Este diferenta semnifivativa intre 15 cai si 20 cai 4 timpi?

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

Este diferenta semnifivativa intre 15 cai si 20 cai 4 timpi?

Mesaj de Pubertfester » 21 Iul 2011, 10:05

Salut, exista o diferenta semnificativa intre mercury 15 cai 4 timpi si mercury 20 de cai 4 timpi? intreb deoarece am un 15 cai din 2010 si este identic cu modelul de 20 de cai tot model 2010-2011 si as vrea sa stiu daca se merita un upgrade? multumesc!

ANDREI RIGA
veteran
veteran
Mesaje: 1651
Membru din: 05 Oct 2006, 11:40
Contact:

Mesaj de ANDREI RIGA » 21 Iul 2011, 12:31

Gandeste-te ca un motor de 5 cp gliseaza cu o gonflabila de 2.7-3.00 m. Este aceeasi diferenta ca intre 0 si 5cp, adica extrem de semnificativa. Bineinteles ca daca le pui la un barcaz de 30 metrii si nu stiu cate tone, n-ai sa simti prea tare diferenta :D

Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

Mesaj de Pubertfester » 25 Iul 2011, 14:45

Barca mea e tip laguna de constanta b5 parca se numeste si in cartea tehnica a barcii scrie ca se poate merge cu maxim 20 cai, eu avand 15 ma gandeam ca e mai bine sa ai pe barca maxim de cat permite pt ca tot timpu se aduna cate ceva in plus :lol: .acum am pus intrebarea asta deoarece ma gandesc ca una e sa castig un pic de cuplu si ca viteza -1-2 km in plus si alta ar fi sa castig ceva mai bine 5-9 km la ora la aceeasi incarcatura. eram curios daca stie cineva daca a facut cineva modificare de la 15 la 20 la mercury 4 timpi si diferenta a fost mare. mare insemnand pt mine 8-10 km la ora in plus. :roll: din ce am vazut pe fisele cu piese s-ar schimba doar 2-jigleoare si elicea cu alt pas .

Avatar utilizator
Diver
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 09 Iul 2005, 09:28
Localitate: Sibiu

Mesaj de Diver » 25 Iul 2011, 15:05

Iti garantez ca schimband doar jiglere in nici un caz nu cresti puterea cu 25% ( diametrul si pasul elicii nu au nici o relevanta vis-a-vis de puterea motorului, cel mult o diminueaza daca din cauza unui diametru sau pas prea mari, motorul nu mai poate ajunge la turatia de putere maxima - puterea se masoara la arborele elicii). In mod normal, la un motor in 4 timpi cu carburator, principala influenta in cresterea puterii o are arborele cu came.
Fir intins si happy bubbles !

Diver

Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

Mesaj de Pubertfester » 27 Iul 2011, 13:50

nu vreau sa va contrazic, dar eu am vazut pe fisele de piese pt acaste motoare ca sant practic identice iar in fise se specifica, ca piesa respectiva este pt modelul de 20 de cai sau de 15 cai, singurele piese care difera intre cele 2 modele; si ar fi 3 jigleoare si elicea cu un pas mai mare de la 9 la 10 pitch, repet in fisele de comanda de piese la aceste motoare, as da si link dar nu stiu daca se permite pe acest forum sa vedeti comparatia, si intradevar la specificatii tehnice motorul de 15 cai are regim de turatii la 5000 - 6000 si la 20 de cai 5500 - 6500, de unde am tras concluzia ca au schimbat jigleoarele pt mai multa benzina si pichul pt forta mai mare.
e o concluzie personala din schema tehnica a celor 2 modele care se aseamana f mult ( as zice identic) si pe exterior si se pare ca si pe interior :lol:
eram curios daca cineva a facut acest upgrade sau daca e mecanic de specialitate si poate confirma ca diferenta intre aceste motoare e cea specificata de ei in fisele de piese
multumesc!

Scrie răspuns