Salut,
Ma adresez celor cu veleitati in ale electronicii...
Mai exact, dimineata, cand am scos acumulatorul de la incarcat, am observat ca acesta era foarte cald, lucru nemaintalnit pana acum.
Am masurat tensiunea de alimentare la bornele redresorului folosit (REDRESOR MK110P 12V/50-130A), si am observat ca aceasta era de 15.4 V.
In conditiile in care pe acumulator (un Exide Gel de 60A) scrie ca tensiunea maxima de incarcare sa nu depaseasca 14.4 V.... ma gandesc ca am o problema totusi (sau redresorul).
Eu stiam ca redresorul e destept si si nu ar trebui sa faca astfel de probleme. Aveti vreo idee care ar putea fi problema?
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
Masoara cu un voltmetru tensiunea pe acumulator si vezi ce valoare are. Fa acelasi lucru si dupa o zi doua fara sa folosesti acumulatorul. Daca diferenta dintre cele doua masuratori este semnificativa (1-2 V) atunci poate fi o problema. De obicei tensiunea de mers in gol a unui redresor este mai mare cu ceva fata de regimul cand il cuplezi la o sarcina. Nu ar trebui sa fie o problema ceea ce spui tu. Daca spui ca redresorul e destept ar putea fi o problema la limitarea curentului de incarcare pe masura ce se incarca acumululatorul catre capacitatea maxima a acestuia.
Re: Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
attilaf scrie:Salut,
Ma adresez celor cu veleitati in ale electronicii...
Mai exact, dimineata, cand am scos acumulatorul de la incarcat, am observat ca acesta era foarte cald, lucru nemaintalnit pana acum.
Am masurat tensiunea de alimentare la bornele redresorului folosit (REDRESOR MK110P 12V/50-130A), si am observat ca aceasta era de 15.4 V.
In conditiile in care pe acumulator (un Exide Gel de 60A) scrie ca tensiunea maxima de incarcare sa nu depaseasca 14.4 V.... ma gandesc ca am o problema totusi (sau redresorul).
Eu stiam ca redresorul e destept si si nu ar trebui sa faca astfel de probleme. Aveti vreo idee care ar putea fi problema?
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.
Salut,
E normal!
Recomandat e ca incarcarea oricarei baterii dar in special AGM(gel) sa fie facuta pana in 10 % din aperajul bateriei.Adica ai 60A pe baterie si nu e recomandat sa faci o incarcare cu mai mult de 6 A/h.redresorul SUA MK 110P are 10A/h iar varianta mai mica MK 105P incarca cu 5A/h(varianta MK 105P o folosesc eu pt o bat pe gel de 90A),deasta si cauza probabila a incalzirii...+ ca probabil ai si un transformator intre 220 si 120V


Re: Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
danone scrie:Masoara cu un voltmetru tensiunea pe acumulator si vezi ce valoare are. Fa acelasi lucru si dupa o zi doua fara sa folosesti acumulatorul. Daca diferenta dintre cele doua masuratori este semnificativa (1-2 V) atunci poate fi o problema. De obicei tensiunea de mers in gol a unui redresor este mai mare cu ceva fata de regimul cand il cuplezi la o sarcina. Nu ar trebui sa fie o problema ceea ce spui tu. Daca spui ca redresorul e destept ar putea fi o problema la limitarea curentului de incarcare pe masura ce se incarca acumululatorul catre capacitatea maxima a acestuia.
Am masurat tensiunea la bornele acumulatorului acum cateva minute : 13.4 V
Am masurat tensiunea de mers in gol a redresorului: 12.1 V
Am masurat tensiunea de incarcare (redresorul conectat la baterie): 15.4 V. Dupa 5 minute ajunsese deja la 15.8 V. Dupa 10 minute, tensiunea ajunsese deja la 16V
Referitor la "lasatul la incarcat mai mult decat trebuie", pana acum il lasam pana in momentul in care ledul de "Charging complete" devenea verde. Insa dupa o noapte nu devenise inca verde. Si oricum, in manual spunea ca nu e o problema sa il lasi mai mult "decat trebuie".
Pe mine tensiunea aia de 16 V ma cam speria.
Voi masura zilele urmatoare sa vad cum se comporta acumulatorul.
Pe de alta parte, am mai facut un experiment. Am luat bateria la sonar, ceva de 12V si 17 A, i-am masurat tensiunea la borne: 9 V , deci descarcata.
Am conectat-o la redresor, si am masurat tensiunea: 12.4 V
In schimb, pe redresor, imi afiseaza doar mesajul Charging complete.

Re: Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
Am mai gasit o chestie care ma cam "nelinisteste", in sensul ca imi cam confirma temerile ca ar fi ceva in neregula cu redresorul:
- Pasul 1: furnizeaza o intensitate ridicat până la 75% din incarcare (14,4 VDC).
- Pasul 2: reduce tensiunea la 13,5 VDC pentru a limita formarea de gaze.
- Pasul 3: Ţine tensiunea între 13.2 şi 13.5 VDC şi intensitatea de 0,1 si 0,3 A
Probabil Dan are dreptate, o fi ceva pe partea de control al incarcarii.
In traducere libera, cei 3 pasi ar fi urmatorii:Chargeur portable automatique 5 ampères 110-PE:
- Deux étapes de charge automatique : charge et entretien.
- Indicateur LED : On, en charge, pleine charge et contrôle de connexion.
- Protections contre les surtensions, les surcharges, les courts-circuits, les erreurs de connexion ou les inversions de polarité.
- 1 sortie de 10 ampères. Alimentation 220 Vca.
- Poignée de portage, câble et pinces colorées en sortie.
- Trois étapes de charge automatique : charge, absorption et entretien.
Technologie à étapes multiples:
Les chargeurs Minn-Kota règlent automatiquement le profil de charge de chaque batterie du plomb afin de la recharger et de l’entretenir en parfaites conditions de sécurité.
- L’étape 1: fournit un ampérage élevé jusqu’à atteindre 75% de charge (14,4 Vcc).
- L’étape 2: réduit le voltage à 13,5 Vcc afin de limiter la formation de gaz.
- L’étape 3: maintient le voltage entre 13,2 et 13,5 Vcc et l’ampérage en 0,1 et 0,3 A.
- Nombre de sortie: 1
- Intensité de sortie: 10A
- Tension d'entrée: 230 Vca
- Tension: 12V
- Temps de charge: 4 à 6h
- Poids: 3,7kg
- Longueur, largeur: 178 x 228mm
- Hauteur: 197mm
- Pasul 1: furnizeaza o intensitate ridicat până la 75% din incarcare (14,4 VDC).
- Pasul 2: reduce tensiunea la 13,5 VDC pentru a limita formarea de gaze.
- Pasul 3: Ţine tensiunea între 13.2 şi 13.5 VDC şi intensitatea de 0,1 si 0,3 A

Re: Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
Attila,ai incercat sa inseriezi in circuitul de incarcare un ampermetru ca sa vezi la ce curent se incaraca acumulatorul? Este interesant de vazut ce curent indica ampermetrul. Oricum daca tensiunea la borne este aproximativ aceeasi dupa cateva zile fara ca sa-l folosesti, nu-ti face probleme. Singura problema e sa ai mare grija sa nu-l descarci mai mult de 80% din capacitate , adica tensiunea in sarcina sa nu coboare sub 10,5V pentru ca il poti pune in pericol. In legatura cu asta , testez un circuit simplu care mi-l decupleaza automat de la motor si ma avertizeaza sonor(sa trec pe vasle) cand tensiunea la bornele lui scade periculos la limita de 10,5V ( descarcarea lui in continuare poate sa-l distruga).
Re: Probleme redresor MK110P 12V/50-130A
Mdaa , posibil sa nu mai vada bine refereinta inarcatorul . Trimite-mi incarcatorul si rezolvam problema .