motor barca in 4 timpi

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
mos dan
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 27
Membru din: 14 Aug 2007, 00:29

motor barca in 4 timpi

Mesaj de mos dan » 24 Sep 2007, 01:00

...salutare!am o mare nelamurire!!!??!!l la motoarele in 4 timpi se face amestec de ulei in rezervor ori NU?pentru ca am un evinrude de 4 cai in 4 timpi si am primit 100 de sfaturi contradictorii...ba ca se face amestec,ba ca nu se face......DACA ESTE CINEVA PRICEPUT...ROG SA MA AJUTE si as dori informatii cum se intretine cel mai bine acest tip de motor :shock: multumesc

melculbeat
veteran
veteran
Mesaje: 994
Membru din: 08 Mar 2006, 00:59

Mesaj de melculbeat » 24 Sep 2007, 07:01

nu se face. dar ca sa fii sigur uita-te daca ai baie de ulei si joja pt verificare nivelului. eu unul nu am auzit de motor in 4 timpi care sa mearga cu amestec.
in 1923/ s-a nascut un mit/ nu existau stelishti shi nici catzei/ dar exista Rapid

cristi.v
senior
senior
Mesaje: 354
Membru din: 17 Ian 2007, 23:15
Localitate: Ploiesti

Mesaj de cristi.v » 24 Sep 2007, 07:29

Sigur nu se face amestec, numai motoarele in 2 timpi au nevoie de amestec. Sigur are baie de ulei, lubirifierea o face motorul singur.
Asta daca e intr-adevar in 4 timpi :D .
Pt. intretinere > schimba uleiul undeva la 100 de ore de folosire, verifica tot timpul nivelul din baie, atentie la pompa de racire sa nu se infunde (daca nu are racire cu aer, ceea ce e f. improbabil), atentie la uleiul din cizma, tre sa aiba o culoare clara, translucida. Daca arata ca pasta de dinti inseamna ca intra apa in cizma.

mos dan
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 27
Membru din: 14 Aug 2007, 00:29

Mesaj de mos dan » 24 Sep 2007, 12:35

...are o baie de ulei pe cizma...alta nu are..sa fie in 2 timpi?? :roll: ...care sant mai bune si mai durabile in 4 timpi ori in 2 timpi .....ca ma si duc si cumpar altu :lol: :lol:

cristi.v
senior
senior
Mesaje: 354
Membru din: 17 Ian 2007, 23:15
Localitate: Ploiesti

Mesaj de cristi.v » 24 Sep 2007, 15:17

Fa-i o poza, fara capacul motorului, sa vedem despre ce e vorba.
In legatura cu fiabilitate, o sa gasesti adepti de ambele parti, fiecare lauda un anumit model.
in principiu, din experienta vorbind, cele in 2 timpi mi se par mai putin pretentioase, numa sa faci amestecul corect, consuma mai mult decat echivalentul in 4 timpi, sunt mai zgomotoase, dar sunt si mult mai usoare.
Cam ce greutate are al tau? In 2 timpi la 4 cai tre sa aiba intre 12-16 kg.
La cele in 4 tp tre sa ai grija sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul, sa verfici nivelul de ulei mereu, etc...exact ca la masina.
Dar orice tip ar fi, un motor bun te tine de te plictisesti daca nu iti bati joc de el, adica intretinerea periodica nu trebuie neglijata, trebuie pregatite pentru iarna cu uleiuri speciale, inainte de iernat trebuie spalate cu grija si lasate sa functioneze ceva timp in butoi cu apa curata, etc...

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 26 Sep 2007, 20:11

auzi ma, dar ianinte sa ne dam cu parerea ca tot romanul priceput zi si tu ce motor este, daca e nou gasim pe net daca e rusesc mg cu orice dar cel mai bine zi ce motor ai...

Avatar utilizator
Dragos Cretu
senior
senior
Mesaje: 329
Membru din: 20 Iul 2007, 18:19
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Dragos Cretu » 26 Sep 2007, 20:55

Evinrude fac vestitele motoare E-tec, cu injectie directa, asta inseamna ca nu tre` sa faci tu amestecul, si-l face singur asistat electronic, nu este in patru timpi, la 4 cai este cu doi cilindri in V, asa ca io cred ca este Eminrude :))))
Thank you, Father for revealing fishing to me!!!

www.myspace.com/monarchyspace

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 30 Sep 2007, 23:01

evinrude face doar motoare de la 40 cp in sus.

daca motorul tau are baie de ulei in motor (nu in cizma) cu joja inseamna ca este in patru timpi. oricum sfatul meu e sa-l duci la un atelier specializat pentru o revizie generala si vei primi si sfaturi in privinta folosirii lui.

Scrie răspuns