Barca gonflabila si cizma lunga/scurta...

Lista de discutii libera, pe teme de pescuit la rapitori sau aspecte colaterale.

Moderatori: Adelin, johnnybravo, dr.pike, tudor, Moderatori

Avatar utilizator
danielcocea
veteran
veteran
Mesaje: 1311
Membru din: 16 Noi 2009, 19:14
Localitate: la peste----<*))))><-Buc.

Barca gonflabila si cizma lunga/scurta...

Mesaj de danielcocea » 06 Iun 2010, 20:28

Tinand cont ca am in plan achizitionare unui motor de barca de ...sa zicem 4 caluti....am marea intrebare?....exista vreo diferenta daca cizma motorului este scurta sau lunga... :roll: ...

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 06 Iun 2010, 21:05

Cizma motorului depinde de tipul barcii. :D

Avatar utilizator
danielcocea
veteran
veteran
Mesaje: 1311
Membru din: 16 Noi 2009, 19:14
Localitate: la peste----<*))))><-Buc.

Mesaj de danielcocea » 06 Iun 2010, 21:42

tudor scrie:Cizma motorului depinde de tipul barcii. :D
"tipul" barcii este un "tip" "clasic" de barca gonflabila....2.7 m , chila gonflabila , ...si cam atat...ideea este care este diferenta intre o cizma lunga si una scurta... :wink:

fpt
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 11
Membru din: 12 Iun 2008, 01:23
Localitate: Bucuresti

Mesaj de fpt » 06 Iun 2010, 22:17

Salut. Pentru barcile pneumatice, pana in 4m au cam la toti producatorii oglinda pentru motor cu cizma scurta. Pe oglinda pentru motor de la barca ta, ar trebui sa ai cateva specificatii si inclusiv puterea maxima si greutatea maxima pentru motor. La 2,7m, cu chila gonflabila, din cate stiu eu, poti sa pui maxim 8cp cu cizma scurta- cam la toti producatorii, motoarele in 4 timpi de 8 cp au in jur de 40 kg. Fara indoiala ca poti pune si motoare cu cizma medie sau chiar lunga insa cu cat cizma este mai lunga, cu atat vei merge cu barca mai inclinata- se ridica foarte mult. In concluzie- cizma scurta. Oricum in momentul in care cumperi motor, spui vanzatorului pentru ce fel de barca faci achizitia si el ar trebui sa stie sa te indrume corect. Numai bine. Catalin

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 06 Iun 2010, 22:22

danielcocea scrie:
tudor scrie:Cizma motorului depinde de tipul barcii. :D
"tipul" barcii este un "tip" "clasic" de barca gonflabila....2.7 m , chila gonflabila , ...si cam atat...ideea este care este diferenta intre o cizma lunga si una scurta... :wink:
Fabricantul barcii iti spune care e tipul motorului potrivit, nu utilizatorii unui forum, asta vroiam sa spun. :lol:

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 07 Iun 2010, 09:57

fpt scrie:...cu cat cizma este mai lunga, cu atat vei merge cu barca mai inclinata- se ridica foarte mult. In concluzie- cizma scurta. ...
cum se ridica? de la pupa/prova?

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 07 Iun 2010, 10:37

Ia una potrivita :lol: .
Motoare termice nu-s ca electrice ca poti regla si-si . Exista cu cizma scurta -mediu si lung ... Acum depinde de care ti se potriveste si pe ce ape vrei sa dai cu el ...ca pe lacuri incepe sa fie interzis cu cele termice .
Pe barca trebuie sa scrie obligatoriu ce putere si ce tip recomanda producatorul , tu poti alege in functie de buget si posibilitati de service in zona :wink: . In orice caz peste 5 cp ai nevoie de permis cat D in ape interne ... Motor nou 2 T nu se mai fabrica cele 4T sunt mai grele dar si mai silentioase insa nu au asemenea forta ,nu sar asa de bine ca una de 2 t . Un motor de 4 T reparatia se face doar la reprezentante ,in chimb de 2T se pricepe cam toata lumea ( e un fel de Dacie :lol: "bezineste -scanteieste " )
Daca e cu cizma scurta tribul nu ajunge destul in apa ,n-are nici racire -nici forta suficienta ,nu lucreaza eficient , daca e mai lung decat trebuie ....exista riscul de a agata mai frecvent si lucreaza mai greu .
Una lunga are 52 cm iar una scurta e de 38 cm aproximativ si din cate stiu e standard .

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 07 Iun 2010, 10:45

edi_curiosul scrie:
fpt scrie:...cu cat cizma este mai lunga, cu atat vei merge cu barca mai inclinata- se ridica foarte mult. In concluzie- cizma scurta. ...
cum se ridica? de la pupa/prova?
Se ridica prova (fata ) si risti sa intra apa pe la motor ,mai ales daca stai in spate ,dar nu e cazul la 4 cp ,in schimb la una de 25 cp montat nepotrivit poti sa faci un salto pe spate daca turezi la maxim :lol: .
Daca pui un motor cu trib scurt intra partea din fata (prova in apa) si impinge apa ineficient .
Ptr. unii poate parea o banalitate toate acestea insa sa te dai cu o barca cu motor nepotrivit /neechilibrat e :shock: ....

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 07 Iun 2010, 10:50

kzoli scrie:... In orice caz peste 5 cp ai nevoie de permis cat D in ape interne ...
5 CP inclusiv trebuie permis, la 3,68 kW (4.93 CP) nu trebuie...

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 07 Iun 2010, 11:06

edi_curiosul scrie:
kzoli scrie:... In orice caz peste 5 cp ai nevoie de permis cat D in ape interne ...
5 CP inclusiv trebuie permis, la 3,68 kW (4.93 CP) nu trebuie...
Da asa e in litera legii ,dar am intrebat si la Herastrau si la Dej , si au zis ca daca am una de 5 cp cu acte in regula n-am probleme . Nu e cazul meu eu am doar de 3 cp :lol: , cu toate acestea ma pregatesc de examen sa iau D ul ... ca in delta barcile de inchiriat uzuale sunt de 15 cp si fara permis e caz penal :(

Scrie răspuns