Vaselina este degajată în zonele învecinate cu suprafeţele de contact ale danturii, de unde prin centrifugare, difuzie, etc. ajunge în cantităţi infime dar suficiente şi acolo unde trebuie. Nu are cum să rămână după un an de utilizare aşa cum a fost pusă între dinţii pinioanelor oricât ar fi de aderentă, dar este în apropiere şi îşi face treaba de lubrefiere. Dacă nu ar fi deloc, n-ar exista nici acel puţin necesar. Părerea mea...
T.D. Rew.
Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Cu respect pentru dmv,dar credeti cā este destul fortā centrufugalā?, (dupā pārerea mea ,micā c-a sā "împrāstie" vaselinā).
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
O vaselină ,,customizată" mai fluidă, poate fi parţial antrenată de forţe centrifuge chiar mici, atunci când se roteşte manivela rapid în gol, (aşa cum i-am văzut pe mulţi că le testatu în magazin). Am spus în postarea anterioară de cantităţi infime, dar suficiente. Depinde şi de temperatură, de variaţiile acesteia, de dilatări şi contracţii, de aceea am spus tot acolo ,,etc" şi mai sunt şi alte considerente pentru care este necesară ungerea, dar, am mai spus, nu o ungere excesivă, căci e dăunătoare. Deci puţină vaselină aditivată şi subţiată cu ulei de transmisie, e ok.
T.D. Rew
T.D. Rew
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Salutare stimaţi colegi de forum. Întrucât am avut ocazia să deschid în nenumărate rânduri Stelle şi alte mulinete ale celor de la Shimano în care încă nu s-a intervenit anterior şi totuşi să găsesc acea garmitură ,,potcoavă" mototolită, montată imperfect chiar din fabrică, la care se mai adaugă şi mulinetele în care s-a umblat deja şi la care am găsit chiar garnitura în carter, ,,frământată" deja de mecanisme, am considerat util să postez aici un pont care ajută la montarea corectă a acelei garnituri. E necesară doar puţină vaselină vâscoasă cu care se umple canalul garniturii, după care se pune garnitura. Aceasta va sta lipită de vaselină, nu va cădea şi va fi în poziţia corectă la montarea capacului pe carter.

T.D. Rew.

T.D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Daiwa Oceano 4500 A. Această mulinetă care a fost cumpărată de nouă şi după o scurtă perioadă de utilizare au apărut probleme. Din acest motiv am hotărât să postez aici despre ea, ca aceia dintre dv. care deţin această mulinetă să fie puşi în gardă şi să poată remedia neajunsurile înainte de a apărea probleme. La montajul de fabrică şuruburile cu filet metric nu au beneficiat de asigurare antidestrângere pe filet, astfel că toate cele trei şuruburi ale capacului de cartel le-am găsit destrânse, ceea ce a condus la formarea unei călcături secundare pe dantura pinioanelor. Mai rău decât atât, şi şurubul din axul tamburului era destrâns şi intra în conflict cu dinţii pinionului principal care se roteşte pe deasupra sa. La modelele vechi de Daiwe, şurubul era lung şi introdus din lateral, întotdeauna asigurat pe filet şi nu se destrângea niciodată.

Ca o noutate (binevenită) menţionez apariţia unei garniturii de etanşare. Modalitatea tehnică de montare a acesteia o las la aprecierea dv.


Sistemul antitorsiune constă într-un singur sprijin materializat printr-o ureche ce culisează pe o bară antitorsiune

Pinionul sistemului depănător este montat direct pe butucul profilat din carcasa de metal, deci se freacă direct metal pe metal. Nu există acolo nici o bucşă intermediară, nici un rulment.

Aşa arată mulineta. Menţionez că acest model nu beneficiază de un sistem automat de închidere a a pickupului prin rotirea manivelei ci se închide manual. Corpul este din aluminiu, rotorul din plastic, are doar un rulment pe angrenajul rotorului, al doilea sprijin fiind pe o bucşă. Constructiv, se aseamănă cu Caldia X (2009), dar este mai slab echipată...

De reţinut: Trebuie asigurate pe filet şuruburile, fiindcă altfel au tendinţa de a se destrânge, iar antitorsiunea şi pinionul de oscilaţie au nevoie de ungere mai frecventă.
T.D. Rew.

Ca o noutate (binevenită) menţionez apariţia unei garniturii de etanşare. Modalitatea tehnică de montare a acesteia o las la aprecierea dv.


Sistemul antitorsiune constă într-un singur sprijin materializat printr-o ureche ce culisează pe o bară antitorsiune

Pinionul sistemului depănător este montat direct pe butucul profilat din carcasa de metal, deci se freacă direct metal pe metal. Nu există acolo nici o bucşă intermediară, nici un rulment.

Aşa arată mulineta. Menţionez că acest model nu beneficiază de un sistem automat de închidere a a pickupului prin rotirea manivelei ci se închide manual. Corpul este din aluminiu, rotorul din plastic, are doar un rulment pe angrenajul rotorului, al doilea sprijin fiind pe o bucşă. Constructiv, se aseamănă cu Caldia X (2009), dar este mai slab echipată...

De reţinut: Trebuie asigurate pe filet şuruburile, fiindcă altfel au tendinţa de a se destrânge, iar antitorsiunea şi pinionul de oscilaţie au nevoie de ungere mai frecventă.
T.D. Rew.