Ulei Motor MERCURY

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

vali stratonov
veteran
veteran
Mesaje: 4610
Membru din: 19 Sep 2006, 13:26
Localitate: cluj-napoca

Mesaj de vali stratonov » 24 Oct 2011, 08:55

radzvaan scrie:
radzvaan scrie:Mai am o rugaminte: sunt la primul motor si nu stiu nimic despre rodaj - am inteles ca sunt necesare 10 ore in apa de lac ( nu pe curgatoare)
Deasemenea as dori sa stiu la ce viteza se face rodajul, daca schimbul de ulei este recomandat anual indiferent daca am sau nu 100 de ore , etc

Daca aveti si alte sfaturi le astept cu nerabdare.
Va multumesc
Nimeni..... nimic?
Completez cu inca o intrebare: Ce tip de ulei sa bag in cizma? merge tot 10W 30?
Dar tu nu ai carte tehnica la motorul tau?

Exista posibilitatea ca de la producator la producator uleiurile folosite in cizma sa fie putin diferite ....la fel si orele necesare rodajului....

De ex. eu am un Suzuki de 2,5 cai luat de nou , la care durata rodajului este de 10 ore ,timp in care in primele 7 ore nu ai voie sa turezi motorul la mai mult de jumate din cursa acceleratiei....in ultimele 3 ore ramase poti tura la maxim motorul dar nu mai mult de 5 minute dupa care reviii la jumateate de turatie ....

Uleiul din motor se schimba obligatoriu dupa cele 10 ore de rodaj , ca apoi primul schimb sa il faci dupa 50 de ore dar nu mai tirziu de 6 luni ....

Uleiul din cizma pe care-l folosesc e Mobile SAE 80W 90 ....sau poti pune o vaselina speciala Quicksilver.

Spor. :wink:
pescuitul nu e tir cu arcul...asa ca insistati!

Avatar utilizator
radzvaan
veteran
veteran
Mesaje: 1311
Membru din: 20 Noi 2008, 23:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de radzvaan » 24 Oct 2011, 17:25

Multumesc Vali pentru sfaturi.
Referitor la cartea tehnica nu am, motorul este adus din Suedia fara acte si ambalaj (altfel se plateau taxe vamale)
Voi cauta pe Internet- sper sa gasesc ceva...
spinning-addicted!

vali stratonov
veteran
veteran
Mesaje: 4610
Membru din: 19 Sep 2006, 13:26
Localitate: cluj-napoca

Mesaj de vali stratonov » 25 Oct 2011, 07:16

radzvaan scrie:Multumesc Vali pentru sfaturi.
Referitor la cartea tehnica nu am, motorul este adus din Suedia fara acte si ambalaj (altfel se plateau taxe vamale)
Voi cauta pe Internet- sper sa gasesc ceva...
Ma mir , deoarece si eu mi-am adus motorul si barca din UK si nu am platit taxe vamale ca doar suntem in UE....

Din cite stiu eu si Suedia e in UE.... :wink: :wink: :wink: dar mai stii.

Cred ca mari diferente in intretinerea motoarelor de la diferite firme nu sunt , dar poate te ajuta cineva de aici cu vre-un link bun. :wink:
Spor sa ai si sa te bucuri de motor.
pescuitul nu e tir cu arcul...asa ca insistati!

Avatar utilizator
radzvaan
veteran
veteran
Mesaje: 1311
Membru din: 20 Noi 2008, 23:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de radzvaan » 07 Noi 2011, 23:05

Inca o intrebare: Mercury de 4 cai vine cu ulei in cizma sau trebuie sa-i pun eu?
Merci de ajutor :wink:
spinning-addicted!

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 09 Noi 2011, 10:22

Scuze rdzvaan, poate raspund tarziu. (copiat din cartea pentru 4,5,6 HP Mercury 2010)

Engine Break‑in Procedure (rodaj)
IMPORTANT: Failure to follow the engine break‑in procedures can
result in poor performance throughout the life of the engine and
can cause engine damage. Always follow break‑in procedures.
1. For the first hour of operation, run the engine at varied throttle
settings up to 2000 RPM or at approximately half throttle.
2. For the second hour of operation, run the engine at varied
throttle settings up to 3000 RPM or at three‑quarter throttle,
and at full throttle for approximately one minute every ten
minutes.
3. For the next eight hours of operation, avoid continuous
operation at full throttle for more than five minutes at a time.

Si pornirea:
OPERATION
c. 4 Hp Models with optional remote fuel tank ‑ Move the fuel
valve to the up position.
d. Squeeze the fuel line primer bulb several times until it feels
firm.
7. Set the throttle grip to start position. (pe levieril de acceleratie ai un semn metalic - intre broasca si iepure. Acolo se aduce sageata de pe maneta de comanda pentru a porni motorul)
8. If engine is cold, completely pull out the choke. Push in the
choke halfway as the engine is warming up. Push in
completely after engine is warmed up.
NOTE: Starting Flooded Engine ‑ Push in the choke knob. Wait
30 seconds, then continue to crank engine for starting.


Uleiul din cizma. Asta se poate verifica relativ usor, se desface surubul care este in dreptul inscriptiei (oil level) de pe cizma si se introduce o bucatica de lemn curbata sau se inclina usor motorul si vezi daca curge).

Avatar utilizator
radzvaan
veteran
veteran
Mesaje: 1311
Membru din: 20 Noi 2008, 23:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de radzvaan » 11 Noi 2011, 01:05

Multumesc m_dascalu pentru ajutor!
Sper sa ma ajute timpul sa-i dau prima sfoara anul asta :)
spinning-addicted!

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 12 Noi 2011, 09:30

@radzvaan - nu-ti pot ura decat mult succes si plimbare placuta. Dar cand ma uit afara ... . 8)
Eu I-ii dau cate o sfoara, o data pe luna, in butoiul cu apa si binenteles, in garaj. La vremea asta, nu e nici o placere sa ma plimb pe apa cu barca, cel putin pentru mine.

Scrie răspuns