Conservare motor barca in 2 timpi

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

cooolmarius
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 133
Membru din: 19 Iul 2011, 13:08
Localitate: Tr Severin

Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de cooolmarius » 26 Noi 2015, 20:22

Sunt la primul motor de barca , proaspat achizitionat ... un Yamaha 4 HP in 2 timpi . Intrucat urmeaza perioada de iarna , nu va fi folosit pana in primavara. As dori sa stiu ce masuri trebuie luate in asa fel incat motorul sa nu sufere stiu eu ce afectiuni pe perioada stationarii .. oxidari , coroziune , coacere garnituri...etc . Ideea este ca in primavara sa porneasca si sa mearga la fel de usor ce acum. Ulterior, la prima pornire cum trebuie procedat? Sa l depozitez intr un mediu mai rece ferit de inghet sau intr un mediu mai caldut ? Multzam ;)

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de tudor » 26 Noi 2015, 20:48

Taie alimentarea cu benzina si lasa-l sa mearga pana arde toata benzina din carburator. Dupa aia nu ai nimic special de facut. Doar o mica revizie la 100 de ore de functionare. Cu revizia nu te pot ajuta ca n-o fac eu.

cooolmarius
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 133
Membru din: 19 Iul 2011, 13:08
Localitate: Tr Severin

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de cooolmarius » 27 Noi 2015, 00:58

Am intalnit pareri care spuneau ca daca ramane fara benzina in carburator se oxideaza aluminiul din care este facut , pe interior... plus ca garniturile ar avea si ele de suferit...

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de tudor » 27 Noi 2015, 08:26

Daca lasi benzina in carburator, fiind amestec, nu-ti mai demareaza la primavara.
Am trei motoare dintre care doua in doi timpi. Unul de 2,5 cai si celalalt de 50 de cai. Cel de 2,5 cai are mai bine de 20 de ani si merge ceas. Cel de 50 e din 2006 si merge si el ca lumea. Nu s-a oxidat nimic la ele.

cooolmarius
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 133
Membru din: 19 Iul 2011, 13:08
Localitate: Tr Severin

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de cooolmarius » 27 Noi 2015, 13:53

Nimeni care isi intretine singur motorul ? Sfaturi .. pareri ,..?

Daca spre exemplu folosesti doar 10...20 ore pe an motorul, tot trebuie schimbat o data pe an uleiul la cisma ? Ce ulei este ok ? Bujiile cam la ce intervale ar trebui schimbate ? Dar impeller ul la ce prioade / ore de utilizare ar trebui verificat ?

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de Sorin » 27 Noi 2015, 14:53

Am un Mariner de 5 cai in 2 timpi deci motor mic ....

ii fac revizie o data la 2-3 ani , nemergand cu el mai mult de 50 de ore pe an ...cel mult
pe revizie platesc 30 de lei daca nu trebuie schimbata vreo piesa .....
pt banii astia nu merita sa te chinui singur
iti recomanda CALDUROS sa faci aceasta revizie la cei care se ocupa de asa ceva : reprezentante , service-uri etc ....
e plin de ,, Priceputi'' ...am patit si eu asta .....am pierdut vreamea si am cheltuit banii ampulea

reguli de ,,aur'' in folosirea lui :
- dupa ce pornesti dimineata motorul lasa-l sa mearga la relanti 2-3 minute pana sa pleci cu el ( pana iti pui gentie si legi firele pe bete )
- cand iesi de pe balta , ,,tai'' benizna cu 200-300 m inainte sa ajungi la mal astfel incat el sa consume toata benzina din carburator pana se opreste . In felul asta data viitoare cand pleci nu vei avea probleme cu pornirea
- cand faci amestec sa te asiguri ca are ulei cat trebuie , mai bine mai mulut decat mai putin
- ochii ca pe butelie la jetul de racire ......daca nu mai ,pisa'' cum trebuie , daca observi ca s-a oprit , opresti motorul instant sa nu se caleze .

daca le respecti pe astea , motorul nu are moarte .

Succesuri !
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

cooolmarius
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 133
Membru din: 19 Iul 2011, 13:08
Localitate: Tr Severin

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de cooolmarius » 29 Noi 2015, 17:18

As mai avea o intrebare .. la ce / cum foloseste acel buson marcat cu Wash .. aflat linga busonul superior al uleiului din cisma ?

peb5
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: 20 Feb 2014, 13:45

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de peb5 » 29 Noi 2015, 22:27

Incearca sa pui ceva poze cu motorul. Se zice ca o poza face cat o mie de cuvinte.
Ce model de motor ai (ce scrie pe acele tablite).
Tudor ti-a spus cam tot ce trbuie sa faci.

MBRO
junior
junior
Mesaje: 36
Membru din: 18 Apr 2013, 14:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de MBRO » 30 Noi 2015, 12:27

Tudor a subliniat esentialul, la noi pe blog gasesti mai multe articole pe tema asta:

Depozitarea motorului de barca
Intretinerea motorului de barca

Si... ma rog, mai gasesti altele pe acolo. Ideea e sa acorzi mare atentie la racire si la ulei (mai bine dai ceva mai multi bani pe ulei de calitate decat sa ajungi sa schimbi piese).
Distribuitor national de elice si piese pentru motoarele de barca

cooolmarius
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 133
Membru din: 19 Iul 2011, 13:08
Localitate: Tr Severin

Re: Conservare motor barca in 2 timpi

Mesaj de cooolmarius » 30 Noi 2015, 23:20

Yamaha 4 cp 2 timpi . Modelul concret in Foto 1 . Am cateva intrebari, strict la obiect :
1. Buson superior – schimb ulei cisma .
2. Buson WASH – La ce se foloseste si cum ?
3. Fante pentru admisia apei catre pompa de apa ?
4. Buson inferior – schimb ulei cisma.
5. La ce se foloseste ? ( posibil reglaj relanti .. )
6. La ce se foloseste ?
7. Orificiu in cisma .. la ce foloseste ? E normal sa fie deschis ?
8. Gaura admisie apa catre pompa de apa ?
9. Stiu ca acest surub se desface cand se desface partea de jos a cismei pentru acces la pompa de apa . Se desface pe pozitia neutru sau inainte / inapoi ? M-ar interesa cateva sugestii si aici intrucat as dori sa verific impeller ul , eventual sa-l schimb .


1. http://s844.photobucket.com/user/coool_ ... sort=3&o=4
2. http://s844.photobucket.com/user/coool_ ... sort=3&o=3
3. http://s844.photobucket.com/user/coool_ ... sort=3&o=2
4. http://s844.photobucket.com/user/coool_ ... sort=3&o=1
5. http://s844.photobucket.com/user/coool_ ... sort=3&o=0


Multumesc .

Scrie răspuns