cat consuma 2 timpi 15 cai
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
nu se va interzice inmatricularea motoarelor in doi timpi ci a celor care nu indeplinesc normele de poluare EPA 2006. aceasta masura va afecta in principal motoarele in doi timpi pe carburator, dar cele pe injectie nu au probleme la inmatriculare.
cele inmatriculate deja pot circula fara probleme pana la noi modificari.
ps. cristi de ce te feresti sa spui pe nume motoarelor. ti-e frica sa nu faci reclama?
cele inmatriculate deja pot circula fara probleme pana la noi modificari.
ps. cristi de ce te feresti sa spui pe nume motoarelor. ti-e frica sa nu faci reclama?
-
- veteran
- Mesaje: 517
- Membru din: 26 Apr 2006, 09:48
- Localitate: Constanta
- Contact:
din cate stiu asta e politica siteului....respect reguli atata tot.romica scrie:
ps. cristi de ce te feresti sa spui pe nume motoarelor. ti-e frica sa nu faci reclama?
dane ,repet nu sunt f priceput insa inainte sa-l iau am studiat asa cat de cat piatza.absolut toti comerciantii mi-au recomandat 4 timpi.acum...nu stiu daca recomandarile au fost din motive strict comerciale sau ....cine stie.ce pot spune cu certitudine este ceea ce vad,am un amic cu un M...Y de 25 cai 2 timpi.singurul avantaj este ca ajunge mai repede ca mine unde vrea si ca se poate parcurge distante mai mari cu el.
alt exemplu:eram pe Bogdaproste amandoi.la stiuca.cand pornea el motoru' se auzea pana pe trei iezere

Din punctul meu de vedere, problema e f. simpla.
Daca barca sta tot timpul la apa si motorul sta tot timpul pe barca, daca mergi pe apa atat de mult incat sa te intereseze consumul, sau daca motorul e mic (4-6cai), motorul trebuie sa fie in 4 timpi, pt. ca nu conteaza ca e greu.
Daca pui motorul pe barca de fiecare data cand iesi pe apa, daca nu iesi atat de mult incat consumul sa devina o problema, motorul trebuie sa fie in 2 timpi.
Eu sunt in categoria a doua. Am luat un motor de 15 cai in 2 timpi care are 35kg (cred) ceea ce reprezinta greutatea maxima a unui motor ce poate fi pus pe barca de 1 singura persoana (cu greu, e adevarat).
La Crisan, unde stau de obicei, de frica hotilor dam jos motorul in fiecare seara, iar dimineata il punem la loc pe barca.
Intrucat nu stau toata ziua in delta, diferenta de consum ar reprezenta o suma nesemnificativa in raport cu cheltuielile totale (casa, masa, taxe, scule de pescuit, transport pana in delta, etc.), asa ca practic nu ma intereseaza cat este aceasta diferenta si nici macar nu stiu cat consuma motorul. Plec cu rezervorul de 25 si cu o canistra de 20 pe care o tin tot timpul plina de siguranta. Cand se goleste rezervorul, bag benzina la una din benzinariile din delta.
Daca barca sta tot timpul la apa si motorul sta tot timpul pe barca, daca mergi pe apa atat de mult incat sa te intereseze consumul, sau daca motorul e mic (4-6cai), motorul trebuie sa fie in 4 timpi, pt. ca nu conteaza ca e greu.
Daca pui motorul pe barca de fiecare data cand iesi pe apa, daca nu iesi atat de mult incat consumul sa devina o problema, motorul trebuie sa fie in 2 timpi.
Eu sunt in categoria a doua. Am luat un motor de 15 cai in 2 timpi care are 35kg (cred) ceea ce reprezinta greutatea maxima a unui motor ce poate fi pus pe barca de 1 singura persoana (cu greu, e adevarat).
La Crisan, unde stau de obicei, de frica hotilor dam jos motorul in fiecare seara, iar dimineata il punem la loc pe barca.
Intrucat nu stau toata ziua in delta, diferenta de consum ar reprezenta o suma nesemnificativa in raport cu cheltuielile totale (casa, masa, taxe, scule de pescuit, transport pana in delta, etc.), asa ca practic nu ma intereseaza cat este aceasta diferenta si nici macar nu stiu cat consuma motorul. Plec cu rezervorul de 25 si cu o canistra de 20 pe care o tin tot timpul plina de siguranta. Cand se goleste rezervorul, bag benzina la una din benzinariile din delta.
Aici motorele in doi timpi nu sunt inca interzise. Dar vor fi caci decizia va fi luata la Bruxelles. Pana atunci sunt inca in vanzare. Dar nu prea le mai cumpara nimeni. Aici oricum motorul nu trebuie inmatriculat. Chiar cand vor fi interzise la vanzare utilizarea lor va fi posibila pana cand vor dispare incet dar sigur. Saptamana trecuta am inchiriat doua barci : una adaptata pentru pescuitul in mare cu un motor 2 timpi si 40 de cai si un bass boat, apa dulce, cu cu un 4 timpi/50 de cai. Cel in doi timpi mi-a consumat dublu decat cel in patru pe aceleasi distante. Si facea si mai mult zgomot. Dar a fost bine si asa ca a acoperit manelele unor romani care pescuiau pe mal.danr scrie: tudor, in franta cum sta treaba cu 2 timpi ?

Nu stiu cum rezolvati voi, in Rom, transportul motorului dar in Suedia transportul se face cu ajutorul unui carucior pe care motorul sta vertical si e prins ca pe barca, cu "gheare" puternice cu suruburi. Asta de la barca la masina. In masina e cam greu sa-l transporti culcat (benzina si uleiul poate sa curga plus ca carburatorul se poate ineca cu benzina) si atunci transportul se face pe cirligul masinii (ceva in stilul transportarii bicicletelor).
Nu sariti pe mine
. Asta a fost doar o idee. Poate si voi faceti la fel, nu stiu. Eu sint destul de necunoscator in materie.
Nu am barca. 
Nu sariti pe mine



Expert in a invata rima sa inoate.
Aici daca motorul e pus pe o barca nepliabila acolo ramane. Barca o transporti pe peridoc si nu e nevoie sa transporti motorul separat.
Motoarele pe care le am eu 2,5 cai si 6 cai le transport fara probleme. Cel de 6 cai si patru timpi trebuie culcat numai pe partea manerului. Cel in doi timpi il culci cum vrei. Nu s-a varsat pana acuma nimic din ele.
La barcile mai serioase o data ce ai pus motorul e ca la masina, nu-l scoti sa-l plimbi tot timpul.
Motoarele pe care le am eu 2,5 cai si 6 cai le transport fara probleme. Cel de 6 cai si patru timpi trebuie culcat numai pe partea manerului. Cel in doi timpi il culci cum vrei. Nu s-a varsat pana acuma nimic din ele.
La barcile mai serioase o data ce ai pus motorul e ca la masina, nu-l scoti sa-l plimbi tot timpul.

Ce inseamna "pe periodic"?tudor scrie:Aici daca motorul e pus pe o barca nepliabila acolo ramane. Barca o transporti pe peridoc si nu e nevoie sa transporti motorul separat.
Motoarele pe care le am eu 2,5 cai si 6 cai le transport fara probleme. Cel de 6 cai si patru timpi trebuie culcat numai pe partea manerului. Cel in doi timpi il culci cum vrei. Nu s-a varsat pana acuma nimic din ele.
La barcile mai serioase o data ce ai pus motorul e ca la masina, nu-l scoti sa-l plimbi tot timpul.
Chestia cu varsatul am auzit-o f rar, dar poate motorul avea garnituri proaste. Nu stiu sigur. Inclin sa-ti dau dreptate acum cind zici asa.
Nu cunosc toate regulile dar si aici nu poti scoate orice motor mereu ca sa il transpori. Depinde cum e montat si cit de mare e. Ma refeream doar la motoarele care sint montate sa zic asa provizoriu, pt a fi mutate de la o barca la alta sau ca sa il bagi in garaj pt "hibernare" (suedezii scot barcile din apa in oct, max nov, si unii scos motorul de pe barca pt ca sa ii faca o revizie anuala la caldura).
Ideea era ca in loc sa il care cu circa, mototrul e transportat pe acel carucior. In felul asta poti sa-l transporti si distante mai lungi fara sa i-ti distrugi spinarea. Deci am vrut doar sa prezint o idee de transport.
Expert in a invata rima sa inoate.