Indiferent daca s-a mai umblat anterior in mulineta sau daca e vreo eroare de montaj din fabrica, daca mulineta a functionat in configuratia pe care ati descris-o, atunci angranajul si-a facut deja o calcatura de rodaj, iar daca umblati la oricare din cele doua saibe de care ati pomenit in ultima postare, atunci exista posibilitatea sa apara marait prin deplasarea de pe calcatura formata.
Ambele saibe au legatura cu pozitionarea pinioanelor (unul fata de celalalt) in angrenarea hipoida pe care o compun. Cea de pe pinionul rotorului, (in pozitionarea pe care ati specificat-o) inalta sau coboara acest pinion fata de pinionul conducator, iar saiba de pe butucul pinionului conducator, il apropie sau il departeaza de pinionul rotorului (cel condus). Aceasta din urma, nu trebuie sa aiba o valoare care sa preseze angrenajele ci o valoare care sa permita contactul si evolutia lejera, fara jocuri, sau chiar cu un joc infim, care nu este daunator ci chiar benefic pentru durata de viata a pinioanelor.
Puteti experimenta ceea ce v-am recomandat intr-o postare anterioara, fara a umbla la cele doua saibe mentionate despre care am discutat acum si care au legatura cu pozitionarea pinioianelor. Identificati orice sursa de frecus, fie el un contact nefiresc, fie un simering prea strans si neuns, (am intalnit si asta, chiar la o mulineta similara cu a dv.) Era simeringul de pe soclul manivelei. Dupa ce l-am eliminat pt. teste comparative, mulineta a functionat mult mai lejer. Manivela aceea atat de scurta care echipeaza mulineta in cauza, resimte si cele mai mici neajunsuri.
T.D. Rew.