Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

Mesaj de tdum » 17 Iun 2017, 11:24

Salutare!
Se intampla cateodata, accidental, ca mulinetele noastre sa ia apa. Daca nu se executa ulterior operatiunile de uscare si intretinere, rulmentii pot sa se oxideze si sa ajunga asa:
Imagine
In aceasta situatie este obligatorie inlocuirea lor. Insa, daca mulineta este desfacuta (in timp util) si eliminata apa care a patruns in interior si executata gresarea, atunci nu se produce nici o paguba. Poate fi insa o problema decapsularea rulmentilor care sunt inchisi pe ambele fete cu placute de etansare, dar care vor lua totusi apa. Am gasit o metoda 2 in 1 de eliminare totala a apei si introducere in acelasi timp de ulei in acesti rulmenti fara a mai fi nevoie decapsularea acestora (scoaterea sigurantelor, placutelor, etc. cu riscurile de deformare aferente). Aceasta metoda este foarte eficienta in cazul in care se executa imediat (12-24 h) dupa ce mulineta a luat apa, deci inainte de a se produce oxidarea si am hotarat sa o impartasesc cu dumneavoastra intrucat poate sa va serveasca in viitor.
Metoda se bazeaza pe punctele de fierbere diferite ale apei si ale uleiului. Astfel, daca fierbem rulmentii capsulati in ulei (intr-o cutie de conserva pe aragaz, de exemplu) vom observa ca de indata ce temperatura uleiului depaseste 100 grade celsius, incepe sa se auda sfaraitul apei si se poate vedea cum aceasta se elimina din rulmenti. In momentul in care sfaraitul nu mai este prezent, nu mai este nici urma de apa in rulmenti si procedura este finalizata. Eu folosesc o metoda asemanatoare, minimalista:
Imagine
Trebuie sa aveti insa grija sa nu supraincalziti uleiul cu mult peste 100 de grade fiindca acest lucru nu serveste la nimic, ba chiar se pot produce accidente. Deasemenea, este mai bine ca rulmentii sa fie introdusi de la bun inceput in uleiul rece si urmarita eliminarea totala a apei, dupa care trebuie oprita incalzirea. Asta-i tot. Sper sa va fie de folos.
Rew.

fishmaster56
senior
senior
Mesaje: 363
Membru din: 26 Ian 2015, 15:20
Localitate: Transilvania

Re: Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

Mesaj de fishmaster56 » 18 Iun 2017, 07:26

Da. Ingenios.

Avatar utilizator
gaby2007
veteran
veteran
Mesaje: 2492
Membru din: 30 Mai 2013, 06:35
Localitate: Bucuresti

Re: Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

Mesaj de gaby2007 » 18 Iun 2017, 11:29

Super !!! :respekt:

goodmans
senior
senior
Mesaje: 499
Membru din: 04 Mai 2009, 00:19

Re: Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

Mesaj de goodmans » 18 Iun 2017, 21:16

Like!

Avatar utilizator
crapmaniacul
veteran
veteran
Mesaje: 4679
Membru din: 19 Iun 2013, 12:20
Localitate: Bucuresti

Re: Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

Mesaj de crapmaniacul » 22 Iun 2017, 06:59

Cine stie ... stie ! Multumim !

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Un pont! (uscare/ungere, rulmenti capsulati)

Mesaj de tdum » 22 Iun 2017, 21:32

Cu placere domnilor... sa fie de folos! Multumesc si eu pentru feedback. Sa auzim numai de bine! Rew.

Scrie răspuns