Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 04 Apr 2019, 20:41

Buna seara stimati colegi de forum.

In cele ce urmeaza, am sa fac publice cateva informatii care pot fi utile in cadrul operatiunilor intretinere a mulinetelor.

Astazi am avut pe masa o mulineta Daiwa Certate Hypercustom 2508 de la I'ze Factory, care a ajuns la mine in urma unei incercari mai putin reusite de servisare, dupa care nu a mai functionat multumitor si se rotea mai greoi si cu oarecare zgomot. Intrucat motivul pentru care fusese deschisa anterior a fost aparitia unui fasait, am inceput cu verificarea galetului, fiindca se intampla frecvent ca acesta sa produca zgomot daca nu i se acorda periodic atentia cuvenita.

La acest model, ca si la altele, galetul se sprijina pe un rulment si pe o bucsa. Contactul galetului cu aceasta bucsa este locatia care este sursa zgomotului care apare in lipsa gresarii:
Imagine

La Daiwele mele, pun cate o picatura de ulei din cand in cand in locul indicat in poza urmatoare si aceasta se absoarbe in spatiul de dedesubt ajungand exact pe acea bucsa, fara a fi necesar sa mai destrang surubul. Simplu si rapid. Puteti incerca:
Imagine

Va mai dau un pont de ungere rapida printr-un pseudoport de ungere, (care de acum nu va mai fi secret) ce poate fi accesat prin destrangerea celor trei suruburi ce inchid capacelul circular. Se poate pulveriza un puf-doua de spray interflon ce va ajunge exact pe interiorul pinionului conducator, chiar unde este dantura si se va transforma in cateva minute in vaselina si gata ungerea. Acesta e orificiul de acces:
Imagine

In fine, am trecut la demontarea pas cu pas a componentelor in scopul depistarii piesei sau pieselor care introduceau frecari si cand am ajuns la angrenajul din otel pe care sta rotorul, am constatat ca se invarte mai greu decat ar trebui si am identificat si motivele (doua). Pe deoparte, saiba curbata din otel care tine rulmentul cel mic in scaunul sau, era prea indoita si exercita si o apasare pe rulment, nu tinea doar distanta necesara, iar al doilea motiv, era amplasarea pe dos (gresit) a acestei saibe ondulate. Astfel, se sprijinea cu marginile pe partea fixa (capsulata) a rulmentului si cu ,,cocoasele" pe angrenajul care se rotea. De acolo frecarea si infranarea. Am gasit-o asa:
Imagine

Montarea corecta a saibei andulate este cu ,,cocoasele" spre rulment si deci in contact cu camasa interioara care se roteste si cu marginile spre pinion, fata de care saiba trebuie sa fie fixa si sa se roteasca odata cu acesta fara frecare, asa:
Imagine

Se monteaza deci cu ,,cocoasele" spre rulment si cu marginile spre pinion, ca sa nu existe frecari, asa:
Imagine

Trecand mai departe, am gasit cam intepenit si pinionul de oscilatie cu stift excentric. La demontare am gasit si motivul, sub acest pinion. Un fir de pe pensula cu care s-a aplicat unsoarea:
Imagine

Astea au fost problemele ce generau mersul greoi. Am uns componentele si in poza de mai jos se vede cantitatea de vaselina care apreciez eu ca e indicata pentru o gresare optima:
Imagine

La demontare nu am gasit nici o saiba de calare sub nici una din urechile capacului. Trebuie sa avem grija la aceste saibe. Am verificat cu lera-spion si am identificat doar un loc in care era necesara o saiba pe care am si confectionat-o, de 0.08mm:
Imagine

A mai urmat doar identificarea apropierii corecte dintre pinioane, (fiindca mulineta a functionat o vreme cu suruburile carcasei destranse si cu distantiere cu cote improprii) prin teste repetete si asamblarea finala. O bijuterie full metal si cu ,,pedigree" ales, e acum gata de pescuit.
Imagine

Sper sa va fie de folos la nevoie aceste informatii.

Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 04 Apr 2019, 21:16

Ma bucur ca postati din nou.
Iata mai jos un link spre un video unde se explica cum se monteaza inelele pe blanc. Este vorba de o lanseta pentru pescuit obisnuit nu pentru pescuit extrem , marin sau mai stiu eu..una care nu necesita matisaj sub inel.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... QPH23v62fE
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 05 Apr 2019, 12:57

semlecangheorghe scrie:
04 Apr 2019, 21:16
Ma bucur ca postati din nou.
Va salut maestre. Da, situatia s-a resetat si am reluat postarile. Asa cum am spus in pagina 39, a fost doar o pauza, in care am fost prezent pe forum doar ca vizitator si am tinut zilnic legatura cu baietii cu care am o relatie amiabila, pe mesageria privata. Deasemenea am urmarit topicurile, fiindca am promis ca daca mi se va adresa cumva o intrebare directa, voi raspunde cu placere. Se pare ca nu a fost cazul, iar eu nu am vorbit neantrebat. Multumesc pentru aprecieri tuturor colegilor care au postat feedbackuri pozitive la adresa mea si sper sa am in continuare o atitudine care sa nu-i dezamageasca.

Mi-ar placea sa vad pe acest topic o implicare si din partea altora care sa posteze anumite informatii, probleme si eventuale solutii, rezolvari care pot sluji binelui comun, dialoguri interactive, intrebari si raspunsuri care sa puna in valoare informatii utile ce pot fi folosite in practica, atunci cand vine momentul, etc.
semlecangheorghe scrie:
04 Apr 2019, 21:16
Iata mai jos un link spre un video unde se explica cum se monteaza inelele pe blanc. Este vorba de o lanseta pentru pescuit obisnuit nu pentru pescuit extrem , marin sau mai stiu eu..una care nu necesita matisaj sub inel.
Am vazut acest video, am de comentat, dar totusi n-am s-o fac, ci am sa-i las pe altii. Multumesc. Numai bine!

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 05 Apr 2019, 16:47

În cele ce urmează, am să vă prezint o modalitate (pe care am găsit-o) de reparare a unui rulment de antiretur grav avariat de o intervenţie nefericită, soluţie pe care puteţi să o aplicaţi la nevoie chiar şi în cazuri extreme de deteriorare a rulmentului de antiretur, când în aparenţă trebuie cumpărat unul nou.

Acesta este rulmentul. Se vede în poză că printr-o încercare neinspirată şi nereuşită de reparaţie, i-au fost smulse coliviei aripioarele care acţionează asupra rolelor (în cazul de faţă o Cabela s by Daiwa)
Imagine

Soluţia reparatoare constă în confecţionarea de elemente paralelipipedice minuscule, de cote potrivite şi introducerea lor în spaţiul dintre colivie şi role, pentru a substitui lamelele lipsă. Pentru confecţionarea lor, am folosit un material elastic, asemănător cu EVA, un fel de burete cauciucat. Există şi un subtil avantaj. Acest material poros absoarbe uleiul fin de antiretur şi lubrifiază în timp rolele:
Imagine

Omul a spus că a cumpărat mulineta de nouă şi nu a umbat deloc în ea. Evident, încă de când am văzut starea în care era rulmentul de antiretur, mi-am dat seama că m-a minţit şi încă câteva confirmări au venit când am deschis-o. Iată în poza de mai jos unde erau cele două şaibe distanţiere, în loc să se afle pe butucul pinionului:
Imagine

Din fabrică nu vine cu atâta vaselină. Evident că a adăugat vaselină peste cea veche, fără să cureţe nimic:
Imagine

Şurubul din axul tamburului, aşa cum se vede în poza de mai jos, are capul deteriorat de încercările de a-l scoate. Acest şurub este lipit cu adeziv şi nu se scoate în cadrul operaţiunilor de întreţinere. El, împreună cu racordul de oscilaţie/antitorsiune şi cu axul tamburului, au cod unic în lista de piese de schimb şi formează un ansamblu unitar. Se scoate doar în cazurile de forţă majoră, dar numai după încălzirea cu o torţă (de ex.)

Lasând la o parte aceste dovezi incriminatoare pentru intervenţia păguboasă, vreau să vă atrag atenţia spre un aspect ce reprezintă un viciu de fabricaţie şi este comun tuturor mulinetelor care împărtăşesc acest tip de carcasă şi echipare de la Daiwa, cum ar fi: Legalis (modelul vechi), Team Daiwa D, Exceler, Exceler Plus, Whisker, etc.

Priviţi cu atenţie axul de comandă a antireturului ce face legătura de la butonul de acţionare la urechea de comandă a rulmentului de antiretur. Se vede că el nu mai este rectiliniu ci este uşor curbat. Această deformare, devine tot mai pronunţată în timp şi se datorează pe deoparte resortului lamelar în formă de potcoavă care apasă constant cu o forţă prea mare pe acest ax, iar pe de altă parte, materialului ales de constructor pentru acest ax, ce se dovedeşte prea maleabil.
Imagine

În poza următorare, avem un ax deformat mult mai pronunţat şi el aparţine altei mulinete, nu celei de mai sus, însă un model similar.
Imagine

Prima mulinetă la care am observat acest neajuns, a fost chiar un Exceler Plus care era la vremea aceea mulineta mea de pescuit cu twisterul. Mi-am dat imediat seama despre ce este vorba şi am detensionat puţin acel resort potcoavă - arc lamelar pentru a stopa procesul de deformare ce poate duce la modificarea unghiurilor de comandă a rulmentului de antiretur şi scoaterea din uz prematur a acestuia, sau chiar ruperea axului de comandă. A fost ok. Nu am avut nici o problemă ulterioară cu acea mulinetă. Acum e la un prieten şi o pescuieşte cu plăcere. Sculă bună altfel...
Mi-au trecut de atunci prin mâini zeci de mulinete aparţinând modelelor amintite mai sus şi la toate, am executat o corecţie a forţei de apăsare a arcului lamelar. Am strâns puţin acea potcoavă din oţel, ca ea să nu mai apese atât de tare pe axul de comandă. Dacă însă axul este deja deformat mai mult decât cel din ultima poză, atunci nu recomand nici o intervenţie. E deja prea târziu. Axul prezintă risc de rupere la încercarea de a-l îndrepta, iar potcoava arc e deja aproape complet destinsă. Strângerea ei în acest caz, duce la pierderea celei de a doua funcţiuni a sa. Aceea de blocaj care menţine în poziţie axul de comandă, nu la mişcarea de rotaţie ci la cea de-a lungul său. Adică poate pica afară dacă se mai strânge arcul în acest caz.

Deci, toţi aceia dintre dv. care au o mulinetă din cele amintite mai sus, sau altele asemănătoare, pot verifica practic aceste informaţii şi se pot convinge cu ocazia operaţiunilor de întreţinere asupra acestor aspecte.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 08 Apr 2019, 09:50

Shimano seria P3 Putere-Precizie-Performanta. Era un logo a cărui glorie relativă a apus de mult. Ceea ce este însă valabil şi în ziua de azi şi nu numai pentru firma amintită, este raportul calitate-preţ reflectat de produsele unei anumite serii. Altfel spus, dacă pentru o serie, avem produse de la coada, mijlocul şi capul seriei, atunci, a devenit evident, că produsele de la mijlocul seriei îşi merită banii cel mai mult, indiferent dacă este o serie scumpă sau una ieftină.

Pentru seria amintită (P3), Shimano a lansat pe piaţă următoarele produse binecunoscute:
Hyperloop, Alivio, Catana, Nexave, Exage şi în capul listei Seido. Astfel:

Hzperloop şi Alivio, aveau un raport de recuperare mai mic, condiţionalt de ,,melcul" care era din aliaj de zinc şi erau echipate cu antiretur de tip multipunct.

Catana, avea deja rulment de antiretur instant, dar încă avea o mare lipsă. Avea o bucşă în loc de rulment, pe dreapta butucului pinionului conducător. Începând cu Catana, urcând în ierrarhia seriei, s-a trecut la ,,melcul" din bronz şi la un raport de recuperare mai mare.

Nexave şi Exage, erau cam pe acelaşi ,,calapod" . Totuşi, Nexave, deşi mai ieftină, avea cei trei rulmenţi cu bile capsulaţi, nu cu bilele la vedere precum Exage.

Seido, capul de serie, desi beneficia de doi rulmenti în plus faţă de celelalte şi preţul deja în jur de 100 de euro, avea la interior aceleaşi probleme cronice, pe care vi le-am mai prezentat la mulinetele mai ieftine, aparţinând aceleiaşi serii.

Racordul de oscilaţie/antitorsiune, care are dublu rol, acela de a executa oscilaţia axului tamburului şi acela de a se opune torsiunii aplicate axului tamburului în sarcină, Este echipat din construcţie cu un singur sprijin antitorsiune, deşi proiectantul a prevăzut o echipare pentru două sprijine. Acest unic sprijin operativ, se bazează pe frecarea unei patine metalice pe o nervură profilată din carcasă. Acest sprijin se uzează la fel ca la mulinetele mai ieftine din aceeaşi serie şi dă naştere unor contacte nefireşti, alte uzuri implicite şi zgomote. Iată un Shimano Seido:
Imagine

În scopul eliminării acestor uzuri, a prelungirii vieţii mulinetei, dar şi cu titlu de upgrade, putem aduce oricare din mulinetele acestei serii la o valoare superioara, astfel:
1) Se confecţionează din sârmă de oţel, ca o bară de culisare, ale cărei capete se înfig în două mici găuri executate în carcasă, compensând astfel uzura patinei şi eliminând jocurile.

2) Se confecţionează o placă metalică îndoită la 90 de grade, care se fixează cu un şurub pe soclul cu care sunt deja preechipate special aceste mulinete şi astfel devenind operativ şi cel de-al doilea suport antitorsiune:
Imagine

Astfel meşterite, mulinetele acestei serii îşi ating potenţialul maxim cu care au fost proiectate, dar care deliberat a fost eludat în fazele de asamblare, ca produsele sa nu fie foarte fiabile.

După mine, din toată seria P3, cel mai avantajos model, era Nexave. Această abordare, calitate-preţ se menţine oarecum şi la seriile mai recente de mulinete. Deci, un pic de atenţie, vă poate salva o mare parte din buget atunci când investiţi într-o mulinetă nouă. Dacă îi mai acordaţi din start şi o sesiune la ,,SPA", ca să fie unsă şi asamblată cu maximum de exigenţă, atunci sunt şanse mari să vă bucuraţi de ea mai mult timp decât de cea din capul seriei.

Am emis aici păreri personale ce pot fi combătute, dacă există argumente în acest sens.

TDum Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 09 Apr 2019, 10:30

Aceasta este o postare cu rol de atenţionare pentru aceia dintre dv. care meşteresc în mulinete şi optează pentru metoda introducerii de benzi de staniol sau din folie de aluminiu între cămaşa exterioară a rulmenţilor şi carcasa mulinetei, în scopul reducerii jocurilor. Se întâmplă frecvent, ca aceste adausuri să cadă din locul unde au fost amplasate şi să ajungă peste tot prin mulinetă, cu efecte nedorite. Iată un exemplu de caz nefericit în care o bună intenţie s-a concretizat într-un rayultat cu efect nociv:
Imagine

Din acest motiv, eu răman fidel metodei pe care v-am făcut-o cunoscută mai demult, pe care o şi recomand şi anume aceea a compensării jocurilor cu o peliculă de vopsea.

P.S. Următoarea pe masa de operaţie va fi o Stella ...

TDum Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 09 Apr 2019, 20:49

Buna seara stimati colegi de forum. In cele ce urmeaza am sa va prezint cateva probleme si rezolvarile lor care sunt comune mai multor mulinete de la Shimano. Deci, aceia dintre dv. care au asemenea ,,scule" pot afla informatii utile.

Stella FW 2500S
Probleme depistate inainte de a fi deschisa:
1) Blocaje serioase care apar si dispar aleator.
2) Balans lateral al rotorului.
3) Joc mare la axul tamburului.
4) Rotor drag defect.
5)Galet cu joc si galagie mare desi se invarte foarte usor.

In poza de mai jos se vede mulineta prinsa pe un bat si un set de imbusuri atarnate de manivela, nu sunt suficient de grele sa miste blocajul:
Imagine

Am hotarat sa demontez componentele pas cu pas ca sa depistez blocajul. Am dat jos tamburul, blocaj inca prezent, apoi manivela, blocaj prezent si cand am dat jos rotorul, am si gasit cauza. se vede in poza de mai jos inelul de cauciuc al rotor dragului, care s-a fragmentat si avea o consistenta asemanatoare cu plastilina. Indicatorul arata canalul inelului ramas gol:
Imagine

Pentru repararea rotor dragului, am aplicat si acestei Stelle o metoda proprie pe care am folosit-o pentru implementarea functiei rotor drag pe mulinete care din fabrica nu aveau aceasta echipare, cum ar fi: Okuma Alumina, Attack Sa, Daiwa Exceler, etc. Am lipit o fasie din cauciuc exact in locul unde este rotorul in faza premergatoare lansarii, cand este deschis. Nu este necesar rotor dragul pe toate cele 360 de grade. Cea cu rosu in poza de mai jos:
Imagine

Problema fiind rezolvata, am trecut la verificarea subansamblelor. Manivela, curatata, unsa si asigurat filetul surubului cu vopsea:
Imagine

Tot la manivela, un alt cauciuc pacatos, dadea semne de inceput de descompunere. Se rezolva prin degresare si impregnare cu pudra de talc:
Imagine

Tamburul. In acest model de Stella este un singur disc din pasla. Daca este prea tasat sau uzat se poate suplimenta grosimea sa. La aceasta mulineta care a stat mult cu frana stransa tare, eu am ales sa confectionez un disc din plastic pe care l-am amplasat peste discul din pasla:
Imagine

Galetul. Desi se rotea foarte usor, facea galagie si avea joc lateral mare. Am demontat si curatat toate componentele, apoi am ajustat cota distantierului central dintre rulmenti. Am frecat pe glasspapier acea bucsa si i-am redus cotele de la 0,8mm la 0,6mm. Am uns totul corespunzator si am asamblat la loc. A fost ok:
Imagine

La rotor am avut doar de curatat si uns articulatiile pickupului si arcul pickupului. Am trecut apoi la interior.
Angrenajul. Spalat, acesta si-a devoalat varsta. Se vad in poza de mai jos fetele danturii de pe care s-a cam sters acoperirea neagra de protectie. Nu este o problema. Mai are zile:
Imagine

Cursorul wormshaftului. Cand demontez mulinetele cu wormshaft de acest tip, scot axul tamburului cu tot cu racordul de oscilatie antitorsiune din capatul sau care contine cursorul, tocmai ca sa verific jocurile acestui cursor. Cu penseta, am pus in evidenta atat un joc in profunziume, cat si un joc lateral:
Imagine

Jocul lateral era intre bucsa si locasul bucsei, asa ca l-am compensat cu vopsea:
Imagine

Jocul in profunzime l-am compensat cu o saiba din plastic:
Imagine

Montat la loc cursorul, asigurat filetele cu vopsea, verificate jocurile din nou cu penseta. Perfect! Cursorul se misca usor, fara jocuri de acum:
Imagine

Pentru a elimina balansul (jocul rotorului) am compensat cu vopsea diferentele de cote dintre exteriorul bucsei in care se invarte angrenajul rotorului (din bronz)si orificiul din carcasa in care se fixeaza aceasta bucsa:
Imagine

Am redus si cel de-al doilea joc din sistemul wormsahaft, montand o saiba in capatul de jos al axului ,,vierme"
Imagine

La acest model, trebuie asigurat cu vopsea si filetul surubului care prinde manivela in angrenaj:
Imagine

Dupa montarea tuturor componentelor, am deschis pickupul, ca si in vederea lansarii si se vede in poza ca este operativa functia rotor drag. Setul de imbusuri de pa manivela nu misca rotorul din pozitie:
Imagine

Rotorul nu mai balanseaza si mulineta e foarte ,,legata" Aparent e totul in regula.
Mai raman insa de efectuat testele dinamice de recuperare in sarcina crescuta gradual, calitatea franarii, depanarea firului si daca e cazul ajustarea depanarii din saibele inaltatoare, fiindca acum wormshaftul nu mai are jocurile dinainte. Asta va fi insa in alta zi...

TDum Rew.

Alexandru Ioanes
junior
junior
Mesaje: 36
Membru din: 05 Aug 2015, 18:15
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Alexandru Ioanes » 09 Apr 2019, 22:53

Stimate domnule TDum,

Va multumesc pentru raspunsul deosebit de cuprinzator pe care mi l-ati dat in pagina anterioara, referitor la blector. Am sa imi permit sa va las un mesaj privat la care, in masura disponibilitatii dumneavoastra, m-as bucura sa primesc un raspuns afirmativ.

Cu respect,
Alexandru

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 10 Apr 2019, 16:46

Alexandru Ioanes scrie:
09 Apr 2019, 22:53
Va multumesc pentru raspunsul deosebit de cuprinzator pe care mi l-ati dat in pagina anterioara, referitor la blector.
Cu multă plăcere domnule Ioaneş. Dacă aţi rezolvat problema în baza informaţiilor pe care vi le-am oferit, atunci, plăcerea mea este cu atât mai mare, fiindcă acest topic şi-a atins din nou ţinta. E cel mai bine când putem să ne rezolvăm problemele prin efortul propriu, fără a fi nevoiţi să apelăm la alţii şi să cheltuim resurse... Pentru aceasta, împărtăşesc cu dumneavoastră fără rezerve, ceea ce ştiu. M-aş bucura dacă şi alţii ar avea o contribuţie asemănătoare şi ar posta aici, alături de mine.

V-am răspuns şi la mesajul privat.

Cu respect, TDum. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 10 Apr 2019, 19:52

Referitor la mulineta Shimano Stella FW 2500S din postarea anterioara, pot sa va spun ca am facut si ultimele teste si a fost totul in regula, astfel;

-Forta de recuperare este buna. Am tras fir pe ea de pe un dispozitiv la care pot regla forta de retinere cu care imi cedeaza firul si astfel, am incercat recuperarea si in sarcina mai mare si mai mica si la viteza mai mare si mai mica si nu am observat neconformitati.

-Corectitudinea depanarii firului. Acum, cu sistemul wormshaft reglat cu mare exigenta, firul este bobinat din buza in buza in spatiul de stocare al tamburului. Perfect. Nu au fost necesare ajustari. E important sa dati atentie wormshaftului si cu ocazia intretinerii sau chiar cand e mulineta inca noua, sa faceti corectiile necesare si sa reduceti jocurile asa cum ati vazut ca se poate. Niciodata, cel de pe linia de asamblare, ca angajat, nu va avea exigenta dumneavoastra, ca utilizator si nu va da importanta la detalii din acestea cu titlu de ,,acord fin". Fiind atenti si pretentiosi, va faceti un serviciu, care va va rasplati in timp efortul depus. Astfel, fiecare are scula pe care o merita. Parerea mea!

-Franarea tamburului. Avand inca firul de testare pe tambur, am suspendat mulineta tinand-o doar de fir si am slabit pas cu pas knobul franei. La un moment dat, a inceput sa cedeze fir. Uimitor de bine! Click / pauza. Click / pauza. Click / pauza. Sistemul de franare, restaurat si uns simtea pana si usoara presiune exercitata de resortul caraitoarei de frana. Click cu click. Apoi am mai destrans knobul si mulineta a luat-o incet si constant spre sol. Perfect.

Puteti incerca la mulinetele dv. aceasta metoda de testare a franei si daca mulineta coboara constant, fara poticniri sau accelerari, atunci aveti o frana buna in tambur. Daca nu, atunci puteti apela la informatiile referitoare la sistemul de franare; curatare, compensare-uzuri / restaurare-inaltime-pachet-discuri, ungere, etc. pe care vi le-am pus la dispozitie de mai multe ori in acest topic. Sper sa va fie de folos toate aceste informatii.

Aceasta mulineta, dintr-o generatie apropiata de Stella FA, imi place si singurul aspect pe care mi l-as dori in plus la ea, ar fi echiparea cu un al doilea rulment cu bile pe angrenajul rotorului in locul acelei bucse. altceva nu am sa-i reprosez. Chiar si asa a rezistat bine in timp si mai are viata de acum.

P.S. Imi place si manivela cu buton, dar asta are legatura cu ,,stolul meu de pasarele". Dealtfel, la toate Daiwele cu care pescuiesc, am manivele cu buton de rabatare. Pana si la cele care n-au avut din fabrica. De exemplu, cele doua Daiwa TD Sol, le am echipate cu manivele cu buton de la mulinete Exceler Plus. Chiar acum, pe topicul de vanzari cumparari caut sa schimb o manivela de Daiwa fixa, infiletabila, cu una tot infiletabila, dar rabatabila cu buton, de 55cm. Daca e cineva interesat, am pus acolo poze si explicatii.

Toate bune!

TDum Rew.

Scrie răspuns