si ca atare am identificat-o in ferodourile de frana deteriorate care nu si-au mai facut treaba, astfel incat utilizatorul a suprasolicitat knobul:
Imagine

Am inlocuit ferodourile cu altele si aceasta este dispunerea elementelor in acest dispozitiv de franare. De remarcat este ca se foloseste o solutie tehnica ce nu intrebuinteaza un arc de compresiune ci 3 discuri elastice (saibe din otel subtire - ca un trunchi de con). In acest caz, am avut discurile de frana potrivite si nu a fost nevoie sa le mai confectionez. La nevoie se poate folosi carton plasticat, pasla, etc...
Imagine

Am dat apoi de alta problema. Nu se auzea caraitoare franei. Am gasit lamela din interior rupta:
Imagine

Am taiat o fasie din tabla de otel (dintr-o discheta de P.C.):
Imagine

Am introdus-o fortat intre ramasita tablitei originale si suportul din plastic ,,T" -ul de pe capac si am si lipit-o cu superglue:
Imagine

Am executat si o intretinere si totul a revenit la normal:
Imagine

Iata un alt exemplu de defect produs de strangerea excesiva a knobului de frana:
Imagine

La aceasta mulineta nu am mai reparat nimic, doar am inlocuit piesa sparta, cu alta de pe stoc.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 18 Ian 2018, 10:27

Am o curiozitate legata de mulineta de mai jos si anume, daca stie cineva ceva cu referire la pozitia/forma pickupului la acest Shimano. Este stramb evident, se vede foarte usor ca in stanga este sus si in dreapta este jos. A suferit oare deformari sau asa a fost construit?
Imagine

Mulineta este noua, doar ce s-a pus fir pe ea si omul a venit cu ea la mine sa vad ce are ca se aude fasait si un usor marait, iar de invartit, dupa mine, se invarte mai greu decat ar trebui pentru o mulineta noua-nepescuita. Nu vrea s-o trimita iapoi pe garantie. Chiar sunt curios sa vad despre ce este vorba. Cred ca e modelul K. Vedem mai tarziu concluziile, ma duc s-o deschid si pana atunci poate ma lamureste cineva si in legatura cu pozitia pickupului.

Rew.

godzilla1984
veteran
veteran
Mesaje: 640
Membru din: 21 Aug 2015, 23:29
Localitate: Constanta

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de godzilla1984 » 18 Ian 2018, 10:45

Poate va ajuta, Ultegra 4000 FB noua :

Imagine

La fel prezinta un fasait usor, dar de invartit se invarte perfect. Nu am desfacut-o inca, urmeaza.

Spartacus
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 212
Membru din: 09 Noi 2007, 09:02
Localitate: SV

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Spartacus » 18 Ian 2018, 12:05

Am o Shimano Technium FB cu aceeasi pozitie. Am vazut la multe mulinete de la Shimano constructia asta a pickupului. Personal nu ma deranjeaza cu nimic, ba chiar am impresia ca firul, odata ajuns in pozitia finala, nu se mai deplaseaza inapoi pe elementul pickupului in momentele in care nu este tensionat.
Cred ca e o modificare introdusa in mod voit.

Scrie răspuns