Motor de 2,5 cp sau 4 cp pentru canoe?
Moderatori: Adelin, johnnybravo, tudor, Sorin, Moderatori
E genul de ''ecuatie '' ce speram sa fie postata aici ;balanta incepe sa se incline din ce in ce mai greu in favoarea motorului de 2,5 cp ,(desi si ideea cu lotca nu e rea insa e mai complicat; apar doua ambarcatiuni greu de depozitat de transportat etc.), multumesclucipetrescu scrie:Am folosit 7 ani un yamaha de 2 cai pe o lotca mare de 6 m. Viteza era de aproximativ 9-10 km/h. Cu 5-6 oameni in barca + bagaje am facut Maliuc -Mila in 2 ore si 3 la intoarcere. Cu canoea ar trebui sa mergi cam cu 12-14 km/h, adica 1,5 ore respectiv 2 pe traseul Maliuc-Mila, 30 min ( 45 la intoarcere) Maliuc - Sontea pe ocolitor. Cu motor de 4 cai lotca mergea cam cu 1-2 km/h mai repede. La canoe nu ai ce sa faci cu motor de 4 cai, poti doar sa o rastorni sau sa-i crapi structura. Cine ti s-a plans ca motorul de 2,5 cai nu e suficient si ca ar prefera unul de 4 sigur nu se referea la canoe.
Ideea de canoe in delta e minunata si ar fi fost buna de pus in practica acum 15-20 de ani cand nu circulau asa multe barci. Daca te prinde barca salvarii sau alta salupa mai mare pe canal ingust 100% iei multa apa in barca si 50% sanse sa te rastorni cu totul. Parerea mea e ca mai bine iti cumperi o lotca de 6 m, un motor de 4 cai (si cel de 2.5 e ok ), pui canoea in barca sau o tragi dupa si cand ajungi pe Sontea, Fortuna (fara vant puternic), Baclanesti etc poti sa te plimbi, sa pescuiesti linistit din canoe.
@Popppy Laguna 565 cu motor de 15 cai turat la maxim cu 7 persoane merge exact la fel de repede (incet de fapt ) ca si Laguna 565 cu motor de 4 cai si cu 7 oameni in ea. E testata faza. Cu 2-3 oameni in barca e alta poveste. Deci daca nu reusesti sa planezi cu barca, viteza e aproximativ aceeasi indiferent de motor si anume viteza de deplasament. La lotca viteza de deplasament e destul de buna, la canoe si mai buna.
Acu, ce ziceti daca in loc sa tai pupa si sa confectionez oglinda motorului fac un fel de put in canoe prin care sa cobor cizma motorului , si cu o oglinda interioara in canoe?-o prefer simetrica imi place mult mai mult aspectul.
Avantaje as avea ?, in afara de cel estetic? ;ca si dezavantaj cred ca cel mai mare ar fi acela de a nu putea sa inclin motorul in caz de curatare a eliciei incarcata cu buruieni.
Legat de consumul de combustibil la motorul de 2,5 cp ce cifre ieseau dupa o asemena plimbare?sau mai bine zis cat consuma in diferite regime: de incarcatura , aval si vant din fata, viteza si turatie; aveti ceva pareri sau cunostinte in aceasta privinta?
solutioa aleasa de tine cu coborarea motorului prin baraca nu este o solutie buna.
o sa faci zob elicea motorului, deoarece el nu va mai putea bascula la un eventual obstacol.
la motorul de 2.5, suzuki df2.5 (eu pe asta il am), se rupe instantaneu stiftul de fixare al elicei daca loveste ceva dur, chiar fixat pe oglinda barcii, nu mai vorbim de fixarea pe care o propui tu - e un lucru f bun fiindca protejeaza transmisia.
referitor la consum - am mers cu acest motor in delta legat pe o lotca pescareasca de care mai legasem inca una, eram 5 oameni cu bagaje si in trei zile deabia am consumat 5 litri de benzina
altfel sta treaba cand vorbim de consum pe o pneumatica, se mareste foarte mult, dar cu toatea astea este extrem de redus.
pt ceea ce doresti tu, consumul va fi infim, nu stiu sa iti detaliez cat si cum, dar eu pe o barca pneumatica, pe Olt la o partida de pescuit merg cam 5km si consum circa 0.5l, uneori si mai mult, depinde de cum il forjez, dar ti-am spus pe o ambarcatiune care taie apa se schima total datele
o sa faci zob elicea motorului, deoarece el nu va mai putea bascula la un eventual obstacol.
la motorul de 2.5, suzuki df2.5 (eu pe asta il am), se rupe instantaneu stiftul de fixare al elicei daca loveste ceva dur, chiar fixat pe oglinda barcii, nu mai vorbim de fixarea pe care o propui tu - e un lucru f bun fiindca protejeaza transmisia.
referitor la consum - am mers cu acest motor in delta legat pe o lotca pescareasca de care mai legasem inca una, eram 5 oameni cu bagaje si in trei zile deabia am consumat 5 litri de benzina
altfel sta treaba cand vorbim de consum pe o pneumatica, se mareste foarte mult, dar cu toatea astea este extrem de redus.
pt ceea ce doresti tu, consumul va fi infim, nu stiu sa iti detaliez cat si cum, dar eu pe o barca pneumatica, pe Olt la o partida de pescuit merg cam 5km si consum circa 0.5l, uneori si mai mult, depinde de cum il forjez, dar ti-am spus pe o ambarcatiune care taie apa se schima total datele
Deacord Luci, cu exceptia ca eu cred ca lotca merge mai repede(e mai lunga). Nu cred sa scoata mai ult de 8-9 la canoe, fie 2.5 fie 4.lucipetrescu scrie:Am folosit 7 ani un yamaha de 2 cai pe o lotca mare de 6 m. Viteza era de aproximativ 9-10 km/h. Cu 5-6 oameni in barca + bagaje am facut Maliuc -Mila in 2 ore si 3 la intoarcere. Cu canoea ar trebui sa mergi cam cu 12-14 km/h, adica 1,5 ore respectiv 2 pe traseul Maliuc-Mila, 30 min ( 45 la intoarcere) Maliuc - Sontea pe ocolitor. Cu motor de 4 cai lotca mergea cam cu 1-2 km/h mai repede. La canoe nu ai ce sa faci cu motor de 4 cai, poti doar sa o rastorni sau sa-i crapi structura. Cine ti s-a plans ca motorul de 2,5 cai nu e suficient si ca ar prefera unul de 4 sigur nu se referea la canoe.
Ideea de canoe in delta e minunata si ar fi fost buna de pus in practica acum 15-20 de ani cand nu circulau asa multe barci. Daca te prinde barca salvarii sau alta salupa mai mare pe canal ingust 100% iei multa apa in barca si 50% sanse sa te rastorni cu totul. Parerea mea e ca mai bine iti cumperi o lotca de 6 m, un motor de 4 cai (si cel de 2.5 e ok ), pui canoea in barca sau o tragi dupa si cand ajungi pe Sontea, Fortuna (fara vant puternic), Baclanesti etc poti sa te plimbi, sa pescuiesti linistit din canoe.
@Popppy Laguna 565 cu motor de 15 cai turat la maxim cu 7 persoane merge exact la fel de repede (incet de fapt ) ca si Laguna 565 cu motor de 4 cai si cu 7 oameni in ea. E testata faza. Cu 2-3 oameni in barca e alta poveste. Deci daca nu reusesti sa planezi cu barca, viteza e aproximativ aceeasi indiferent de motor si anume viteza de deplasament. La lotca viteza de deplasament e destul de buna, la canoe si mai buna.
Eu am avut una (canoe) cu oglinda. 2.5 cp la sfert de accel 8 km/h, la jumate 9km/h, iar in blana, cu ea iesita pe jumate din apa, abia scotea 9.5km/h...
Eu cred ca discutia asta mai trebuia sa fie mai degraba despre alegere intre electric si termic.
Cand ma gandesc la 4 cp pe suport lateral imi vine sa rad.
Dati si voi urmatorul search pe youtube: "canoe motor"
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
Conteaza si barca , cum impinge apa .
Cu o lotca de 6 m si cu motorul meu Suzuki 5CP / 4 timpi, intre Ostrov si Regie , in amonte aveam 10-11 Km/h si ni aval 15 Km/h .
Depinde si pe ce barca il pui motorul .
4 CP /5 CP /6 CP este cam acelasi motor la Suzuki , diferenta e la rotatii/ min si pret , dar cel de 4 CP nu are adaptor / furtun alimentare (ptr. rezervor separat / suplimentar). Vezi
http://www.motoaresuzuki.ro/motoare-de-barca
Cu o lotca de 6 m si cu motorul meu Suzuki 5CP / 4 timpi, intre Ostrov si Regie , in amonte aveam 10-11 Km/h si ni aval 15 Km/h .
Depinde si pe ce barca il pui motorul .
4 CP /5 CP /6 CP este cam acelasi motor la Suzuki , diferenta e la rotatii/ min si pret , dar cel de 4 CP nu are adaptor / furtun alimentare (ptr. rezervor separat / suplimentar). Vezi
http://www.motoaresuzuki.ro/motoare-de-barca
FISHING IS LIFE.
The rest just details!
The rest just details!
Multumesc pentru postare ,sugestiva si la obiect .Sunt informatii pe care doream sa le aflu.adiwolf scrie:solutioa aleasa de tine cu coborarea motorului prin baraca nu este o solutie buna.
o sa faci zob elicea motorului, deoarece el nu va mai putea bascula la un eventual obstacol.
la motorul de 2.5, suzuki df2.5 (eu pe asta il am), se rupe instantaneu stiftul de fixare al elicei daca loveste ceva dur, chiar fixat pe oglinda barcii, nu mai vorbim de fixarea pe care o propui tu - e un lucru f bun fiindca protejeaza transmisia.
referitor la consum - am mers cu acest motor in delta legat pe o lotca pescareasca de care mai legasem inca una, eram 5 oameni cu bagaje si in trei zile deabia am consumat 5 litri de benzina
altfel sta treaba cand vorbim de consum pe o pneumatica, se mareste foarte mult, dar cu toatea astea este extrem de redus.
pt ceea ce doresti tu, consumul va fi infim, nu stiu sa iti detaliez cat si cum, dar eu pe o barca pneumatica, pe Olt la o partida de pescuit merg cam 5km si consum circa 0.5l, uneori si mai mult, depinde de cum il forjez, dar ti-am spus pe o ambarcatiune care taie apa se schima total datele
Acum ramane sa ma gandesc la alt suport pentru motor -dupa cum am spus nu doresc sa stric forma simetrica a canoei si nici ideea cu suport lateral nu prea imi surade . Ma gandesc la un suport pe care l-am vazut la lotcile din lemn ascutite si la prova si la pupa,ale pescarilor din delta un cadru metalic la pupa ;o fi indicat pe canoea mea sau o sa stau cu ea ''sculata'' datorita repartitiei greutaii motorului prea in spate?
Cat priveste motorul m-am hotarat !!sau mai bine zis ''m-ati convins sa renunt la cel de 4 cp''-VA FI UNUL DE 2,5CP!!!.Multumesc pentru sugestii :mihaif99,lucipetrescu,adiworf., si celorlalti.
Acum ramane sa vad ce producator o sa aleg ;daca ar fi sa pun in ordinea preferintelor ar fi :suzuki yamaha,,mariner, mercury,jonshon,honda,tochasu. Insa las locul posesorilor sau cunoscatorilor sa-si spuna parerile despre marca, fiabilitate ,raport calitate -pret,costuri de intretinere,etc. Am vazut sciindu-se de suzuki si yamaha pana acum -ceva argumente pro si contra?
Acum ramane sa vad ce producator o sa aleg ;daca ar fi sa pun in ordinea preferintelor ar fi :suzuki yamaha,,mariner, mercury,jonshon,honda,tochasu. Insa las locul posesorilor sau cunoscatorilor sa-si spuna parerile despre marca, fiabilitate ,raport calitate -pret,costuri de intretinere,etc. Am vazut sciindu-se de suzuki si yamaha pana acum -ceva argumente pro si contra?
suzi 2,5 hp ar fi fost optiunea mea (http://ezinearticles.com/?Choosing-an-O ... id=2008077) dar pt delta am optat pentru reverse gea asa am luat 4hp...
RX6 & Daiwa SS owner!
mermanos,
vorbind strict de motoare de 2.5cp, eu cred ca iti trebuie cel mai usor motor din gama asta si nu este vorba de un producator anume
la marimea si puterea asta, diferentele sunt f mici sau insesizabile, deci ramane in balanta greutatea, iar din cate cunosc eu (este posibil sa ma insel), suzuki are cel mai usor motor termic in gama 2.5cp (si la mine a contat acest aspect).
in privinta suportului pt motor pe canoe, cred ca se poate adapta destul de usor ceva, gandidu-ma la lotcile pescaresti care sunt cam la fel (ma refer la varfurile simetrice si ascutite), totusi cred ca o sa ai nevoie de un prelungitor la mansa de guvernare a motorului si o sa ai o pozitie destul de incomoda.
de suport lateral uita, asta daca nu vrei sa ajungi cu o contragreutate in lateral si canoea ta sa arate ca cele din insulele exotice
vorbind strict de motoare de 2.5cp, eu cred ca iti trebuie cel mai usor motor din gama asta si nu este vorba de un producator anume
la marimea si puterea asta, diferentele sunt f mici sau insesizabile, deci ramane in balanta greutatea, iar din cate cunosc eu (este posibil sa ma insel), suzuki are cel mai usor motor termic in gama 2.5cp (si la mine a contat acest aspect).
in privinta suportului pt motor pe canoe, cred ca se poate adapta destul de usor ceva, gandidu-ma la lotcile pescaresti care sunt cam la fel (ma refer la varfurile simetrice si ascutite), totusi cred ca o sa ai nevoie de un prelungitor la mansa de guvernare a motorului si o sa ai o pozitie destul de incomoda.
de suport lateral uita, asta daca nu vrei sa ajungi cu o contragreutate in lateral si canoea ta sa arate ca cele din insulele exotice
electricul poti monta ca in imaginea alaturata:
http://img403.imageshack.us/img403/7803/caiackalao.jpg
Dar la termic nu prea merge e greu cu echilibru si la viraje fiind mai ingusta de multe ori faci baie... eu m-am aventurat pe mures cu una de 4 msi un yamaha de 3 cp dar mai mult eram in apa decat in caiac, iar daca nu fixezi motorul bine risti sa ramai fara el ... Eu am facut un suport din teava de cupru de instalatii destul de groscu coturi ,inbinari etc si am fixat prin strangere,inainte am pus un pic de silicon rezitent la apa pentru o fixare mai buna..... un tub pvc de 32 taiat la un capat si pus un colier este ceea mai ieftina solutie ca prelungitor de maneta...
http://img403.imageshack.us/img403/7803/caiackalao.jpg
Dar la termic nu prea merge e greu cu echilibru si la viraje fiind mai ingusta de multe ori faci baie... eu m-am aventurat pe mures cu una de 4 msi un yamaha de 3 cp dar mai mult eram in apa decat in caiac, iar daca nu fixezi motorul bine risti sa ramai fara el ... Eu am facut un suport din teava de cupru de instalatii destul de groscu coturi ,inbinari etc si am fixat prin strangere,inainte am pus un pic de silicon rezitent la apa pentru o fixare mai buna..... un tub pvc de 32 taiat la un capat si pus un colier este ceea mai ieftina solutie ca prelungitor de maneta...