
motor barca in 4 timpi
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
motor barca in 4 timpi
...salutare!am o mare nelamurire!!!??!!l la motoarele in 4 timpi se face amestec de ulei in rezervor ori NU?pentru ca am un evinrude de 4 cai in 4 timpi si am primit 100 de sfaturi contradictorii...ba ca se face amestec,ba ca nu se face......DACA ESTE CINEVA PRICEPUT...ROG SA MA AJUTE si as dori informatii cum se intretine cel mai bine acest tip de motor
multumesc

-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
Sigur nu se face amestec, numai motoarele in 2 timpi au nevoie de amestec. Sigur are baie de ulei, lubirifierea o face motorul singur.
Asta daca e intr-adevar in 4 timpi
.
Pt. intretinere > schimba uleiul undeva la 100 de ore de folosire, verifica tot timpul nivelul din baie, atentie la pompa de racire sa nu se infunde (daca nu are racire cu aer, ceea ce e f. improbabil), atentie la uleiul din cizma, tre sa aiba o culoare clara, translucida. Daca arata ca pasta de dinti inseamna ca intra apa in cizma.
Asta daca e intr-adevar in 4 timpi

Pt. intretinere > schimba uleiul undeva la 100 de ore de folosire, verifica tot timpul nivelul din baie, atentie la pompa de racire sa nu se infunde (daca nu are racire cu aer, ceea ce e f. improbabil), atentie la uleiul din cizma, tre sa aiba o culoare clara, translucida. Daca arata ca pasta de dinti inseamna ca intra apa in cizma.
Fa-i o poza, fara capacul motorului, sa vedem despre ce e vorba.
In legatura cu fiabilitate, o sa gasesti adepti de ambele parti, fiecare lauda un anumit model.
in principiu, din experienta vorbind, cele in 2 timpi mi se par mai putin pretentioase, numa sa faci amestecul corect, consuma mai mult decat echivalentul in 4 timpi, sunt mai zgomotoase, dar sunt si mult mai usoare.
Cam ce greutate are al tau? In 2 timpi la 4 cai tre sa aiba intre 12-16 kg.
La cele in 4 tp tre sa ai grija sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul, sa verfici nivelul de ulei mereu, etc...exact ca la masina.
Dar orice tip ar fi, un motor bun te tine de te plictisesti daca nu iti bati joc de el, adica intretinerea periodica nu trebuie neglijata, trebuie pregatite pentru iarna cu uleiuri speciale, inainte de iernat trebuie spalate cu grija si lasate sa functioneze ceva timp in butoi cu apa curata, etc...
In legatura cu fiabilitate, o sa gasesti adepti de ambele parti, fiecare lauda un anumit model.
in principiu, din experienta vorbind, cele in 2 timpi mi se par mai putin pretentioase, numa sa faci amestecul corect, consuma mai mult decat echivalentul in 4 timpi, sunt mai zgomotoase, dar sunt si mult mai usoare.
Cam ce greutate are al tau? In 2 timpi la 4 cai tre sa aiba intre 12-16 kg.
La cele in 4 tp tre sa ai grija sa schimbi uleiul, sa schimbi filtrul, sa verfici nivelul de ulei mereu, etc...exact ca la masina.
Dar orice tip ar fi, un motor bun te tine de te plictisesti daca nu iti bati joc de el, adica intretinerea periodica nu trebuie neglijata, trebuie pregatite pentru iarna cu uleiuri speciale, inainte de iernat trebuie spalate cu grija si lasate sa functioneze ceva timp in butoi cu apa curata, etc...
- edi_curiosul
- veteran
- Mesaje: 2276
- Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
- Contact:
- Dragos Cretu
- senior
- Mesaje: 329
- Membru din: 20 Iul 2007, 18:19
- Localitate: Bucuresti
- Contact: