O Stella surprinzatoare!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

O Stella surprinzatoare!

Mesaj de tdum » 11 Mai 2017, 17:04

Va salut dragi colegi de forum. Nu cred ca e o intamplare ca in ultima vreme imi ajung pe masa mai des decat pana acum, mulinete de la Shimano. Am de gand sa va dau cateva informatii, iar la sfarsitul postarii am sa va rog sa-mi dati si dumneavoastra o informatie.

Astazi a venit la mine un amic cu o mulineta Shimano Stella care facea urat, fasaia ciudat. Mulineta n-a facut asa de la inceput, (a cumparat-o de noua, fiind unic proprietar) dar dupa ceva timp si cativa pesti dati afara, a inceput sa faca zgomot, desi se invartea bine. N-am avut decat s-o desfac sa vad daca pot sa-l ajut. Impartasesc cu dumneavoastra surprizele pe care mi le-a rezervat aceasta mulineta.

A fost o surpriza sa constat de cum am vazut-o ca nu mai scrie pe tambur ce tip de Stella este, dupa cum eram obisnuit la modelele anterioare, dar mi-a spus proprietarul ca este vorba de Stella FI. Am cantarit-o si la marimea 4000 cu fir cu tot are masa de 270 de grame. (ceea ce este bine!)

Urmatoarea surpriza a fost la raportul de recuperare. Shimano la marimea 4000 trecea de obicei la rap. 4,8:1. La aceasta Stella, invartita la mana, am numarat 5.2:1. Ulterior cand am desfacut-o am calculat mai exact si a dat 5.142:1.

Am inceput s-o desfac. Am inceput cu rotorul. Am gresat galetul si am vazut ca bratul pickupului in care se fixeaza port-galetul este din material plastic. La marimea 4000 deja se folosesc fire mai rezistente. Nu stiu daca acel plastic nu cedeaza la efort daca frana este stransa mai tare, iar firul tensionat tinde sa-l indoaie inspre tambur. Poate ca e o.k. Sigur mulineta ar fi fost mai grea daca era din metal, fiindca impunea si o contragreutate mai mare pentru a nu aparea trepidatii in rotatie.

Mulineta nu are buton de setare ON/OFF a antireturului, ca si alte modele de dupa 2015 si acest lucru a ajutat la reducerea masei totale, odata cu disparitia butonului si a parghiilor de comanda.

O alta surpriza a fost sa gasesc foarte greu (orbeste, pe pipaite) cu surubelnita speciala surubul interior care elibereaza masca de pe coada mulinetei. Cand l-am gasit in sfarsit l-am invartit degeaba ca nu avea nici un efect. Ulterior am vazut cand am desfacut mulineta ca nici nu avea cum sa iasa surubul acela de acolo, fiindca consola in care era infiletat era rupta de pe masca, iar masca se tinea de fapt in surubul exterior si in stiftul de ghidare din celalalt capat, nicidecum in surubul intern.

O mare surpriza pentru mine a fost sa constat ca aceasta Stella nu mai are in interior ghidajele pentru surubelnita, care facilitau mult operatiunea de eliberare a mastii de pe coada prin desstrangerea surubului interior. Aceasta eliminare de piese a contribuit si ea la masa totala redusa a mulinetei.

Angrenajele pareau a fi din bronz ambele, dar de fapt numai hipoidul (angrenajul condus) este din bronz, angrenajul conducator, fiind mult prea usor pt. a fi bronz. Banuiesc ca este un aliaj de aluminiu cu o acoperire ce imita bronzul. Si acest lucru explica masa mica a mulinetei.

Cea mai mare surpriza insa am avut-o cand am vazut ca aceasta Stella a rulat pe uscat, fiindca japonezii care au asamblat-o, dintr-un motiv anume pe care eu nu-l deslusesc, nu au pus vaselina pe angrenaje. Nu stiu daca tot masa cat mai mica a fost motivul, dar nu vad alt motiv.

Pun doua poze cu starea in care am gasit mulineta cand am desfacut-o si in care se vede si lipsa ghidajelor de ,,mentenenta usoara" si consola rupta. Se vede clar lipsa agentului de gresare. Ici-colo vagi urme de unsoare, dar nu in punctele cheie.
Imagineimg hostcertificity.com
Imagineimages uploadcertificity.com

Bineanteles ca am uns corespunzator mulineta, (si eu sunt unul din aceia care pun unsoare cu zgarcenie) am asamblat-o si am verificat-o in gol si in sarcina. Excelent! Mi-am chemat amicul si i-am dat s-o invarta. S-a uitat la mine si a exclamat ,,Prietene... mi s-a ridicat parul pe mana..." Si l-am inteles. Niciodata Stella lui n-a functionat asa.

Ieri, inca trei mulinete Shimano Ultegra XTC 5500 si-au primit cate un rulment (14x8x4 mm) in locul bucsei albastre din plastic. Toate trei aveau aceeasi lipsa de unsoare. Evident dupa ungere s-au miscat mult mai bine. Acum vine intrebarea mea pe care v-am spus ca v-o adresez la final:
Va rog sa-mi spuneti parerea dumneavoastra legata de ungerea deficitara sau chiar inexistenta din ultimii ani, la mulinetele Shimano. Sunt foarte nedumirit si nu stiu ce sa mai cred. Va multumesc. Rew.

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 835
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de Spring » 11 Mai 2017, 18:51

Eu toate mulinetele Shimano le desfac de noi si le ung. La nici una nu ma gasit vaselina destula.
Motivul e unul singur: MONEY $himano
Din ce am observat toate corporatiile reduc costurile de productie de la an la an, altfel managerul nu isi mai ia bonus-ul anual si e schimbat. Prima oara reduc la manopera (de aia multe au nevoie de saibe in plus), adica timpul de asamblare. Pe urma reduc costurile la materiale. De aici vine lipsa de vaselina. Vaselinele astea au niste caracteristici mai speciale si sunt destul de scumpe. 2-3$ la o mulineta si se simte diferenta mare in costurile de asamblare.
Acuma problema e ca ei ofera o mulineta la preturi mai mici fata de concurenta dar au probleme la tolerantele din montaj si lipsa lubrifiantului. Asta e un dezavantaj pentru cine nu umbla in ele.

Totusi ce imi place la Shimano, si de asta in ultimii 3 ani am mers doar pe ei la mulinete noi, e ca si asa au un pret mai corect decat Daiwa. Nu te rup in ultimul hal cu preturi exagerate si promisiuni false.
:respekt:
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Avatar utilizator
johnnybravo
Moderator
Moderator
Mesaje: 2673
Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de johnnybravo » 11 Mai 2017, 20:43

Aceleași simptome le am cu Stella mea C3000 '14 echivalentul FI. Am vrut sa o desfac dar m-am oprit pt ca la momentul respectiv nu am avut șurubelnița hexagon de 0.9. Acu nu mai am timp și a început sezonul... încerc poate într-o luna sa o desfac pe a mea și sa-i mai suport fasaitul pana atunci. O sa scriu impresii după.

Avatar utilizator
George1985
veteran
veteran
Mesaje: 2454
Membru din: 21 Apr 2012, 08:26
Localitate: Medgidia
Contact:

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de George1985 » 11 Mai 2017, 20:48

Inseamna ca iei o mulineta din magazin, NOUA, si in secunda doi pierzi garantia.
Ce inginerie fac astia la Shimano...
Eu daca iau o mulineta noua consider ca un sezon, cel putin, nu ai de ce sa o desfaci.

Au mai si vopsit pinionul in culoarea bronzului. Asta e o tiganie, pe romaneste.
Dar are trecere ca e firma.

Zicea cineva ca materialalele din care sunt facute angrenajele NU conteaza, atunci de ce mai umbla Stellele cu cioara(pinionul) vopsita?

Am incercat o Stella FI de asta, merge ok. La fel de bine ca o Bradia/Infinity Q noua cu manivela 1pcs.
In plus Daiwele pastreaza butonul antiretur, un lucru util.

adrian99
veteran
veteran
Mesaje: 16027
Membru din: 06 Sep 2008, 13:51
Localitate: Buzau

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de adrian99 » 11 Mai 2017, 20:55

ai grija george...nu trebuie sa vb de rau brandul Shimano...pe urma ... :D

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 835
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de Spring » 11 Mai 2017, 21:56

Pai George si la mulinete e ca la femei. If you know what I mean. Una caraie, alta maraie, una nu se lubrifiaza asa bine, la alta curge vaselina din ea....Dar daca vi tu sa ne spui ca a ta e mai smechera decat a lu' vecinu', da uiti ca e second hand, da din gura si ii scapa si antireturul....inseamna ca nu ai vazut multe.

Exista o gramada de avantaje si dezavantaje la aliajele astea. De exemplu un material mai moale care poate fi format la rece e foarte fin pe suprafata si mai usor. Daca ii mai faci si un tratament de contact e mare smecherie. Alea de bronz sunt frezate si toate urmele alea de freza se manaca primele si automat angrenajul maraie mai repede sau mai tarziu. Toate alea se calculeza nu sunt puse acolo degeaba.

Steluta nu dadea din gura de la prima intalnire. Pur si simplu i-a venit vremea sa fie pusa la punct ca la orice femeie frumoasa cand i se urca la cap. Ma gandesc ca utilizatorul nu a menajato prea mult din moment ce a reusit sa ii rupa cupla cu filet interior de la capacul posterior.

Si inca ceva....oricat de prapadite ar fi astea blonde cu cracii lungi si sanii mari.....altfel te simti cand te trezesti langa ea chiar daca nu stie sa faca tocanita ca bunica. 8)

Nu inteleg de ce trebuie sa tinem partea unei firme asa cu inversunare si cu ura pe concurenta ei, mai ales cand si aia te mint si iau banii de pe tine degeaba.

E ca si cum ai fi fan BMW si te bucuri cand auzi ca s-a bulit cutia de viteze la un Mercedes.

Stai sa intre nea' SiGi ca iti iei tu ceaiul. :lol1:

PS: E normal sa ne placa un brand sau altul si sa ne identificam cu el. Asta e marketing-ul care costa jumate din pretul unui produs. De fapt platim jumate din bani pe propriul mindfuck.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Avatar utilizator
stefanflorin
veteran
veteran
Mesaje: 2431
Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
Localitate: Bucuresti/Craiova

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de stefanflorin » 11 Mai 2017, 22:10

Si modelele precedente tot pinion de aluminiu aveau, ca era acoperit cu bronz sau cu teflon, miezul tot ala era, basca nu era Hagane.
Urasc atarnatorii!

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de tdum » 11 Mai 2017, 22:30

Din moment ce imi confirmati si dumneavoastra ca ati gasit la Shimano ungere deficitara, e clar ca e un trend general la ei, nu am avut doar eu ghinionul sa nimeresc mulinete (aceasta Stella nu a fost singura) cu unsoare putina. Chiar acum am vorbit la tel. cu un var din alta localitate, care si-a luat un Twin Power nou din magazin, adus pe comanda si spune ca ma viziteaza cu mulineta in curand, ca nu e multumit de silentiozitatea mulinetei, chit ca e in garantie. Se plange de un fasait. Banuiesc ca e aceeasi problema.

Mai am o rezerva legata de aceasta Stella Fi. Daca drive gearul (angrenajul conducator) este dintr-un aliaj usor, poate chiar cu continut mare de aluminiu si nu este asamblat pe un ax din otel cum am vazut la alte muliunete, ci este monobloc (dintr-o bucata) asa cum apare la o analiza vizuala, atunci, ma intreb daca are rezistenta mecanica necesara in zona filetata pentru a rezista solicitarilor ce vin dinspre manivela si se aplica pe filetul acestui angrenaj ultrausor? Proba timpului va oferi raspunsul acestei indoieli pe care o am legata de rezistenta filetului. Bine ar fi sa ma insel, fiindca e cert ca s-au facut progrese la Shimano in ultimii ani. Sunt placut surprins sa vad ca wormshaftul actual are jocuri foarte mici, ca tamburul nu mai are wobling in sarcina, adica e stabil pe ax chiar daca frana nu este foarte stransa si altele. E de apreciat si efortul pe care il fac de a da o denumire comerciala fiecarui atribut sau fiecarei inovatii ce este prezenta intr-o mulineta Shimano chiar daca pe alocuri copiaza de la altii... Pe ansamblu, sunt ok din punctul meu de vedere.

Multumesc pentru raspunsuri si mai astept si alte pareri ale celor care au cunostinta de astfel de cazuri, sau chiar s-au confruntat cu probleme de gresare deficitara la Shimano. A ajuns cineva la probleme mecanice din aceasta cauza, sau este o problema mai mult estetica (zgomot) ca nu pune probleme reale in exploatare? Rew.

Avatar utilizator
Spring
veteran
veteran
Mesaje: 835
Membru din: 04 Aug 2011, 23:30

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de Spring » 11 Mai 2017, 23:36

Aliajele de bronz-aluminiu se folosesc in principal unde e nevoie de rezistenta la coroziune chimica si au o duritate asemanatoare cu otelurile moi.

Aliajele de duraluminiu sunt mai complexe putin si sunt trecute printr-un proces special de calire. Se folosesc la nave spatiale si capete de pistoane pentru motoare de performanta. Sunt mai scumpe ca bronzurile marine.
there's more to fishing than catching a f.i.s.h.!

Avatar utilizator
George1985
veteran
veteran
Mesaje: 2454
Membru din: 21 Apr 2012, 08:26
Localitate: Medgidia
Contact:

Re: O Stella surprinzatoare!

Mesaj de George1985 » 12 Mai 2017, 06:20

Spring scrie: E ca si cum ai fi fan BMW si te bucuri cand auzi ca s-a bulit cutia de viteze la un Mercedes.

PS: E normal sa ne placa un brand sau altul si sa ne identificam cu el. Asta e marketing-ul care costa jumate din pretul unui produs. De fapt platim jumate din bani pe propriul mindfuck.
Nu ma bucur, doar ca nu schimb cioara din mana pe aia vopsita...

Asta cu brandul e relativa. De exemplu la foto, daca ai plecat pe Nikon si incepi sa iti upgradezi echipamentul, pt a schimba apoi pe Canon te costa de te strici...si diferentele sunt mici cand scoti fotografiile. Asa ca nu merita de obicei.

Ma deranjeaza sa iau o mulineta noua si prima grija sa fie o gresare sau adaugarea celor 2 rulmenti la TP, ca sa merga normal.


La Mercedes-BMW nu ma bag la barfe si la blondele alea e discutie.. nu asa :lol1:

PS: M-am convins ca sunt persoane la care nu merita sa le raspund. :wink:

Scrie răspuns