Rod building

pescuit cu muste artificiale, flyfishing

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Moderatori

Avatar utilizator
Hell
veteran
veteran
Mesaje: 3531
Membru din: 13 Feb 2007, 18:24
Localitate: Sparta
Contact:

Re: Rod building

Mesaj de Hell » 29 Mai 2012, 22:32

cauta pe youtube how to make a fly fishing rod.
Era un tip de a fact pe un blank st croix un bat...cap coada
Foarte utile treburile.
Vad ca nu iti dau pace piticii :lol:

Bic
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 168
Membru din: 21 Apr 2007, 08:26

Re: Rod building

Mesaj de Bic » 01 Iun 2012, 07:09

Mandrina- poti sa o lipesti pe arbori de hartie(gasesti in farmacii leucoplast dala de hartie ,costa 2-3lei).Ii faci 3-4 arbori de1-1,5 cm distantati la 1-2 cm,in functie de lungimea mandrinei.Cand lipesti mandrina pe blank trebuie sa fie fixa dar nu fortat.Sa nu uiti de dopul din coada.
Lipici- epoxi bison 5 minute,ieftin si bun(cam 20lei).Dupa ce lipesti sa lasi 24 de ore chiar daca ii zice 5min.
Manerul- iti trebuie un reamer(google) pe care poti sa il faci tu dintr-un varf de undita pe care lipesti cu superglue o bucata de smirghel cu granulatie mare.Pilesti in interiorul manerului si te opresti sa incerci.Cu cat esti mai aproape de finish te opresti mai des sa incerci.Cand lipesti, manerul trebuie sa fie fix dar nu fortat.
Ata si lacul pt matisat- daca vrei sa vinzi lanseta trebuie sa folosesti specializate,gudebrod ,flexcoat,etc.Daca le cumperi online din us,ar fi bine sa stii ca pretul transportului la principalele magazine(mudhole,aws) pleaca de la 25$ la care se adauga tva 24% din pretul total inclusiv pretul transportului+vama4-5%(nu mai stiu exact).Daca nu vrei sa o vinzi poti sa folosesti orice lac-o sa tina.Ata,gasesti in mercerii o ata numita sintron pe mosoare dalea mari(15-20 lei).Sintronul e mai subtire decat ata standard de matisat;poti sa faci si ata de montat muste din ea daca o despletesi(iese ceva mai subtire decat8/0).
Inele- ar fi bine sa eviti mufele(sa nu pui inel pe mufa ,imediat sub mufa sau imediat deasupra ei) .Ca nr 10 (toate) e un bun punct de pornire .Daca vrei sa fie mai putin puternica lanseta pui mai putine si mai distantate,totusi ar fi bine sa nu cobori sub 9.Daca vrei sa fie mai puternica lanseta pui mai multe si cobori in jos pe blank.
Matisajul- sa ai grija sa nu strangi tare matisajul ;daca dupa ce ai matisat inelul,nu poti sa-l misti ai strans prea tare.Poti sa folosesti un bobinator de muste-merge mai usor.
Standul si motorul- poti sa folosesti o cutie de pantofi pe post de stand, si mana ca motor de invartit...

Avatar utilizator
rough boy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 171
Membru din: 20 Ian 2005, 17:20
Localitate: Bucuresti

Re: Rod building

Mesaj de rough boy » 05 Iun 2012, 08:41

Inele- ar fi bine sa eviti mufele(sa nu pui inel pe mufa...
da de ce nu e bine sa pui inel pe mufa? :roll:
I Fought The Law

Avatar utilizator
Dreamer
Moderator
Moderator
Mesaje: 742
Membru din: 20 Mai 2005, 14:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Rod building

Mesaj de Dreamer » 05 Iun 2012, 17:12

M-am abtinut si eu sa intreb asta! :lol:
EU tocmai acolo le pun, sau fac tot posibilul pe cat mai multe segmente sa pice un inel exact la capat. :D
https://flyfishingoutlet.ro/ - Magazin online de pescuit la musca
http://www.dreamfish.ro/ - Solutii complete pentru piscicultura

Daniel_
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 209
Membru din: 28 Apr 2011, 15:28
Localitate: Timisoara

Re: Rod building

Mesaj de Daniel_ » 06 Iun 2012, 12:12

Asa am primit si eu sfaturi, sa caut sa pun inelul pe mufa mama.

Si mai am un bat 9' #7 3pc montat de un pescar din RO care are inele montate pe mufa mama, foarte faina lanseta. Pot spune ca e cea mai misto lanseta pe care o am. Merge bine cu fir WF #7. In ultima vreme experimentez switch castu-ri cu shuting head. Folosesc fire mult mai grele #10, taiate bine inteles, acum headul are vre-o 16 grame si ceva. Am incercat sa vad cum e la overhead cu un head asa greu, peste #9 si .... merge, se incarca adanc, dar merge, arunca si nu cariie.

Daniel_
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 209
Membru din: 28 Apr 2011, 15:28
Localitate: Timisoara

Re: Rod building

Mesaj de Daniel_ » 06 Iun 2012, 12:19

Si mai ceva:
Bic scrie:Matisajul- sa ai grija sa nu strangi tare matisajul ;daca dupa ce ai matisat inelul,nu poti sa-l misti ai strans prea tare.
Asa de lejer? sa se miste inelul? si se fixeaza doar din rasina?
Bic scrie:Standul si motorul- poti sa folosesti o cutie de pantofi pe post de stand, si mana ca motor de invartit...
Eu am auzit ca rasina pt. fixare inel se intareste in vre-o 4-5 ore, nu vreau sa stau si sa invart cu mana atata timp.

In trecut m-am ocupat de diverse gaget-uri electronice. Stiu de unde pot sa cumpar (magazinul RET din Timisoara) motoras ieftin cu reductor (turatie mica) si sa confectiones un stand pe role.

Avatar utilizator
Dreamer
Moderator
Moderator
Mesaje: 742
Membru din: 20 Mai 2005, 14:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Rod building

Mesaj de Dreamer » 06 Iun 2012, 12:53

Sa se miste inelul inseamna sa ai posibilitatea sa ii mai ajutezi putin pozitia incat sa fie toate aliniate.
O tensiune trebuie asupra matisajului, dar ideea e ca dupa matisare inelul sa nu fie fixat total.

Eu folosesc... si cred ca destui... un motor de la un cuptor cu microunde. Are cam 5 RPM, ar merge ceva mai rapid, cam la 20-30 RPM.

PS. MP :D
https://flyfishingoutlet.ro/ - Magazin online de pescuit la musca
http://www.dreamfish.ro/ - Solutii complete pentru piscicultura

tavistan
veteran
veteran
Mesaje: 1168
Membru din: 27 Mar 2012, 08:15

Re: Rod building

Mesaj de tavistan » 07 Iun 2012, 12:43

Daniel, inelele de pe mufa, respectiv matisajele de pe mufa o intaresc; este obligatoriu sa ai un matisaj la capatul mufei mama si este foarte bine sa-ti cada un matisaj (tot pe mufa mama, ca altfel nu se poate) acolo unde se termina mufa tata.
Tensiunea in matisaj: la sfatul lui Cristi Ene tensiunea o las doar atata cat atarna bobinatorul: scot ata 10-15 cm, las bobinatorul sa atarne si rulez blankul pe "capra" - repet asta de cate ori e nevoie. Ata prea stransa pune stress pe blank - gandeste-te ce se intampla intr-o zi torida; daca rasina are o minima elasticitate, are nevoie si firul de matisaj de "spatiude manevra"
Lipit mandrina - metoda mea: iti faci 3 arbori din hartie de mascare. Ii faci pe rand, dinspre butt si verifici cu mandrina sa intre in asa fel incat sa ai foarte putina rezistenta la inaintare si sa nu ai joc; ca sa-ti iasa rotunzi, faci arborii mai grosi (masori cu sublerul) si scoti cate o tura de hartie pana ajungi la rezultat. Dupa ce ai terminat pregatesti rasina suficienta, tragi si intr-o seringa vreo 2-3 ml; ungi primul arbore cu rasina bine, intr-un strat subtire dar continuu; urci cu mandrina, tinand blankul vertical, pana iti ramane spatiu cat sa pui varful seringii (ca sa umpli si mai bine poti atasa un ac de seringa gros (16-18 G) umpli spatiul cat mai bine, incet, ca sa aiba timp sa se niveleze; apoi ungi urmatorul arbore, umpli spatiul urmator, ungi ultimul arbore si asezi mandrina in pozitie. In primele minute dupa manopera intorci de cateva ori blankul cu susul in jos, ideea este ca spatiile dintre arbori n-o sa-i poti umple complet nicicum, insa trebuie ca arborii sa fie imbracati in epoxi. Dupa chestia asta, umpli spatiul ramas intre capatul ultimului arbore si buza mandrinei, tot cu seringa.
Numarul de inele: in nici un caz sub 9; eu pe blankul ala as pune 11 inele single foot, as incepe cu 2/0 spre varf (5,25 mm inaltime); stripper de 10 mm la 60-65 cm de butt. Distante intre inele: fie iti faci o schema progresiva, matematic, fie pui blankul pe jos, si asezi pe langa el inelele: primul dinspre varf la 10 cm, stripperul la 60-65 cm de butt, cu doresti, celellalte le aranjezi din ochi, la distante progresive, in asa fel incat si la mufe sa ai inele dupa plac. Te uiti la blank de sus, masori distantele (nu-i chiar farmacie) eventual, insemnezi cu markerul, le fixezi provizoriu cu banda adeziva si faci testul static de stress - la 10-11 inele pe blankul tau imposibil sa nu iasa!
Spina: sunt de parere ca are o valoare cel mult limitata. Eu as pune mai degraba pe curbura naturala a blankului; daca blankul e drept, cauta si spina ca sa nu le pui oriunde. Dar vezi ca blankul ar putea avea mai multe spine... cahir ieri am dat peste unul care-mi dadea 2 intr-un unghi de vreo40-45 de grade...

tavistan
veteran
veteran
Mesaje: 1168
Membru din: 27 Mar 2012, 08:15

Re: Rod building

Mesaj de tavistan » 07 Iun 2012, 12:49

Indiferent ce inele ai, trebuie pregatite prin pilire, sa fie ascutite in asa fel incat ata sa urce natural pe inele pe masura ce adaugi spire.
Eu am gasit la Hornbach (ar trebui si pe la alte magazine de gen) un suport cu care-ti fixezi bormasina pe masa - vreo 30+ lei - si am mai gasit niste pietre abrazive cilindrice mici, 3-5 mm diametru, ambalate cate 3, pentru ascutit lantul de drujba. Cu set-up-ul asta pilesc un set de inele in maxim 5 minute.

tavistan
veteran
veteran
Mesaje: 1168
Membru din: 27 Mar 2012, 08:15

Re: Rod building

Mesaj de tavistan » 07 Iun 2012, 13:00

Reamere: segmente de blankuri de diferite diametre si conicitati. in capatul gros infunzi niste hartie la vreo 5 cm de buza, dupa care umpli cu epoxi, lasi sa se intareasca peste noapte - ca sa-l poti pune in bormasina :wink:
Tot pe la magazinele de bricolaj gasesti hartie dublu adeziva pentru mochete (este in role mari si este subtire, panzata) - nu pune banda dublu-adeziva din aia groasa, pentru fixat oglinzi si alte aplice, e scumpa si se topeste de pe la 60 de grade); lipesti o fata pe banda de smirghel, tai o fasie de vreo 7 mm latime, o lipesti pe reamer, in spire largi (cu spatiu intre spire). Capatul il poti asigura cu tub termocontractibil de diametru apropiat (sa nu ingroase prea mult dupa strangere). Cu metoda asta vei putea inlocui banda de smirghel dupa ce se uzeaza. Cu orice ai lipi, trebuie evitati adezivii termolabili - cand slefuiesti manerul cu bormasina reamerul se incalzeste destul de tare, adezivul se face ca branza-n balmos si poti compromite manerul.

Scrie răspuns