Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Mikipcn
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 190
Membru din: 12 Mai 2012, 10:44

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Mikipcn » 31 Mar 2018, 13:53

Of topic :
Exista un singur anunt recent aici cu ,,Vand daiwa Capricorn 3500 noua.Pret 650 lei.Detalii mp. ,, ultimul status 28.03 rezervata.
Banuiesc ca de aici o fi achizitionata . Poate intra vanzatorul sa ne lamureasca.
Ps2
Felicitari pentru topic , pentru munca depusa si pentru impartasirea ,,reparatiilor,, cu noi.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 31 Mar 2018, 18:11

@ Mikipcn
Nu cred ca e cazul sa facem investigatii, nu este nici un litigiu (lucrurile sunt reglate) si nu acesta este scopul acestui topic. Eu doar am atras atentia asupra unor evaluari care pot avea inteles diferit de la o persoana la alta si de aceea v-am cerut parerea. Multumesc pentru felicitari. Ma bucur daca considerati util topicul.

Ideea de retinut este, ca trebuie sa avem rezerve atunci cand etichetam un produs pe care intentionam sa-l vindem si sa nu ne asumam sa-l clasificam ca nou, daca nu am l-am luat din magazin, deci daca nu am fost unicii proprietari, ca sa putem garanta ca produsul nu a fost folosit. Sunt sigur ca vanzatorul nu a vrut sa pacaleasca pe nimeni, ci a fost doar indulgent in modul de apreciere, fiindca mulineta avea un aspect exterior bun.

In situatia in care suntem cumparatori, deasemenea e normal sa fim exigenti cand cumparam un anumit produs pe care l-am selectat dintre ofertele de pe piata, tocmai pentru faptul ca a fost prezentat - ,,produs nou". E totul perfect cand termenul ,,produs nou" are acelasi inteles si pentru vanzator si pentru cumparator si fiecare stie perfect ce vinde, respectiv ce cumpara si rezulta in urma tranzactiei ,,bile albe".

In pagina 21 a acestui topic v-am prezentat o scala pe baza careia se poate evalua starea unei mulinete. Asa vad eu chestiunea si daca toata lumea ar tine cont de acele etape/stadii din evolutia unei mulinete de la ,,rasarit la apus" atunci nu ar mai aparea nici o neantelegere in cadrul tranzactiilor de vanzare/cumparare si am avea cu totii valori si aprecieri comune asupra produsului in discutie.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 04 Apr 2018, 20:16

Mulineta Megabass Luvito 256. O mulineta foarte asemanatoare cu Luviasul si alte cateva ,,zaioane" de la Daiwa, mai putin antireturul de tip instant care este de tip permanent ON, deci fara posibilitate de decuplare. Nu stiu de ce au facut-o asa, (poate ca sa fie mai usoara - se ,,poarta" conceptul de a elimina piese in favoarea masei mici), dar pe proprietarul ei l-a deranjat acest aspect si si-a dorit dintotdeauna un buton de decuplare. Oricum, ajunsese in faza de uzura in care rulmentul cu role nu-si mai facea deloc treaba.

Va prezint modificarea necesara, in ideea ca va folosi si altora care nu se pot obisnui cu antireturul permenent ON. Intrucat asemanarile cu Luviasul sunt mari, in poza de mai jos, am apelat la o mulineta Luvias donatoare. Se vad piesele de deasupra liniei rosii ce se vor inlocui cu piesele de sub linia rosie. Asta in cazul in care rulmentul este deja afectat. Daca nu, atunci, rulmentul cu role si camasa interioara se pot refolosi.
Imagine

Pentru operatiunea de instalare a comenzii antireturului, este necesara deschiderea carterului. Cum aceasta mulineta era si foarte murdara, a fost necesar sa o si spal, ocazie cu care am facut si cateva observatii asupra alcatuirii ei. Imi place ca are doi rulmenti cu bile pe rotor, ca are doi rulmenti cu bile pe pinionul conducator, ca are rulment in centrul pinionului depanatorului, dar nu imi place ca are acelasi sistem antitorsiune fragil (doua urechiuse ce formeaza un ,,U" care culiseaza pe unica bara stabilizatoare) specific Daiwelor cu masa mica. Cineva si-a mai facut de lucru in mulineta asta si a taiat un canal pt. surubelnita dreapta in capul surubului ce tine pinionul depanatorului. Toate acestea se vad in poza de mai jos:
Imagine

Urmeaza amplasarea componentelor ce vor face posibila actionarea rulmentului de antiretur, dar si eventualele corectii cu scop de reparatie (asa cum am aratat in mai multe randuri) daca va fi cazul si vor aparea rateuri in timp. Primul se introduce in locas butonul de actionare, apoi de sus se vine si se introduce in el axul de comanda. Urmeaza introducerea resortului de tip ,,U" din pensa si in final, siguranta din capatul axului, cum se vede in poza de mai jos:
Imagine

Vaselina, montare, verificare - totul O.K. :
Imagine

Mulineta e destul de obosita, dar intrebuintata corespunzator, mai serveste mult si bine. Apreciez starea ei actuala, corespunzatoare sfarsitului fazei ,,F" de pe scala de evaluare pe care am prezentat-o in pagina 21 a acestui topic.

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 05 Apr 2018, 20:28

Daiwa Luvias DA-2000 Custom. O mulineta mai reusita decat (Luvias) cea anterioara. Aceasta insa avea niste mici zgomote aproape insesizabile. I-am facut o verificare si impartasesc cu dv. cateva impresii, precum si cauza micilor zgomote.

Am deschis ansamblul galet pentru verificare si ungere, si am gasit o varianta de echipare mai deosebita. Rulmentul cu o cota deosebita 4x7x2mm este inchis intr-o capsula din plastic si cauciuc, o versiune superioara, mult mai etansa:
Imagine

La interior, am gasit un racord de oscilatie/antitorsiune mult mai masiv decat era la modelul anterior. Am pus alaturi pentru comparatie, un racord de oscilatie/antitorsiune de la un Luvias mai vechi, tot de 2000. E vizibila diferenta:
Imagine

Pinionul conducator, montat pe un ax din otel, in stare foarte buna:
Imagine

Am identificat si elementul care producea zgomotul/miscarea neconforma, datorita unui mic joc. Desi rulmentul avea o saiba sub el, nu fixa perfect pinionul si la schimbarea directiei miscarii axului tamburului sus-jos sau jos-sus, se auzea un mic clampanit. S-a rezolvat cu putina vopsea pe saiba cu rol de distantier. Din greseala, am stricat poza cu operatiunea, dar am postat mai jos o poza din arhiva, cu o operatiune similara:
Imagine

Am montat totul la loc si nu am mai sesizat nici o neregula. Am verificat si elementele de franare din tambur. Discurile de frictiune erau dintr-un fel de pasla. Au fost uscate, cum se vede in poza, asa ca au necesitat putina ungere:
Imagine

Asta e mulineta si e gata de pescuit. Pacat ca bate prohibitia la usa...
Imagine

La aceasta mulineta (editie limitata - custom), prin comparatie cu modelul normal, am remarcat prezenta a doi rulmenti cu bile pe angrenajul rotorului, ceea ce este f. bine. Pacat ca nu are si doua bare stabilizatoare...

Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 06 Apr 2018, 09:08

Urmeaza unul din cazurile care se anunta dificile din start. O mulineta Shimano Twin Power 4000 HG noua, din cutie, nedesfacuta, nefolosita, made in Japan, cu urmatoarele simptome, mai mult decat suparatoare:

1) Rulaj greoi pentru o mulineta noua.
2) Un fasait mult mai pronuntat decat cel cu care ne-am familiarizat deja la mulinetele Shimano de generatie noua.
3) Un fel de frecari care apar si dispar aleator in aparenta.
4) Un rontait pronuntat, dar cu o frecventa mai mica decat cea generata de pinionul conducator la unele mulinete in faza avansata de uzura.

Revin cu informatii si poze, constatari, defecte, solutii si incercarile de a le rezolva la aceasta mulineta cu 5,8:1, corp si capac din metal, rotor Ci4+, Coreprotect, X-SHIP, etc., mulineta japoneza noua, cu prestigiu, care ar fi trebuit sa-i aduca satisfactie proprietarului, dar care s-a dovedit o mare dezamagire pentru el. Vedem mai tarziu ce se poate face sa schimbam aceste lucruri....

Rew.

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 835
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Spring » 06 Apr 2018, 16:14

Poate fi prea strâns angrenajul? Chiar sunt curios.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 06 Apr 2018, 18:39

Da. Sunt in masura sa dau acum raspunsuri si informatii despre mulineta cu problemele descrise in postarea mea anterioara. Tin sa va spun din capul locului, ca am avut o experienta incredibila prin surprizele pe care mi le-a oferit aceasta mulineta, surprize (neplacute si impardonabile) la care nu m-am asteptat deloc, tinand cont ca mulineta e de fabricatie nipona.

Asta e scula:
Imagine

Am deschis carterul mulinetei si asa cum a sugerat si colegul nostru Spring, am verificat daca nu cumva, cel care a asamblat mulineta, a facut-o prea strans. Am eliminat o saiba de 0,04mm si am pus capacul carterului la loc. Intr-adevar, mulineta s-a miscat ceva mai usor, fara sa apara jocuri, deci saiba era in plus. Am pus-o deoparte, si le-am lasat doar pe celelalte trei. Au ramas insa restul zgomotelor, rontaitul, fasaitul...
Imagine

Am dat afara apoi pinionul principal si am privit cu atentie mecanismele. Am observat mai multe nereguli. In primul rand, asa cum se vede si in poza de mai jos, rulmentul este ridicat de pe scaunul sau si freaca in axul vierme (wormshaft). Daca ne uitam la butucul pinionului care vine in acel rulment, vedem o ,,buza" pe acest butuc, care ar trebui sa previna miscarea rulmentului sau macar s-o limiteze inainte de a veni in contact cu wormshaftul si sa produca frecari si zgomote. Din pacate acea ,,buza" a fost executata prea departe de capatul butucului si gata beleaua. Alta problema depistata, se refera la unul din pinioanele ansamblului reductor al wormshaftului. E vorba de pinionul de aluminiu cu dinti inclinati, care vine in contact cu hipoidul de bronz. Acest pinion are joc pe butucul pe care este montat si isi pierde perpendicularitatea pe acesta, dupa bunul plac. Si dintii sai inclinati au joc mare inainte-inapoi (in planul de rotatie) in canalele hipoidului. Axele celor doua, par a fi prea distantate iar angrenarea, relativa. Banuiesc ca aceasta este sursa rontaitului:
Imagine

Iata cum se poate rezolva problema rulmentului care intra in conflict cu wormshaftul. Se monteaza pe butuc o saiba cu rol de distantier care sa creeze o garda fata de wormshaft. Am presat rulmentul la loc in scaunul sau si am facut apoi o proba cu saiba montata si am vazut ca e bine. A ramas si toleranta necesara functionarii corecte a angrenarii hipoide si a fost impiedicata si miscarea necontrolata a rulmentului in scaunul sau:
Imagine

Am inceput apoi sa demontez mulineta piesa cu piesa si facand probe dupa fiecare demontare, ca sa identific prin eliminare piesele responsabile de rontaitul nespecific si de fasaitul enervant. Am concluzionat asa in urma acestor operatiuni, care mi-au mancat ceva timp: Piesa responsabila de rontait este acel pinion reductor de aluminiu cu dinti inclinati, iar responsabil de fasait, este rulmentul cel mic al x-ship - ului. Acesta din poza:
Imagine

Am incercat sa-l fierb in vaselina topita, degeaba, fasaitul a ramas tot acolo:
Imagine

Am scos apoi un capac lateral, fiindca banuiam ca e in contact cu colivia cu bile si de acolo ar putea fi fasaitul. Parca s-a mai redus putin, dar... Stupoare!!! Colivia care tine bilele, are aceeasi cota cu camasa interioara a rulmentului si freaca pe ea si da fasaitul acela suparator. Nu fac nici o apreciere asupra acestui rulment, va las pe dumneavoastra sa apreciati calitatea... Va spun insa ce am facut ca sa reduc fasaitul. L-am spalat si l-am prins cu ajutorul unui surub cu piulita intre doua bucse si i-am dat rodaj la viteza maxima pe masina de gaurit, fortand cu mana in acelasi timp pe camasa exterioara. L-am spalat din nou si l-am uns cu vaselina. S-a diminuat fasaitul multumitor:
Imagine

Am trecut apoi la eliminarea jocului pinionului de aluminiu pe butucul de bronz al pinionului alaturat. Simplu si eficient. Vopsea:
Imagine

L-am montat in carcasa, fara nici un joc. Singura posibilitate de miscare e rotirea. Mi-as fi dorit sa apropii si axul sau de axul tamburului, ca sa existe o angrenare mai ampla, fara jocuri iintre dinti, dar asta mi se pare riscant s-o incerc pe o mulineta noua.
Imagine

Oricum, rezultatul e multumitor, iar problemele au fost aproape integral rezolvate, si e mult mai silentioasa. Au ramas: Saiba de 0,04mm si capacul lateral al rulmentului mic de la X-SHIP. Se misca bine si e gata de a prinde peste.
Imagine

N-as fi crezut ca voi vedea asa probleme de conceptie, calitate a materialelor, calitate a prelucrarii si neglijenta in asamblare la o mulineta ,,MADE IN JAPAN" Macar asta a fost bine unsa din fabrica...

Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 06 Apr 2018, 19:39

Asta cu JDM, e gaselnita pentru cei care tin pret pe scule second hand..
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

clau22
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 100
Membru din: 05 Mar 2015, 13:13
Localitate: Fagaras

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de clau22 » 07 Apr 2018, 05:58

aceeasi problema cu saiba in plus la pinionul principal si gresare insuficienta am avut-o si eu la tp c3000

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 07 Apr 2018, 07:23

Da, nu e prima ,,japoneza" nou nouta cu probleme (mai mici sau mai mari) si nici ultima. Probabil, dupa cum se vede, ca nu tine nici de tara, nici de brand, ci mai degraba de exigenta la montare, standarde de calitate, atentia pentru detalii in faza de conceptie, precizie a prelucrarii, calitate a materialelor, control al calitatii etc...

Pinioanele acelea doua din reductorul wormshaftului, acelea cu jocuri intre ele (cel din bronz si cel din aluminiu) la care am aplicat vopsea intre ele, la alte modele de mulinete, sunt din plastic si sunt monobloc si ca urmare fara nici un joc. O varianta mai buna (mai ieftina) si mai silentioasa, pe care inca nu am vazut-o defectata in ciuda materialului nemetalic utilizat la acele pinioane.

Iata si o informatie pentru cei preocupati sa schimbe bucsele de pe Wormshaft cu rulmenti. Nu zic ca nu e bine, dar efectul tehnic creat e minim. E mai mult efect psihologic. Faptul ca se pot contabiliza unul sau mai multi rulmenti in plus... Pe capetele wormshaftului nu sunt forte mari care sa produca uzuri mari. In schimb, pe acele pinioane reductoare, sunt forte mai mari decat pe wormshaft, iar pe axul lor, chiar ar fi fost util sa existe o echipare cu rulmenti. Dar nu e, iar acele pinioane se invart direct pe un ax subtire, cum se vede in poze si se mai intampla sa fie si executate neglijent, cu jocuri, sa faca ,,opturi" pe butuc, asa cum am vazut mai sus, sa necesite vopsea sau chiar lipirea definitiva intre ele cu un adeziv (locktite). Va dati seama de efectul creat daca vor fi aplicate astfel de abordari deficitare in cazul tehnologiei micromodule (pinioane cu dinti marunti)??? In fine... cu rulmenti sau fara, deplasarea cursorului prin canalele wormshaftului presupune oricum frecare ce nu poate fi eliminata si jocuri, dar functioneaza si asa. Unele firme au renuntat la wormshaft si produc mulinete cu jocuri infime, cu un numar redus de piese si implicit mai putine puncte ,,nevralgice" generatoare de probleme.

Va doresc tuturor SARBATORI FERICITE!

Rew.

Scrie răspuns