Motor de 2,5 cp sau 4 cp pentru canoe?

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori

mermanos
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 23
Membru din: 28 Ian 2011, 01:04
Localitate: TULCEA

Mesaj de mermanos » 31 Ian 2011, 21:41

adiwolf scrie:mermanos,
vorbind strict de motoare de 2.5cp, eu cred ca iti trebuie cel mai usor motor din gama asta si nu este vorba de un producator anume
la marimea si puterea asta, diferentele sunt f mici sau insesizabile, deci ramane in balanta greutatea, iar din cate cunosc eu (este posibil sa ma insel), suzuki are cel mai usor motor termic in gama 2.5cp (si la mine a contat acest aspect).
in privinta suportului pt motor pe canoe, cred ca se poate adapta destul de usor ceva, gandidu-ma la lotcile pescaresti care sunt cam la fel (ma refer la varfurile simetrice si ascutite), totusi cred ca o sa ai nevoie de un prelungitor la mansa de guvernare a motorului si o sa ai o pozitie destul de incomoda.
de suport lateral uita, asta daca nu vrei sa ajungi cu o contragreutate in lateral si canoea ta sa arate ca cele din insulele exotice :wink:
Intradevar , cel mai usor e suzuki dar ma gandeam si la fiabilitate rezistenta la uzura , ar fi si pe aici pe primul loc?
Am vazut o astfel de extensie pentru manerul motorului si cred e exact ce-mi trebuie-aici[/url]http://www.motoarebarci.ro/all-prodc/ac ... s7136.html,
de suportlateral pot sa spun ca am vazut la t.i.d. anul asta doua canoe cu asa ceva si nu aveau contragreutate pe partea opusa ; insa probabil si-au aranjat echipamentul in asa fel incat ca contrabalanseze si sa compenseze greutatea motorului.

mermanos
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 23
Membru din: 28 Ian 2011, 01:04
Localitate: TULCEA

Mesaj de mermanos » 31 Ian 2011, 21:46

kzoli scrie:electricul poti monta ca in imaginea alaturata:
http://img403.imageshack.us/img403/7803/caiackalao.jpg
Dar la termic nu prea merge e greu cu echilibru si la viraje fiind mai ingusta de multe ori faci baie... eu m-am aventurat pe mures cu una de 4 msi un yamaha de 3 cp dar mai mult eram in apa decat in caiac, iar daca nu fixezi motorul bine risti sa ramai fara el ... Eu am facut un suport din teava de cupru de instalatii destul de groscu coturi ,inbinari etc si am fixat prin strangere,inainte am pus un pic de silicon rezitent la apa pentru o fixare mai buna..... un tub pvc de 32 taiat la un capat si pus un colier este ceea mai ieftina solutie ca prelungitor de maneta...
electricul iese din calcul(deocamdata) atat si suportul lui, dar ar fi binevenite si niste poze cu suportul facut de dv. poate se leaga ceva ...

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 31 Ian 2011, 21:48

Am dat cu caiac cu tot, dar mai am undeva schitele si trimit prin email daca gasesc....

costas65
junior
junior
Mesaje: 56
Membru din: 30 Noi 2010, 20:38
Localitate: Braila

Mesaj de costas65 » 01 Feb 2011, 21:23

mermanos scrie:legat de distante parcurse, timp si viteza (daca se poate numi asa la 2,5cp) nimeni nici o sugestie pentru ecuatia:
30km-300kg(echipament si persoane)-amonte sau aval-2,5 cp?
salut mermanos.

asa cum a spus si mihaif99, canoia este o ambarcatiune de hull deplacement.
Exista o formula aproximativa de calcul a vitezei de deplacament care ar fi cam asa:

V=k*radical din LWL. unde k= 4.5 - 5.07 iar LWL este lungimea barcii pe linia de plutire. V se obtine in km/h

deci daca faci un calcul la canoia ta obtii o viteza undeva in jur de 10-11km/h

referitor la puterea motorului exista, tot asa, o formula empirica care spune ca pentru a aduce o ambarcatiune la viteza de deplasament ai nevoie de cca 2.2kw/tona.
la 350kg cat are barca ta incarcata la maxim ai avea nevoie de o putere de cca 0.77kw cea ce ar insemna in cai putere: 0.77*1.33=1.02cp

deci un motor de 2.5cp este mai mult decat sufucient. eu zic ca chiar trebuie sa fi atent cum mergi cu el.
uite aici un link cu un motor montat in canoe.
http://www.youtube.com/watch?v=FQyG0LGB ... re=related

vad ca esti din Tulcea si banuiesc ca sti ca navigatia pe Dunare si mai ales in Delta nu este un lucru chiar asa de simplu si pe alocuri poate fi chiar periculosa. Deci nu uita de VESTELE DE SALVARE, mai ales ca vrei sa-ti plimbi si familia.

Sincer, eu unul m-as orienta catre o ambarcatiune cu motor mai sigura cu care as trage si canoia, pe care as folosi-o pentru plimbari de agrement la padela.

Succes.

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 01 Feb 2011, 22:09

La canoe ai nevoie de un stabilizator de directie, altfel ....
http://www.youtube.com/watch?v=2r83iIJ5 ... re=related ceva asemanator...

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4616
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 01 Feb 2011, 23:51


Avatar utilizator
MatrixVR5
veteran
veteran
Mesaje: 741
Membru din: 01 Noi 2004, 16:53
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de MatrixVR5 » 02 Feb 2011, 10:15

Suzuki de 2,5 cp pe Dunare , dar cu barca pneumatica !
Opera lui Ovidiu !
http://www.youtube.com/watch?v=GB_vLelTiFk
FISHING IS LIFE.
The rest just details!

mermanos
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 23
Membru din: 28 Ian 2011, 01:04
Localitate: TULCEA

Mesaj de mermanos » 02 Feb 2011, 12:15

costas65 scrie:
mermanos scrie:legat de distante parcurse, timp si viteza (daca se poate numi asa la 2,5cp) nimeni nici o sugestie pentru ecuatia:
30km-300kg(echipament si persoane)-amonte sau aval-2,5 cp?
salut mermanos.

asa cum a spus si mihaif99, canoia este o ambarcatiune de hull deplacement.
Exista o formula aproximativa de calcul a vitezei de deplacament care ar fi cam asa:

V=k*radical din LWL. unde k= 4.5 - 5.07 iar LWL este lungimea barcii pe linia de plutire. V se obtine in km/h

deci daca faci un calcul la canoia ta obtii o viteza undeva in jur de 10-11km/h

referitor la puterea motorului exista, tot asa, o formula empirica care spune ca pentru a aduce o ambarcatiune la viteza de deplasament ai nevoie de cca 2.2kw/tona.
la 350kg cat are barca ta incarcata la maxim ai avea nevoie de o putere de cca 0.77kw cea ce ar insemna in cai putere: 0.77*1.33=1.02cp

deci un motor de 2.5cp este mai mult decat sufucient. eu zic ca chiar trebuie sa fi atent cum mergi cu el.
uite aici un link cu un motor montat in canoe.
http://www.youtube.com/watch?v=FQyG0LGB ... re=related

vad ca esti din Tulcea si banuiesc ca sti ca navigatia pe Dunare si mai ales in Delta nu este un lucru chiar asa de simplu si pe alocuri poate fi chiar periculosa. Deci nu uita de VESTELE DE SALVARE, mai ales ca vrei sa-ti plimbi si familia.

Sincer, eu unul m-as orienta catre o ambarcatiune cu motor mai sigura cu care as trage si canoia, pe care as folosi-o pentru plimbari de agrement la padela.

Succes.
Multumesc pentru informatii -vin foarte tare din urma in completarea celor spuse de useii anteriori- sunt precise,la obiect si foarte explicite .Hotararea dupa cum am zis e luata -2,5 cp !!!Nu s-a scris despre 4 cp pana acu ca ar fi bun pe canoe asa ca....va trebui sa renunt . Il vroiam si in ideea in care l-as mai fi folosit si pe o lotca pescareaca dar daca e total neindicat pe o canoe ...
Legat de varianta cu ''canoea tractata'' am mai zis e mai complicat- costuri mai mari de transport, de depozitat si de ce nu chiar si de achizitionat(2 ambarcatiuni motor mai mare costuri de intretinere etc...)
Vestele de salvare sunt nelipsite ,fetele mele nu stiu sa innoate asa ca sunt obligatorii pentru orice iesire, nu va faceti griji in privinta asta!!
A ramas sa aleg varianta mai buna a suportului pentru motor -tinand cont si de faptul ca vreau ca barcuta sa ramana simetrica (fara pupa taiata)si nici suportul lateral nu-mi e pe plac;asa ca ramane doar cel gen ''put''- unii zic ca e total neindicat! si in final cel montat in spate in prelungirea pupei folosind o extensie pentru manerul motorului.Altele nu mai stiu,,, daca aveti sugestii si in acest sens sunt binevenite!!!

mermanos
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 23
Membru din: 28 Ian 2011, 01:04
Localitate: TULCEA

Mesaj de mermanos » 02 Feb 2011, 12:30

MatrixVR5. adiwolf .kzoli -multumesc pentru link-uri dar.............le-am vazut de 20 de ori pe toate .youtube e la indemana oricui ,daca ar fi la fel de explicit pe cum o faceti voi (avand experiente personale probabil )---nu as mai fi deschis topic-ul Eu vreau experiente si pareri personale detaliate ,sustinute cu argumente solide in urma carora sa pot sa iau cea mai buna decizie pentru mine si familia mea. ....oricum ar fi miiii de multumuri tuturor pentru ajutorul dat unui novice !!!!!

costas65
junior
junior
Mesaje: 56
Membru din: 30 Noi 2010, 20:38
Localitate: Braila

Mesaj de costas65 » 02 Feb 2011, 13:31

cred ca varianta cu suport lateral pe care sa atasezi si un flotor ar fi cea mai buna. Oricum nu ai cum sa glisezi cu o canoe in conditii de siguranta, mai ales daca nu vrei sa-i faci pupa oglinda. Obtii astfel o stabilitate mai buna si cand ai chef poti sa-l dai jos si sa mergi la padele fara sa aduci modificari canoiei.

Dar, inca o data iti spun, eu unul as alege o barca mai sigura pentru deplasari pe distante mari.

Scrie răspuns