Reparatie bat

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
Wavedancer
veteran
veteran
Mesaje: 1129
Membru din: 25 Mai 2004, 11:07
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de Wavedancer » 07 Iul 2004, 12:31

Bai nene, da le rupi, nu te-ncurci cu "maruntisuri". Mare pacat! Probabil ca, daca te fortezi un pic, gasesti segmentul ala sub forma de black, pe care ar trebui sa matisezi inelele, dar cred ca te costa cit o lanseta noua toata "manevra" asta. Expeditiile externe de la Cabela's se fac cu UPS, limita maxima de lungime a coletelor este de 6 picioare (1,80), asa ca ai sanse sa gasesti scule suficient de lungi. Din pacate HMX-ul nu se mai gaseste la Cabela's, a fost "inlocuit" cu HMG-ul.

Mandy
junior
junior
Mesaje: 98
Membru din: 19 Mai 2004, 17:57

Mesaj de Mandy » 07 Iul 2004, 13:06

Pai nu tin neaparat sa-mi iau tot HMX. Dar cum procedez sa-mi comand de la cabelas? O sa ma uit pe catalog sa vad ce-mi place. Dar ma orientez tot la o lungime de 8' sau 9'. Si cum tre sa-mi calculez costul final fata de cel din catalog?

Avatar utilizator
Wavedancer
veteran
veteran
Mesaje: 1129
Membru din: 25 Mai 2004, 11:07
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de Wavedancer » 07 Iul 2004, 13:15

Dupa ce alegi tot ce vrei sa cumperi si folosesti butonul "Add to cart", urmeaza alegerea variantei de expeditie. Principial sint 2 pentru Europa: "Regular" (dureaza cam 4-5 saptamini si "costa" 20% din pretul total al produselor comandate) sau "Express" (maxim 8 zile lucratoare si "costa" 40% din pretul produselor comandate). Dupa ce alegi modalitatea de livrare, in pagina urmatoare vei avea situatia detaliata a preturilor, marfa si transport. Totalul este ceea ce trebuie sa platesti catre Cabela's. Eventualele taxe suplimentare le "rezolvi" cu Vama (in jur de 15% taxe vamale si 0,5 % comision vamal, procentele fiind calculate numai din valoarea marfurilor).

eugen
veteran
veteran
Mesaje: 2258
Membru din: 23 Feb 2004, 18:12

Mesaj de eugen » 07 Iul 2004, 14:01

mandy,

de 9 era batul? eu intelesesem ca de 7'. daca e asa de lung, cred ca o sa-ti iasa ok, odata reinelat. evident, mai rigid si mai fast, dar util tot va ramane, chiar daca nu mai iese clar acelasi lucru.

altul la fel nu prea cred nici eu ca mai gasesti, poate doar ca te chinui sa cauti pe ebay sau pe site-uri din astea mai putin populare.

din cate am auzit de la radiosantz, in craiova exista cineva care stie sa monteze. poate mai aprofundezi putin relatiile cu pescarii localnici si afli cine e omul ala.

totusi, cum naiba ai reusit sa-l rupi? presupun ca nu in drill...?!

Avatar utilizator
Wavedancer
veteran
veteran
Mesaje: 1129
Membru din: 25 Mai 2004, 11:07
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de Wavedancer » 07 Iul 2004, 14:05

La lungimea aia, cel mai probabil l-a rupt cu portiera sau capota portbagajului.

Mandy
junior
junior
Mesaje: 98
Membru din: 19 Mai 2004, 17:57

Mesaj de Mandy » 07 Iul 2004, 14:17

L-am rupt ca prostu... Am tras de fir in scurt, adica pe langa bat, ca sa agat lingurita de inel si ... Partea cea mai stanjenitoare pt mine a fost faptul ca mi-a mai spus cineva ca tot asa a rupt un bat si sa am grija. La momentul ala nu mi-am dat seama, eram nervos ca strabateam o portiune cu salcii si mi se tot agata lingurita prin crengi, asa ca vrut sa o aranjez sa nu se mai agate. Am "aranjat-o".

Mandy
junior
junior
Mesaje: 98
Membru din: 19 Mai 2004, 17:57

Mesaj de Mandy » 07 Iul 2004, 14:25

Inca ceva ... Cum drac dau jos inelele de pe blank? Cineva imi spune totusi sa-l mansonez pt ca nu se va rupe daca nu face parghie. Iar daca mansonul e lipit perfect de bat atunci nu face parghia, deci nu se va rupe. Imi propune un manson f fin, de 12 mm lungime, strunjit din duraluminiu si lipit cu epoxy. Si sincer imi e cam teama ca reinelarea asta nu o sa-mi iasa bine.

eugen
veteran
veteran
Mesaje: 2258
Membru din: 23 Feb 2004, 18:12

Mesaj de eugen » 07 Iul 2004, 14:38

si eu ma gandeam la portiera...da' uite ca se poate si altfel. :)

mandy, din cate stiu eu trebuie sa incalzesti usor cu bricheta epoxy-ul si sa-l tai cu un cutter bun. cred ca sunt mai multe metode de a da jos inelele.

mergi aici: http://www.mudhole.com/

in stanga, gasesti niste link-uri. da-i click pe "rodbuilding 101", se va deschide o pagina cu o mica colectie de articole din astea gen "how to", inclusiv unele scrise despre cum sa repari bete rupte. cu poze si tot ce trebe ca sa pricepi.

spor la treaba!

eugen
veteran
veteran
Mesaje: 2258
Membru din: 23 Feb 2004, 18:12

Mesaj de eugen » 07 Iul 2004, 14:44

faza cu mansonul nu prea mi se pare ok, n-am auzit de asa ceva. poate merge la bete de obor, dar la grafit ma cam indoiesc. poate, nu stiu, atata ca mie imi suna a reparatii la dacia cu sarma din torpedo. plus ca unde mai e sensibilitatea batului daca intrerupi blancul? doar nu-ti imaginezi ca va iesi tot batul ala pe care l-ai avut tu daca folosesti totusi partea rupta?

eu zic sa incerci treaba cu reinelarea. si daca nu vrei sa te bagi, cauta pe cineva care monteaza. imposibil sa nu gasesti, eu am vazut bete montate aici pe la oameni, deci se poate si exista tipi care fac asta. trebuie doar cautati.

numa' bine!

eugen
veteran
veteran
Mesaje: 2258
Membru din: 23 Feb 2004, 18:12

Mesaj de eugen » 07 Iul 2004, 14:48

pentru orice eventualitate: http://www.rodbuilding.org

aici gasesti un forum bun. baga mesaj si intreaba ce iti recomanda ei sa faci. cred ca e mai bine sa primesti un sfat de la cineva care se pricepe si a mai intalnit cazuri din astea. eu asa as face. cred. :)

Scrie răspuns