Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Stella 2500 FI, cu jocuri in manivela, in axul tamburului si cu un ,,zumzait".
Stimati colegi, in cele ce urmeaza, am sa va prezint unele probleme cu care este posibil sa va confruntati si solutiile pe care le puteti utiliza spre a le rezolva. Deasemenea, modalitati de identificare, izolare si diagnosticare a unor componente cu vicii. Voi sari etapele in care totul a fost ok si voi prezenta doar problemele si rezolvarile ce pot prezenta interes.
Daca avem o manivela cu joc in articulatie, o strangem prin infiletare la o valoare normala de utilizare si apucam cu doua degete soclul si incercam sa il rotim. Daca se misca, atunci, oricat am strange manivela, jocul nu va disparea si vom risca doar distrugerea filetului din butuc (unii au patit-o):
Pentru remediere, cautati sau confectionati o saiba cu cotele aproximative indicate in poza de mai jos si introduceti-o pe ax, in ordinea indicata mai jos:
In poza urmatoare se vede saiba montata in pozitia corecta si se pot deasemenea observa urme ale unor incercari de nituire pe care cineva le-a incercat anterior fara succes:
Alta problema. Caraitoarea franei estompata. Iata mai jos cauza, un viciu de asamblare. Priviti unde este amplasat capatul arcului pe clichet:
Iata in poza de mai jos pozitia corecta a arcului, care a restaurat clinchetul atat de drag noua pescarilor:
Elementele (discurile de pasla) de franare din tambur tasate, sunt tradate de materialele degajate in zona discurilor. Se vede in poza de mai jos un disc rosu, aditional pe care il voi adauga la montaj, ca sa restaurez inaltimea corecta a pachetului de discuri de franare:
Montat totul la loc. Se pot obserava cei patru colti care acum sint la nivel cu placa prin care se ivesc. Nu o mai depasesc ca inainte:
Constatare. Un indiciu ca ceva nu mai e in ordine. Vaselina murdara pe axul tamburului:
Tot cu titlu de constatare, la acest capac de aripa de rotor lipseste unul din ghidaje. Nu e grav. E bine doar sa verificam sa nu ramana in mulineta. In acest caz, l-a indepartat altcineva inaintea mea:
Pickupul usor deformat in zona articulatiei cu contragreutate. Nu l-am surprins suficient de concludent in poza, dar se vede:
Aceasta e pozitia corecta:
Suruburile care fixeaza capacul carterului nu au avut vopsea pe filet, iar cel subtire de pe coada mulinetei era chiar destrans:
V-am pomenti de un ,,zumzait" nu o maraiala. Maraiala e pe o frecventa mai joasa. In aceasta mulineta era un zgomot pe o frecventa mai inalta. Ca sa izolez sursa zgomotului, am hotarat sa separ sistemul de antrenare dinspre manivela spre rotor si sa pastrez activ sistemul depanatorului (wormshaftului) In acest scop, am scos pinionul conducator si rulmentul de antiretur de la care am pastrat doar camasa interioara. Am remontat provizoriu mulineta si i-am dat viteza cu mana la rotor, pe directia inainte. Zumzaitul inca prezent, a scos din culpa pinionul de pe masa si a acuzat direct sistemul wormshaftului:
Spalat, pinionul conducator, poarta urmele utilizarii sub forma unei suprafete de rodaj, de pe care s-a sters poleiala aurie. Impresia mea este ca acoperirea de protectie neagra a pinioanelor din alte mulinete, e mai rezistenta decat aceasta galbuie... Oricum, ceea ce se vede in poza de mai jos, in aceasta faza, nu se resimte in nici un fel in utilizare.
Am mers mai departe apoi cu demontarea spre sursa problemei si am lasat montate.doar pinioanele cu micromodule in carcasa. Rotite inainte scoteau zgomotul deranjant, iar rotite inapoi, erau silentioase. Aceasta este proba care dovedeste ca acel contact stabilit intre suprafetele danturilor, pe directia de functionare, a determinat o oarecare tasare/uzura a micromodulelor. Precizez insa ca in ambele cazuri, axul-vierme se rotea cu o oarecare infranare evidenta, ceea ce denota ca fusese montat prea strans. Nu avea nici un pic de joc longitudinal:
Am mai constatat un joc mare al cursorului wormshaftului si in adancime si lateral, iar cand l-am extras din locas, am observat un luciu nefiresc pe ambele fete ale sale, dovada ca se frecase intens de canalele axului-vierme in executarea sarcinii de urcare si coborare a axului tamburului, care nu circula suficient de usor prin angrenajul de bronz pe care il strabatea. Vinovata pentru aceste frecari nefiresti fiind vaselina aceea neagra pe care ati vazut-o intr-o poza anterioara:
Ce s-a putut face:
1) Am subtiat distantierul care strangea prea tare si infrana axul-vierme.
2)Am incarcat putina vopsea pe marginea bucsei, ca sa preseze putin pe camasa exterioara a rulmentului de pe cursor.
3) Am incarcat cu vopsea axul cursorului si l-am introdus fortat in camasa interioara a rulmentului, in care avea joc mare initial. Precizez ca diametrul exterior al rulmentului era cota in cota cu diametrul locasului si nu a necesitat corectie de cote.
4) Am incarcat cu vopsea butucul pinionului alb in scopul asamblarii presate a celor doua pinioane cu ax concentric comun, care si ele flendereau unul pe celalalt. :
Mai jos, cele doua pinioane despre care am pomenit la punctul 4):
Intrucat rulmentul din profunzime avea joc fata de carcasa, am corectat acel joc cu vopsea si am introdus presat rulmentul in carcasa:
Am montat mulineta si dupa cum se vede saiba montata la manivela e discreta:
Nu mai are jocuri nepermise, se simte foarte legata, se misca foarte usor si singurul lucru care mai aminteste de starea in care se afla, este un bazait remanent discret, care nu se mai vindeca, el fiind generat de o calcatura de rodaj/uzura formata pe suprafata activa a dintisorilor pinioanelor cu micromodule ale reductorului de viteza din sistemul wormshaft.
Aceasta uzura se datoreaza functionarii infranate a axului-vierme, prea strans la capete coroborata cu o actionare relativ-fortata a axului tamburului ce fusese contaminat cu vaselina si particule improprii, in loc sa fie uns cu un ulei fin.
Acestea sunt lucruri ce nu trebuie ignoorate in faza de montaj.
Domnilor, sper ca la nevoie, sa va fie de folos si aceste informatii...
TDum. Rew.
Stimati colegi, in cele ce urmeaza, am sa va prezint unele probleme cu care este posibil sa va confruntati si solutiile pe care le puteti utiliza spre a le rezolva. Deasemenea, modalitati de identificare, izolare si diagnosticare a unor componente cu vicii. Voi sari etapele in care totul a fost ok si voi prezenta doar problemele si rezolvarile ce pot prezenta interes.
Daca avem o manivela cu joc in articulatie, o strangem prin infiletare la o valoare normala de utilizare si apucam cu doua degete soclul si incercam sa il rotim. Daca se misca, atunci, oricat am strange manivela, jocul nu va disparea si vom risca doar distrugerea filetului din butuc (unii au patit-o):
Pentru remediere, cautati sau confectionati o saiba cu cotele aproximative indicate in poza de mai jos si introduceti-o pe ax, in ordinea indicata mai jos:
In poza urmatoare se vede saiba montata in pozitia corecta si se pot deasemenea observa urme ale unor incercari de nituire pe care cineva le-a incercat anterior fara succes:
Alta problema. Caraitoarea franei estompata. Iata mai jos cauza, un viciu de asamblare. Priviti unde este amplasat capatul arcului pe clichet:
Iata in poza de mai jos pozitia corecta a arcului, care a restaurat clinchetul atat de drag noua pescarilor:
Elementele (discurile de pasla) de franare din tambur tasate, sunt tradate de materialele degajate in zona discurilor. Se vede in poza de mai jos un disc rosu, aditional pe care il voi adauga la montaj, ca sa restaurez inaltimea corecta a pachetului de discuri de franare:
Montat totul la loc. Se pot obserava cei patru colti care acum sint la nivel cu placa prin care se ivesc. Nu o mai depasesc ca inainte:
Constatare. Un indiciu ca ceva nu mai e in ordine. Vaselina murdara pe axul tamburului:
Tot cu titlu de constatare, la acest capac de aripa de rotor lipseste unul din ghidaje. Nu e grav. E bine doar sa verificam sa nu ramana in mulineta. In acest caz, l-a indepartat altcineva inaintea mea:
Pickupul usor deformat in zona articulatiei cu contragreutate. Nu l-am surprins suficient de concludent in poza, dar se vede:
Aceasta e pozitia corecta:
Suruburile care fixeaza capacul carterului nu au avut vopsea pe filet, iar cel subtire de pe coada mulinetei era chiar destrans:
V-am pomenti de un ,,zumzait" nu o maraiala. Maraiala e pe o frecventa mai joasa. In aceasta mulineta era un zgomot pe o frecventa mai inalta. Ca sa izolez sursa zgomotului, am hotarat sa separ sistemul de antrenare dinspre manivela spre rotor si sa pastrez activ sistemul depanatorului (wormshaftului) In acest scop, am scos pinionul conducator si rulmentul de antiretur de la care am pastrat doar camasa interioara. Am remontat provizoriu mulineta si i-am dat viteza cu mana la rotor, pe directia inainte. Zumzaitul inca prezent, a scos din culpa pinionul de pe masa si a acuzat direct sistemul wormshaftului:
Spalat, pinionul conducator, poarta urmele utilizarii sub forma unei suprafete de rodaj, de pe care s-a sters poleiala aurie. Impresia mea este ca acoperirea de protectie neagra a pinioanelor din alte mulinete, e mai rezistenta decat aceasta galbuie... Oricum, ceea ce se vede in poza de mai jos, in aceasta faza, nu se resimte in nici un fel in utilizare.
Am mers mai departe apoi cu demontarea spre sursa problemei si am lasat montate.doar pinioanele cu micromodule in carcasa. Rotite inainte scoteau zgomotul deranjant, iar rotite inapoi, erau silentioase. Aceasta este proba care dovedeste ca acel contact stabilit intre suprafetele danturilor, pe directia de functionare, a determinat o oarecare tasare/uzura a micromodulelor. Precizez insa ca in ambele cazuri, axul-vierme se rotea cu o oarecare infranare evidenta, ceea ce denota ca fusese montat prea strans. Nu avea nici un pic de joc longitudinal:
Am mai constatat un joc mare al cursorului wormshaftului si in adancime si lateral, iar cand l-am extras din locas, am observat un luciu nefiresc pe ambele fete ale sale, dovada ca se frecase intens de canalele axului-vierme in executarea sarcinii de urcare si coborare a axului tamburului, care nu circula suficient de usor prin angrenajul de bronz pe care il strabatea. Vinovata pentru aceste frecari nefiresti fiind vaselina aceea neagra pe care ati vazut-o intr-o poza anterioara:
Ce s-a putut face:
1) Am subtiat distantierul care strangea prea tare si infrana axul-vierme.
2)Am incarcat putina vopsea pe marginea bucsei, ca sa preseze putin pe camasa exterioara a rulmentului de pe cursor.
3) Am incarcat cu vopsea axul cursorului si l-am introdus fortat in camasa interioara a rulmentului, in care avea joc mare initial. Precizez ca diametrul exterior al rulmentului era cota in cota cu diametrul locasului si nu a necesitat corectie de cote.
4) Am incarcat cu vopsea butucul pinionului alb in scopul asamblarii presate a celor doua pinioane cu ax concentric comun, care si ele flendereau unul pe celalalt. :
Mai jos, cele doua pinioane despre care am pomenit la punctul 4):
Intrucat rulmentul din profunzime avea joc fata de carcasa, am corectat acel joc cu vopsea si am introdus presat rulmentul in carcasa:
Am montat mulineta si dupa cum se vede saiba montata la manivela e discreta:
Nu mai are jocuri nepermise, se simte foarte legata, se misca foarte usor si singurul lucru care mai aminteste de starea in care se afla, este un bazait remanent discret, care nu se mai vindeca, el fiind generat de o calcatura de rodaj/uzura formata pe suprafata activa a dintisorilor pinioanelor cu micromodule ale reductorului de viteza din sistemul wormshaft.
Aceasta uzura se datoreaza functionarii infranate a axului-vierme, prea strans la capete coroborata cu o actionare relativ-fortata a axului tamburului ce fusese contaminat cu vaselina si particule improprii, in loc sa fie uns cu un ulei fin.
Acestea sunt lucruri ce nu trebuie ignoorate in faza de montaj.
Domnilor, sper ca la nevoie, sa va fie de folos si aceste informatii...
TDum. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Buna seara. Am folosit, detinut si servisat ambele marci de mulinete, si am ajuns sa cunosc cat de cat cele doua sisteme de depanare. Sunt de parere ca jocurile ceva mai mari ce apar in axul tamburului la Shimano apar din doua cauze. Odata, exista doua articulatii ce prezinta jocuri - 1 cursorul pe canalul wormshaftului si 2 axul cursorului in piesa din capatul tijei tamburului. Daca nr. 1 este necesar pentru o functionare fara poticneli, nr 2 apare datorita tolerantei bucsei de plastic prezenta acolo. Chiar si la modelele care au rulment acolo, tot este prezent un mic joc. Acest joc nu este necesar in opinia mea, este mai degraba parazit. Faptul ca sunt aceste doua puncte cu jocuri in sistemul de culisare a axul tamburului duce la un joc cumulat, longitudinal, de a lungul axului, mai mare. La Daiva, la sistemul pe cama, teoretic sunt tot doua articulatii. 1 cama in canalul S si 2 roata dintata cu cama, mobila in jurul axului sau. Roata dintata cu cama in cele mai multe cazuri este montata pe un rulment si, datorita dimensiunilor mai mari, tolerantele sunt mai mici decat la bucsa/rulmentul cursorului de la Shimano. Nu am intalnit joc la aceasta roata dintata in modelele vazute de mine. In plus, rulmentul pe care e fixata e bine strans de carcasa cu un surub. Asa ca ramane doar jocul camei in canalul S.
Al doilea motiv pt care jocul vertical al tamburului este mai mic la Daiwa este prezenta unui o-ring de cauciuc pe cama, pe portiunea cara sta in canalul S. Acest o ring reduce si mai mult jocul dintre cama si canal.
In plus, acel oring amortizeaza putin din micile socuri verticale incasate de tambur. La sorurile mari, nu mai conteaza...
Din aceste motive, eu nu cred ca jocul longitudinal al tamburului, la Shimano, este lasat mai mare in mod intentionat, ci este o consecinta a implementarii sistemului pe wormshaft.
Si acum revenind la intrebarea initiala a dl Semlecan. Orice joc prezent intr o articulatie supusa socurilor nu face decat sa uzeze prematur acea articulatie. Gandi ti va ca in cazul angrenajului cautam sa reducem la minim jocul intre pinionul conducator si cel condus, din acest motiv. Jocurile nu sunt bune si nu descarca din energia socului, din contra.
In schimb, rotoarele din ci4, zaion, etc au o elasticitate mai mare fata de rotoarele din metal, si da, preiua si disipa o parte din socul smuciturilor firului.
Numai bine!
Al doilea motiv pt care jocul vertical al tamburului este mai mic la Daiwa este prezenta unui o-ring de cauciuc pe cama, pe portiunea cara sta in canalul S. Acest o ring reduce si mai mult jocul dintre cama si canal.
In plus, acel oring amortizeaza putin din micile socuri verticale incasate de tambur. La sorurile mari, nu mai conteaza...
Din aceste motive, eu nu cred ca jocul longitudinal al tamburului, la Shimano, este lasat mai mare in mod intentionat, ci este o consecinta a implementarii sistemului pe wormshaft.
Si acum revenind la intrebarea initiala a dl Semlecan. Orice joc prezent intr o articulatie supusa socurilor nu face decat sa uzeze prematur acea articulatie. Gandi ti va ca in cazul angrenajului cautam sa reducem la minim jocul intre pinionul conducator si cel condus, din acest motiv. Jocurile nu sunt bune si nu descarca din energia socului, din contra.
In schimb, rotoarele din ci4, zaion, etc au o elasticitate mai mare fata de rotoarele din metal, si da, preiua si disipa o parte din socul smuciturilor firului.
Numai bine!
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
In cazul angrenajului principal, da e bine sa fie jocuri cat mai mici, dar la sistemul de oscilatie , eu nu cred ca il afecteza . Am un aspire 4000 care a scos nenumarati somni..are un joc , e devarat dar cam atat. Si somnul in dril baga socuri cu coada la greu..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Parerea mea este ca e suficienta amortizarea socurilor oferita de elasticitatea batului de pescuit, iar preluarea socurilor excesive sa fie gestionata de frana mulinetei. Nu consider ca este necesar sa se indoaie (sa se comporte elastic) nimic in mulineta, brat pickup, rotor, etc. Apreciez insa enorm calitatea franarii si nu as opta pentru inlocuirea discurilor din pasla cu unele din carbontex. Cand pescuiesc cu jig la salau si intep, am frana astfel reglata ca dupa ce carligul executa penetrarea, frana sa cedeze imediat putin fir. De multe ori, mi-au intrat somni, in timp ce vizam salaul si au incercat fel de fel de giumbuslucuri salvatoare. Pana acum, nu le-a reusit, dar nici n-am prins mai mari de 20kg. Niciodata nu am atins insa frana in timpul unui drill. Frana o reglez cu grija la inceputul partidei si ea imi protejeaza intregul ansamblu cu care pescuiesc, pana la sfarsitul partidei, cand detensionez discurile de franare. Dar acestea sunt valabile pentru mine. Eu nu sunt un exemplu bun de urmat, caci folosesc mulinete de acum 10 ani, full metal, cu depanarea pe cama, cu raport de recuperare de 4,8:1 si din partea mea, producatorii actuali ar muri de foame. Nu cred ca ma invidiaza nimeni pentru sculele cu care pescuiesc, poate doar pentru rezultatele constant bune, pe care inca le reusesc...
Ne revedem aici maine daca doriti, cu o Stella 4000 FI. Noapte buna dragii mei!
TDum. Rew.
Ne revedem aici maine daca doriti, cu o Stella 4000 FI. Noapte buna dragii mei!
TDum. Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Pai servisate si pescuite corespunzator sunt sigur ca va vor servi inca pe atat de acum incolo.
Am notat chestia cu reglatul franei..putini o fac in felul acesta.
Am notat chestia cu reglatul franei..putini o fac in felul acesta.
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Aplic acelasi standard “emipiric” privind pescuitul la jig, daca intep in peste pleaca frana. Totusi, mai reglez frana in timpul pescuitului, in special cand pescuiesc la gramaje mari (36-80 grame), unde greutatea suplimentara a bilei consider ca trebuie “compensata” din setarea franei.
Jos palaria domnule Tdum pentru detalierea de la fi2500!
Jos palaria domnule Tdum pentru detalierea de la fi2500!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Mulţumesc domnilor. Să vedem acum problemele unei Shimano Stella 4000FI, cu jocuri, un rulaj neconform si oarecare zgomot.
Manivela a avut exact acea problemă ca si la mulineta anterioara şi rezolvarea a fost aceeaşi. Am introdus distanţierul potrivit:
Tamburul a mai primit o şaibă pentru restaurarea înalţimii corecte a pachetului de discuri:
Antireturul a functionat ,,pe uscat" şi a avut nevoie de îndepartarea microparticulelor (negre) rezultate din această frecare. Iată:
Constatare. Cămaşa exterioară a rulmentului unisens are imperfecţiuni de prelucrare atât la interiorul cât şi la exteriorul său. Made in Japan!?!? Fără cuvinte!
Reasamblat, uns, verificată echilibrarea tensiunii din arcuri, pe fiecare rolă:
În poza următorare se vede câtă unsoare avea angrenajul, dar bizar, nu se văd urme de rodaj:
Angrenajul rotorului, spălat, tot bizar, prezintă urme de rodaj:
Axul vierme (wormshaft) avea joc de-a lungul său, prin urmare, la montaj se cere instalat încă un distanţier de 0,10mm peste cel indicat în poza de mai jos. Deasemenea, se cer eliminate jocurile mari ale cursorului, atât laterale, cat mai ales în profunzime.
În poza următoare se vad cele două distanţiere de 0,10mm necesare pentru a corecta jocul cursorului în profunzime. Jocul lateral al axului cursorului in interiorul rulmentului l-am corectat cu vopsea. Tot aşa, cu vopsea şi între cele doua pinioane ale reductorului:
A urmat închiderea de probă a axului vierme la locul său, cu distanţierul adiţional montat şi verificarea reducerii jocului şi rotirea uşoară:
La instalarea angrenajului de rotor am constatat ca acesta presează prea tare pe rulmentul de jos, (cel mic cu bile) atunci când închid cu cele trei şuruburi rulmentul de sus (cel mare cu bile). Deşi există un inel de cauciuc cu rol de autoreglare între rulmentul cel mic şi angrenaj, totuşi, şaiba distanţieră montată (probabil din fabrică) era prea groasă. Aşa că am ajustat-o puţin, de la 0,31 la 0,28 şi s-au relaxat suficient astfel rulmenţii x-shipului. E şaiba din pensetă, localizată între inelul de cauciuc şi rulmentul cel mic:
La montare, e indicat să amplasăm şaiba distanţieră subţire între angrenaj şi şaiba groasă, nu lângă rulment, întrucat acesta o deformează în timp. Corect e aşa:
În poza de mai jos se vede pe ax un ,,taler" cu două cote. Cota mică, etanşează pe muchia simeringului din interiorul rulmentului de antiretur. Dacă acest ,,taler" se afundă prea mult, atunci cota sa superioară, ca un guler, ajunge şi ea în contact cu laterala simeringului şi induce înfrânări nedorite. Unele modele sunt prevăzute cu o şaibă de 0,05mm ca să prevină cael contact nedorit. Stella 2500FI din postarea anterioara, avea acest distanţier, dar aceasta de 4000, nu avea şi efectul l-am resimţit la teste. Ca urmare am introdus şaiba care se vede în poza de mai jos:
Am montat toate componentele, însă nu am putut să apropii cât mi-aş fi dorit pinionul conducător de cel condus, fiindcă există deja acea ,,călcătură" formată pe pinionul condus ( pe ,,melc") şi mulineta va rula silenţios doar în matca acelei călcături formate.
Mulineta poate funcţiona mult şi bine de acum. Axul tamburului nu mai are jocuri nepermise. Totul este uns şi verificat. Doar dacă se apasă pe manivelă înspre corpul mulinetei, în timp ce se roteşte de ea, se face simţit un uşor zgomot. Acesta are legătură cu cele menţionate mai sus, dar nu se va manifesta în recuperarea nălucii sau în drill.
Cam atât. De mâine schimbăm registrul şi trecem la Daiwa. Verificare/întreţinere la Certate Hypercustom 2500R.
Numai bine!
TDum. Rew.
Manivela a avut exact acea problemă ca si la mulineta anterioara şi rezolvarea a fost aceeaşi. Am introdus distanţierul potrivit:
Tamburul a mai primit o şaibă pentru restaurarea înalţimii corecte a pachetului de discuri:
Antireturul a functionat ,,pe uscat" şi a avut nevoie de îndepartarea microparticulelor (negre) rezultate din această frecare. Iată:
Constatare. Cămaşa exterioară a rulmentului unisens are imperfecţiuni de prelucrare atât la interiorul cât şi la exteriorul său. Made in Japan!?!? Fără cuvinte!
Reasamblat, uns, verificată echilibrarea tensiunii din arcuri, pe fiecare rolă:
În poza următorare se vede câtă unsoare avea angrenajul, dar bizar, nu se văd urme de rodaj:
Angrenajul rotorului, spălat, tot bizar, prezintă urme de rodaj:
Axul vierme (wormshaft) avea joc de-a lungul său, prin urmare, la montaj se cere instalat încă un distanţier de 0,10mm peste cel indicat în poza de mai jos. Deasemenea, se cer eliminate jocurile mari ale cursorului, atât laterale, cat mai ales în profunzime.
În poza următoare se vad cele două distanţiere de 0,10mm necesare pentru a corecta jocul cursorului în profunzime. Jocul lateral al axului cursorului in interiorul rulmentului l-am corectat cu vopsea. Tot aşa, cu vopsea şi între cele doua pinioane ale reductorului:
A urmat închiderea de probă a axului vierme la locul său, cu distanţierul adiţional montat şi verificarea reducerii jocului şi rotirea uşoară:
La instalarea angrenajului de rotor am constatat ca acesta presează prea tare pe rulmentul de jos, (cel mic cu bile) atunci când închid cu cele trei şuruburi rulmentul de sus (cel mare cu bile). Deşi există un inel de cauciuc cu rol de autoreglare între rulmentul cel mic şi angrenaj, totuşi, şaiba distanţieră montată (probabil din fabrică) era prea groasă. Aşa că am ajustat-o puţin, de la 0,31 la 0,28 şi s-au relaxat suficient astfel rulmenţii x-shipului. E şaiba din pensetă, localizată între inelul de cauciuc şi rulmentul cel mic:
La montare, e indicat să amplasăm şaiba distanţieră subţire între angrenaj şi şaiba groasă, nu lângă rulment, întrucat acesta o deformează în timp. Corect e aşa:
În poza de mai jos se vede pe ax un ,,taler" cu două cote. Cota mică, etanşează pe muchia simeringului din interiorul rulmentului de antiretur. Dacă acest ,,taler" se afundă prea mult, atunci cota sa superioară, ca un guler, ajunge şi ea în contact cu laterala simeringului şi induce înfrânări nedorite. Unele modele sunt prevăzute cu o şaibă de 0,05mm ca să prevină cael contact nedorit. Stella 2500FI din postarea anterioara, avea acest distanţier, dar aceasta de 4000, nu avea şi efectul l-am resimţit la teste. Ca urmare am introdus şaiba care se vede în poza de mai jos:
Am montat toate componentele, însă nu am putut să apropii cât mi-aş fi dorit pinionul conducător de cel condus, fiindcă există deja acea ,,călcătură" formată pe pinionul condus ( pe ,,melc") şi mulineta va rula silenţios doar în matca acelei călcături formate.
Mulineta poate funcţiona mult şi bine de acum. Axul tamburului nu mai are jocuri nepermise. Totul este uns şi verificat. Doar dacă se apasă pe manivelă înspre corpul mulinetei, în timp ce se roteşte de ea, se face simţit un uşor zgomot. Acesta are legătură cu cele menţionate mai sus, dar nu se va manifesta în recuperarea nălucii sau în drill.
Cam atât. De mâine schimbăm registrul şi trecem la Daiwa. Verificare/întreţinere la Certate Hypercustom 2500R.
Numai bine!
TDum. Rew.
- stefanflorin
- veteran
- Mesaje: 2431
- Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
- Localitate: Bucuresti/Craiova
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Frumoase posturi.Si cred ca si foarte interesante.Vreau sa spun, ca idee, ca dupa ce Tdum mi-a scos jocurile dintr-un TP nou , mulineta ruleaza mai bine.Personal prefer fara jocuri.Sper sa ramana cat mai mult asa
Pentru a ajunge sa vezi curcubeul trebuie mai intai sa suporti ploaia.