Rubrica S.F.
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Rubrica S.F.
Cu multi ani in urma, poate 15-20, avand ca model o veche mulineta a bunicului meu, (care mai functioneaza si azi) mi-am imaginat o mulineta a viitorului care sa ofere mai multe decat acea mulineta batrana. Desi aceasta postare va avea o valoare practica limitata, nu strica sa lasam imaginatia sa zburde si sa ,,visam" cateodata. Am dat de vechea schita pe care am facut-o. Azi am am ,,semnat-o" si o postez aici, asa, ca o curiozitate, cu o valoare limitata ca si un film s.f. Talentul meu limitat la desen, m-a ajutat doar atat:
Iata cum vad caracteristicile acestei mulinete.
- Doua picioare subtiri de sprijin, aplatizate la maxim in apropierea talpii, pentru a nu jena intre degete. Un suport rigidizat la maxim prin prezenta celor doua picioare.
- Cate un galet pe fiecare din cele doua brate ale rotorului si fiecare galet dotat fiecare cu cate un rulment. Aceasta echipare ar conduce la cel mai simetric rotor, care ar fi perfect echilibrat fara nici un adaus sub forma de lest, asa cum se practica in prezent. Un alt avantaj al existentei celor doi galeti ar fi si preluarea firului de pe deget dupa stopul lansarii, cu 50% mai repede decat sistemul cu pickup.
- Mulineta full metal, fara componente din plastic.
- Cel mai usor rotor posibil, neavand pickup si sistem de arc si sistem de revenire, lest, capacele laterale, suruburi, etc.
- Un tambur ultrausor cu buza si fusta prevazuta cu decupaje.
- Doi rulmenti cu bile pe rotor.
- Doi rulmenti pe angrenajul conducator (butucul manivelei)
- Doi rulmenti in tamburul cu wobbling 0.
- Doi rulmenti in knobul manivelei.
- Doi rulmenti, cate unul pe fiecare din cele doua sprijine antitorsiune care sa ruleze in sarcina fara frecari pe doua cai de rulare.
- Un rulment in centrul pinionului cu stift axcentric care face oscilatia.
- Un rulment pe stiftul excentric care evolueaza in canalul ,,S" .
- O manivela infiletata pe butuc ca si la vechea mulineta a bunicului si la noile Daiwa si Shimano.
- Doar doua puncte de stop antiretur, cate unul pentru fiecare galet, ca sa-l pozitioneze exact in fata degetului aratator in vederea lansarii. Poate fi echipata si cu antiretur instant, modern, dar asa am gandit-o la vremea aceea.
- Mulineta nu are nici un fel de ornamente si are o masa estimata sub 200 de grame.
- Pozitionarea talpii de sprijin este mult avansata fata de corpul mulinetei si pozitioneaza centrul de greutate al acesteia astfel incat sa ajute la echilibrarea batului.
Cu mulineta de mai jos (mulineta bunicului) am mai pescuit si eu la spinning si am inteles ce usor si rapid se manevreaza o mulineta fara pickup, lucrand doar din degetul aratator si din manivela mulinetei. In poza se vad si incercarile bunicului de a usura mulineta. Gaurile acelea le-a facut el pt. a usura mulineta.
Azi am avut o zi lejera si am ales din nou sa socializez cu dumneavoastra. Daca subiectul acestui topic este deplasat, rog un moderator sa stearga postarea. Fara nici o suparare.
Rew.
Iata cum vad caracteristicile acestei mulinete.
- Doua picioare subtiri de sprijin, aplatizate la maxim in apropierea talpii, pentru a nu jena intre degete. Un suport rigidizat la maxim prin prezenta celor doua picioare.
- Cate un galet pe fiecare din cele doua brate ale rotorului si fiecare galet dotat fiecare cu cate un rulment. Aceasta echipare ar conduce la cel mai simetric rotor, care ar fi perfect echilibrat fara nici un adaus sub forma de lest, asa cum se practica in prezent. Un alt avantaj al existentei celor doi galeti ar fi si preluarea firului de pe deget dupa stopul lansarii, cu 50% mai repede decat sistemul cu pickup.
- Mulineta full metal, fara componente din plastic.
- Cel mai usor rotor posibil, neavand pickup si sistem de arc si sistem de revenire, lest, capacele laterale, suruburi, etc.
- Un tambur ultrausor cu buza si fusta prevazuta cu decupaje.
- Doi rulmenti cu bile pe rotor.
- Doi rulmenti pe angrenajul conducator (butucul manivelei)
- Doi rulmenti in tamburul cu wobbling 0.
- Doi rulmenti in knobul manivelei.
- Doi rulmenti, cate unul pe fiecare din cele doua sprijine antitorsiune care sa ruleze in sarcina fara frecari pe doua cai de rulare.
- Un rulment in centrul pinionului cu stift axcentric care face oscilatia.
- Un rulment pe stiftul excentric care evolueaza in canalul ,,S" .
- O manivela infiletata pe butuc ca si la vechea mulineta a bunicului si la noile Daiwa si Shimano.
- Doar doua puncte de stop antiretur, cate unul pentru fiecare galet, ca sa-l pozitioneze exact in fata degetului aratator in vederea lansarii. Poate fi echipata si cu antiretur instant, modern, dar asa am gandit-o la vremea aceea.
- Mulineta nu are nici un fel de ornamente si are o masa estimata sub 200 de grame.
- Pozitionarea talpii de sprijin este mult avansata fata de corpul mulinetei si pozitioneaza centrul de greutate al acesteia astfel incat sa ajute la echilibrarea batului.
Cu mulineta de mai jos (mulineta bunicului) am mai pescuit si eu la spinning si am inteles ce usor si rapid se manevreaza o mulineta fara pickup, lucrand doar din degetul aratator si din manivela mulinetei. In poza se vad si incercarile bunicului de a usura mulineta. Gaurile acelea le-a facut el pt. a usura mulineta.
Azi am avut o zi lejera si am ales din nou sa socializez cu dumneavoastra. Daca subiectul acestui topic este deplasat, rog un moderator sa stearga postarea. Fara nici o suparare.
Rew.
Re: Rubrica S.F.
Idei,fel de fel, in sensul apreciativ! Postarea asta,cu hîrtiuță, îmi amintește de o poveste ,nu stiu cât de reală;cică in timpul ultimului mare conflict militar, se dădeau ce ceasul mortii cum sa-si trimită avioanele cât mai departe.ce trebuie sa îmbunătățească la aparatele de zbor.cică la o ședință comună,aviație și marină,un ofițer plictisit a desenat pe un șervețel un vapor cu puntea în diagonală.servetelul ala a devenit la vremea lui un mare secret ,bine păzit. era, IDEEA, portavioanelor de mai târziu. sa ma scuzati de postarea mea, poate exagerată
Re: Rubrica S.F.
asta mi se pare o idee foarte, foarte practicatdum scrie:Doua picioare subtiri de sprijin, aplatizate la maxim in apropierea talpii, pentru a nu jena intre degete. Un suport rigidizat la maxim prin prezenta celor doua picioare.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
-
- veteran
- Mesaje: 773
- Membru din: 15 Feb 2006, 22:28
- Localitate: Timisoara
Re: Rubrica S.F.
Daca nu ma insel rotor de asta au mulinete.wordpress zebras in variant a fara pickup.
-
- veteran
- Mesaje: 773
- Membru din: 15 Feb 2006, 22:28
- Localitate: Timisoara
Re: Rubrica S.F.
Daca nu ma insel rotor de asta au mulinetele zeebaas in variant a fara pickup.
Re: Rubrica S.F.
tot timpul am apreciat oamenii cu idei ... bravo tdum
treaba cu galetul dublu e misto,
tamburul pare foarte usor,
manivela ar putea avea o geometrie usor diferita in locul in care "intqlneste" axul
corpul e prea vintage pentru gusturile mele
piciorul dublu ... nu prea imi place ideea, parca te limiteaza cu priza plus ca nu stiu cat de comfortabil m-as simti cu un deget bagat acolo
treaba cu galetul dublu e misto,
tamburul pare foarte usor,
manivela ar putea avea o geometrie usor diferita in locul in care "intqlneste" axul
corpul e prea vintage pentru gusturile mele
piciorul dublu ... nu prea imi place ideea, parca te limiteaza cu priza plus ca nu stiu cat de comfortabil m-as simti cu un deget bagat acolo
C&R ... un alt mod de a savura un peste ...
Re: Rubrica S.F.
Desi nu speram, iata ca datorita implicarii dv. stimati colegi, topicul a devenit unul viabil, asa ca am sa mai lungesc un pic subiectul.
Cu timpul, poate ca tot mai multe elemente din aceasta schita (deja invechita) se vor regasi partial in practica. Doua deja le-am vazut demult implementate la doua firme. Din memorie: Mitchell-Nautil (sau Nautilus) cu ceva asemanari la rotor si parca la manivela si la Cormoran Corboss (un fel de multiplicator) cele doua picioare de sprijin. Poate in timp va aparea pe la careva si galetul dublu. Pana atunci, schita mea este inca in categoria S.F.
Eu unul m-am obisnuit sa tin mulineta intre degetul inelar si cel mic. Asa ca daca ar fi sa folosesc una ca cea din schita, probabil degetul mic ar fi intre acele doua picioare de sprijin. Oare cu manusi ar mai fi o.k.? Poate...
Aveam pe undeva si schita cu interiorul, dar nu sunt in stare sa dau de ea. Daca o gasesc o sa o pozez si o postez asa... ca fapt divers. Ca sa o desenez din nou, nu ar mai avea nici un farmec. Imi amintesc insa ca depanatorul il gandisem (cu cama pe rulment) si forma de tip ,,T" nu ,,S" , adica canal drept, nu curbat.
Va multumesc si va salut cu respect. Fug la Dunare acum...Rew
Cu timpul, poate ca tot mai multe elemente din aceasta schita (deja invechita) se vor regasi partial in practica. Doua deja le-am vazut demult implementate la doua firme. Din memorie: Mitchell-Nautil (sau Nautilus) cu ceva asemanari la rotor si parca la manivela si la Cormoran Corboss (un fel de multiplicator) cele doua picioare de sprijin. Poate in timp va aparea pe la careva si galetul dublu. Pana atunci, schita mea este inca in categoria S.F.
Eu unul m-am obisnuit sa tin mulineta intre degetul inelar si cel mic. Asa ca daca ar fi sa folosesc una ca cea din schita, probabil degetul mic ar fi intre acele doua picioare de sprijin. Oare cu manusi ar mai fi o.k.? Poate...
Aveam pe undeva si schita cu interiorul, dar nu sunt in stare sa dau de ea. Daca o gasesc o sa o pozez si o postez asa... ca fapt divers. Ca sa o desenez din nou, nu ar mai avea nici un farmec. Imi amintesc insa ca depanatorul il gandisem (cu cama pe rulment) si forma de tip ,,T" nu ,,S" , adica canal drept, nu curbat.
Va multumesc si va salut cu respect. Fug la Dunare acum...Rew
- stefanflorin
- veteran
- Mesaje: 2431
- Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
- Localitate: Bucuresti/Craiova
- stefanflorin
- veteran
- Mesaje: 2431
- Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
- Localitate: Bucuresti/Craiova