Pont! Identificare vizuala uzuri.

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de tdum » 29 Iul 2017, 12:52

Va salut. Mi-am spus ca n-ar strica sa va prezint succint o modalitate prin care puteti sa va dati seama de ,,kilometrajul" unei mulinete, dintr-o privire:
1) Priviti fanta ce se formeaza sub bratul pickupului. Cu cat mai mare este acel spatiu, cu atat este mai uzata articulatia respectiva ca urmare a numeroase inchideri si deschideri ale pickupului.
Imagine

2) Priviti pozitia pickupului. Cu cat se inchide mai mult peste normal, cu atat este mai uzata articulatia, si duce si la o infasurare a firului spre buza tamburului si necesita introducerea de saibe inaltatoare sub tambur.
Imagine

P.S.
Luni urmeaza sa remediez starea acestei articulatii uzate. Daca credeti ca e de interes, pot sa indic pasii de urmat si sa fac si poze exemplificatoare. In plus, am sa-i instalez si amortizoare la inchiderea pickupului. Cum doriti. Pana atunci, fac un pescuit. Numai bine!
Rew.

adrian99
veteran
veteran
Mesaje: 16027
Membru din: 06 Sep 2008, 13:51
Localitate: Buzau

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de adrian99 » 30 Iul 2017, 20:46

am inteles ca mulinetele sunt incadrate la "consumabile"si trebuie schimbate la intervale de timp.
insa nu cred ca si trebuie sa ne batem joc de ele...dupa cum se vede din pozele anterioare
mergem cu ele la pescuit nu la bowling... :shock:

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de tdum » 30 Iul 2017, 22:02

Asa este. Amicul care este acum proprietarul mulinetei din fotografii, a luat-o asa la mana a doua. M-a rugat sa ma ocup deocamdata de partea mecanica, ca sa o poata folosi pana la iarna. Atunci o voi dezasambla total si el se va ocupa de revopsire, apoi o voi reasambla si va avea o mulineta prezentabila. A avut ceva probleme, printre care si antireturul defect, dar le-am rezolvat. Maine rezolv si articulatia pickupului si montez amortizoare la inchidere. Asta e... nu toata lumea are grija de scule.
Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de tdum » 31 Iul 2017, 12:02

Gata. Aceasta este pozitia corecta a pickupului unei mulinete noi, sau a uneia reparate in cazul de fata.

Imagine
Dupa reparatie, pickupul este din nou paralel cu buza tamburului (nu mai este dat peste pozitia inchis). Amortizoarele instalate fac si ele inchiderea pickupului mai silentioasa si mentin si ele pozitia corecta a acestuia. Deasemenea se vede ca si spatiul dintre bratul pickupului si aripa rotorului s-a redus substantial, (prin comparatie cu pozele anterioare) intrucat s-au redus jocurile dupa bucsare. Am eliminat si o saiba inaltatoare de sub tambur, nemaifiind necesara. Am descarcat firul, am mai introdus sub el si un buraj, apoi l-am reancarcat si este o.k.

Cu aceasta bucsa din carbon in articulatia bratului si cu amortizoarele prezente acum in ambele articulatii, mulineta este acum superioara uneia noi de acelasi tip si va rezista mai bine la uzura. Daca este util cuiva, postez si restul pozelor (pe care le-am facut sa le arat proprietarului) din timpul acestei reparatii / upgrade simplu si eficient. Desi arata rau la exterior, aceasta Daiwa Caldia X 2500 functioneaza foarte bine si mi-a facut placere s-o reconditionez. Angrenajele si corpul sunt aceleasi ca si la Daiwa TD Sol, iar rotorul este imprumutat de la vechiul Exceler. De acum, mai are multi ani de functionare in fata.

Important de retinut este faptul ca pozitia pickupului (si jocurile in articulatia pe care pivoteaza bratul) tradeaza adesea inaintea altor componente uzura si regimul de exploatare al unei mulinete, chiar daca pe exterior aceasta arata bine nu ca mulineta din postarea de fata. Astfel, o simpla analizare vizuala este suficienta chiar si pentru un ochi mai putin experimentat. Sper sa va fie de folos.

Rew.

marcel gheorghita
senior
senior
Mesaje: 394
Membru din: 11 Dec 2005, 09:15
Localitate: Botosani

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de marcel gheorghita » 01 Aug 2017, 07:32

"Daca este util cuiva, postez si restul pozelor (pe care le-am facut sa le arat proprietarului) din timpul acestei reparatii / upgrade simplu si eficient" - ar fi interesant de vazut. Eu am facut tot ce mi-a spus tdum, si mulinetele mele functioneaza cum trebuie. E bine sa invatam zi de zi, nu stim cand avem nevoie ....

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de tdum » 01 Aug 2017, 09:06

marcel gheorghita scrie: ar fi interesant de vazut
Cu multa placere domnule. Iata :

In ceea ce priveste articulatia, acesta va trebui bucsata. Cu un mic efort, redam formele circulare atat ale butucului cat si ale orificiului din bratul pickupului. Metoda folosita - aschierea. Butucul il prelucram de la oval la rotund folosind lama unui cutit sau cutter cu care radem zonele mai groase pana se uniformizeaza si butucul devine iar rotund. Orificiul din brat il rotunjim cu o pila rotunda. Dupa prelucrare, trebuie sa obtinem un spatiu (gol) circular pentru amplasarea bucsei, asa cum se vede in poza de mai jos.
Imagine

Urmeaza confectionarea bucsei. Cel mai simplu, este dintr-o fasie de tabla indoita sub forma unei bucse. Eu prefer insa carbonul. Debitez dupa masurare, dintr-o bucata de varga (de pescuit) de carbon, la dimensiunea necesara o bucsa de carbon. In poza urmatoare se vad ambele variante.
Imagine

Urmeaza inserarea bucsei in spatiul creat anterior. Se unge cu vaselina in cadrul acestei operatiuni.
Imagine

Urmeaza confectionarea celor doua amortizoare, prin debitarea acestora dintr-o fasie de cauciuc cu grosimea 0,8-1mm.
Imagine

Se lipeste cu superglue o bucatica de cauciuc din cele doua peste opritorul de pe o aripa a rotorului, (degresat in prealabil).
Imagine

La fel se procedeaza si cu celalalt opritor de pe cealalta aripa a rotorului peste care se lipeste cea de-a doua bucatica amortizoare.
Imagine

Se remonteaza totul cu atentie. Rezultatul final l-am postat deja si e o.k.

In cazul de fata a fost vorba de Daiwa Caldia X, dar ea are rotorul identic cu multe mulinete din aceeasi generatie: Exceler, Legalis, TDR4, TDD, Bradia, Infinity Q2500 Custom si chiar mai noua Procaster A si altele. Nu este insa vorba de marca, iar aceasta operatiune am executat-o pe alte zeci de mulinete apartinand diverselor firme. Sper sa va fie de folos.

Rew.

marcel gheorghita
senior
senior
Mesaje: 394
Membru din: 11 Dec 2005, 09:15
Localitate: Botosani

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de marcel gheorghita » 01 Aug 2017, 15:00

Multumesc! :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: Pont! Identificare vizuala uzuri.

Mesaj de stefanflorin » 01 Aug 2017, 19:40

Big Like! :respekt:
Urasc atarnatorii!

Scrie răspuns