Alegere barca pneumatica

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
pikeman
veteran
veteran
Mesaje: 3980
Membru din: 28 Ian 2006, 23:27
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de pikeman » 02 Dec 2010, 23:55

bre

ai pus barca la curier? sau te folosesti de mos craciun ca ii mai ieftin? :lol: :lol: :lol:

Musti
veteran
veteran
Mesaje: 1193
Membru din: 15 Dec 2005, 01:41
Localitate: Oradea

Mesaj de Musti » 03 Dec 2010, 05:21

Poppy scrie:Fortand putin, acest brand este Logan-ul gonflabilelor...
Exact. Si eu fusesem tentat sa fac aceasta comparatie.
Sper ca nu ne apucam acuma sa discutam si despre Logan ca e ieftina si...atat. Piata (si nu ma refer neaparat la cea romaneasca) tocmai ce a sesizat ca Logan e un foarte bun compromis intre pret si calitate. Automobile ieftine se mai gaseau si se mai gasesc. Nu toate se vand cum se vinde Logan... Si, statistic vorbind, modul cum reactioneaza piata este unul dintre cei mai obiectivi indicatori posibili.
Ca intr-o discutie pe net vom fi, inevitabil, subiectivi, e destul de limpede... Avem fiecare prejudecati, pretentii, etc...
In ceea ce priveste Baracuda, am avut si eu dubiile mele inainte de a o achizitiona. In aproape 3 ani de cand trag de ea, constat ca barca isi face bine treaba pt. care am luat-o. In plus, un criteriu care pt. mine e unul prioritar, inaintea vitezei de deplasare, e stabilitatea pe apa. Iar la asta chiar exceleaza. Ca si Loganul la spatiul interior si comportamentul pe drum prost...

Cat despre diferentele care apar cand compari cele doua modele de barci pomenite de tine, am cateva comentarii, chiar daca numai de dragul rigurozitatii stiintifice. Nu inghit nimic nemestecat. Deh, iar or sa zica unii ca e defect profesional... :)
Mi-a atras atentia o afirmatie flagrant eronata, folosita ca argument intr-o demonstratie altminteri ingrijit si civilizat exprimata. N-as vrea ca un neavizat sa o si ia de buna.
ABS-ul nu e deloc un material mai greu decat aluminiul. Dar, deloc. E chiar de cca 2,5 ori mai usor! Asa ca nu prea inteleg la ce anume te refereai cand vorbeai despre greutatile barcilor... Oricum, greutatea podinei e data si de structura ei, nu doar de materialul din care este confectionata.
Aluminiul folosit in structura ranforsata, cum e podina Baracudei e, in schimb, mult mai rezistent mecanic (si termic) decat ABS-ul. Dar si mai scump... Quicksilver foloseste podina de aluminiu abia la modelele heavy-duty, care au si un alt pret... Baracuda ti-o ofera din start la un pret de neegalat.
Drept care, cel putin la capitolul podina, orice model de la Baracuda este bine peste Quicksilver-ul de 4.300 lei...
In ceea ce priveste greutatea motoarelor acceptate, eu nu am nici un fel de informatie despre asta, pt. ca Baracuda nu publica aceasta caracteristica sub forma pe care ai facut-o tu. Nici in instructiunile barcii mele nu imi e specificata greutatea motorului acceptat. Doar puterea lui. Stiu ca modelele RY-BM (de care am si eu) suporta motoare mult mai puternice decat modelele RY-BC, cu care ai ales tu sa faci comparatia (si nu inteleg prea bine de ce).
E adevarat ca RY-BC300 accepta motoare de maxim 7,5CP, dar modelele in discutie, RY-BM270 suporta motoare de 10CP, iar RY-BM330 de 15CP. Adica dublu fata de RY-BC-ul ales pt. comparatie in "versusul" tau. Daca ne uitam ca Quicksilver Sport 310 admite tot 15CP, iarasi ma intreb unde e diferenta aia care sa ma faca sa dau banul din convingere. Nu subinteleg de ce tre' sa platesc mai mult Quicksilver-ul.
Apoi ajungem la material. Materialul folosit de Baracuda (RY-BM) este cel de 1000D, adica 1000 Denier. Care, exprimat in Decitex, fac cei 1100Dtex. Si e un sandwich de polyester cu PVC, de 0,9mm grosime. Adica este un material pe care il folosesc in mod curent multi producatori consacrati de barci. Nu am nici o informatie despre ce se ascunde sub denumirea comerciala Duratex, pe care o foloseste Quicksilver. ce inseamna Duratex HD exprimat in unitati de masura Denier sau Decitex? Daca ma iau strict dupa ceea ce am vazut si pipait eu, nu am remarcat o diferenta esentiala intre materialele sandwich PVC utilizate la Baracuda, Allroundmarin, Quicksilver sau altele... Abia Hypalon-ul mi s-a parut alta supa. Si chiar este...
Si, ca sa termin polologhia, la treaba cu fabricatul in China vs. Olanda nu am replica... Chiar poti afirma asta, fara clipire? Posibil ca si Allroundmarin sa fie facut in Austria... Incepand cu materialele si terminand cu manopera... :?

In rest, foarte util versusul tau. De asta e frumoasa diversitatea...
Numai bine.
Astept vremurile cand ne vom lauda cu pestii eliberati, nu cu cei prinsi...

Avatar utilizator
RYOBI
veteran
veteran
Mesaje: 2793
Membru din: 10 Mar 2006, 11:19
Localitate: BISTRITA

Mesaj de RYOBI » 03 Dec 2010, 16:53

Care e diferenta dintre o barca construita din hypalon si una din denier,primul e sudat iar celalat lipit? :roll:
Am 60 de bile albe.
fanatic76starter@yahoo.com
0745373235

Musti
veteran
veteran
Mesaje: 1193
Membru din: 15 Dec 2005, 01:41
Localitate: Oradea

Mesaj de Musti » 03 Dec 2010, 17:44

Nu e vorba despre nici un material numit denier. Denier este o unitate de masura a densitatii unei tesaturi. La fel Decitex-ul. Orientativ, cu cat e mai mare numarul Denier, cu atat e mai rezistenta tesatura. Nu sunt expert in textile. Fibra textila este armatura din materialul de barca, cea care ii asigura rezistenta mecanica la deformare elastica si/sau plastica, la taiere, etc. Etanseitatea, rezistenta la abraziune, lipitura, etc. este asigurata de catre diverse alte materiale, cum ar fi cauciucul, PVC-ul, hypalonul, care imbraca materialul testil despre care discutam. Se fac folii cu structura sandwich, de regula din 3 starturi, dar pot fi si din 5 sau mai multe. De exemplu, Baracuda foloseste un material compus din trei straturi, PVC-tesatura polyester de 1000 Denier-PVC. Grosimea totala este de 0,9mm.
Ceea ce probabil ca te intereseaza pe tine este care ar fi diferenta dintre hypalon si PVC. PVC-ul cred ca e limpede ce este. Hypalonul este un soi de cauciuc sintetic foarte rezistent chimic, termic si UV. E sensbil mai longeviv decat PVC-ul si isi mentine elasticiatea in conditii extreme termic (PVC-ul devine rigid la temperaturi foarte joase). Este si substantial mai scump decat PVC-ul. De sudat se pot suda ambele. Depinde de tehnologia pe care o detine si foloseste producatorul barcii.
Astept vremurile cand ne vom lauda cu pestii eliberati, nu cu cei prinsi...

colega
junior
junior
Mesaje: 55
Membru din: 20 Noi 2010, 23:21
Localitate: Cluj Napoca

Mesaj de colega » 09 Dec 2010, 01:34

Gata! Imi iau si eu barca! M-ati contaminat.

Ce lungime si ce motor electric recomandati pentru un proprietar capitan de vas absolutamente incepator dar dotat de natura cu 1,87m si 105kg (trebuie sa-mi schimb cantarul) insotit de un partener de dimensiuni terestre, adica 1,75m, 70kg?

Din discutia anterioara am concluzionat: Baracuda. Aplicatia: lacuri/balti, apa statatoare, maxim doua persoane, 1,5 daca sunt singur :P , cu mentiunea ca ideea biroului plutitor ma fascineaza; si eu vreau!

Avatar utilizator
Nemernic
veteran
veteran
Mesaje: 3962
Membru din: 25 Mai 2010, 10:15
Localitate: Din balta'n balta

Mesaj de Nemernic » 09 Dec 2010, 08:55

Aflandu-ma in aceeasi "barca"... ca sa nu zic oala, ca si tine..... adica partenerul meu de pescuit are in jur de 1,90 si 100 kg :roll: iar eu 1,78 si 74 kg :twisted: ..... iti recomand un Minnkota Endura de 40 lbs. Intr-un concurs am fost noi doi + acumulator 60 kg :oops: (170 A) + bagajerie .... motorul fiind pus pe o barca din fibra si anume Laguna de 4,8 m. Motorul consuma foarte putin si viteza foarte multumitoare.... Mentionez ca totul s-a petrecut pe o balta......
Help a man when he is in trouble, and he will remember you when he is in trouble again...

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 09 Dec 2010, 09:02

Pe balta pe vreme buna impinge orice motor ... problema apare cand bate vantul si apar valuri ...de obicei in orice directie te indrepti, vantul bate din fata :lol:.
...Atunci e bine sa ai motor puternic, pe rau electricul e bun doar sa mentii directia. Barca pneumatica la vasle este una dintre cele mai lente "ambarcatiuni" ....

Avatar utilizator
Nemernic
veteran
veteran
Mesaje: 3962
Membru din: 25 Mai 2010, 10:15
Localitate: Din balta'n balta

Mesaj de Nemernic » 09 Dec 2010, 09:04

kzoli :lol: ... taticutule... n-ai vrea sa sti ce vant ne-a uscat fetele in prima etapa :cry: ..... Daca nu aveai o ancora buna te lua cu totul pe sus, vantul :evil:
Help a man when he is in trouble, and he will remember you when he is in trouble again...

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 09 Dec 2010, 09:14

Nemernic scrie:kzoli :lol: ... taticutule... n-ai vrea sa sti ce vant ne-a uscat fetele in prima etapa :cry: ..... Daca nu aveai o ancora buna te lua cu totul pe sus, vantul :evil:
Daca erati cu o pneumatica ? poate decolati.... :lol: eu am patit asta toamna eram ancorat cu 2 bete de 3.35 m in apa de 2 m si vantul m-a scos cu par cu tot, bine eram singur si n-am decat vreo 80 kg cu cizma cu tot :wink:. Nu stiu ce tehnologie au cei de la minkotta dar motoarele lor consuma mult mai putin decat alte motoare electrice, in consecinta bateria rezista mai mult...

Avatar utilizator
Nemernic
veteran
veteran
Mesaje: 3962
Membru din: 25 Mai 2010, 10:15
Localitate: Din balta'n balta

Mesaj de Nemernic » 09 Dec 2010, 09:17

Bine... eu am avut si un animal de acumulator (de pe o autobetoniera) :lol: :lol: :lol: :lol: 60 kg .... Cand am ajuns la hotel, si-au facut cruce domnii arbitrii cand mi-au vazut-o :lol: :oops: ... La vreo ora... au aparut altii... cu una de 190 A :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Help a man when he is in trouble, and he will remember you when he is in trouble again...

Scrie răspuns