Am gasit un filmulet pe youtube, care aduce ceva informatii suplimentare legate de mulineta Daiwa Exist 2018. E intr-o limba pe care nu o inteleg. Tehnicianul pare a fi unul de-ai lor ,,cu ochii mici", dar chiar si asa, se poticneste la deschiderea capacelor laterale, si nu reuseste sa scoata angrenajul din ,,monocoque". Sunt necesare chei custom pentru demontarea totala a aceastei mulinete. Va voi prezenta la momentul oportun modalitatile de confectionare a acestor chei. Mai multi constructori (firme) si-au luat masuri de ,,securitate" pentru a face cat mai dificila demontarea mulinetelor lor, dar aceasta abordare nu reprezinta bariere insurmontabile ci are doar rol de descurajare a interventiilor home made.
Acesta e filmuletul. Sa-l urmarim si discutam apoi cateva concluzii:
https://www.youtube.com/watch?v=Wmgv7N10OmU
Reies mai multe detalii de discutat, si v-as ruga sa completati ceea ce mi-a scapat mie. Iata ce am constatat eu:
- Sunt necesare de acum chei in plus, gen imbus si asa cum am spus chei custom pt. desurubarea capacelor rotunde.
- Exista de acum ca la alte firme surub imbus infiletat in axul tamburului.
- Rulmentul cel mare cu bile de pe angrenajul rotorului, NU ESTE CAPSULAT!!! Atentie mare deci cu ungerea la aceste mulinete! Va trebui facuta cu ,,zgarcenie". Vaselina din abundenta pe angrenajul de sub acest rulment cu bile, poate duce la anularea antireturului, fiindca vaselina se insinueaza printre bilele rulmentului (necapsulat) si contamineaza rulmentul cu role de deasupra, anuland antireturul (la rece in special). Aspectul acesta l-am mai discutat in topicul de reparatii, unde am aratat si solutiile reparatoare pt. acest neajuns din unele Daiwe.
- Este prezent un pinion din plastic in sistemul depanator. Atentie deci la introducerea si scoaterea tamburului de pe ax (a nu se forta), sau la eventualele lovituri ce se pot transmite prin axul tamburului si pot produce dislocarea stiftului excentric incastrat in pinionul din plastic.
- Cele doua suruburi care tin in pozitie capacul din coada mulinetei par a nu fi cu filet metric ci gen holzsurub, atat cat imi permite rezolutia imaginii sa-mi dau seama, lucru care sugereaza ca acel capac ar fi altceva decat metal masiv si ar putea avea de fapt doar o acoperire cu strat metalic, asemanator cu o nichelare. Bine ar fi sa ma insel.
-Angrenajele. Cel conducator pare a fi aliaj de aluminiu fretat pe ax din otel, iar cel condus, pe care sta rotorul, pare a fi un bronz. Cel secundar, de pe depanator, asa cum am spus, plastic.
- Un singur sprijin antitorsiune (potential sensibil), sugereaza ca trebuie acordata atentie reglajului franei din tambur, pentru a nu transmite socuri seci ca niste lovituri de ciocan in acest sprijin (o ,,ureche" care culiseaza pe un ax) Daca acea ureche cedeaza, mulineta se blocheaza, si daca se forteaza, distrugerile pot fi foarte mari.
- Etansarea pare mai buna decat la generatiile vechi de Daiwe de varf. La vechile Infinity Q sau Certate, daca demontam rotorul, exista o fanta pe langa urechea capacului de carter dinspre talpa mulinetei, prin care se vede lejer dantura pinionului principal. Si erau definite washable!
- Masa mica, a acestei mulinete e in legatura si cu utilizarea materialelor nonmetalice, la rotor, brat pickup, pinion oscilatie, etc, si deasemenea prezenta unui angrenaj conducator din aluminiu si nu din bronz sau alt metal cu masa mai mare, eliminarea unor suruburi (la capacul infiletat, unde nu mai necesita suruburi) si inlocuirea unora mai mari cu altele mai mici decat de obicei, poate chiar un galet mai mic, etc.
Cred ca este o mulineta usoara, placuta la pescuit, gingasa si sensibila deopotriva, care menajata corespunzator, poate servi multi ani, fara nici o interventie. Cand va veni insa momentul, trebuie facuta servisarea cu multa consideratie pentru toate aspectele ce decurg din tehnologia inglobata in aceasta varianta constructiva.
Rew.