Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
costi
veteran
veteran
Mesaje: 1473
Membru din: 03 Oct 2004, 16:47
Localitate: Deva

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de costi » 02 Noi 2017, 13:44

pentru madrina care se misca, fara sa mai demontez,si fara sa am spatii libere la capete, doar se rotea pe blanc, la o lanseta fara pretentii, am reparat-o in felul urmator: dat 2 gauri in mandrina si introdus cu seringa epoxi sub mandrina prin gauri. Am preferat sa dau gaurile pe partea unde vine piciorul mulinetei mai mult din motive estetice. Apoi asteptat sa se usuce, finisat si gata.
Imagine

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 02 Noi 2017, 14:28

@ Costi

Va multumesc pentru solutia pe care ati prezentat-o. O voi incerca si eu in situatia in care nu voi reusi sa creez spatiul necesar reparatiei la capetele mandrinei.

Cu seringa, dar cu superglue, am incercat la o mandrina care avea burete EVA langa mandrina (la un bat telescopic) sa strapung oblic Eva si sa ajung sub mandrina. Am si reusit asta, dar mi-a sarit acul de pe seringa cand am apasat pe piston si nu vreau sa-mi mai amintesc ce belea am avut cu superglue-ul care mi-a tasnit peste tot... A fost necesar sa inlocuiesc toate componentele... E mai sigura metoda descrisa de dv. Am s-o incerc la momentul potrivit. Multumesc inca o data.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 03 Noi 2017, 09:47

In penultima postare a mea spuneam ca ...
tdum scrie:Subiectul urmator va fi o mulineta Shimano Exage 3000 SFD, cu jocuri enorme. Troncane si joaca rau toata, tamburul, axul, rotorul, face zgomot... desi nu e foarte veche... vedem...
Am desfacut-o si am spalat-o ca sa vad despre ce este vorba si de unde provin jocurile acelea mari. Ei bine, secrete mici, efecte mari! Pare a fi din fabricatie si nu din cauza uzurilor. De aceea, va rog sa-mi spuneti daca aveti o astfel de mulineta, daca si la dumneavoastra se balanseaza tamburul stanga-dreapta cu ax si cu rotor cu tot? Poate ca aceasta mulineta face parte dintr-un lot cu probleme, dar problema nu este specifica pentru toata seria...

Am depistat diferente mari intre diametrul barei (unice) antitorsiune si diametrele orificiilor din carcasa in care este fixata bara respectiva. Diferentele acestea nu pot proveni din uzuri, ci doar din fabricatie. Am sa caut o rezolvare simpla, fara a fi necesar sa montam alta bara mai groasa si revin cu poze si explicatiille asupra lor.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 03 Noi 2017, 15:18

Aceasta este mulineta Shimano Exage 3000 SFD , la interior dupa o sumara curatare. Se vede ca racordul de oscilatie/antitorsiune se sprijina pe o singura bara stabilizatoare (antitorsiune). Am depistat doua probleme:
1) Bucsa in care se invarte angrenajul din bronz, are ceva joc fata de carcasa.
2) Orificiile din carcasa mulinetei in care este fixata bara stabilizatoare, sunt mult mai mari decat trebuia si de aici jocul mare al barei, al racordului oscilatie/antitorsiune, al axului tamburului si al rotorului. Deci un joc aparent neansemnat a generat efecte mari...
Imagine

Am prins in masina de gaurit (pe post de strung) bara antitorsiune si cu o pila am executat o cota care sa primeasca o bucsa de calibrare a barei la orificiul din carcasa. Am cautat si un tub de plastic (varnis) din care am taiat bucsa potrivita situatiei:
Imagine

Am luat o bucata de varnis mai subtire si l-am indesat de doua in spatiul in care se fixeaza celalalt capat al barei:
Imagine

Am prins iar in masina de gaurit bara si am executat cu pila o prelucrare conica a capatului barei, ca sa o pot indesa usor intre varnisuri. Am dat cu vopsea (rosie) pe carcasa, pe scaunul bucsei, pentru eliminarea jocului, cum se vede mai jos:
Imagine

Asa arata montata bara in noile suporturi, cu jocuri zero.
Imagine

Am montat apoi complet mulineta si am testat-o. Rezultatele au fost peste asteptarile mele. Jocul axului, tamburului si rotorului au disparut complet de parca mulineta ar avea acum doi rulmenti cu bile pe rotor (x-ship). E incredibil ce efecte poate avea acea bara stabilizatoare...

Aceasta a fost cea mai simpla metoda pe care am gasit-o si puteti s-o incercati daca e cazul si satisfactia si rezultatul vor fi maxime!

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 06 Noi 2017, 13:51

Ziua buna domnilor. Azi, o mulineta emblematica de la Shimano, cu multe probleme. Pe tambur scrie Shimano 1000 iar pe talpa scrie Stradic Japan.
Problemele depistate:
- Lipsa surub de fixare manivela.
- Filet defect in manivela (unde se prinde surubul de fixare)
- Manivela nu se poate monta pe dreapta (doar pe stanga)
- Galetul cu zgomot.
- Rulmentii blocati pe butucul angrenajului conducator, atat pe stanga cat si pe dreapta.
- Axul tamburului si rotorul cu jocuri foarte mari.
- Actionare foarte greoaie (aproape gripata)
- Pickup deformat.
- Nu funtioneaza, sau nu este prevazuta cu frana de rotor (rotor drag).
- Talpa incovoiata usor.
- Multa mizerie pe ea si in ea...
- Joc in wormshaft.
- Joc mare intre dintii angrenajului hipoid.

Aceasta este. Se vede exteriorul, iar negreala de pe axul tamburului tradeaza si starea interiorului. (Scuze pt. luminozitate; am avut blitzul dezactivat)
Imagine

Tamburul este prevazut cu un singur disc de franare din pasla, pe care l-am curatat, l-am uns si l-am montat-o la loc. Era o.k.
Imagine

Am deschis-o, am curatat-o si am avut surpriza sa constat ca una din cele doua bare stabilizatoare avea strunjita (aparent inutil) la unul din capete o degajare care o facea extrem de instabila si juca din aceasta cauza in carcasa, destabilizand mulineta. Se vede in poza de mai jos problema:
Imagine

O vedere din spate ne arata diferentele de cote intre capatul barei ,,problema" si carcasa.
Imagine

Am montat o bucsa pe care am taiat-o din acelasi varnis din care am taiat si pentru bucsa din postarea anterioara (cu Exage SFD)Se pare ca am mers pe un drum cunoscut deja, identic ca la postarea anterioara:
Imagine

Asa arata montata bucsa pe capatul strunjit al barei si nu mai exista tolerante si jocuri:
Imagine

Rulmentul blocat pe butuc pe dreapta, facea dificila reasamblarea:
Imagine

Am prins butucul intre zimtii patentului si strangand usor si rasucind in acelasi timp, am readus in cote butucul si a devenit posibila demontarea rulmentului si fixarea acestuia in carcasa. Rulmentul cel mare, de pe stanga nu l-am putut extrage. Ambii butuci si pe stanga si pe dreapta pareau ,,umflati" de suprasarcini exercitate din interior asupra lor, de axul (profil patrat) al manivelei :
Imagine

Fiindca nu am reusit sa scot in siguranta rulmentul din stanga si nu am vrut sa risc sa deteriorez angrenajul, am ales sa scot jocurile din angrenajul hipoid introducand o saiba de corectie intre rulment si carcasa (ca la unele Daiwe real four) Saiba am facut-o dintr-o placuta care sigila laterala unui rulment capsulat (de pe un rulment de sacrificiu), pe care am aplatizat-o pe nicovala:
Imagine

Am taiat o bucatica dintr-un cauciuc si am lipit-o in punctul indicat pentru a implementa functia rotor drag, intrucat nu avea prevazut din fabrica
Imagine

A rezultat un rotor drag chiar foarte eficient dupa cum se vede:
Imagine

Am mai executat cateva operatiuni necesare:
-Cu o mica pila patrata am refacut interiotul canalului patrat din interiorul pinionului pe dreapta, unde fusese deformat de strangerea excesiva a surubului de fixare a manivelei. A devenit posibila astfel si montarea manivelei pe dreapta.
-Am refacut filetul interior al axului manivelei cu un tarod si am cautat un surub potrivit de fixare a manivelei.
-Am redat forma corecta sarmei de la pickup.
-Am introdus o mica saiba din celuloid pe axul wormshaftului langa saiba existenta din metal, pt. reducerea jocului de-a lungul sau.
-Mulineta s-a degripat in momentul curatarii si gresarii.
-Am fiert rulmentul de galet in ulei si a devenit silentios.
-Talpa usor incovoiata am lasat-o asa...
-La testele finale, mulineta functioneaza foarte bine si nu mai are deloc alte jocuri decat cel caracteristic al wormshaftului. Asa arata mulineta.
Imagine

Sunt curios daca cineva are o mulineta identica, daca este la fel construita cu acea eroare la cota de capat a uneia din cele doua bare stabilizatoare. In aceasta mulineta nu cred ca a umblat cineva, fiindca era foarte putina unsoare in ea. Se pare ca anumite probleme au ramas asa, ca un ,,arc peste timp", privind chiar aceste ultime doua postari cu vechiul Stradic si mai noul Exage...

Sper sa va fie de folos aceste informatii, daca va loviti de una sau mai multe din problemele descrise aici de fata.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 07 Noi 2017, 10:01

La Stradicul de mai sus a fost defect si antireturul. Rulmentul era gripat, rolele fiind intepenite. De obicei, puteti rezolva aceasta problema prin spalare/curatare. Asa a fost si la aceasta mulineta. Dupa intretinere si-a revenit complet. I-am pus si o picatura de ulei foarte fin, si va fi in regula pentru multa vreme.

Mai ales la mulinetele cu raport cu raport de recuperare fara virgula (ex. 6:1 la acest Stradic) este util sa faceti niste repere pe pinioane, astfel incat la remontare sa pice dinte pe dinte ca si inainte, fiindca exista un rodaj particularizat pe perechile de dinti in contact.

Stradicul din postarea anterioara, desi are o carcasa din plastic si este mic (marimea 1000) cantareste 260 de grame! Doar capacul carterului cantareste aproape 20 de grame. E un material cu densitate mare. Poate daca era din aluminiu era mai usoara.

Daca are cineva aceasta mulineta sau macar schema, as vrea sa stiu daca acea bara stabilizatoare cu ambele capete strunjite este o eroare sau acolo exista si o bucsa asa cum am montat eu. Pare stupid sa executi o degajare in care sa nu pui nimic si de care sa nu ai nevoie acolo si sa dai drumul pe piata unui produs cu carente mari din aceasta cauza... Oricum, am vazut impreuna ca au o problema cu precizia de prelucrare si fara sa comita erori sau prelucrari eronate.

Rew.

Avatar utilizator
costi
veteran
veteran
Mesaje: 1473
Membru din: 03 Oct 2004, 16:47
Localitate: Deva

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de costi » 07 Noi 2017, 12:30

La Stradic FG nu exista partea aia strunjita.

Uite aici pe site lui Edi:

Imagine


Pentru a vedea imaginea intrega - click drepta pe poza si open image in new tab.... e prea mare si nu se vede completa


Acum nu stiu ce generatie de stradic e aia din postarea dumneavoastra insa e tot ceva model vechi.

Personal banuiesc ca acolo exista o bucsa, nu cred ca ar fi fost lasata asa din fabrica.
Imagine

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 07 Noi 2017, 13:07

Va multumesc pentru informatii dl. Costi.

Nu stiu ce au facut baietii de la Shimano la aceasta mulineta, dar nu cred ca era necesara nici o strunjire si nici o bucsa in faza de proiectare. Era suficienta o precizie in executie ca sa nu existe jocuri.

La faza asta insa mie mi-a convenit, fiindca mi-au servit ,,pe tava" ceea ce la Exage 3000 SFD, a fost nevoie sa-mi bat capul si sa ma muncesc ca sa realizez. Mi-a parut de-a dreptul ciudat cum aceste doua mulinete au venit una dupa alta si au avut parte de acelasi tratament in final, desi le despart generatii... Cateodata viata leaga in mod bizar un eveniment de altul...

Cu respect. Rew.

Avatar utilizator
Jedi
veteran
veteran
Mesaje: 1230
Membru din: 04 Apr 2007, 03:15
Localitate: Morealu de Jos

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Jedi » 07 Noi 2017, 13:58

costi scrie:

Acum nu stiu ce generatie de stradic e aia din postarea dumneavoastra insa e tot ceva model vechi.

.
Daca bine imi aduc aminte, ultimele Stradic cu corp alb, le-am vazut in sale prin 2006 intr-un magazin...Aparuse deja Stradic argintiu
Unde-s multi putoarea creste.....Pestisorii se rareste.

Avatar utilizator
costi
veteran
veteran
Mesaje: 1473
Membru din: 03 Oct 2004, 16:47
Localitate: Deva

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de costi » 07 Noi 2017, 17:13

Pana la FJ in state (cu pauza la generatia FI) si FD in Europa toate generatiile au fost albe... abia dupa astea au schimbat culoarea.....

Cea din postul lui Tdum e un Stradic probabil de pe la inceputul anilor 2000, posibil chiar prima generatie.... FG e tot un model vechi de prin anii 2000, insa banuiesc ca e aparut dupa cea din postul lui Tdum.
Imagine

Scrie răspuns