Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
seas
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 4
Membru din: 26 Iun 2019, 09:15

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de seas » 24 Mai 2023, 16:36

tdum scrie:
12 Mai 2023, 22:06
T. D. Rew.
Va multumesc si aici pt serviciile dvs, cu toata stima!

Danidavid
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 1
Membru din: 08 Iul 2023, 19:05

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Danidavid » 08 Iul 2023, 19:13

Buna ! Tocmai ce sau jucat copilași cu lanseta de spinning și au rupt al doilea tronson este vb de un Sportex BP2100 210cm 2,8g mai pot face ceva cu ea
, repara ? Se merita ?

Avatar utilizator
tito
veteran
veteran
Mesaje: 2805
Membru din: 10 Iun 2010, 15:45
Localitate: Bucuresti

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tito » 08 Iul 2023, 20:16

Trebuie vazuta de cineva care se ocupa cu asta, sa vada daca nu cumva exista fisuri pe portiuni mai lungi. Eu de exemplu nu mai pescuiesc cu o lanseta care a fost rupta, imi sta pe creier, chiar daca reparatia e perfecta. Asa ca tu esti singurul care iti poti raspunde la intrebare, teoretic se poate repara, dar nu va mai fi cum era initial..

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 30 Aug 2023, 21:47

Stimați colegi de forum, vă prezint în cele ce urmează o modalitate prin care puteți repara declanșarea pickupului la unele din mulinetele Shimano, în cazul de față o Stella cu rampa de declanșare lipsă:
Imagine

Pasul 1. Se taie o fâșie din tablă de cupru, sau alt metal care se poate cositori:
Imagine

Pasul 2. Se creează un perimetru:
Imagine

Pasul 3. Se umple cu cositor (fludor):
Imagine

Pasul 4. Se pilește pe o parte mijlocul, iar pe partea cealaltă capetele, pentru a creea o curbură:
Imagine

Pasul 5: Se vopsește în negru. (piesa originală fiind dintr-un plastic negru)
Imagine

Pasul 6. Se montează în locaș:
Imagine

Pasul 7. Se unge cu vaselină:
Imagine

Se montează apoi rotorul și se fac probele, iar dacă e cazul ajustări.
Atenție! Coroana din cauciuc plasticat a rotor drag-ului nu trebuie să atingă în rampa de declanșare!

Să fie de folos!
T. D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 03 Sep 2023, 12:10

Recomandare pt. aceia dintre dv. dețin mulinete Stella model FK:
Dacă apar probleme în perioada de garanție, gen mârâituri, pocnete, fâșâit, poticniri, etc., este bine să le trimiteți înapoi de unde le-ați cumpărat și să beneficiați de garanție. Nu vă recomand să le deschideți, fiindcă au multe probleme de fabricație. De concepție, de execuție, de calitate a materialelor și pieselor.
Pt. cei care intenționează să cumpere FK-uri noi, le recomand să o facă din magazine, nu online, să le testeze temeinic, dar nici atunci nu pot fi siguri că e totul ok, fiindcă unele au manifestări doar în sarcină, în pescuitul efectiv.
Părerea mea, dacă contează, dacă nu, ignorați această postare...
T. D. Rew.

costin_ag
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 23
Membru din: 28 Ian 2015, 20:15
Localitate: Pitești

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de costin_ag » 03 Oct 2023, 21:42

Bună seara. Aduc în discuție un subiect pe care nu l-am văzut dezbătut pe la noi:lubrifianți uscați cu teflon, tip spray (interflon, wd40 etc.) și posibilitatea utilizării acestora pentru tratarea unor piese(evident nu cele pe care ne dorim aderență maximă a vaselinei) nu ca soluție unica de lubrifiere a piesei ci mai mult în ideea de a elimina jocuri foarte mici pe suprafețele aplicate, poate în anumite zone fiind util pentru scăderea coeficientului de frecare.
Spre exemplu, mă gândeam la axul acela subțire pe care se rotește ansamblul de pinioane din sistemul micromodul de la Shimano.
Orice răspuns e binevenit!

davidg
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 31 Oct 2018, 15:34

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de davidg » 05 Oct 2023, 06:10

Va salut!
In ansamblul mentionat de dvs., roata dintata dubla dintre pinionul condus si wormshaft, vaselina isi face treaba foarte bine. Piesa sta pe un ax din otel inox foarte bine lustruit. Din start, roata dintata de plastic, pe axul de otel, va genera o forta de frecare relativ redusa, si cu uzura practic zero. Tinand cont ca suprafata de contact dintre rotata dintata si ax e relativ mare (raportat la dimensiunile lor) si inchisa, un lubrifianta de tip vaselina va rezista mult si bine acolo. Eu ung acel ax cu o vaselina siliconica moale, si nu am gasit pana acum axul uscat, se pastreaza foarte bine.
Spray-ul cu teflon de care spuneti e mai potrivit pentru suprafete mari. Nu cred ca poate fi aplicat cu succes pe un ax atat de mic. E gandit mai degraba sa fie folosit in medii uscate cu mult praf, ceea ce nu e cazul aici. In plus, e posibil sa aibe tendinta sa se scuture de acolo, dintre roata dintata si ax, pentru ca sta "cu capul in jos", sa zicem.
Eu folosesc lubrifianti uscati in alta parte - pe barele de sustinere a axului tamburului.
20230131_105842.jpg
20230131_105842.jpg (54.44 KiB) Vizualizat de 16962 ori
20230131_105105.jpg
20230131_105105.jpg (42.68 KiB) Vizualizat de 16962 ori
Aici vaselina nu rezista asa mult, fiind impinsa incontinuu catre capetele barei. Dar am folosit altceva, un strat mult mai rezistent decat spray ul cu teflon, gandit special pentru aderenta mare, pe baza de MoS2.
Numai bine!

costin_ag
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 23
Membru din: 28 Ian 2015, 20:15
Localitate: Pitești

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de costin_ag » 05 Oct 2023, 12:34

Bună ziua. Vă mulțumesc pentru răspunsul dumneavoastră detaliat și argumentat. Cu siguranță nu voi încerca ideea pe am prezentat o mai sus și voi folosi o vaselina de calitate, probabil Shimano dg06. Momentan renunț la ideea de a elimina un eventual joc între acele pinioane și axul lor.
Dacă va fi necesar, voi încerca să elimin un eventual joc între aceste două pinioane suprapuse prin metoda prezentată de dl. Damian (oja/vopsea).
Mulțumesc pentru răspuns! O zi frumoasă!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 05 Oct 2023, 14:05

Domnilor, mă bucur mult că acest topic inițiat cu 6 ani în urmă și care a ajuns la peste 90 de pagini, suscită în continuare interesul multora dintre dv. Sunt încântat să constat că vă implicați în servisarea mulinetelor și faceți observații de un rafinament ce denotă un grad sporit de înțelepciune tehnică, lucru care dovedește că nu sunteți deloc superficiali. Asta e bine, fiindcă în timp veți dezvolta capacități tot mai mari de soluționare a problemelor și de depistare a problemelor tehnice prezente în multe mulinete datorită carențelor profesionale ori a dezinteresului proiectanților sau executanților.
Vă mulțumesc pentru atitudinea dv. interactivă și vă doresc spor și reușite în tot ce faceți!
T. D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 13 Oct 2023, 20:50

Stimați colegi de forum, vă prezint în cele ce urmează un defect destul de frecvent care apare la mulinetele Shimano de generație nouă și modalitatea de remediere pe care puteți s-o executați la nevoie. E vorba de niște păcănituri la fiecare rotație a rotorului. În exemplul de față este o Stella FJ.
Zgomotul e produs de această pârghie cotită care dobândește un joc de-a lungul canalului (în care culisează când declanșează pickupul):
Imagine

Jocul acestei pârghii cotite (cu pickupul închis) îi permite ca la fiecare rotație să se ciocnească de colțul superior al rampei de declanșare:
Imagine

La modelele de generație nouă, proiectanții au ales să mute toate componentele dispozitivului bistabil în aripa de rotor cu contragreutatea, reducându-i astfel masa de echilibrare a acesteia și implicit masa totală a mulintei. Au mutat inclusiv pârghia de declanșare:
Imagine

Această mutare a adus însă neajunsuri. S-a renunțat la închiderea simultană pe două opritoare (în ambele articulații ale pickupului) fiindcă era necesară închiderea completă a brațului cu galetul, aceasta fiind acționat din partea cealaltă, prin ,,sârma U" de către articulația cu contragreutate, care pentru a executa această sarcină nu mai atinge opritorul de cursă propriu. Lucrul acesta s-a realizat prin îndoirea ,,sârmei U" în apropierea zonei de conectare cu articulația cu contragreutate:
Imagine

Această îndoire însă cu cât este mai amplă, cu atât sporește jocul pârghiei cotite de declanșare în canalul de ghidare și crește probabilitatea apariției acelor păcănituri prin contactul cu colțul rampei de declanșare la fiecare rotație a rotorului.
Reglajul acestei îndoiri este și modalitatea de soluționare a problemei. Vă recomand îndreptarea ,,sârmei U" în zona de conectare cu contragreutatea, până aproape sau chiar până la contactul cu opritorul de cursă din această articulație.
Imagine

Executând această operațiune se rezolvă următoarele:
Dispar păcăniturile fiindcă dispare jocul pârghiei cotite, ea fiind blocată de articulație care are acum cursa mai lungă în poziția închisă.
Se restaurează închiderea pickupului pe două opritoare, câte unul în fiecare articulație și în felul acesta se prelungește timpul de tasare a opritoarelor de cursă și se conservă poziția corectă a pickupului și implicit a înfășurării firului.

La modelele vechi, nu apăreau aceste neajunsuri. La modelele actuale, trebuie avută mare grijă și la transport și în exploatare ca pickupul să nu sufere apăsări și deformări, fiindcă implică apariția efectelor menționate mai sus.

T. D. Rew.

Scrie răspuns